Przetargi.pl
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w gminie Lipsk

Gmina Lipsk ogłasza przetarg

  • Adres: 16-315 Lipsk, ul. Żłobikowskiego 4/2
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6422703 , fax. 087 6422705
  • Data zamieszczenia: 2013-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipsk
    ul. Żłobikowskiego 4/2 4/2
    16-315 Lipsk, woj. podlaskie
    tel. 087 6422703, fax. 087 6422705
    REGON: 00053406100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w gminie Lipsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w gminie Lipsk. Szczegółowe dane dotyczące: liczby budynków jednorodzinnych, budynków wielorodzinnych, liczby gospodarstw, ilości i nazwy sołectw, ilości odebranych odpadów w ostatnich latach przedstawione są w rozdziale X SIWZ Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) wykonawca zobowiązany jest do odbioru całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych w tym: a) zmieszanych odpadów komunalnych b) papieru i tektury c) szkła d) tworzyw sztucznych, e)metali, f) odpadów ulegających biodegradacji g)odpadów wielkogabarytowych h) wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i) zużytych opon 2) wykonawca zobowiązany jest do odbioru przeterminowanych leków z apteki w Lipsku, ul. Rynek 7A, po zgłoszeniu potrzeby odbioru lub raz na pół roku 3) wykonawca zobowiązany jest wyposażyć do dnia 1.07.2013 r. punkty wymienione w rozdział V. f siwz, w pojemniki na baterie i odbierać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu. 4) wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażenia nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w kolorowe worki przeznaczone na gromadzenie odpadów segregowanych. Po każdorazowym odbiorze tych odpadów pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom właścicielowi nieruchomości. 5) obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół w/w pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi odpadami komunalnymi, jak też przedstawienie (informacji) Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 6) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów do 20 czerwca 2013 r. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości, której to dotyczy. 7) Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników , kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 8) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp,) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-meilem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-meilem na adres Zamawiającego. 9) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania dokumentacji Zamawiającemu. 10) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady, w zakresie ilości zebranych odpadów ( ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanymi oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zebranymi selektywnie) 11) Wykonawca jest zobowiązany kontrolować realizowane przez Właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych a w przypadku ich nie dopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia 14.06.2013 r. 12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych oraz zielonych, zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki odpadami na lata 2012 - 2017 do stacji przeładunkowej w Dąbrowie Białostockiej będącej częścią regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Koszarówce oraz przekazywanie selektywnie zebranych odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz.21). 13) Wykonawca wyłoniony w przetargu przed podpisem umowy z gminą ma zawrzeć porozumienie z Operatorem Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce, Stacja przeładunkowa w Dąbrowie Białostockiej, na bezpłatne przyjmowanie odpadów komunalnych zmieszanych, określające obowiązki stron tj. Operatora i Instalacji. Wzór porozumienia - zał. nr 11. 14) Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz.391 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Burmistrzowi Gminy Lipsk w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów. 15) Wykonawca zobowiązany jest na wniosek właściciela nieruchomości do zaoferowania pojemników na odpady komunalne, oraz do ich dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości na czas realizacji przedmiotu zamówienia - odpłatnie na podstawie indywidualnej umowy z właścicielem nieruchomości lub ich dzierżawy. 16) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 17) Obowiązkiem wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Lipsk, również z punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu). 18) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 19) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach od 7.00 do 20.00 20) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 21) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Lipsk. 22) Odbiór odpadów komunalnych winien odbywać się zgodnie z wytycznymi obowiązującego Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego, obowiązującymi uchwałami Rady Gminy Lipsk w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipsk, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz innymi aktami prawa krajowego lub miejscowego mogącymi mieć wpływ na realizację zamówienia. 23) Wykonawca będzie zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych również z nowych nieruchomości, które zostaną zamieszkałe w okresie trwania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego - 46 9359 0002 0100 0143 2011 0001 Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 27.05.2013 r. godz. 10:00 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium określonej w gwarancji w sytuacji o której mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust 6 pkt 2-5 ustawy p.z.p. musi jasno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Lipsk organizowanym przez Gminę Lipsk 2. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 5. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, nie złożył dokumentów, oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach