Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Raniżów oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2021 roku”

Gmina Raniżów ogłasza przetarg

  • Adres: 36-130 Raniżów, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2285034, 2285048 , fax. 172 285 365
  • Data zamieszczenia: 2020-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Raniżów
    Rynek 6
    36-130 Raniżów, woj. podkarpackie
    tel. 017 2285034, 2285048, fax. 172 285 365
    REGON: 54407100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ranizow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Raniżów oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2021 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenia usług polegających na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Raniżów oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Ogólna charakterystyka Gminy Raniżów w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1) Liczba mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Raniżów około 7170 osób (zameldowanych wg. stanu na dzień 31.12.2019 r.) - w związku z migracją ludności liczba ta może ulec zmianie. 2) Na terenie Gminy Raniżów jest około 1638 złożonych deklaracji od nieruchomości zamieszkałych (budynki jednorodzinne). 3) Powierzchnia Gminy Raniżów wynosi 96,77 km², Gmina Raniżów obejmuje następujące miejscowości: Raniżów, Wola Raniżowska, Staniszewskie, Zielonka, Posuchy, Mazury, Korczowiska, Poręby Wolskie. 4) W Gminie Raniżów w 2019 r. odebrano i zagospodarowano z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK - 980,868 Mg, natomiast w pierwszej połowie 2020 r. 371,150 Mg odpadów komunalnych w tym: Rodzaj odpadów Ilość odpadów w 2019 roku (w Mg) Ilość odpadów w I półroczu 2020 roku (w Mg) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 548,318 Mg 367,150 Mg papier i tektura 20 01 01 18,790 Mg 5,020 Mg szkło 20 01 02 135,990 Mg 60,690 Mg tworzywa, metale, opakowania wielomateriałowe 20 01 99 144,480 Mg 51,550 Mg metale 20 01 40 2,300 Mg 0 Mg zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki – 20 01 35* 4,855 Mg 0 Mg zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135 - 20 01 36 3,675 Mg 0 Mg odpady wielkogabarytowe 20 03 07 77,150 Mg 3,160 Mg baterie 20 01 34 0,040 Mg 0 Mg opony 16 01 03 43,570 Mg 0,700 Mg gruz 17 01 01 0 Mg 0 odpady budowlane i rozbiórkowe 0 Mg 0 szkło okienne 17 02 02 1,440 Mg 0 odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 0,260 Mg 0 odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 20 03 99 0 Mg 0 W ramach niniejszego zamówienia od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r. Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych w podanych szacunkowych ilościach : 1. Zmieszane odpady komunalne Mg 520,00 2. Papier i tektura Mg 10,47 3. Szkło Mg 128,08 4. Tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe Mg 109,67 5. Metale Mg 1,80 6. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne Mg 2,70 7. Odpady wielkogabarytowe Mg 20,00 8. Baterie i akumulatory Mg 0,08 11. Zużyte opony Mg 5,00 12. Gruz Mg 0,100 13. Odpady budowlane i rozbiórkowe Mg 0,300 14. Szkło okienne Mg 4,00 15. Odpady ulegające biodegradacji Mg 0,280 16 Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach Mg 5,000 17. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (20 01 99) Mg 11,92 18. Popiół z gospodarstw domowych Mg 0,50 19. Farby, tusze , kleje Mg 0,02 20. Rozpuszczalniki Mg 0,01 21. Odzież Mg 0,50 22. Środki ochrony roślin Mg 0,10 Dane powyższe nie stanowią żadnej wartości granicznej, po odebraniu której Wykonawca może zaprzestać odbioru odpadów. 3. Wyposażenie w pojemniki i worki: 1) Właściciel nieruchomości wyposażył nieruchomości w pojemniki 120 l lub 240 l na odpady niesegregowane. 2) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdą nieruchomość w 5 worków po jednym z każdego koloru (żółty, zielony, niebieski, szary, brązowy), tj.: - niebieski , oznaczony napisem „Papier” umożliwiający gromadzenie odpadów z papieru, w tym tektury oraz odpadów opakowaniowych z tektury; - zielony, oznaczony napisem „Szkło”, umożliwiający gromadzenie odpadów ze szkła, w tym odpadów opakowaniowych ze szkła; - żółty, oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” umożliwiający gromadzenie odpadów z tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych oraz odpadów metali; - brązowy, oznaczony napisem „Bio”, umożliwiający gromadzenie odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; - czarny, przeznaczony na zmieszane odpady komunalne. Wykonawca przez cały czas trwania umowy zobowiązany jest do wyposażania nieruchomości w worki w ilości odpowiadającej ilości oddanych worków zebranych selektywnie odpadów lub zgodnie z rzeczywistymi potrzebami mieszkańców. 3) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 31 stycznia 2021 r. do wyposażenia w odpowiednie kontenery i pojemniki - Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Raniżowie, zlokalizowanego na działce nr ewid. 111/24. W PSZOK będą zbierane odpady segregowane, wymienione w Rozdziale II punkt B, dostarczone przez mieszkańców. B) Szczegółowy opis realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt, jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy Wykonawcy. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów zebranych w PSZOK nie rzadziej niż raz na kwartał a w przypadku wcześniejszego zapełnienie kontenerów po telefonicznym zgłoszeniu osoby upoważnionej przez Zamawiającego. Obsługę i funkcjonowanie PSZOK zapewnia Zamawiający. Wykonawca dostarczy i wyposaży PSZOK w niezbędną ilość pojemników umożliwiających prawidłowy odbiór i zagospodarowane dostarczanych do niego odpadów, w sposób zgodny z wymogami obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, a w szczególności w: a) kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe o pojemności minimalnej KP-7 m3 lub większe (KP-15, KP-20) b) pojemnik na odpady niebezpieczne -120 l, c) pojemnik na leki i chemikalia –120 l, d) pojemnik na igły i strzykawki –120 l, e) pojemnik na zużyte baterie i akumulatory – 240 l, f) kontener na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny KP-7 m3 lub większe, g) kontener na meble i inne odpady wielkogabarytowe KP-7 m3 lub większe, h) kontener na zużyte opony –KP-7 m3 lub większe, i) kontener na popiół,-KP-7 m3 lub większe, j) pojemnik na tekstylia i odzież –1100 l, k) pojemnik na bioodpady –1100 l. 3) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie - w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji - do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Ze wskazanej powyżej dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej nieruchomości dotyczy ww. zdarzenie i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 5) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze własnej lub w punkcie w miejscu odbioru odpadów. 6) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 7) Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Raniżów Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w obowiązujących przepisach prawa. 8) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie worki przeznaczone na surowce wtórne zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Zamawiający na bieżąco będzie informował Wykonawcę o nowych nieruchomościach, jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. 9) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 10) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania. 11) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia dwóch akcji promujących selektywne zbieranie odpadów w placówkach oświatowych na terenie Gminy Raniżów. 13) Wykonawca jest obowiązany do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu do 10 godz., do 20 godzin, do 30 godz., do 40 godz. od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub faksem od Zamawiającego. Maksymalny czas realizacji „reklamacji” ustala się na 40 godzin od otrzymania ww. zawiadomienia. 14) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Raniżów. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów od wszystkich mieszkańców. 15) Przedmiot przetargu nie obejmuje odbioru odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 16) Wykonawca na zgłoszenie Zamawiającego zobligowany jest do realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości, przy czym dotyczy to sytuacji określonych w art. 29 ust. 5 uPzp. 4. Częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych i odpadów odbieranych selektywnie: Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu gminy Raniżów z nieruchomości zamieszkałych z następującą częstotliwością: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października, raz na miesiąc w pozostałym okresie realizacji niniejszego zamówienia; 2) zebrane selektywnie – papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - raz w miesiącu w okresie od maja do sierpnia, raz na dwa miesiące w pozostałym okresie realizacji niniejszego zamówienia; 3) odpady ulegające biodegradacji - w przypadku braku możliwości kompostowania należy je gromadzić w workach, które należy dostarczyć samodzielnie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 4) popiół –należy dostarczać samodzielnie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 6) odpady wielkogabarytowe, meble - dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 7) odpady budowlane i rozbiórkowe – dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 8) zużyte opony - dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 9) przeterminowane leki należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach (konfiskatach) znajdujących się w placówkach służby zdrowia; 10) chemikalia, w szczególności: farby, lakiery, środki ochrony roślin należy - dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 11) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się w budynkach użyteczności publicznej lub dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 12) akumulatory przemysłowe i samochodowe należy dostarczać do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż bądź wymianę; 13) z terenów przeznaczonych do użytku publicznego, w tym z terenów mienia komunalnego oraz z terenów parku i przystanków komunikacji, opróżnianie koszy ulicznych następuje - nie rzadziej niż raz w miesiącu lub w miarę napełniania pojemników, nie dopuszczając do ich przepełnienia; 14) z punktu selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK) nie rzadziej niż raz na kwartał, a w przypadku wcześniejszego zapełnienia kontenerów, na telefoniczne zgłoszenie; 15) Wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości zamieszkałych w innym dniu miesiąca niż odbierane są odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych, zasady odbioru nie dotyczą PSZOK.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raniżów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. - Dz. U. z 2020 r., poz. 1439 ze zm.), b) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. - Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.), w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów; c) jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Pozostałe dokumenty: a) oferta na formularzu wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do s.i.w.z. (wymagana forma dokumentu – oryginał ), b) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza), c) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza) , d) oświadczenie RODO wg. wzoru określonego w załączniku nr 7 do s.i.w.z Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania, tj.: co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych wraz z możliwością mycia i dezynfekcji pojemników w obiegu zamkniętym; co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; co najmniej 1 samochodem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; co najmniej 1 samochodem służącym jako Mobilny Punkt Zbierania Odpadów Komunalnych; bazą magazynowo – transportową: a) usytuowaną w Gminie Raniżów , lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Raniżów, b) usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny, c) teren bazy magazynowo - transportowej jest zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; d) wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, e) wyposażaną w miejsce i urządzenia do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, f) wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, g) wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, h) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, i) legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. j) na terenie, której znajduje się punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach