Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Olecko

Gmina Olecko ogłasza przetarg

  • Adres: 19-400 Olecko, Plac Wolności
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 520 21 68, , fax. 87 520 25 58
  • Data zamieszczenia: 2020-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olecko
    Plac Wolności 3
    19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 520 21 68, , fax. 87 520 25 58
    REGON: 79067127700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: um.olecko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Olecko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w ust. 2 i ich transport do Dobrowolnego Punktu Gromadzenia Odpadów w Olecku przy ulicy Kościuszki należącego do Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami „EKO-MAZURY” Sp. z o.o. w Siedliskach. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i transport odpadów komunalnych z: 2.1.Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy następujących frakcji odpadów komunalnych: 1) segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) następujących rodzajów odpadów komunalnych: a) papieru, b) szkła, c) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, d) ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, e) popiołu paleniskowego lub żużlu, f) wielkogabarytowych, w tym mebli i innych przedmiotów użytkowych wystawionych przez mieszkańców w ustalonych terminach, g) zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, h) zużytych opon, i) odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży, 2) niesegregowanych, tj. odpadów pozostałych, 2.2. Nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a są objęte systemem, następujących frakcji odpadów komunalnych: 1) segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) następujących rodzajów odpadów komunalnych: a) papieru, b) szkła, c) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, d) ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, e) popiołu paleniskowego lub żużlu, f) wielkogabarytowych, w tym mebli i innych przedmiotów użytkowych wystawionych przez mieszkańców w ustalonych terminach, g) zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, 2) niesegregowanych, tj. odpadów pozostałych, 2.3. Nieruchomości, na której znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe oraz ogrody działkowe, następujących frakcji odpadów komunalnych: 1) segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) następujących rodzajów odpadów komunalnych: a) papieru, b) szkła, c) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, d) ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, e) popiołu paleniskowego lub żużlu, f) wielkogabarytowych, w tym mebli i innych przedmiotów użytkowych wystawionych przez mieszkańców w ustalonych terminach, g) zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, 2) niesegregowanych, tj. odpadów pozostałych, 2.4. Popiół paleniskowy lub żużel w okresie grzewczym, tj. od października do marca odbierać należy dwa razy w miesiącu, a poza okresem, grzewczym tj. od kwietnia do września - raz w miesiącu - zgodnie z harmonogramem. 3. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, zgromadzonych w pojemnikach (workach) określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olecko. 4. Powyższe frakcje odpadów odbierane będą zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru z podziałem na poszczególne frakcje z częstotliwością niezbędną do prawidłowego działania systemu odbioru odpadów, a w szczególnych przypadkach być dyspozycyjnym na ich odbiór poza ustalonym harmonogramem maksymalnie w ciągu 4 dni od dnia zgłoszenia otrzymanego od Zamawiającego (jako pierwszy wlicza się dzień zgłoszenia). Harmonogram zostanie opracowany zgodnie z uchwalonym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olecko. Ponadto: 1) uzgodniony harmonogram odbioru Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy, 2) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wydruków harmonogramów i ich dystrybucji dla wszystkich właścicieli objętych systemem, 3) Wykonawca zapewni, aby pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia były: a) sprawne i dopuszczone do ruchu drogowego. W przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy, b) wyposażone w przegrody zabezpieczające przed mieszaniem poszczególnych frakcji odpadów komunalnych w przypadku odbioru kilku frakcji odpadów jednocześnie, c) trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację nazwy przedsiębiorcy, d) przed wykonaniem usługi opróżnione, czyste oraz spełniały wymagania dotyczące wyposażenia i parametrów technicznych wynikających z SIWZ oraz przepisów prawa, e) zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas załadunki i ich transportu. 5) Pojazdy muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Czynności te muszą być potwierdzone dokumentami, które Zamawiający może sprawdzić podczas kontroli Wykonawcy. 6) Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu wokół pojemników. 7) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz pojazdów służących realizacji zamówienia w terminie 7 dni od daty podpisania umowy, a także będzie przekazywać aktualizację tego wykazu w formie elektronicznej najpóźniej 1 dzień roboczy przed każdym przypadkiem pierwszego wykorzystania nowego pojazdu. Aktualizacja musi zawierać nowy wykaz oraz informację co zostało w nim zmienione. Wykaz powinien zawierać m.in. nr rejestracyjny pojazdu, markę i typ pojazdu. Powyższe dane będą przekazywane przez Zamawiającego do Stacji Przeładunkowej niezwłocznie po ich otrzymaniu. 8) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania systemu monitorowania pozycji pojazdów GPS (pozycjonowanie pojazdów w czasie rzeczywistym oraz archiwalne odwzorowanie przebiegu tras w tym postojów, zatrzymań, prędkości, pobytu w zdefiniowanych miejscach, przejazdu trasą poszczególnych pojazdów). System monitorowania powinien być sprawny przez cały okres trwania umowy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu aktualnego hasła dostępu do systemu monitorowania pozycji pojazdów GPS wykorzystywanych w realizacji zamówienia. 10) Pojazdy wyposażone w GPS powinny być oznakowane tak, aby Zamawiający mógł odróżnić (na podglądzie) w systemie monitorowania GPS pojazdy odbierające poszczególne frakcje odpadów. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje kontrolę przez Wykonawcę właścicieli nieruchomości w zakresie przestrzegania wymogów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i informowania Zamawiającego o nieprawidłowościach. Przed wykonaniem usługi odbioru odpadów z punktów ich gromadzenia Wykonawca zobowiązany jest do kontroli rodzaju zebranych w pojemnikach lub workach odpadów. W przypadku niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca nie dokona odbioru pozostawiając informację (w formie ulotki lub naklejki) właścicielowi nieruchomości o braku wywiązywania się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów komunalnych i powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Jako dowód stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z datami na fotografiach oraz sporządzoną notatką na miejscu wystąpienia zdarzenia opisującą przyczynę nieprawidłowości. Powyższe dokumenty muszą umożliwić weryfikację nieruchomości, na której doszło do nieprawidłowości oraz rodzaj nieprawidłowości. Wzór notatki należy uzgodnić z Zamawiającym. 6. Wykonawca zobowiązany jest również do informowania Zamawiającego o każdym nadmiarze odpadów lub o niewystarczającej liczbie pojemników w przypadku nieruchomości „mieszanej” (która w części stanowi lokale mieszkalne a w części lokale użytkowe) oraz niezamieszkałej. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną. Z informacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, jakiej frakcji i w jakim dniu doszło do zdarzenia. 7. Za szkody spowodowane osobom trzecim w trakcie realizacji zamówienia odpowiada Wykonawca. 8. Wykonawca zapewni możliwość zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w pojemniki lub worki. Koszt sprzedaży lub dzierżawy pojemników/worków nie może być wliczony w cenę zamówienia i podlega indywidualnemu rozliczeniu pomiędzy właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą. Odpady gromadzone mogą być w pojemnikach o wielkości: 110-120 l, 220-240 l, 1100 l i Kp-7 oraz w workach. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany pojemności opróżnianych pojemników oraz punktów odbioru odpadów i częstotliwości wywozu. W przypadku ujawnienia nieruchomości, które nie są ujęte do odbioru odpadów, Wykonawca ma obowiązek informowania o tym Zamawiającego. 10. Wykonawca nie będzie regulował należności za dostarczone odpady do Dobrowolnego Punktu Odbioru Odpadów w Olecku. Obciążenie te opłacane będzie przez Zamawiającego. 11. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję: - ilości odebranych odpadów wyrażoną w tonach z poszczególnych nieruchomości z podziałem na poszczególne frakcje, - ilości odpadów w tonach przekazanych do Dobrowolnego Punktu Gromadzenia Odpadów w Olecku przy ulicy Kościuszki. Informacje wymienione powyżej należy przekazać Zamawiającemu - co miesiąc, najpóźniej w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy informacja, w formie elektronicznej - uzgodnionej z Zamawiającym. 12. Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia – załącznik nr 4. 13. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbieranie odpadów komunalnych z: 1) nieruchomości zamieszkałych oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, każdej ilości nagromadzonych odpadów, 2) nieruchomości niezamieszkałych, w tym z ogrodów działkowych, odpadów zgodnie z podaną w deklaracji ilością pojemników. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, Wykonawca informuje o tym fakcie Zamawiającego. 3) zapełnione kontenery Kp-7 należy odbierać po bezpośrednim indywidualnym zgłoszeniu przez właściciela kontenera. Częstotliwość odbioru odpadów z nieruchomości wielorodzinnych będzie ustalana między Wykonawcą a Zarządcą lub Administratorem zarządzającym nieruchomością – nie rzadziej niż raz w tygodniu. 14. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania ich do Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” w Ełku. 15. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców (w tym nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe) o zasadach i terminach odbioru poszczególnych rodzajów odpadów określonych w harmonogramie odbioru. Zmiany terminu odbioru Wykonawca uzgadnia z Zamawiającym i informuje o tym mieszkańców. 16. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania poufności co do informacji pozyskanych w związku z realizacją umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż dla wykonania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub marketingowych. 17. Wykonawca wyposaży przystanki komunikacyjne położone na terenach gminnych w pojemniki (ok. 20 sztuk) oraz będzie zobowiązany do ich opróżniania - według potrzeby. 18.Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności związane z: a) kierowaniem pojazdami przeznaczonymi do odbioru odpadów komunalnych (kierowcy), b) załadunkiem i rozładunkiem odpadów komunalnych (ładowacze), c) organizacją i logistyką odbioru odpadów komunalnych (pracownicy biurowi), 2) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawiony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający w szczególności jest uprawniony do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wskazanych w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy. Kopia umowy powinna zawierać imię, nazwisko pracownika, datę zawarcia umowy oraz rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu. W pozostałym zakresie umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów o ochronie danych osobowych. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia publicznego. Nałożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 PLN). 2. Wadium powinno być wniesione w formach dopuszczonych ustawą Prawo zamówień publicznych określone w art. 45 ust.6. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego, tj.: 86 1020 4724 0000 3202 0007 6422 w Banku PKO BP SA. Wadium należy wnieść w takim terminie, aby w chwili otwarcia ofert nastąpiło uznanie na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Zwrot wadium nastąpi po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania zgodnie z art. 46 w/w ustawy. 5. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie elektronicznej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia: - zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w gminie Olecko zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy - załącznik nr 3; 2) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy; 3) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach