Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Milanów oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Urząd Gminy Milanów ogłasza przetarg

  • Adres: 21-210 Milanów, ul. Kościelna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 083 3567002 w. 37 , fax. 833 567 002
  • Data zamieszczenia: 2020-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Milanów
    ul. Kościelna
    21-210 Milanów, woj. lubelskie
    tel. 083 3567002 w. 37, fax. 833 567 002
    REGON: 53796400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugmilanow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Milanów oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na: a) odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Milanów w terminie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r. z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych , z PSZOK –u, miejsc publicznych, przystanków, cmentarzy. b) Wyposażenie obsługiwanych nieruchomości jednorodzinnych w worki do selektywnego zbierania odpadów, które będą dostarczane właścicielom nieruchomości podczas wykonywania odbioru odpadów w ilości „worek za worek” lub według zapotrzebowania ilościowego, c) wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz budynki użyteczności publicznej w kontenery na odpady komunalne – zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez Zamawiającego. d) odbiorze odpadów, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesję w systemie akcyjnym tzw. „wystawka” 2. Odpady zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: 1) Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Adamkach 2) selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów składowania do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Adamkach 3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne 2) Odpady zebrane selektywnie z podziałem na : a) papier i tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; b) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe z metali, odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych i odpady opakowaniowe wielomateriałowe; c) szkło i odpady opakowaniowe ze szkła; d) bioodpady, e) odpady zielone; f) przeterminowane leki; g) chemikalia; h) zużyte baterie i akumulatory; i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; j) meble i inne odpady wielkogabarytowe; k) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, l) zużyte opony; m) popiół; n) odpady nie kwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek; o) odpady niebezpieczne; p) odpady dostarczone do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, cmentarzy z następującymi częstotliwościami: a) metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – 1 raz na miesiąc, b) szkło – 1 raz na kwartał, c) odpady komunalne zmieszane – nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od początku kwietnia do końca października 1 raz na dwa tygodnie, d) bioodpady – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie w okresie od początku kwietnia do końca października, a w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, e) popiół paleniskowy z obszaru całej gminy odbierany będzie 2 razy w roku, w miesiącach styczniu i maju, f) papier – 1 raz na 2 miesiące, 5. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować w formie tzw. „wystawek” po cztery (po 2 w ciągu roku) zbiórki sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz mebli i innych odpadów wielkogabarytowych z terenu wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Milanów. Terminy wystawek powinny zostać uwzględnione w harmonogramie. 6.Wykonawca zobowiązany jest przygotować harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w pkt 4.Pierwszy harmonogram obejmujący okres od 01.01.2021r. do 31.12.2021r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy. Drugi harmonogram obejmujący okres od 01.01.2022r. do 31.12.2022r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie do dnia 30.11.2021 r. Wykonawca uzyska pisemną akceptacje projektu harmonogramu przez Zamawiającego. Zatwierdzone harmonogramy w ilości 1 300 szt. powinny zostać dostarczone do siedziby Zamawiającego. 7. Na terenie gminy występuje około 1200 nieruchomości objętych systemem, a orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki to 140 km. Szacowana ilość odpadów do odbioru w trakcie trwania umowy - 1025 Mg (oszacowano na podstawie danych wykazanych w rocznym sprawozdaniu Wójta Gminy Milanów z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za rok 2018 i 2019 + 3%). 8. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbioru odpadów właścicieli nieruchomości, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki w ilości i rodzaju odpowiadającemu wystawionym workom w danym miesiącu. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, b) pojemność – 120 dm³ c) kolor – żółty, zielony, brązowy, niebieski, czarny, d) grubość – co najmniej 40 mikronów, e) nadruk – jednostronny, f) zielony - na szkło białe i kolorowe, w tym odpady opakowaniowe ze szkła z napisem „Szkło”, g) żółty - na odpady z metali i tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych i wielomateriałowe z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, h) czarny - na odpady komunalne zmieszane, i) czarny - z przeznaczeniem na popiół z napisem „Popiół”, j) brązowy - z przeznaczeniem na bioodpady z napisem „Bio”, k) niebieski - z przeznaczeniem na papier i tekturę, w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury z napisem „Papier”. 9. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania rocznych sprawozdań zgodnie z art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 10. Wykonawca zapewnia Zamawiającemu dostęp do monitoringu tras przejazdu pojazdów wykorzystywanych do realizacji usługi - na żądanie Zamawiającego. 11. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć (na okres obowiązywania umowy) pojemniki do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz na teren nieruchomości niezamieszkałych zgodnie zapotrzebowaniem przesłanym przez Zamawiającego. Pojemniki powinny zostać dostarczone w ciągu 4 dni od dnia przedstawienia zapotrzebowania. 12.Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów wraz z fakturą za dany miesiąc. 13. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, 2) określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, 3) ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 14. W dniu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek zebranych odpadów z przed posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do miejsca ich zagospodarowania. Transport odpadów odbywał się będzie po sieci dróg zlokalizowanych na terenie Gminy Milanów w skład których wchodzą drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne. 15. W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność, zamknięcie drogi, awaria), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. 16. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania – obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania. 17. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady zbierane selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu. 18. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 19. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. 20. Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. 21. Wykonawca zachowa uzyskane w takcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia. 22. Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122). 23. Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie (w ciągu 3 dni roboczych) wszelkie dane lub inne informacje związane z realizacją zamówienia. 24. Wykonawca jest obowiązany do realizacji zgłoszeń/reklamacji od Zamawiającego tj. m.in. odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkałych po zgłoszeniu telefonicznym, nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze. 25. Dopuszcza się odbiór odpadów z podziałem na 2 rejony: 1) Rejon 1–CZEBERAKI, KOSTRY, RADCZE, RUDNO, RUDZIENIEC 2) Rejon 2–CICHOSTÓW, KOPINA, MILANÓW, OKALEW, ZIELENIEC
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Milanów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; b ) aktualną decyzję/zezwolenie na transport odpadów obejmujące odpady będące przedmiotem zamówienia;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 i 4 do SIWZ, c) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik ( o ile dotyczy), d) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach