Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borki

Gmina Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 21345 Borki, ul. II Armii WP
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 574 208 , fax. 818 574 229
  • Data zamieszczenia: 2016-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borki
    ul. II Armii WP 41
    21345 Borki, woj. lubelskie
    tel. 818 574 208, fax. 818 574 229
    REGON: 43101988500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym z miejsc publicznych, w szczególności placów, ulic, przystanków, na terenie gminy Borki z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – przemysłowych i poprzemysłowych. Obowiązywać będzie system mieszany workowo- pojemnikowy. 2) zapewnienie mieszkańcom gminy Borki worków na odpady komunalne na warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji. 3) zorganizowanie, prowadzenie, wyposażenie w niezbędny sprzęt i urządzenia (wynikające z obowiązujących przepisów) Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK); do zorganizowania PSZOK-u Zamawiający może udostępnić teren, na zasadach umowy najmu, z możliwością zaadaptowania istniejących pomieszczeń, czynsz najmu zgodnie z ceną określoną Zarządzeniem Nr 79 Wójta Gminy Borki z 31.12.2004 r., tj. 6 zł miesięcznie za 1 m2. 4) zagospodarowanie odpadów przyjętych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych /PSZOK/ i formach akcyjnych. Zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych w PSZOK będzie się odbywało poprzez przekazanie ich do instalacji przetwarzania odpadów, z którym Wykonawca zawrze umowę i przedstawi ją przed zawarciem umowy na przedmiotowe zamówienie. Odpady komunalne z PSZOK powinny być zagospodarowane w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250) oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borki, zwanym dalej Uchwałą. 5) transport odebranych w trybie pkt 1 oraz przyjętych przez PSZOK odpadów do instalacji zastępczej, tj. Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych Adamki w Białej /ZZOK/. 2. Koszty wszystkich powyższych świadczeń ponosi Wykonawca, a zaoferowana przez niego cena uwzględnia w swej kalkulacji te koszty. 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym miejsc publicznych /w szczególności placów, ulic, przystanków/ na terenie Gminy Borki, obejmuje, z zastrzeżeniem ust. 4, odbieranie odpadów komunalnych (zgodnie z Uchwałą) następujących frakcji odpadów: a) 200301 - Niesegregowane odpady komunalne (wszystkie odpady poza niesegregowanymi odpadami komunalnymi podlegają przekazaniu do PSZOK) b) 150106 – Zmieszane odpady opakowaniowe z: papieru, tektury, tworzyw sztucznych, metalu, c) opakowania wielomateriałowe oraz papier nieopakowaniowy i tektura, d) 150107 – Opakowania ze szkła, e) 200201 – Odpady ulegające biodegradacji , f) 100101 – Popioły paleniskowe, g) 200199 – inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny. 4. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) będą przyjmowane następujące grupy odpadów, które zostaną przez dostarczone przez mieszkańców do punktu własnym kosztem i staraniem: 1) Zużyty i zbędny sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2) Baterie i akumulatory. 3) Przeterminowane i zbędne leki. 4) Chemikalia (farby, lakiery, impregnaty, rozpuszczalniki itp.) oraz opakowania po nich. 5) Środki ochrony roślin, ich pozostałości i opakowania po nich. 6) Opakowania po nawozach i ich pozostałości. 7) Świetlówki, żarówki, lampy fluorescencyjne. 8) Opony. 9) Złom metali z odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 10) Oleje i smary. 11) Odpady gabarytowe, bez względu na ilość materiałów, z których są zbudowane, a których gabaryty nie pozwalają na umieszczenie ich w pojemnikach lub workach przeznaczonych do odbioru frakcji zmieszanej lub frakcji z selektywnej zbiórki. 12) Gruz i materiały z remontów i rozbiórek, z wyjątkiem materiałów zawierających azbest. 5. PSZOK powinien funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy, 1 dzień w tygodniu uzgodniony z Zamawiającym w godz. od 900 do 1700. Obsługa PSZOK winna być przeszkolona, w tym posiadać wiedzę na temat zasad segregacji odpadów obowiązującej na terenie Gminy Borki. 6. Wszystkie rodzaje odpadów z pkt 3 i 4 przyjmowane są w PSZOK w ilościach faktycznie powstałych w gospodarstwach domowych, niewskazujących na ich przemysłowy, usługowy lub produkcyjny charakter. 7. Wykonawca dbać będzie o czystość i porządek na terenie PSZOK i terenie bezpośrednio przyległym, a zebrane odpady winne być na bieżąco po zapełnieniu kontenerów/pojemników przekazywane do instalacji. 8. Wykonawca przekazywać będzie informację miesięczną, do 5-tego dnia następnego miesiąca z PSZOK, zawierającą: wykaz posesji, z których dostarczono odpady, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane – dotyczy to również sytuacji, w których odpady z PSZOK są przekazywane do tego samego ZZOK, co odpady ze zbiórek objazdowych. 9. Wykonawca zapewnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju, jakie zostały odebrane (z wyłączeniem popiołu, na który worki nie będą dostarczane). 10. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia /24 m-ce/ to 1500 ton. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna i wynika ze sprawozdań za lata ubiegłe i bieżących szacunków. Wielkości te podane są w celu sporządzenia oferty. Na terenie Zamawiającego występuje około 1620 nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych /6300 mieszkańców/, a orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki przy jednej zbiórce obejmującej wszystkie nieruchomości to 200 km. Zmiana ilości wskazanych w zdaniach poprzednich w okresie obowiązywania umowy nie ma wpływu na zmianę ceny jednostkowej. 11. Odbieranie odpadów selektywnych i niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach i workach, w miejscach publicznych w pojemnikach zewnętrznych i koszach, następować będzie według ustalonego harmonogramu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego (Zamawiający wymaga opracowania harmonogramu odbioru przed podpisaniem umowy, który to harmonogram stanowić będzie załącznik do umowy), z częstotliwością: 1) niesegregowane odpady komunalne -1 raz w miesiącu, 2) zmieszane odpady opakowaniowe – 1 raz w miesiącu, 3) opakowania ze szkła – 1 raz w kwartale, 4) odpady ulegające biodegradacji – w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2 razy w miesiącu a od 1 października do 31 marca 1 raz w miesiącu, 5) popioły paleniskowe – 4 razy w roku, 6) inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny – 1 raz w miesiącu. 7) pojemniki zewnętrzne, kosze uliczne – 2 razy w miesiącu i na każdorazowe zlecenie Zamawiającego. 8) Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach ma obowiązek odbierać, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 12. Odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkałych następować będzie każdorazowo po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 13. Poniżej przedstawiono formę i metodę gromadzenia i przekazywania odpadów /pojemniki i worki/: 1) niesegregowane odpady komunalne – pojemnik 120 l lub worek, 2) zmieszane odpady opakowaniowe – worek przezroczysty pojemność 60 l, 3) opakowania ze szkła – worek pojemności 60 l, 4) odpady ulegające biodegradacji – worek biodegradowalny koloru brązowego pojemności 60 l, 5) popioły paleniskowe – pojemnik 120 l lub worek, 6) inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny- pojemnik 120 l Lu worek, 7) odpady z miejsc publicznych /place, ulice, przystanki/ – kosze metalowe mocowane do podłoża. Wszystkie rodzaje worków do gromadzenia odpadów winne być wykonane z folii LDPE z nadrukiem określających grupę odpadów. 14. Odbiór odpadów selektywnych od mieszkańców gminy, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów prowadzony będzie według następujących zasad: 1) Odpady selektywne i odpady zmieszane będą odbierane w różne dni, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. Poszczególne frakcje odpadów selektywnie zbieranych winne być odbierane w różne dni. 2) Wykonawca sprawdzi losowo, lecz nie mniej niż 5 na 100 nieruchomości, worki z odpadami selektywnie zbieranymi pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 15. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zrealizuje dwukrotny w ciągu roku odbiór odpadów z terenu nieruchomości, na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, styropianu budowlanego i opakowaniowego. Termin zbiórki i odbioru zostanie podany przez Zamawiającego z miesięcznym wyprzedzeniem. 16. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy, na jego koszt. 17. Wymagania w zakresie transportu odpadów : 1) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. 2) Orientacyjna długość tras komunikacyjnych odbioru odpadów wynosi 200 km. 3) Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 4) Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami niewiadomego pochodzenia, z działalności gospodarczej lub z innych gmin. 5) Wykonawca nie może łączyć selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz łączyć ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 6) Wykonawca zdaje odpady do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w ZZOK Adamki w Białej. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie odpadów poprzez przekazanie Karty przekazania odpadów. Zagospodarowanie odpadów w ZZOK nie stanowi przedmiotu umowy. Koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na podstawie umowy ZZOK Adamki w Białej. 7) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za nieprawidłową ocenę dotyczącą kwalifikowania odpadów komunalnych i w przypadku zakwestionowania odbioru ich przez ZZOK Adamki w Białej winien je odpowiednio posegregować. Wykonawca ponosi wszelkie, powstałe w związku z powyższym koszty. 8) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 18. Wykonawca przekaże Zamawiającemu: 1) comiesięczny raport z systemu GPS, zamontowanego w pojazdach przeznaczonych do zbierania odpadów, dokumentujący przebieg pracy pojazdów na terenie gminy - ZZOK w Adamkach, do 5-tego dnia następnego miesiąca; 2) przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania okresowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630 z późn. zm.). 3) Wykonawca będzie przygotowywał sprawozdania kwartalne zgodnie ze wzorem z Rozporządzenia i przekazywał Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 19. W zakresie wymagań dot. worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zaopatrywania właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie na zasadach określonych w SIWZ i Uchwałą; 2) uzupełnianie po każdorazowym odbiorze odpadów od właścicieli nieruchomości worków do selektywnego zbierania poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. 3) worki na odpady komunalne przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, winny zawierać napis określający rodzaj i frakcję odpadów, dla których
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach