Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na obszarze Miasta i Gminy Staszów w 2017 roku

Gmina Staszów ogłasza przetarg

  • Adres: 28200 Staszów, ul. Opatowska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 642 014 , fax. 158 643 261
  • Data zamieszczenia: 2016-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Staszów
    ul. Opatowska 31
    28200 Staszów, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 642 014, fax. 158 643 261
    REGON: 83040974900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na obszarze Miasta i Gminy Staszów w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport do RIPOK regionu piątego stałych odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Staszów w 2017 roku. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy z terenu Miasta i Gminy Staszów, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 700 szt. (500szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych (o poj. 40 l) zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów. A. Ogólna charakterystyka Miasta i Gminy Staszów w kontekście odbioru odpadów. 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów wynosi (stan na 31-12-2015) - 26398 (załącznik nr 1) w tym: Miasto Staszów -15309; 35 Sołectw – 11 089; 2. Liczba nieruchomości zamieszkałych jednorodzinnych na terenie Miasta i Gminy Staszów to ok. 5000. 3. Liczba nieruchomości niezamieszkałych według złożonych deklaracji to ok. 600. 4. Na terenie Miasta i Gminy Staszów funkcjonuje 1 Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: w Staszowie na ul. Wojska Polskiego 3 (warunki korzystania na podstawie umowy z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. Gminy z o. o. ul. Wojska Polskiego 3, 28-200 Staszów). 5. Powierzchnia gminy – 225,86 km 2. 6. Łączna długość tras, które muszą pokonać pojazdy odbierające odpady w celu jednokrotnego dotarcia do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy wynosi ok. 1533 km. 7. Roczna szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów to ok. 6500 Mg. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. a) Przedmiotem zamówienia jest ciągłe i nieprzerwane odbieranie i transport do RIPOK regionu piątego zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz odpadów komunalnych segregowanych z terenu Miasta i Gminy Staszów. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i nie zamieszkują mieszkańcy z terenu Miasta i Gminy Staszów, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 700 szt. (500szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów. b) Wykonawca otrzyma w dniu podpisania umowy od Zamawiającego w formie papierowej lub elektronicznej wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z których odbierane będą stałe odpady komunalne, utworzony na podstawie złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Liczba obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z których należy odbierać odpady może ulegać zmianie w wyniku ruchów ludności, powstawania nowych budynków zamieszkałych oraz nowych punktów niezamieszkałych. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady również z nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. c) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. d) Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników/kontenerów niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników/kontenerów, odebraniu worków. e) Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, f) Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania czytelnego i przejrzystego harmonogramu odbioru odpadów z terminami odbioru odpadów podanymi przez Zamawiającego (załącznik nr 5). Po zaakceptowaniu „szaty graficznej” harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca doręczy właścicielom nieruchomości harmonogram odbioru odpadów w ciągu 5 dni po podpisaniu umowy i zamieści na swej stronie internetowej. g) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest również do: - opracowania czytelnej i przejrzystej ulotki informacyjno – edukacyjnej zawierającej sposób segregowania odpadów obowiązujący na terenie Gminy Staszów w wersji papierowej i elektronicznej. - wydrukowania ulotki informacyjno – edukacyjnej w ilości 6000 egzemplarzy; - dostarczenia ulotki w wersji papierowej do każdej nieruchomości na terenach zamieszkałych i niezamieszkałych w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Ulotka informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności: 1. Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady; 2. Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych; 3. Informację edukacyjną o szkodliwości zmieszanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania. Ulotka informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po uzyskaniu zgody Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ww. ulotkę w wersji elektronicznej Zamawiającemu w celu umieszczenia jej na stronie internetowej. h) informowanie (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, i) W zakresie transportu i odbioru odpadów komunalnych: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 3) odbieranie odpadów w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach umożliwiających dostarczenie odpadów do RIPOK- u w Rzędowie w dniu ich zbiórki, 4) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, 5) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem się w czasie transportu. j) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 1 tygodnia od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną (w postaci elektronicznej) i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. k) W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. l) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres 3 lat po zakończeniu wykonywania zamówienia. m) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. n) Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny (na wymianę 1 za 1, lub zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców) w przeźroczyste o podwyższonej wytrzymałości (niebieski, zielone, żółte i brązowe) worki 120 l z folii LDPEw ilości około 150 000 szt. Worki muszą być oznaczone napisem Gmina Staszów oraz informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Czytelny opis umieszczony na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Koszty wykonania tego obowiązku należy wliczyć do ceny oferty. ń) Wykonawca na własny koszt wyposaży na czas trwania umowy altany śmietnikowe oraz wyznaczone miejsca do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej (załącznik nr 2) na terenie miasta Staszowa w pojemniki/kontenery do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta Staszowa właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. Wykonawca zobowiązany jest również do wyposażenia altan śmietnikowych oraz miejsc do gromadzenia odpadów w pojemniki/kontenery do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: - koloru zielonego – z przeznaczeniem do zbierania odpadów ze szkła oraz odpadów opakowaniowych ze szkła oznaczonych napisem „SZKŁO”; - koloru żółtego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, oraz opakowań wielomateriałowych oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”; - koloru niebieskiego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury, oznaczonych napisem „PAPIER”, w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta Staszowa właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. W przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia liczby pojemników/kontenerów, Wykonawca będzie zobowiązany je zapewnić. Pojemniki/ kontenery muszą posiadać informację o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Pojemniki do selektywnej zbiórki muszą posiadać informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów. Oznakowanie pojemników powinno być wykonane w sposób trwały np. poprzez naklejkę wykonaną z trwałej folii odpornej na warunki atmosferyczne. Format oznakowania pojemników/kontenerów powinien być wielkości co najmniej A3. W razie zniszczenia lub zerwania naklejki Wykonawca wymieni ją na nową. o) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników/ kontenerów do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników/kontenerów. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać pojemniki/kontenery w odpowiednim stanie sanitarnym, w tym zapewnić mycie i dezynfekcję na własny koszt. Mycie i dezynfekcja pojemników/kontenerów powinna być przeprowadzona co najmniej 5 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego drogą elektroniczną o terminie mycia i dezynfekcji. ó) Wykonawca zobowiązany jest również do przeprowadzenia dezynfekcji altan śmietnikowych/miejsc do gromadzenia odpadów na terenie miasta Staszowa co najmniej 6 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego drogą elektroniczną o terminie dezynfekcji altan. p) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego uprzątnięcia terenu wokół odbieranych pojemników/kontenerów z odpadami komunalnymi a także uprzątnięcia i odbioru odpadów umieszczonych poza pojemnikiem/kontenerami w altanach śmietnikowych i miejscach gromadzenia odpadów, niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę czy przez użytkownika. W przypadku opóźnienia w wykonaniu usługi wykonawca będzie ponosił wszelkie dodatkowe koszty związane z usunięciem rozerwanych worków jak również uporządkowania terenu. r) Jeżeli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie z winy Wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników/kontenerów na odpady, Wykonawca dostarczy na własny koszt nowe pojemniki/kontenery właścicielom nieruchomości. s) Wykonawca zapewni dojazd do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. t) W przypadku gdy właściciel nieruchomości zamieszkały w zabudowie jednorodzinnej oraz właściciel nieruchomości niezamieszkałej nie posiada pojemnika na odpady komunalne, Wykonawca umożliwi zainteresowanym właścicielom nieruchomości zakup pojemnika lub wyposaży w pojemniki na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę Staszów z tego tytułu żadnych kosztów. u) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. v) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Staszów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. w) Każdorazowe dostarczanie (w formie papierowej) zestawienia ilości i rodzaju zebranych odpadów komunalnych segregowanych (wzór zestawienia - załącznik nr 3) po ich odbiorze od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zarówno w Staszowie (dotyczy zabudowy jednorodzinnej) jak i w poszczególnych miejscowościach zgodnie z obowiązującym harmonogramem. x) Każdorazowe dostarczanie (w formie papierowej) zestawienia ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych segregowanych jaki i niesegregowanych (wzór zestawienia - załącznik nr 4) z nieruchomości niezamieszkałych tj. budynków użyteczności publicznej (budynki urzędów, szkół, przedszkoli, obiekty służby zdrowia i pomocy społecznej), lokali rzemieślniczych produkcyjnych i nieprodukcyjnych, lokali gastronomicznych i handlowych, a także obiektów przemysłowych. Warunkiem odbioru odpadów jest złożenie przez upoważnioną osobę czytelnego podpisu – na załączniku nr 4, potwierdzającego faktyczną ilość odebranych odpadów. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Zgodnie z uchwałą Nr XXI/360/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego” 2012 – 2018, oraz uchwałą nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego” 2012-2018” z późn. zm. – Gmina Staszów należy do 5 regionu gospodarki odpadami komunalnymi, dla którego Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych jest Zakład Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Rzędowie. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz odpady komunalne segregowane zebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Staszów Wykonawca zobowiązany będzie przekazać do RIPOK regionu piątego, lub w przypadku jej awarii do wskazanej w Planie instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu piątego. 3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych : 1) Zmieszane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: - na terenie miasta Staszowa - jeden raz w tygodniu; - na terenach wiejskich w okresie od 01 kwietnia do 31 października – dwa razy w miesiącu, w pozostałym okresie od 01 listopada do 31 marca – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt. c) z nieruchomości niezamieszkałych – nie rzadziej niż raz w miesiącu 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: - na terenie miasta Staszowa - jeden raz w miesiącu; - na terenach wiejskich – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt c) z nieruchomości niezamieszkałych – nie rzadziej niż raz w miesiącu Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości: zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. 4. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. D. Wymagania techniczne. 1. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Staszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, - miejsca do czasowego magazynowania oraz urządzenia selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, - punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów do odbierania i transportu odpadów komunalnych oraz miejsce do mycia i dezynfekcji tych pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem tej bazy, - część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1-3 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2. Wykonawca musi zapewnić przez cały okres trwania umowy dostateczną ilość środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonywanie zakresu rzeczowego. 3. Wykonawca musi w całym okresie obowiązywania umowy posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie i transportowanie odpadów komunalnych, w tym zobowiązany jest do dysponowania co najmniej: - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; - 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - 1 pojazdem o ładowności do 3,5 t umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości trudno dostępnych, - urządzeniem do opróżniania pojemników typu „dzwon” i KP 7. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Samochody odbierające odpady komunalne z terenu Gminy Staszów muszą mieć zainstalowane 2 kamery, (jedna kamera zamontowana z przodu samochodu, druga kamera zamontowana na tyle samochodu). Kamery mają rejestrować m.in. przebieg trasy, załadunek, wyładunek w RIPOK. Kamery mają rejestrowań nagrania w czasie rzeczywistym. Wykonawca ma obowiązek archiwizacji tych danych w postaci elektronicznej przez okres roku od momentu rejestracji. Wykonawca będzie przekazywał w wersji elektronicznej Zamawiającemu nagrany materiał z kamer z samochodów świadczących usługę na terenie Gminy Staszów do 5-go dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc oraz na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Wszystkie pojazdy, wyposażone być muszą w: - system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS), umożliwiający trwałe rejestrowanie (zapisywanie), przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, który umożliwia weryfikację tych danych, - narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Konstrukcja techniczna poszczególnych kategorii pojazdów wykorzystywanych przez Wykonawcę winna umożliwiać odbiór odpadów z pojemników i kontenerów o pojemnościach wskazanych w punkcie C niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do danych z systemu GPS samochodów odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Staszów - lokalizacja i podgląd pojazdów w czasie rzeczywistym na mapie topograficznej lub ortofotomapie. System ma zapewniać ciągłe śledzenie pojazdów, od momentu wyjazdu z bazy do powrotu do bazy. Urządzenie musi również cały czas zapisywać położenie pojazdów i umożliwić weryfikację tych danych przez Zamawiającego (nr rejestracyjne samochodów, trasy, czas przejazdu samochodu, rozładunku itp.). System ten musi umożliwić przechowywanie i odczytywanie danych przez okres roku od dnia rejestracji zapisu. Odczyt danych archiwalnych powinien umożliwić ustalenie trasy, czasów przejazdów, postojów, wyładunków bez wykorzystywania oddzielnych programów, narzędzi. Powinien także umożliwić wykonywanie dziennych raportów danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju i wyładunku odpadów w RIPOK podczas wykonywania prac objętych zamówieniem zarówno w wersji papierowej i elektronicznej. Jakość zapisu musi być na poziomie umożliwiającym czytelny, wyrazisty odczyt. 4. Wszystkie pojazdy wykorzystywane przy realizacji zamówienia muszą posiadać aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia oraz muszą być sprawne technicznie oraz spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 5. Samochody odbierające odpady muszą każdorazowo być opróżniane z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz muszą być parkowane na terenie bazy magazynowo – transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 6. Osoby zatrudniane przez Wykonawcę zobowiązane są wykonywać swe prace w ubiorach roboczych z trwałymi elementami odblaskowymi i z wyraźnymi oznaczeniami nazwy Wykonawcy lub elementami identyfikującymi Wykonawcę, umieszczonymi np. w górnej części tylnych elementów takich ubiorów, przy czym ubiory te spełniać muszą równocześnie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 8 SIWZ. 2. Usługi objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. 3. Termin wykonania zamówienia: od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 1 stycznia 2017r. do dnia 31 grudnia 2017r. Uwaga: Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach