Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych i biodegradalnych od właścicieli nieruchomości od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla

Gmina Dukla ogłasza przetarg

  • Adres: 38450 Dukla, ul. Trakt Węgierski
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 329 135 , fax. 134 331 011
  • Data zamieszczenia: 2017-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dukla
    ul. Trakt Węgierski 11
    38450 Dukla, woj. podkarpackie
    tel. 134 329 135, fax. 134 331 011
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dukla.pl//

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych i biodegradalnych od właścicieli nieruchomości od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia; Odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla: - niesegregowanych (zmieszanych 20 03 01), do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie ul. Białobrzeska – RIPOK w Krośnie, W przypadku zaistnienia przesłanek wskazanych w art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(DZ.U.2017.1289) tj. przyczyn uniemożliwiających przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych w RIPOK-u w Krośnie, Wykonawca zapewnia przekazanie odpadów do instalacji zastępczych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla: - segregowanych (zmieszane odpady opakowaniowe -15 01 06) - worek żółty, - opakowania ze szkła ( 15 01 07) – worek zielony, - opakowania z papieru i tektury (15 01 01) – worek niebieski, - wielkogabarytowych ( 20 03 07), w tym okna z demontażu wraz z ramami - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne ( 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) - zużyte opony ( 16 01 03 ) - popioły ( ex 20 01 99) – worek popielaty, Określenie przedmiotu wielkości lub zakresu zamówienia. 1. Powierzchnia Gminy Dukla wynosi: 235,14 km² 2. Gmina Dukla obejmuje swoim zasięgiem 21 wiosek i miasto Dukla – Zał. Nr 1 do SIWZ 3. Liczba mieszkańców ogółem wynosi -14 775 Ilość mieszkańców w poszczególnych miejscowościach obrazuje Zał. Nr 2 do SIWZ 4. Szacunkowa ilość nieruchomości zamieszkałych – 4180 w tym; a) budynki jednorodzinne i zagrodowe – 3809 szt. b) budynki wielorodzinne – 41 szt. w tym: 363 mieszkań – Zał. Nr 3 do SIWZ Podane powyżej dane liczbowe mogą ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia. 5. Do gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach zamieszkałych zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dukla stosuje się następujące pojemniki: 1) dla odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych: a) ·worki o minimalnej pojemności 60 l. wykonane z folii o odpowiedniej grubości zapewniającej ich wytrzymałość na rozerwanie w zależności od rodzaju gromadzonych odpadów, b) pojemniki inne niż worki ( np. SM-110, MGB 120, MGB 240) o minimalnej pojemności 60 l. c) kontenery KP-7 i pojemniki MGB 1100. 2) dla odpadów komunalnych segregowanych stosuje się następujące oznakowanie kolorystyczne: - worki: a) zielony – przeznaczony do zbierania szkła, b) żółty – przeznaczony do zbierania łącznie: tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych, c) niebieski – przeznaczony do zbierania opakowań z papieru i tektury, d) popielaty – przeznaczony do zbierania popiołów, - pojemniki: a) zielony – przeznaczony do zbierania szkła, b) żółty – przeznaczony do zbierania łącznie: tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych, c) niebieski – przeznaczony do zbierania opakowań z papieru i tektury, d) popielaty – przeznaczony do zbierania popiołów. Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminie Dukla dopuszcza stosowanie pojemników o jednolitych kolorach pod warunkiem oznakowania tych pojemników znakami graficznymi. 6. Odbiór i transport odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy z częstotliwością: 1) odpady niesegregowane (zmieszane) gromadzone w workach lub pojemnikach (np. typu SM 110, MGB 120) w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej – co dwa tygodnie w sezonie letnim tj. od 1 kwietnia do 31 października i co trzy tygodnie w sezonie zimowym tj. od 1 listopada do 31 marca, 2) odpady niesegregowane gromadzone w kontenerach lub pojemnikach MGB 1100 ustawionych przy budynkach wielomieszkaniowych – jeden raz w tygodniu, 3) odpady segregowane (tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, papier) gromadzone w workach lub pojemnikach (np. typu SM 110, MGB 120) w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej – co trzy tygodnie, 4) odpady segregowane (szkło) gromadzone w workach lub pojemnikach (np. typu SM 110, MGB 120) w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej – co sześć tygodni, 5) odpady segregowane (tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, papier) gromadzone w kontenerach i pojemnikach MGB 1100 w zabudowie wielorodzinnej – raz w tygodniu, 6) odpady segregowane (szkło) gromadzone w kontenerach i pojemnikach MGB 1100 w zabudowie wielorodzinnej – co dwa tygodnie 7) odpady wielkogabarytowe , zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony i tekstylia – dwa razy w roku w poszczególnych miejscowościach w miesiącach maj i październik. Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywał się będzie, podczas zbiórki odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z posesji po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości. 7. Szacowana ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i transportu w okresie trwania umowy (12 miesięcy) wyniesie około 2 260 Mg, z czego: 15 01 06 – 300 Mg 15 01 07 – 200 Mg 15 01 01 – 20 Mg 20 03 07 ( w tym 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) – 170 Mg 16 01 03 – 20 Mg ex 20 01 99 – 150 Mg 20 03 01 – 1400 Mg Podana ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania z terenu Gminy Dukla w okresie trwania zamówienia jest ilością szacunkową, przy czym zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w tej ilości. 8. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport do wskazanych w specyfikacji miejsc tj. do: 1) Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie ul. Białobrzeska: a) zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 z zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej i wielorodzinnej przez okres trwania umowy, 2) W przypadku zaistnienia przesłanek wskazanych w art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(DZ.U.2017.1289) tj. przyczyn uniemożliwiających przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych w RIPOK-u w Krośnie, Wykonawca zapewnia przekazanie odpadów do instalacji zastępczych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 9. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie (w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami) odpadów podlegających segregacji tj.: a) segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych pojemnikach (workach) z zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej i wielorodzinnej przez okres trwania umowy w tym o kodach: - segregowanych (zmieszane odpady opakowaniowe -15 01 06) - worek żółty, - opakowania ze szkła ( 15 01 07) – worek zielony, - opakowania z papieru i tektury (15 01 01) – worek niebieski, - wielkogabarytowych ( 20 03 07) – w tym okna z demontażu wraz z ramami - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne ( 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) - zużyte opony ( 16 01 03 ) - popioły ( ex 20 01 99) – worek popielaty, 10. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia: a) określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U.2016.2167). 11. W dniu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek zebranych odpadów z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do miejsca ich zagospodarowania. Transport odpadów odbywał się będzie po sieci dróg zlokalizowanych na terenie Gminy Dukla w skład których wchodzą drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne. Przeważają drogi stanowiące własność gminną o szerokości ok. 3 m. usytuowane również w terenie górzystym. Kalkując tabor samochodowy przeznaczony do wykonywania usług odbioru odpadów należy uwzględnić powyższe warunki oraz ograniczenia tonażu do 3,5 t. 12. Wyposażenie w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: 1) worki i pojemniki do gromadzenia niesegregowanych odpadów komunalnych zapewnia właściciel nieruchomości, 2) worki do selektywnej zbiórki odpadów (pakiet startowy na okres jednego roku) będą zakupione przez Gminę i dostarczane przez Wykonawcę usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych do właściciela nieruchomości w terminie do 31 grudnia 2017 r., 3) na potwierdzenie faktu dostarczenia właścicielowi nieruchomości worków do segregacji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania podpisu właściciela nieruchomości lub innej osoby pełnoletniej zamieszkującej daną nieruchomość. 4) zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości wraz z ilością worków, jaką należy przekazać właścicielom nieruchomości po podpisaniu umowy. 12a. W przypadku potrzeby worków dodatkowych dla mieszkańców na odpady segregowane (worek żółty, zielony, niebieski, popielaty) ,Wykonawca zapewni ich dystrybucję, oraz ich sprzedaż podczas zbiórki odpadów w terenie przez cały okres trwania umowy. 13. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, na które należy dostarczyć worki. W przypadku konieczności dostarczenia w trakcie trwania umowy worków dodatkowym właścicielom nieruchomości Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz takich właścicieli nieruchomości. Wykonawca dostarczy worki tym właścicielom w ciągu 14 dni od dnia przekazania wykazu nieruchomości. 14. Wykonawca przy odbiorze odpadów winien dokonać oceny ich zawartości czy spełniają warunki odpadów segregowanych, a w przypadku stwierdzenia niezgodności z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dukla, Wykonawca winien odebrać odpady jako zmieszane powiadamiając o tym fakcie Zamawiającego, podając dane adresowe nieruchomości (miejscowość, ulica, numer domu) dane ilościowe i dowody potwierdzające zaistniałe zdarzenie (notatka, dokumentacja fotograficzna). Notatka powinna zawierać w szczególności: adres nieruchomości na której odpady gromadzone są niezgodnie z wymaganiami regulaminu (deklaracją), rodzaj niezgodności i termin odbioru odpadów. Notatka powinna być podpisana przez dwie osoby dokonujące odbioru odpadów. 15. Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów zmieszanych i odpadów zbieranych w sposób selektywny (w wersji papierowej i elektronicznej) z poszczególnych miejscowości Gminy Dukla. Przed dostarczeniem harmonogramu Wykonawca uzyska pisemną akceptacje projektu harmonogramu przez Zamawiającego. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach zmianę zatwierdzonego harmonogramu po wcześniejszym uzgodnieniu i akceptacji zmian przez obie strony umowy. Wykonawca zobowiązany jest zamieścić harmonogram przez cały okres trwania umowy na swojej stronie internetowej. Wykonawca ponadto dostarczy Zamawiającemu link do systemu monitorowania pojazdów wykorzystywanych do zadań zawartych w umowie na naszym terenie. 16. Zatwierdzony harmonogram na 2018 rok Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do każdego właściciela nieruchomości z której będą odbierane odpady komunalne w terminie do 31.12.2017 r. 17. W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność, zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje właścicieli nieruchomości, podając informację na swojej stronie internetowej oraz na tablicach ogłoszeń. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 18. Wykonawca winien przeprowadzać odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w dni robocze od poniedziałku do piątku. w godzinach od 6°° do 18°°. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach i po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym odbieranie odpadów w soboty, bądź inne dni wolne od pracy. 19. Przekazanie odpadów do odpowiedniej instalacji będzie następować, po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. Ważenie winno się odbywać na podstawie „dowodu ważenia”, które Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach miesięcznych. 20. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania – obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (plamy, zabrudzenia itp.). 21. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady zbierane selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu. 22. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 23. W przypadku stwierdzenia, że nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne nie jest ujęta w wykazie nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie bądź pocztą elektroniczną Zamawiającego. 24. Wykonawca zorganizuje odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, zmiany organizacji ruchu drogowego itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie. 25. Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru i transportu odpadów. 26. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 27. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. 28. Zamawiający i właściciele nieruchomości zabudowanych winni mieć zapewnioną przez wykonawcę możliwość kontaktu telefonicznego oraz drogą e-mail z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach: 7°°-15°° w dni robocze. 29. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 30. Wykonawca zapewni, aby odbiór odpadów komunalnych dokonywany był przez osoby wyposażone w jednolite, estetyczne ubrania robocze z wyraźnym oznaczeniem nazwy firmy Wykonawcy. 31. Wykonawca obowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U.2016.1987), ustawą z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2017.1289), wraz z przepisami wykonawczymi oraz Uchwałą Nr XXIV/154/16 Rady Miejskiej w Dukli z dnia 29 czerwca 2016 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dukla (Dz. Urz. z 14 lipca 2016 roku poz. 2385), Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, przepisami BHP, postanowieniami umowy, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością, etyką zawodową, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia. 32. Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. 33. Wykonawca zachowa uzyskane w takcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia. 34. W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w szczególności związanych z przedmiotem zamówienia, Zamawiający i Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do wypełnienia postanowień umowy i sposób ich realizacji. 35. Wykonawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia, w tym celu Wykonawca wyznaczy Koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować bezpośrednio w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7°° do 15°°. Koordynator odpowiadał będzie za nadzorowanie ze strony Wykonawcy wykonywania przedmiotu umowy. Również Zamawiający ze swojej strony wyznaczy Koordynatora, w celu kontaktu z Wykonawcą w sprawach dotyczących realizacji umowy. 36. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość przedmiotu umowy oraz terminowość jego wykonania. 37. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialności za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 38. Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122). 39. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi w przypadku ich zajścia. 40. Wykonawca obowiązany jest do okazania na żądanie Zamawiającego dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów. 41. Wykonawca po zakończeniu każdego miesiąca w terminie do 10 dnia miesiąca następnego obowiązany jest złożyć pisemną informację o wykonaniu przedmiotu zamówienia w danym miesiącu. Informacja w szczególności powinna zawierać: a) ilość, rodzaj (z podaniem kodów) poszczególnych frakcji odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych, b) ilość i rodzaj z podaniem kodów poszczególnych frakcji zawiezionych do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie RIPOK ul. Białobrzeska, c) ilość i rodzaj z podaniem kodów poszczególnych frakcji zebranych odpadów segregowanych z podaniem instalacji do której zostały przekazane, d) informację te powinny być sporządzane według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy. e) informację o stwierdzonych nieprawidłowościach dotyczących sposobu segregacji przez właścicieli nieruchomości, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do umowy. 42. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest również do wystawienia karty przekazania odpadów oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów. 43. Ponadto Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie (w ciągu 3 dni roboczych) wszelkie dane lub inne informacje związane z realizacją zamówienia. 44. Zamawiający ma prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją zamówienia. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. 45. Wymagania dotyczące posiadanych pojazdów, urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej: a) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Dukla, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Dukla. b) wyposażenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122). c) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. d) Zamawiający wymaga, aby pojazdy wykorzystywane podczas realizacji zamówienia przez Wykonawcę posiadały aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia, były sprawne technicznie oraz spełniały wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122). 46. Wykonawca jest obowiązany do przestrzegania przepisów prawa obowiązujących w trakcie trwania umowy, a w szczególności: Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2016.1987), Ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2017.1289), Uchwały Nr XXIV/154/16 Rady Miejskiej w Dukli z dnia 29 czerwca 2016 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dukla, Uchwały nr XXIV/155/16 Rady Miejskiej w Dukli z dnia 29 czerwca 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Dukla w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz.Urz. z 11 lutego 2013 roku poz. 793).Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U.2016.934), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. 2016.2167), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104 poz.868), Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwały Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022. W przypadku zmian prawa miejscowego z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca świadczył będzie usługę przedmiotu zamówienia zgodnie z nowymi regulacjami. Załącznik Nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia Wykaz miejscowości i ulic na terenie Gminy Dukla Lp. Miejscowość Ulica Przysiołki 1. Barwinek 2. Cergowa 3. Chyrowa 4. Dukla ul.3-go Maja ul. Cergowska ul. Gen. J. Bema ul. I. Krasickiego ul. I. Łukasiewicza ul. J. Słowackiego ul. Jana Pawła II ul. Jana Strycharskiego ul. Kopernika ul. Kościuszki ul. Łąki ul. M. Konopnickiej ul. Mickiewicza ul. Nadbrzeżna ul. Ogrodowa ul. Bernardyńska ul. Jana Strycharskiego ul. Podwale ul. Polna ul. Rynek ul. Słowacka ul. Św. Jana z Dukli ul. Trakt Węgierski ul. Zielona ul. Żwirki i Wigury 5. Głojsce ul. Dukielska ul. Nadbrzeżna ul. Ogrodowa ul. Szkolna 6. Iwla Przysiółek – Góry Iwielskie 7. Jasionka 8. Lipowica 9. Łęki Dukielskie Przysiółek - Myszkowskie Przysiółek - Pałacówka Przysiółek - Łazy 10. Mszana 11. Nadole 12. Nowa Wieś 13. Olchowiec Przysiółek - Kolonia 14. Ropianka 15. Równe ul. Akacjowa ul. Długa ul. Dworska ul. Kopalniana ul. Leśna ul. Łukasiewicza ul. Pocztowa ul. Polna ul. Popardy ul. Tartaczna ul. Zenona Staronia 16. Teodorówka Przysiółek – Góry Teodorowskie 17. Trzciana 18. Tylawa 19. Wietrzno Przysiółek - Sośniny Przysiółek - Bania 20. Zawadka Rymanowska 21. Zboiska 22. Zyndranowa Załącznik Nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia Ludność Gminy Dukla wg stanu na dzień 31.12.2016 r. L.p. Miejscowość Ilość mieszkańców 1. Barwinek 271 2. Cergowa 1349 3. Chyrowa 102 4. Dukla 2129 5. Głojsce 795 6. Iwla 743 7. Jasionka 1197 8. Lipowica 269 9. Łęki Dukielskie 1646 10. Mszana 277 11. Nadole 518 12. Nowa Wieś 171 13. Olchowiec 57 14. Ropianka 10 15. Równe 1911 16. Teodorówka 1078 17. Trzciana 221 18. Tylawa 396 19. Wietrzno 841 20. Zawadka Rymanowska 242 21. Zboiska 425 22. Zyndranowa 127 Razem 14 775 Załącznik nr 3 do Opisu przedmiotu zamówienia Wykaz budynków wielorodzinnych na terenie Gminy Dukla Lp. Miejscowość Budynki wielorodzinne Ilość zamieszkałych osób 1. Barwinek Barwinek 41 54 2. Cergowa Blok nr 159 B 7 Blok nr 159 C 15 Blok nr 159 D 14 Blok nr 159 E 7 Blok nr 159 G 17 Blok nr 159 H 67 Blok nr 159 I 57 3. Dukla ul. Trakt Węgierski 6 8 ul. Trakt Węgierski 8 13 ul. Trakt Węgierski 13 101 ul. Trakt Węgierski 15 119 ul. Trakt Węgierski 21 176 ul. Cergowska 6 40 ul. Kopernika 1 15 ul. Kopernika 3 10 ul. Kopernika 7A 5 ul. Kościuszki 2 60 ul. Kościuszki 6 50 ul. Kościuszki 8 9 ul. Kościuszki 10 6 ul. Kościuszki 28 139 ul. Rynek 3 24 ul. Rynek 4 15 ul. Rynek 17 13 ul. Rynek 19 25 3 Maja - 1 25 ul. Żwirki i Wigury 1 23 4. Łęki Dukielskie Łęki Dukielskie 66 20 5. Mszana Blok Nr 44 39 Blok Nr 45 13 Blok Nr 46 15 Blok Nr 47 10 Blok Nr 49 11 Blok Nr 50 8 Blok Nr 51 33 6. Równe Blok ul. Kopalniana 21 21 Blok ul. Kopalniana 42 16 7. Zawadka Rymanowska Blok 40A 19 Blok 40 B 24 Blok 40 C 2 1345 Załącznik Nr 4 do opisu przedmiotu zamówienia KOSZTORYS OFERTOWY NA ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY DUKLA Lp. Rodzaj odpadów Szacunkowa ilość nieruchomości Szacunkowa ilość odpadów w Mg w okresie 24 miesięcy Cena netto za 1 Mg odpadów Cena brutto za 1 Mg odpadów Cena netto poz. 4x 5 Cena brutto poz. 4x6 1 2 3 4 5 6 7 8 1 Odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) z nieruchomości zamieszkałych do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie u. Białobrzeska 4180 – nieruchomości zamieszkałe 1 400,00 2 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych (zbieranych selektywnie) z nieruchomości zamieszkałych odpadów z selektywnej zbiórki 4180 – nieruchomości zamieszkałe 880,00 Razem: Podatek VAT:
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 zł. słownie: dziesięć tysięcy złotych. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w formach dopuszczonych art. 45 ust. 6 ustawy Pzp w zależności od wyboru wykonawcy. Formy wniesienia wadium: w pieniądzu, wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku o/Dukla 58 86421096 2010 9600 1833 0002 z adnotacją Wadium: Odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych i biodegradalnych od właścicieli nieruchomości od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dukla Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych; • gwarancjach ubezpieczeniowych; • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć ( o ile to możliwe) / przesłać przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego : Gmina Dukla, 38-450 Dukla, ul. Trakt Węgierski 11 (pokój Nr 102) a kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i powinna zawierać następujące elementy: 1) nazwę wykonawcy, beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, 2) termin ważności gwarancji „ od dnia ………… do dnia ……………” 3) zobowiązanie gwaranta do zapłacenie kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz 5 ustawy. 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużenia ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie : a) zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie; ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. nr 185, poz.1243 ze zm.) oraz art.233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r. poz.1987). ocena spełnienia wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana spełnia /nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę ww. warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. nr 185, poz.1243 ze zm.) oraz art.233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r. poz.1987) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. b) Wykonawca winien posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych o właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dukla zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2017 r. poz.1289 ze zm.). W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę ww. warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dukla albo oświadczenie o złożeniu wniosku o wpis do ww. rejestru wraz z oświadczeniem, iż zaświadczenie o wpisie do ww. rejestru zostanie przedłożone najpóźniej do dnia zawarcia umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach