Przetargi.pl
ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH PRZEZ MIESZKAŃCÓW W GMINIE BIAŁOWIEŻA

Urząd Gminy Białowieża ogłasza przetarg

  • Adres: 17-230 Białowieża, ul. Sportowa 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 6812487 , fax. 85 6812487
  • Data zamieszczenia: 2014-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Białowieża
    ul. Sportowa 1 1
    17-230 Białowieża, woj. podlaskie
    tel. 85 6812487, fax. 85 6812487
    REGON: 00053132900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialowieza.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH PRZEZ MIESZKAŃCÓW W GMINIE BIAŁOWIEŻA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Białowieża, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz.U.2013.1399 ze zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I CHARAKTERYSTYKA GMINY BIAŁOWIEŻA Wszelkiego rodzaju pojemniki do gromadzenia odpadów zapewniają właściciele nieruchomości, worki do segregacji zapewnia Zamawiający poprzez Wykonawcę. Wykonawca w razie potrzeby może zaoferować sprzedaż lub dzierżawę pojemników właścicielom i użytkownikom nieruchomości na zasadach odrębnych umów cywilnoprawnych pomiędzy Wykonawcą a właścicielem lub użytkownikiem nieruchomości. Szczegółowe dane dotyczące liczby zabudowań jednorodzinnych, wielorodzinnych gospodarstw domowych, przedstawiają się następująco: Powierzchnia Gminy wynosi 203 km?. Gmina Białowieża na dzień 28.11.2014 r. liczy 2224 mieszkańców, liczba mieszkańców ma tendencję spadkową. W poprzednich latach wynosiła: 2009 r. - 2315 osób, 2010 r. - 2306 osób, 2011 r. - 2279 osób, 2012 r. - 2248 osób, 2013 r. - 2254 osób. Ludność zamieszkuje w 912 lokalach, w tym w 871 lokalach jednorodzinnych oraz w 41 lokalach wielorodzinnych. W Gminie jest 8 sołectw, w tym występuje jeden przypadek tzw. zabudowy kolonijnej. Wykaz wsi oraz właścicieli nieruchomości zostanie dostarczony Wykonawcy w dniu podpisania umowy. II SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Zabudowa jednorodzinna; 871 lokali. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie mieszany pojemnikowo - workowy system zbiórki odpadów. a. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne /kod 20 03 01/ gromadzone będą w pojemnikach min. 120 litrowych. Pojemniki ustawi właściciel lub użytkownik nieruchomości. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny pojemników (mycie i dezynfekcję) używanych podczas realizacji zamówienia co najmniej raz w roku. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - jeden raz w miesiącu. b. Selektywne zbieranie odpadów komunalnych. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Worki pojemności 120 l. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - jeden raz w miesiącu. c. Odpady zielone (kod 20 02 01) Odpady zielone nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i powinny być gromadzone w przydomowych kompostownikach. d. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36) oraz zużyte opony (kod 16 01 03 - zamówienie obejmuje wszystkie typy i rozmiary opon) będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli w granicy nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - cztery razy w roku - raz na kwartał. e. Odpady budowlane Postępowanie z odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego postępowania i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno - prawne zawarte pomiędzy właścicielami nieruchomości, a uprawnionymi do odbioru odpadów wykonawcami. 2. Zabudowa wielorodzinna: 41 lokali. a. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Gromadzone będą w pojemnikach min. 120 litrowych. Pojemniki ustawi właściciel lub użytkownik nieruchomości. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny pojemników (mycie i dezynfekcję) używanych podczas realizacji zamówienia co najmniej raz w roku. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - dwa razy w miesiącu. b. Selektywnie zbierane odpady komunalne. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Worki pojemności 120 l. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - jeden raz w miesiącu. c. Odpady zielone (kod 20 02 01). Odpady zielone nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i powinny być gromadzone w przydomowych kompostownikach. d. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36) oraz zużyte opony (kod 16 01 03 - zamówienie obejmuje wszystkie typy i rozmiary opon) będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli w granicy nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - cztery razy w roku - raz na kwartał. e. Odpady budowlane. Postępowanie z odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego postępowania i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno - prawne zawarte pomiędzy właścicielami nieruchomości, a uprawnionymi do odbioru odpadów wykonawcami. 3. Wykaz materiałów do gromadzenia odpadów. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: - materiał: folia polietylenowa LDPE, - pojemność 120 cm3, - kolor: żółty, niebieski, zielony, czarny, - grubość: co najmniej 60 mikronów. Rodzaje worków: żółty - z przeznaczeniem na opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, niebieski - z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia, zielony - z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane (kolorowe i bezbarwne), czarny - z przeznaczeniem na popiół. Ogółem dostawa worków miesięcznie: - żółty - 2300 szt, - niebieski - 2300 szt, - zielony - 2300 szt, - czarny - 2300 szt. Dostawa specjalistycznych kontenerów do selektywnej zbiórki odpadów (o poj. min. 1100 l) w PSZOK Białowieża, ul. Sportowa 12 na następujące odpady: - tworzywa sztuczne i metale - 1 szt, - makulaturę i tekstylia - 1 szt, - szkło kolorowe i bezbarwne - 1 szt, - opakowania wielomateriałowe - 1 szt, - odpady niebezpieczne - 1 szt, - zużyte opony - 1 szt, - przeterminowane i zbędne leki - 1 szt, - wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1 szt. Miejsce ustawienia wskaże zamawiający. 4. Odbiór odpadów komunalnych z Gminy Białowieża. Do obowiązków umownych Wykonawcy należy obowiązek odbioru i zagospodarowania następujących odpadów: a. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Gromadzone będą w pojemnikach: - 2 poj. PA 1100, - 2 poj. KP 7, Dzierżawa pojemników i odbiór odpadów: PA 1100 - Parking Gminny, PA 1100 - Budynek Urzędu Gminy, KP 7 - Stadion Gminny, KP 7 - Remiza OSP, Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - co najmniej trzy razy w miesiącu na zgłoszenie telefoniczne. 5. Odbiór odpadów z PSZOK w Białowieży ul. Sportowa 12. Do obowiązków umownych Wykonawcy należy obowiązek odbioru i zagospodarowania następujących odpadów: - odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Białowieży, ul. Sportowa 12; ze szczególnym uwzględnieniem odpadów typu przeterminowane i zbędne leki (kod 20 01 32), odpadów typu zużyte baterie i akumulatory (kod 20 01 33, 20 01 34), odpadów niebezpiecznych, zużytych opon, wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, - częstotliwość odbioru odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym między Wykonawcą, a Zamawiającym (min. jeden raz w miesiącu), - obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów, 5. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trackie realizacji zamówienia. a. Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem, niezwłocznie po podpisaniu umowy. b. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00 - 22.00. c. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na ogólnie dostępnej stronie internetowej a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazywać właścicielom nieruchomości podczas odbioru odpadów. d. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. e. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Białowieża Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem i zasadą bliskości (art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach), w instalacjach wyznaczonych dla Gminy Białowieża Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017. f. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017, uchwałą Nr XX/234/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017. W przypadku nie osiągnięcia poziomów odzysku, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji, kary nałożone na Gminę Białowieża będą ponoszone przez Wykonawcę. g. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). h. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. i. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów, wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nie przeprowadzających jej (nie segregujących odpady), sprawozdaniem z miejsc odbioru worków z odpadami nie segregowanymi (zmieszanymi) dostawianych do pojemników przeznaczonych na tego rodzaju odpady (adres i ilości dostawionych worków). j. Zgodnie z art. 9e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. k. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. l. Na wykonawcę nakłada się obowiązek opracowania i kolportażu wraz z workami do selektywnej zbiórki odpadów ulotki informacyjnej instruującej mieszkańców każdej posesji o sposobie w/w segregacji. m. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej (odpadów poprodukcyjnych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu, 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3. gwarancji bankowych, 4. gwarancji ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U.2007.42.275 ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Hajnówce, konto nr 50 8071 0006 0014 2393 2000 0050 przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć łącznie z ofertą jako załącznik do oferty. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w osobnej kopercie oznaczonej tak jak oferta z dopiskiem (wadium), dołączonej do oferty składanej do Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. Z treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy PZP musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium określonej w gwarancji w sytuacji o której mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust 6 pkt 2-5 ustawy PZP musi jasno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Białowieża, organizowanym przez Gminę Białowieża. ZWROT WADIUM 1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 5, 2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego, 5. Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, nie złożył dokumentów, oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert, 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.bialowieza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach