Przetargi.pl
Odbiór i transport do RIPOK-u zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Sanok

Gmina Sanok ogłasza przetarg

  • Adres: 38-500 Sanok, ul. Kościuszki 23
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4656551 , fax. 013 4656553
  • Data zamieszczenia: 2015-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sanok
    ul. Kościuszki 23 23
    38-500 Sanok, woj. podkarpackie
    tel. 013 4656551, fax. 013 4656553
    REGON: 37044074900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminasanok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport do RIPOK-u zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Sanok
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport do RIPOK-u zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Sanok. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy dostarczyć do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie przy ul. Białobrzeskie 108 (zwanej RIPOK), z którą Gmina Sanok posiada zawarte stosowane porozumienie. 1.Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 1.Powierzchnia gminy Sanok wynosi 231 km2. 2.Obszar Gminy obejmuje 32 miejscowości wiejskie: Bykowce, Czerteż, Dobra, Dębna, Falejówka, Hłomcza, Jędruszkowce, Jurowce, Kostarowce, Lalin, Liszna, Łodzina, Markowce, Międzybrodzie , Mrzygłód, Niebieszczany, Pakoszówka, Pisarowce, Płowce, Prusiek, Raczkowa, Sanoczek, Srogów Dolny, Srogów Górny, Stroże Małe, Stroże Wielkie, Strachocina, Trepcza, Tyrawa Solna, Wujskie, Zabłotce, Załuż. 3.Odbiorem odpadów objęte są nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne. 4.Szacunkowa liczba mieszkańców objętych odbiorem odpadów wynosi 14144 mieszkańców, szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych wynosi 4311 oraz nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne objętych odbiorem odpadów wynosi 157 w tym obiekty użyteczności publicznej i 27 cmentarzy. 5.Uwaga: Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości obsługiwanych nieruchomości oraz miejsc odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. 6.Wartości orientacyjne dotyczące liczby nieruchomości objętych odbiorem odpadów w poszczególnych miejscowościach, liczby obiektów użyteczności publicznej oraz rozmieszczenia cmentarzy zostały przedstawione w załączniku nr 6 do SIWZ 7.Zbiórką zostanie objęty teren całej gminy według uzgodnionych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą tras przejazdu - mapa poglądowa z naniesionymi trasami przejazdu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. Długość dróg na terenie gminy Sanok, z których należy odbierać odpady wynosi około 220 km (orientacyjnie mały samochód obsługujący boczne drogi będzie pokonywał - 533 km, natomiast większy samochód poruszający się po głównych drogach - 450 km - nie uwzględniając odległości do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych). Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania do 5 km nowych dróg, z których należy odebrać odpady komunalne, w związku z koniecznością objęcia odbiorem odpadów nowych nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest wziąć pod uwagę, że odbiór odbywał się będzie również z dróg wąskich o małej nośności i dostosować środki transportu do istniejących warunków drogowych. 8.Przewidywana (szacunkowa) ilość odpadów do odebrania w ciągu całego okresu zamówienia: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 1100 Mg, odpady z cmentarzy - 50 Mg, , odpady zbierane selektywnie (tworzywa sztuczne, papier i tektura, opakowania ze szkła, metal, opakowania wielomateriałowe) - 366 Mg, odpady wielkogabarytowe - 37 Mg, odpady elektryczne elektroniczne - 17 Mg, zużyte opony - 37 Mg, przeterminowane leki - 0,1 Mg, popioły z domowych palenisk - 300 Mg. Ponadto przewiduje się, że w czasie zbiórki wielkogabarytów w wyznaczonych miejscach mogą zostać wystawione przez mieszkańców /inne odpady w wielkogabarytach/ - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia, demontażu, materiały izolacyjne, mieszaniny metali - 25 Mg. Ilość wytworzonych odpadów zostały przyjęte na podstawie ilości odpadów odebranych w roku poprzednim, z wyjątkiem popiołów z palenisk, których ilości zostały oszacowane. 2. Odbiór i transport odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie przy ul. Białobrzeskie 108 (zwanej RIPOK) obejmuje: 2.1.Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301) z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 1)Rodzaje pojemników do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla nieruchomości zamieszkałych - worki z tworzywa sztucznego nie większych niż 120L lub pojemniki o pojemności 60L, 120L lub 240L. 2)Rodzaje pojemników do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla nieruchomości niezamieszkałych - worki z tworzywa sztucznego nie większych niż 120L lub w pojemniki o pojemności 60L, 120L, 240L, 1100L oraz kontenery 7000L(KP7). 3)Częstotliwość załadunku i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych gromadzonych w workach oraz pojemnikach 60L, 120L, 240L, 1100L - 2 raz w miesiącu, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec, sierpień) co 2 tygodnie. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wskazanym przez Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Zmiany w harmonogramie są możliwe wyłącznie za zgodą Zamawiającego. 4)Częstotliwość załadunku i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach o pojemności 7000L (KP 7) - 1 raz w miesiącu. Odbiór odpadów odbywać się będzie na zgłoszenie Zamawiającego w terminie 48 godzin od daty zgłoszenia. Kontenery 7000L (KP 7) nie są oznaczone kodem kreskowym. Wykonawca musi prowadzić ewidencję wywozu kontenerów 7000L(KP7). 5)Oznakowanie pojemników - właściciel nieruchomości jest zobowiązany do naklejenia w widocznym miejscu na worku lub pojemniku z odpadami (z wyjątkiem kontenera 7000 L- KP7) naklejki z kodem kreskowym identyfikującym właściciela. Naklejki z kodami kreskowymi dostarcza właścicielom nieruchomości Zamawiający. 2.2.Dodatkowe zadania Wykonawcy w czasie odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. 1)Wykonawca jest zobowiązany do odczytu kodów kreskowych z worków z odpadami komunalnymi lub pojemników oraz dostarczenie Zamawiającemu plików zawierających odczytane kody kreskowe i daty oraz godzinę ich odczytu, raz w miesiącu, a w przypadku pojemników 7000 L dostarczenie wykazu odebranych kontenerów 7000L (KP7). 2)Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć się w urządzenia do odczytu kodów kreskowych we własnym zakresie. Zamawiający nie przewiduje zakupu i wyposażenia wykonawców w urządzenia do odczytu kodów kreskowych. Zamawiający nie przekaże wykonawcy danych osobowych zawartych w kodach kreskowych. Opis formatu danych z odczytu kodów kreskowych: 1.Poszczególne rekordy w pliku powinny być oddzielone znakiem końca linii 2.Jako separatora kolumn należy użyć znaku średnika [;]. 3.W pierwszej linii pliku powinien znaleźć się wpis /KDG/ który informuje program śmieciowy o formacie pliku Kod;Data;Godzina 4.Format zapisu daty: dd/mm/yyyy 5.Format zapisu godziny: gg:mm:ss 6.Kod kreskowy: EAN13 Wszystkie pola w pliku są typu znakowego. Struktura pliku: KOD_KRESKOWY;DATA;GODZINA Przykładowa treść pliku jaki może zostać wczytany przez program: KDG 1234567891231;29/03/2013;14:12:00 1234567891241;29/03/2013;14:14:12 1234567891251;29/03/2013;14:14:12 2.2.Opróżnianie koszy przystankowych i ulicznych na terenie gminy Sanok, w terminach odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Kosze przystankowe nie są znakowane kodami kreskowymi i nie są objęte obowiązkiem odczytu kodów. Wykaz przystanków został przedstawiony w załączniku nr 6 do SIWZ. 3.Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów zbieranych selektywnie z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 3.1.Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów zbieranych selektywnie, tworzyw sztucznych, drobnego metalu, papieru i tektury, opakowań wielomateriałowych, szkła i opakowań ze szkła (kody 150101, 150102, 150104, 150105, 150106, 150107, 200101, 200102, 200139, 200140) z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 1)Rodzaje pojemników do gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie - worki o grubości i szczelności zapewniającej ich wytrzymałość, o następujących pojemnościach i kolorach: a)żółty (o pojemności 120 L) - na opakowania z tworzyw sztucznych i opakowania z metalu, z napisem /plastik i metal/, b)zielony (o pojemności 80 L) - na opakowania ze szkła, z napisem /szkło/, c)niebieski (o pojemności 120 L) - na papier, tekturę, opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe (tetrapaki), z napisem /papier, tektura i opakowania wielomateriałowe/. 2)Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów zebranych selektywnie - 1 raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem wskazanym przez Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 3)Oznakowanie pojemników - właściciel nieruchomości jest zobowiązany do naklejenia w widocznym miejscu na worku z odpadami segregowanymi naklejki z kodem kreskowym identyfikującym właściciela. Naklejki z kodami kreskowymi dostarcza właścicielom nieruchomości Zamawiający. 3.2.Dodatkowe zadania Wykonawcy w czasie odbioru odpadów segregowanych w workach 1)Wyposażenie w worki na odpady segregowane - wykonawca zapewnia i wyposaża właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane zgodnie z opisem w pkt. 10 2)Wykonawca jest zobowiązany do odczytu kodów kreskowych z worków z odpadami zebranymi selektywnie oraz dostarczenie Zamawiającemu plików zawierających odczytane kody kreskowe w formacie jak w punkcie 1.2. 3)W przypadku nie dopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca pozostawia odpady w miejscu wystawienia lub odbiera jako zmieszane i powiadamia o tym Zamawiającego, podając nr kodu kreskowego oraz przedstawiając dokumentację fotograficzną wadliwie wykonanej segregacji. 4)Wystawione przez właściciela nieruchomości worki z odpadami zebranymi selektywnie w terminie zbiórki odpadów zmieszanych nie podlegają odbiorowi. 3.2.Odbiór, transport i zagospodarowanie zbieranych selektywnie popiołów z domowych palenisk (kod ex 200199) 1)Rodzaje pojemników do gromadzenia zbieranych selektywnie popiołów z domowych palenisk - worki o grubości i szczelności zapewniającej ich wytrzymałość, w kolorze popielatym o pojemności 80 L, z napisem /popioły/. 2)Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów zebranych selektywnie - 1 raz w miesiącu w okresie od stycznie do maja i od października do grudnia, w /pierwszym w miesiącu/ odbiorze odpadów zmieszanych, zgodnie z harmonogramem wskazanym przez Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 3.3.Dodatkowe zadania Wykonawcy w czasie odbioru popiołów Wyposażenie w worki na popioły - wykonawca zapewnia i wyposaża właścicieli nieruchomości w worki na popioły zgodnie z opisem w pkt. 10 3.3.Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych (kod 200307), zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kody 200123*, 200135*, 200136) oraz zużytych opon wszystkich rozmiarów (kod 1601030). Zamawiający przewiduje, że w czasie odbioru wielkogabarytów w wyznaczonych miejscach mogą zostać wystawione odpady budowlane: zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia oraz demontażu (kody 170107, 1709040), a także mieszaniny metali (kod 170407) 1.Miejsce odbioru - w wyznaczonych miejscach w poszczególnych miejscowościach gminy Sanok wskazanych załącznik nr 6 do SIWZ. 2.Częstotliwość załadunku i wywozu - dwa raz w roku w miesiącach kwiecień i październik, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3.Sposób przeprowadzenia zbiórki - odpady wystawiane są przez właścicieli nieruchomości w miejscach wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ. 4.Zamawiający nie gwarantuje, że wystawione do odbioru zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne będą kompletne - należy odebrać również sprzęt niekompletny. W celu uniknięcia dewastacji wystawionego sprzętu AGD/RTV, Wykonawca może na własny koszt zorganizować odbiór, co najmniej zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z posesji zgodnie ze zgłoszeniami zapotrzebowania na odbiór przez mieszkańców, przekazanym Wykonawcy przez Zamawiającego, co najmniej na jeden dzień pracujący przed planowanym terminem odbioru, wskazanym w harmonogramie. 5.Zbiórką objęte są opony wszystkich rozmiarów. 6.Wykonawca odpowiada za uporządkowanie terenu ze wszystkich wystawionych przez właścicieli odpadów. 3.4.Odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków (kod 200131, 200132). 2)Miejsce odbioru - z pojemników (150 l) ustawionych w punktach aptecznych w Jurowcach i Mrzygłodzie oraz w Punkcie Lekarskim w Niebieszczanach (trzy pojemniki 150 l). 3)Częstotliwość załadunku i wywozu - dwa raz w roku (w maju i w listopadzie) w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 3.4.Odbiór i zagospodarowanie odpadów z cmentarzy: innych odpadów nieulegających biodegradacji (kod 200203). 1)Rodzaje pojemników: pojemniki o pojemności 1100l oraz kontenery o pojemności 7000L (KP7). 2)Częstotliwość odbioru odpadów: a)odbiór odpadów z pojemników 1100l jeden raz w miesiącu w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, b)odbiór odpadów z kontenerów KP7 na zgłoszenie Zamawiającego w terminie do 2 dni od zgłoszenia. W ciągu miesiąca zgłaszanych jest około 5 kontenerów, c)w miesiącach październik i listopad należy dodatkowo odebrać odpady ze wszystkich cmentarzy. Wykaz cmentarzy i rodzaje pojemników na odpady został przedstawiony w załączniku nr 6 do SIWZ 3)Dodatkowe zadania Wykonawcy w czasie odbioru odpadów z cmentarzy: raz w miesiącu wykonawca dostarcza wykaz cmentarzy, z których odebrał odpady. Pojemniki na cmentarzach nie są oznaczone kodami kreskowymi i nie są objęte obowiązkiem odczytu kodów. 3.5.Odbiór odpadów zmieszanych z imprez publicznych i akcji ekologicznych. 1)Wykonawca jest zobowiązany podstawić kontener KP7 na zmieszane odpady komunalne, w terminie i miejscu uzgodnionym z Zamawiającym oraz a następnie odebrać go. 2)Zamawiający przewiduje, że usługa będzie wykonywana 7 razy w ciągu trwania zamówienia. 3.5.Sposób zagospodarowania odpadów zebranych selektywnie. 1.Wykonawca wskazuje instalacje do której przekaże zebrane selektywnie odpady, lub innego zbierającego odpady, który zapewni odpowiednie zagospodarowanie odpadów. Zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych powinno odbywać się w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2.Wykonawca winien zapoznać się z warunkami terenowymi panującymi na trasach przejazdu wskazanych do odbioru odpadów. 3.Wykonawca zobowiązany jest dostosować pojazdy do zbierania odpadów do nośności nawierzchni dróg na trasach przejazdu. 4.Wykonawca winien wziąć pod uwagę, że w czasie trwania zamówienia ilość nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne i rozmieszczenie pojemników mogą ulec zmianie i są uzależnione od ilości składanych deklaracji. 5.Wykonawca powinien realizować odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w godzinach 7.00- 19.00. 6.Wykonawca zapewni Zamawiającemu i właścicielom nieruchomości możliwość kontakty telefonicznego z jego przedstawicielem, co najmniej w dni robocze od 7.00 - 15.30. 7.Wykonawca zapewnia i dostarcza właścicielom nieruchomości worki na odpady segregowane: 1)Wykonawca zapewnia worki na odpady segregowane. Przewidywane zapotrzebowanie na worki w ciągu jednego roku, które zobowiązany jest zapewnić Wykonawca: a)żółty (o pojemności 120 L) - w ilości ok. 50 tyś. sztuk b)zielony (o pojemności 80 L) - w ilości ok. 30 tyś. sztuk c)niebieski (o pojemności 120 L) - w ilości ok. 30 tyś. sztuk d)popielaty (o pojemności 80L) - w ilości 20 tyś sztuk W trakcie trwania realizacji umowy ilości worków mogą ulec zamianie, w zależności od faktycznego zapotrzebowania. 2)Wykonawca pozostawia worki na wymianę - pusty worek w zamian za wypełniony w miejscu, z którego odbiera wypełnione worki na odpady segregowane. 3)Wykonawca dostarcza worki na odpady segregowane do Urzędu Gminy Sanok w ilości zgodniej ze zgłoszeniem przekazanym Wykonawcy raz w miesiącu faksem lub emailem. 8.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru worków nie posiadających naklejki z kodem kreskowym i powiadomieniu Zamawiającego o miejscu wystawienia odpadów nieoznakowanych kodem kreskowym (nie dotyczy popiołów) 9.Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: 1)wykonawca zobowiązany jest do zebrania odpadów leżących obok pojemników lub worków, jeśli jest to wynikiem jego działalności; 2)wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć używane pojazdy przed wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich transportu i przeładunku; 3)wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. Mycie i dezynfekcja pojazdów dokonywane mają być nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. 10.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów. 11.W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdności i zamknięcia drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 12.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu: 1)wykaz wykonanych w danym miesiącu usług zawierający a)wykaz odebranych kontenerów KP7 z niesegregowanymi zmieszanymi odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałych, b)wykaz cmentarzy, z których odebrano odpady; c)informację o wykonanej w danym miesiącu usłudze odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon; d)ilości selektywnie odebranych odpadów komunalnych potwierdzone kwitami wagowymi lub kartami przekazania odpadów; e)ilości odebranych niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych potwierdzone kartami przekazania odpadów do RIPOK - Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie. 2)danych z odczytanymi kodami kreskowymi, datami i godzinami ich odczytu, w formacie wskazanym w pkt. 1.2., za miesiąc, w którym odebrano odpady od właścicieli nieruchomości w terminie do 10 dni roboczych następnego miesiąca, 3)półrocznych sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.). 13.Wykonawca zobowiązany jest na każde żądanie Zamawiającego udostępnić lub wydać wszelkie dokumenty związane z wykonywaniem Umowy, w szczególności: posiadane zezwolenia, decyzje niezbędne do właściwego wykonania umowy, karty przekazania odpadów, kwity wagowe, informacje o sposobie zagospodarowania zebranych odpadów, danych z monitoringu pozycjonowania satelitarnego pojazdów odbierających odpady. W tym celu Wykonawca zezwoli osobie upoważnionej przez Zamawiającego skontrolować lub zbadać dokumentację dotyczącą wykonywania Umowy oraz sporządzić z niej kopie zarówno podczas, jak i po wykonaniu usług. 14.Wykonawca jest zobowiązany do realizacji /reklamacji/ (nieodebrania z nieruchomości worków lub nieopróżnienia pojemników, zgodnie z harmonogramem) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem, mailem lub telefonicznie. 15.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1)ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21); 2)ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.); 3)Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sanok. 4)Uchwały Rady Gminy Sanok w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 16.Wykonawca jest zobowiązany zagospodarować selektywnie zebranych odpady zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w szczególności art. 9e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.) oraz z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2013, poz. 21) przy zachowaniu wymogów określonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. 17.Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania w wysokości określonej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 646).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905330002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zaleca się w treści gwarancji, jako Wykonawcę wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji, d)termin ważności gwarancji, e)zobowiązanie gwaranta do: /zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertą wybrano: -w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia, poręczenie musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a)wskazanie podmiotu, za który poręczyciel dokonuje poręczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zaleca się w treści poręczenia, jako Wykonawcę (podmiot, za który poręczyciel dokonuje poręczenia) wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b)precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, c)kwotę, do wysokości, której poręczyciel będzie zobowiązany, d)wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane, e)zobowiązanie poręczyciela do wypłaty kwoty w przypadkach określonych w pkt 11.2.2) lit. e Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić z dopiskiem: /odbiór i transport do RIPOK-u zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Sanok/ na następujący rachunek Zamawiającego: 16864211842018002579120003 w banku: Podkarpacki Bank Spółdzielczy o/Sanok Oryginał dokumentu wadium, wnoszonego w innych niż pieniądz formach, należy złożyć do oferty, przy czym w celu umożliwienia zwrotu wadium gwarantowi zaleca się jego takie umieszczenie ,aby było możliwe wyjęcie dokumentu bez dekompletowania oferty. Kopię polecenia przelewu lub kopię gwarancji/poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się załączyć do oferty. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. We wskazanym wyżej przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest zalecane, ale niewystarczające do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy PZP. Wykonawca, który składa wadium w pieniądzu winien wskazać w załączniku nr 1 (wzór Formularza Ofertowego) do niniejszej IDW, numer rachunku, na który Zamawiający winien zwrócić wadium. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Pojazdy z normą spalin minimum Euro 5
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina.sanok.com.pl/bip/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach