Przetargi.pl
ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY EŁK

Gmina Ełk ogłasza przetarg

  • Adres: 19-300 Ełk, ul. Kościuszki 28A
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 619 45 00 , fax. 87 619 45 01
  • Data zamieszczenia: 2015-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ełk
    ul. Kościuszki 28A 28A
    19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 619 45 00, fax. 87 619 45 01
    REGON: 79067109900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.elk.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY EŁK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Ełk, z podziałem na dwie części: Część I - Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Część II - Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości i obiektów administrowanych przez Gminę Ełk. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I: 2.1Charakterystyka obszaru objętego przedmiotem zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i przekazanie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach kEłku, odpadów komunalnych, powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Ełk. Ilość odebranych odpadów z terenu Gminy Ełk w latach poprzednich przedstawia się następująco: 2012 r. - 860 Mg 2013 r. - 1268 Mg 2014 r. - 1092 Mg Przewidywana ilość odpadów komunalnych do odebrania w okresie trwania umowy - ok. 1419,60 Mg. Zbiorcze zestawienie liczby nieruchomości i osób zamieszkałych w poszczególnych miejscowościach stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. W przypadku ujawnienia nieruchomości, która nie jest ujęta do odbioru odpadów, Wykonawca ma obowiązek włączenia danej nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi oraz powiadomienia o tym Zamawiającego. 2.2 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 2.2.1 Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ełk obejmuje: a)odpady zmieszane, b)odpady selektywnie zebrane jako: frakcja sucha frakcja mokra c)żużel i popioły paleniskowe, d)zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe. 2.2.2 Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości zgromadzonych odpadów w pojemnikach oraz w workach zlokalizowanych przy pojemniku. Dla zabudowy wielolokalowej przewidziano system pojemnikowo-kontenerowy, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ełk, uchwalonym Uchwałą Rady Gminy Ełk Nr XLVII3712013 z dnia 22 lutego 2013 r. - dostępna na stronie internetowej elk-ug.bip.eur.pl 2.2.3 Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazywania odpowiednich informacji wskazanych w umowie (jako załącznik do wystawionej faktury), Zamawiającemu. 2.2.4 Wszystkie odpady objęte niniejszym zamówieniem Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach kEłku prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o. o. w Siedliskach. 2.2.5 W przypadku zaistnienia przerwy w pracy Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach kEłku w skutek jej awarii Wykonawca zobowiązany jest dostarczać odbierane odpady do Zastępczej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Spytkowie kGiżycka - zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla województwa Warmińsko-Mazurskiego. Rozliczenie kosztów transportu nastąpi wg zasad ustalonych pomiędzy prowadzącymi RIPOK, a Wykonawcą. 2.2.6 Wykonawca nie będzie regulował należności za dostarczone do PGO Eko-MAZURY Sp. z o. o. odpady. Faktury opłacać będzie Gmina Ełk na podstawie zawartej odrębnej umowy. 2.3 Częstotliwość odbierania odpadów - harmonogram: 2.3.1 Wykonawca jest zobowiązany do odbierania z terenu nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych z częstotliwością: dla zabudowy jednorodzinnej: co 10 dni od 1 czerwca do końca sierpnia i 1 raz na dwa tygodnie miesiące pozostałe; dla zabudowy wielorodzinnej - 1 raz w tygodniu; popioły i żużle - 1 raz w miesiącu w okresie grzewczym. Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe - nie rzadziej niż 2 razy w roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, wskazanych w harmonogramie. 2.3.2 Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w dni robocze (od poniedziałku do soboty) w godz. 6.00-20.00. W przypadku gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. 2.3.3 System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 2.3.4 Zabrania się Wykonawcy łączenia trasy pojazdu odbierającego odpady komunalne z terenu gminy Ełk, z trasami odbioru odpadów komunalnych w innych gminach. 2.3.5 Bezwzględnie zabrania się łączenia odpadów odbieranych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 2.3.6 Projekt harmonogramu odbioru odpadów powinien zostać opracowany przez Wykonawcę i przedłożony Zamawiającemu w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym: wskazywać daty odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości oraz termin przeprowadzenia wystawki, dane urzędu oraz inne niezbędne informacje o systemie odbioru odpadów przekazane przez Zamawiającego; musi być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów; powinien obejmować cały okres trwania umowy; nie może zawierać żadnych dodatkowych treści, ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych, itp. 2.3.7 Projekt harmonogramu, co do treści i formy wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pisemnej i elektronicznej. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, wyłącznie za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego (w sposób określony w umowie) oraz właścicieli nieruchomości, o każdej takiej zmianie. 2.3.8 Zamawiający zaakceptuje projekt harmonogramu lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie do 2 dni wprowadza uwagi Zamawiającego i ponownie przedstawia projekt harmonogramu, w celu akceptacji przez Zamawiającego. 2.3.9 Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu wszystkim właścicielom nieruchomości w ciągu 7 dni od dnia jego zatwierdzenia. Dotyczy to również każdej wprowadzonej przez Zamawiającego zmiany, w następujących formach: dla zabudowy jednorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej, każdemu właścicielowi nieruchomości, dla zabudowy wielolokalowej - l egzemplarz w formie papierowej, każdemu zarządzającemu nieruchomością, a w przypadku braku zarządcy nieruchomości każdemu właścicielowi lokalu. 2.4 Wymagania dotyczące odbierania odpadów: 2.4.1 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru niezależnie od warunków atmosferycznych pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych rodzajów i frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów każdej ilości odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub kontenerach, a także odpadów zgromadzonych w workach przy pojemnikach lub kontenerach, oraz do: zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.)naprawy wszelkich szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp.). 2.4.2 Wykonawca obowiązany jest do weryfikacji rodzaju zebranych odpadów, w celu uniknięcia mieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 2.4.3 Wykonawca stworzy możliwość, zaopatrzenia właściciela posesji, wydzierżawienia lub sprzedaży pojemników i kontenerów. Koszt sprzedaży lub dzierżawy pojemnikówi kontenerów nie może być wliczony w cenę zamówienia i podlega indywidualnemu rozliczeniu pomiędzy właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą. 2.4.4 Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 2.4.5 Pojazdy przeznaczone przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia muszą być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa przedsiębiorstwa, dane adresowe i numery telefonów), zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, wyposażone w urządzenie GPS oraz posiadać aktualne badania techniczne. 2.4.6 Wykonawca przekaże Zamawiającemu oraz Związkowi Międzygminnemu Gospodarka Komunalna w Ełku hasła dostępu do systemu GPS monitorowania pozycji pojazdów wykorzystywanych w realizacji zamówienia. 2.4.7 Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz.1399 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań oraz przekazywania ich Związkowi Międzygminnemu Gospodarka Komunalna w Ełku oraz w jednym egz. Do Wójta Gminy Ełk. 2.4.8 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów (zwanych dalej Raportem) zawierających informacje o: 1.ilości odebranych w Mg odpadów zmieszanych, frakcji suchej i ,mokrej; 2.ilości odebranych w Mg odpadów żużla i popiołu wraz z podaniem adresów nieruchomości, z których zostały odebrane te odpady; 3.ilości odebranych w Mg odpadów zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli, odpadów wielkogabarytowych, budowlanych i rozbiórkowych oraz szkła; 4.adresach nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne 5.adresach nieruchomości, które prowadzą selektywną zbiórkę odpadów z podziałem na frakcję suchą i mokrą. Wykonawca sporządzona i przesyła do Zamawiającego w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy Raport w formie elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym. 2.4.9 Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w przeciągu 24 h godzin od otrzymania zawiadomienia w formie elektronicznej od Zamawiającego. Zasady postępowania określono szczegółowo w umowie. 2.4.10Za szkody wyrządzone osobom trzecim spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 2.4.11Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II: 3.1Charakterystyka obszaru objętego przedmiotem zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie, transport i przekazywanie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach kEłku odpadów komunalnych stałych zmieszanych z nieruchomości administrowanych przez Gminę Ełk, w kontenerach i pojemnikach typu: KP-7 i PA - 1100 stanowiących własność wykonawcy. Lokalizacja kontenerów i pojemników: 1)Posesja Urzędu Gminy w Ełku 1 szt. KP7, częstotliwość wywozu dwa razy w miesiącu. Posesje świetlic wiejskich pojemniki PA 1100 szt. 12, z częstotliwością wywozu 1 raz w miesiącu zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ. 2)Miejsca wykorzystywane do celów rekreacyjnych (od 01 czerwca do końca sierpnia) pojemniki PA 1100 szt. 19, z częstotliwością wywozu 1 raz w tygodniu zgodnie z załącznikiem nr 11 do SIWZ. 3)Wiaty przystankowe kosze uliczne w ilości 80 sztuk, częstotliwość wywozu 1 raz w tygodniu od 01 czerwca do końca sierpnia oraz 1 raz na dwa tygodnie miesiące pozostałe zgodnie z załącznikiem nr 12 do SIWZ. 4)Place zabaw kosze uliczne w ilości 24 szt. częstotliwość wywozu raz na dwa tygodnie w sezonie letnim zgodnie z załącznikiem nr 13 do SIWZ. Udostępnione kontenery i pojemniki, w ilości KP-7 i PA-1100, muszą być w należytym stanie technicznym i sanitarnym. 3.2 Wymagania dotyczące odbierania odpadów: 3.2.1 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: niezależnie od warunków atmosferycznych pojazdami przystosowanymi do odbierania frakcji odpadów zmieszanych; każdej ilości nagromadzonych odpadów, a także odpadów zgromadzonych w workach przy pojemnikach lub kontenerach, oraz do: zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.) naprawy wszelkich szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp.). 3.2.2 Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 3.2.3 Pojazdy przeznaczone przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia muszą być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa przedsiębiorstwa, dane adresowe i numery telefonów), zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, wyposażone w urządzenie GPS oraz posiadać aktualne badania techniczne. 3.2.4 Wykonawca przekaże Zamawiającemu oraz Związkowi Międzygminnemu Gospodarka Komunalna w Ełku hasła dostępu do systemu GPS monitorowania pozycji pojazdów wykorzystywanych w realizacji zamówienia. 3.2.5 Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań oraz przekazywania ich Związkowi Międzygminnemu Gospodarka Komunalna w Ełku, oraz w jednym egz. Zamawiającemu. 3.2.6 W celu utrzymania należytego stanu sanitarnego kontenerów i pojemników wykonawca będzie przeprowadzał ich niezbędną dezynfekcję w terminach zgodnych z odpowiednimi przepisami. Częstotliwość odbioru kontenerów i pojemników z miejsc ich rozstawienia uzależniona będzie od całkowitego ich zapełnienia i związanego z tym telefonicznego zgłoszenia o konieczności ich opróżnienia, nie może to być jednak rzadziej, niż 1 raz w miesiącu. 3.2.7 Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i prowadzenia dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie gospodarki odpadami. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udostępnienia przez wykonawcę dokumentów potwierdzających przekazanie odpadów do zakładu unieszkodliwiania odpadów oraz potwierdzenia dokonanej dezynfekcji. 3.2.8 Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wniesienia wadium oddzielnie dla każdej części tj.: Wadium dla części I zamówienia (IZP.271.3.17.2015) Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w wysokości - 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych); dla części II zamówienia (IZP.271.3.17.2015) Odbiór i transport odpadów z nieruchomości i obiektów administrowanych przez Gminę Ełk w wysokości - 500,00 zł (pięćset złotych); 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 45 ust. 6 ustawy - Pzp: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.); 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. PKO S.A. 11 1240 5745 1111 0010 4463 2844 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 46 ustawy-Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Aspekt ekologiczny
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.elk.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach