Przetargi.pl
Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych w granicach administracyjnych Gminy Szastarka od 02.01.2018 r. do 31.12.2019 r.

Gmina Szastarka ogłasza przetarg

  • Adres: 23225 Szastarka,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 714 104 , fax. 158 714 130
  • Data zamieszczenia: 2017-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szastarka
    23225 Szastarka, woj. lubelskie
    tel. 158 714 104, fax. 158 714 130
    REGON: 83040965000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaszastarka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych w granicach administracyjnych Gminy Szastarka od 02.01.2018 r. do 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Odbieranie, transport i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z terenu gminy Szastarka, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich norm recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 1289.) oraz aktami wykonawczymi, przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2016 r poz. 1987 ze zmianami), przepisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szastarka. 2. Dane charakteryzujące zamówienie 1) Powierzchnia gminy wynosi 7353 ha; 2) W skład gminy wchodzi 18 sołectw: Blinów Pierwszy, Blinów Drugi, Brzozówka, Brzozówka- Kolonia, Cieślanki, Huta Józefów, Majdan-Obleszcze, Stare Moczydła, Podlesie, Polichna Pierwsza, Polichna Druga, Polichna Trzecia, Polichna Czwarta, Rzeczyca-Kolonia, Szastarka Stacja, Szastarka Wieś, Wojciechów - Kolonia, Wojciechów Wieś, 3) Liczba mieszkańców gminy Szastarka wynosi 5951 osoby wg. stanu na dzień 31.10.2017 r. 4) Liczba gospodarstw domowych objętych odbiorem odpadów – 1525 / 4628 osoby z szacunkowym wzrostem do 2% (stan na dzień 31.10.2017 r.) w tym: - liczba gospodarstw oddających odpady w sposób selektywny- 1452/4462 osoby - liczba gospodarstw oddających odpady w sposób nieselektywny- 71/ 166 osób. 3. Zestawienie średniej miesięcznej ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z gminy Szastarka za 10 miesięcy 2017r.: kododpadu Rodzaj odpadu Ilość w tonach 150107 Opakowania ze szkła 31,06 Mg 160103 Zużyte opony 9,26 Mg 170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 0,12 Mg 200123 Urządzenia zawierające freony 0,39 Mg 200135 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20121,200123, zawierające niebezpieczne składniki 1,20 Mg 200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20121,200123 i 20 01 35zawierające niebezpieczne składniki 0,66 Mg 200199 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 44,18 Mg 200301 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 238,02 Mg 200307 Odpady wielkogabarytowe 16,66 Mg Razem341,55 Mg 4. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1) W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów. 2) Harmonogram odbioru odpadów na 2018r. i 2019 r. zostanie uzgodniony i przekazany Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, nie później jednak niż 31 grudnia 2017 r. 3) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości w niezbędne worki, przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. 4) Wyposażenia raz w miesiącu, w dniu odbioru odpadów zebranych selektywnie, właścicieli nieruchomości, którzy prowadzą selektywną zbiórkę odpadów komunalnych w worki LDPE 120 L: - kolor niebieski – makulatura - kolor zielony – szkło kolorowe - kolor biały – szkło bezbarwne - kolor żółty – metale i tworzywo sztuczne - kolor brązowy – odpady ulegające biodegradacji 5) Wykonawca zorganizuje nie mniej niż 2 razy w roku zbiórkę mebli, odpadów wielkogaba- rytowych, sprzętu elektrycznego, elektronicznego, zużytych opon, mebli, odpadów budowlanych po wcześniejszym powiadomieniu mieszkańców o terminie zbiórki. Ilość odbiorów może ulec zmianie w przypadku zadeklarowania przez wykonawcę większej częstotliwości odbiorów w ramach kryterium oceny ofert „Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów”. 6) Wykonawca w trakcie wykonywania umowy wyposaży, zgłoszone przez Zamawiającego, nowe miejsca gromadzenia odpadów w niezbędne worki najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia. 7) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów oraz sposobie segregacji. W tym celu sporządza zatwierdzane przez Zamawiającego harmonogramy odbioru, które przekazuje Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej http:// www.gminaszastarka.pl oraz przekazuje właścicielom nieruchomości. 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, także odpadów leżących obok pojemników. 9) Odbiór i transport odpadów zmieszanych i zbieranych w sposób selektywny wykonywany będzie w jednym terminie, w sposób uniemożliwiający ich mieszanie. 10) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: a) odpady zmieszane: z zabudowy jednorodzinnej ze wszystkich miejscowości gminy, co cztery tygodnie; b) odpady podlegające wydzieleniu w drodze selektywnej zbiórki: z zabudowy jednorodzinnej ze wszystkich miejscowości gminy, co cztery tygodnie; odpady z PSZOK, zlokalizowany pod adresem Szastarka Stacja 117, 23-225 Szastarka, dwa razy w ciągu roku, w okresie wiosennym i jesiennym. 11) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z przed posesji Wykonawca powinien realizować w godzinach od 7.00 – 20.00. 12) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 13) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji dotyczącej nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, w przeciągu 72 godzin od otrzymania zawiadomienia e – mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. 14) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć je jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym, Zamawiającego, nie później niż w ciągu 2 dni (art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości. 15) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017. W przypadku awarii instalacji regionalnej, o której mowa powyżej, bądź w stanach odbiegających od normalnej eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczej określonej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017. 16) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 – 19 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987, z późn. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 18) Prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. 17) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289.). Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Szastarka. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. 18) Wykonawca będzie przekazywał sprawozdania z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 19) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987, z późn. zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289.) uchwały Rady Gminy Szastarka z dnia 27 września 2016 r. nr XXIV/125/2016 w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szastarka 20) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289.), Rozporządzeniu Ministra środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012 r. poz. 676). 21) Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 22) Wymagania w zakresie dysponowania potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia: a) co najmniej jeden pojazd bezpylny przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki) o masie całkowitej do 12 ton o maksymalnym rozstawie osi do 3,5 m (przystosowany do poruszania się po wąskich i krętych drogach gminnych spełniających wymagania Dyrektywy nr 2007/715/EC norma Euro 6 –samochód ekologiczny) b) co najmniej jeden pojazdy dwufunkcyjny wyposażony w dźwignik (typu hakowiec) oraz żuraw do opróżniania pojemników z odpadami selektywnymi, Pojazdy winny spełniać następujące warunki: trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS) umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek spełni Wykonawca, który posiada wpis do rejestru działalność regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289.). Na potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, należy złożyć kopię zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Wójta Gminy Szastarka, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach