Przetargi.pl
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Górowo Iławeckie i ich transport do RIPOK właściwej dla Gminy Górowo Iławeckie w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.

Gmina Górowo Iławeckie ogłasza przetarg

  • Adres: 11-220 Górowo Iławeckie, Kościuszki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 761 13 22, , fax. 89 761 15 30
  • Data zamieszczenia: 2018-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Górowo Iławeckie
    Kościuszki 17
    11-220 Górowo Iławeckie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 761 13 22, , fax. 89 761 15 30
    REGON: 51074291300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gorowoil-ug.bip-wm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Górowo Iławeckie i ich transport do RIPOK właściwej dla Gminy Górowo Iławeckie w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje : Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych Gminy Górowo Iławeckie i ich przekazanie do punktu przyjęcia odpadów Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarowania Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 oraz przepisami prawa polskiego. Zakres podstawowego przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór stałych odpadów komunalnych zgromadzonych w workach z tworzyw sztucznych, odpowiednio oznakowanych z rozróżnieniem na poszczególne frakcje, gromadzonych przy drogach, odpadów komunalnych zgromadzonych w koszach i kontenerach oraz dostarczonych do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. I. W zakres podstawowego przedmiotu zamówienia wchodzi: 1) Dostarczanie Zamawiającemu w ciągu 12 m-cy szacunkowo około 94 800 szt. worków o pojemności 120 l do selektywnego zbierania odpadów (7900 / mies.), w tym : • ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz metal około 3 600 szt./ mies. • NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę i odzież i tekstylia około 1400 szt./ mies.. • ZIELONY z przeznaczeniem na opakowania szklane białe i kolorowe około 1700 szt./ mies. • BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady zielone, ulegające biodegradacji około 900 szt./ mies. • CZARNY z przeznaczenie na popiół około 300 szt./mies. a) Worki powinny być odpowiednio wytrzymałe a na odpady posegregowane wyraźnie oznakowane (opisane). Intensywność zabarwienia (przezroczystość) worka powinna pozwalać na ocenę zawartości worka. b) Worki będą oznaczone unikatowym, samoprzylepnym kodem kreskowym umożliwiającym identyfikację posesji, właściciela oraz rodzaju gromadzonego odpadu. Dodatkowo podczas odbioru odpadów skaner wstawia do bazy danych datę i godzinę odbioru odpadów. Wykonawca zapewni dystrybucję kodów kreskowych wraz z workami wśród właścicieli nieruchomości. c) Wprowadzenie systemu kodów kreskowych nastąpi nie później niż do dnia 31.01.2019 r. d) Wykonawca zapewnia wydruk i dystrybucję do właścicieli nieruchomości objętych systemem workowym etykiety z kodem kreskowym, które naklejone na worki do gromadzenia odpadów, służą identyfikacji nieruchomości, z której dokonywany jest odbiór odpadów. e) Wykonawca musi rejestrować w sposób elektroniczny odbierane worki (czytniki/skanery kodów kreskowych) raport odebranych worków powinien być udostępniony Zamawiającemu nie rzadziej niż raz na kwartał. f) W przypadku wystawienia worka z odpadami bez oznaczenia umożliwiającego identyfikację, worek zostanie przyporządkowany do nieruchomości, na której odpady zostały zebrane. g) W przypadku niewłaściwego sortowania Wykonawca odbierze worek jako odpad zmieszany w terminie odbioru odpadów zmieszanych i powiadamia o zaistniałej sytuacji Zamawiającego w terminie do 7 dni roboczych. h) Pojemniki/kontenery na odpady Wykonawca oznakuje (opisze rodzajem odpadu), powinna się na nich znajdować czytelna informacja o poprawnym sposobie segregacji odpadów, z wyszczególnieniem odpadów, jakie należy i nie należy wrzucać do pojemnika/kontenera, i) Projekt informacji Wykonawca prześle w formie elektronicznej Zamawiającemu do akceptacji. Worki oraz pojemniki/kontenery powinny zostać oznakowane rodzajem odpadu i sposobem segregacji do 31 stycznia 2019 r. 2) Utrzymanie czystości i porządku na przystankach komunikacyjnych poprzez ich wyposażenie w pojemniki o pojemności 30 l, ich sprzątanie, w terminie wywozu odpadów z rejonu przy którym przystanek jest położony. Liczba przystanków 50 szt. (Załącznik nr 11 SIWZ). 3) Wyposażenie przystankówa. komunikacyjnych w pojemniki o pojemności 30 l, nastąpi nie później niż do dnia 14.01.2019 r. 4) Wykonanie objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, meble, metale, opakowania wielomateriałowe oraz pozostałe odpady segregowane (przeterminowane leki i chemikalia, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, baterie i akumulatory) wystawionych przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą terminach lecz nie rzadziej niż 2 razy w roku w terminach określonych w harmonogramie. 5) Wypełnianie obowiązków sprawozdawczych w stosunku do Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o: • ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], • ilości odebranych odpadów szkła, opakowań ze szkła [Mg], • ilości odebranych odpadów papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury [Mg], • ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych i metalu [Mg], • ilości odebranych odpadów mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg], • ilości odebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone [Mg], • wykaz ilości odebranych przeterminowanych leków [kg], a) Raporty muszą być przekazywane w formie elektronicznej i papierowej uzgodnionej z Zamawiającym. b) Raport miesięczny jest podstawą do opłacenia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania raportu miesięcznego Zamawiającemu w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy. d) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania półrocznych sprawozdań w zakresie objętym przedmiotem umowy, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 poz. 630) e) Sprawozdania przekazuje się drogą papierową i elektroniczną. f) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu sprawozdań półrocznych do końca miesiąca następującego po zakończeniu półrocza, którego dotyczy. g) Na wniosek Zamawiającego Wykonawca dostarczy odrębny raport zawierający informacje o ilości odebranych odpadów z cmentarza komunalnego znajdującego się w miejscowości Sołtysowizna. II. Odpady powstałe na nieruchomościach zamieszkałych odbierane będą przez Wykonawcę w następujący sposób: 1) Zabudowa jednorodzinna i wielorodzinna Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany (workowo – pojemnikowy) zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. a) Zmieszane odpady komunalne Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewnia właściciel nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz w miesiącu w zabudowie jednorodzinnej, 1 raz na 2 tygodnie w zabudowie wielorodzinnej. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym i pojemnikowym. Częstotliwość załadunku i wywozu – w zależności od potrzeb, ale nie rzadziej niż raz w miesiącu, dla każdego rodzaju (koloru worka) lub pojemnika. Liczba worków na odpady zbierane selektywnie ok. 7900 szt./miesiąc. Jest to wielkość szacunkowa, w przypadku zmiany liczby mieszkańców i gospodarstw domowych Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia większej ilości worków. c) Odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą terminach, nie rzadziej niż 2 razy w roku. W okresie między wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. d) Odpady niebezpieczne typu; - leki odbierane będą w punktach aptecznych i zakładach opieki zdrowotnej (wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy), - baterie odbierane będą w punktach stacjonarnych (wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy). e) Odpady komunalne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, jeżeli nie są kompostowane w przydomowych kompostownikach, będą odbierane z odpowiednio oznakowanych worków lub pojemników z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarno –higienicznych, - budynki wielorodzinne – raz na 2 tygodnie, - budynki jednorodzinne- raz w miesiącu, f) Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów (nie wymagające pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do administracji budowlano – architektonicznej) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych na wniosek właściciela nieruchomości w zakresie odpadów budowlanych i rozbiórkowych, wielkogabarytowych. Dodatkowe usługi dotyczą transportu ww. odpadów do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który będzie wykonywany na indywidualne zlecenie i koszt właściciela nieruchomości. III. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do organizacji, utrzymania i prowadzenia centralnego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Górowo Iławeckie czynnego przynajmniej jeden dzień roboczy w tygodniu z godzinami pracy 12.00 – 17.00. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniami czynników atmosferycznych. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą metale, odpady wielomateriałowe, tekstylia, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady ulegające biodegradacji oraz nadmiar tworzyw sztucznych, szkła i papieru. IV. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów : Do gromadzenia odpadów na terenie Gminy Górowo Iławeckie służą pojemniki o pojemności: 120 l, 1100 l, 7000 l. Do selektywnej zbiórki odpadów Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć worki z folii polietylenowych LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów w kolorach: • żółtym – 120 l, • niebieskim - 120 l, • zielonym – 120 l, • brązowym – 120 l, • czarnym 120 l. Na workach umieszcza się w widocznym miejscu nadruk którego treść będzie określać rodzaj zbieranych odpadów. Ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów (pojemników oraz worków ) oraz Ilość i rodzaj urządzeń do selektywnego gromadzenia odpadów na terenie gminy podano w załączniku nr. 11.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W tym zakresie Wykonawca musi posiadać co najmniej: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Zamawiającego w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1454) b) aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych, w tym odpadów komunalnych niebezpiecznych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010r., poz. 1243) lub posiadać wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz. 992), c) posiadanie wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wymaganego zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1155), d) posiadanie umowy z Regionalną Instalacją do Przetwarzania Odpadów Komunalnych na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty: a) dowód wniesienia wadium. b) ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT) (wzór – zał. 1) wraz z załączonym kosztorysem ofertowym, c) zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów. d) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. e) w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach