Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Ciechocin

Urząd Gminy Ciechocin ogłasza przetarg

  • Adres: 87-408 Ciechocin, Ciechocin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 683 77 81 , fax. 56 683 77 08
  • Data zamieszczenia: 2019-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Ciechocin
    Ciechocin 172
    87-408 Ciechocin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 683 77 81, fax. 56 683 77 08
    REGON: 53147600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ciechocin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Ciechocin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2017 r., poz. 2168 z późn. zm), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799 z późn. zm), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1466 z późn. zm.), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1803 z późn. zm.), ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1973), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1923), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 26 maja 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1627), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), Uchwała nr XXII/97/2016 Rady Gminy Ciechocin z dnia 12 lipca 2016 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; Uchwała nr XXII/96/2016 Rady Gminy Ciechocin z dnia 12 lipca 2016 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechocin;, uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”. b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”. c) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości, bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości kompletu 5 (pięciu) pojemników na odpady na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Wykonawca dostarczy pojemniki nie później niż do dnia 1 kwietnia 2019 r. Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki) zostaną ustawione przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. Szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości o 5 %, bez zmiany warunków wynagrodzenia. d) Dopuszcza się możliwość ustawiania przez Wykonawcę dodatkowych pojemników na nieruchomościach w celu oddzielnego zbierania popiołu w okresie od 1 października do 30 kwietnia każdego roku obowiązywania niniejszej umowy, bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości. Usługa ta nie stanowi obowiązku Wykonawcy, dlatego cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie może obejmować jej realizacji. Za wykonanie usługi Wykonawcy nie przysługuje również wynagrodzenie dodatkowe. e) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. f) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. g) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. h) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. i) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. j) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. k) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości odpadów budowlanych o których mowa w § 16 pkt. 9 lit. b Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechocin, nieujętych w przedmiocie zamówienia, odpadów problemowych oraz odbioru dodatkowych ilości mebli i innych odpadów wielkogabarytowych z miejsca wyznaczonego przez właściciela nieruchomości. Usługi dodatkowe obejmują również odbiór odpadów o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1-12 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechocin - poza ustalonym harmonogramem odbioru. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych. l) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego aptekach i punktach aptecznych pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. m) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. n) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. o) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. p) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii RIPOK. q) Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia, utrzymania i obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanego dalej PSZOK) dla Gminy Ciechocin. Teren przeznaczony pod PSZOK najpóźniej do dnia 01 kwietnia 2019 r. musi spełniać wymagania: - lokalizacja w miejscowości leżącej na terenie Gminy Ciechocin stanowiącej własność Wykonawcy lub co do której Wykonawca posiada prawo dysponowania nieruchomością na dzień złożenia oferty, lub w odległości nie większej niż 30 km od granicy Gminy Ciechocin, - lokalizacja, która umożliwia dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK, - teren ogrodzony, oświetlony oraz utwardzony odpowiadający wymaganiom określonym przepisami, m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, - wyposażony w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności i legalizacją, - wyposażony w zamykane pojemniki i kontenery oraz wiaty, chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych i dostępem zwierząt, - zapewnienie ciągłej obsługi punktu wraz z zabezpieczeniem pomieszczenia socjalnego wyposażonego w sanitariat, energię elektryczną, bieżącą wodę, - Wykonawca musi posiadać pozwolenie na użytkowanie w celu zbierania odpadów (PSZOK), zgodnie z obowiązującymi przepisami najpóźniej do dnia 01 kwietnia 2019 r. r) Wykonawca jest obowiązany, w związku z obsługą PSZOK, do: - posiadania stosownego zezwolenia w zakresie zbierania i transportu odpadów, zgodnie z ustawą o odpadach oraz wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, - posiadanie odpowiedniego tytułu prawnego do terenu, - usuwanie odpadów (transport, przekazywanie odpadów do unieszkodliwiania), ponoszenia wszystkich kosztów związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem PSZOK, - przyjmowanie poniższych rodzajów odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Ciechocin: tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe; papier i tekturę; szkło; bioodpady (w tym odpady zielone); przeterminowane leki i chemikalia; zużyte baterie i akumulatory; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; meble i inne odpady wielkogabarytowe; odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac; zużyte opony (4 szt.) w rozmiarze do 17 cali włącznie pochodzących z jednego gospodarstwa na rok; tekstylia i odzież; - przyjmowania wymienionych rodzajów odpadów dostarczonych przez mieszkańców po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie gminy Ciechocin; - zważenia przyjętych odpadów po odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów i odnotowywania jej w ewidencji wraz ze wskazaniem miejscowości, numeru posesji oraz danych właściciela; - prowadzenia rejestru przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającego między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu; - prowadzenia dokumentacji związanej z obsługą PSZOK, sporządzanie wykazów i kwartalnych sprawozdań oraz przekazywanie ich do Zamawiającego nie później niż do końca miesiąca następującego po kwartale którego dotyczą. Sprawozdanie należy składać zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi; - przekazywania Zamawiającemu informacji w zakresie wykazu posesji, z których zostały dostarczone odpady, ich rodzaj i ilość oraz potwierdzenie ich przekazania do innych podmiotów w formie karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. s) Wykonawca dwa razy do roku, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, zobowiązany jest do odbioru odpadów wymienionych w lit. r tiret czwarty bezpośrednio z terenu nieruchomości. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ciechocin, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 2 chełmińsko – wąbrzeskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Ciechocin, odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. 3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie: a) Rodzaj pojemnika i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych odbieranych selektywnie:  pojemnik koloru brązowego - bioodpady, w tym odpady zielone (kod 20 01 08, 20 02 01) - w okresie od 1 kwietnia do 30 września - co cztery tygodnie, w okresie od 1 października do 31 marca - co osiem tygodni;  pojemnik koloru zielonego – szkło (kod 20 01 02) – co osiem tygodni;  pojemnik koloru żółtego – tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe (kod 20 01 39, 20 01 40, 15 01 06) – co osiem tygodni;  pojemnik koloru niebieskiego – papier i tektura (kod 20 01 01) – co osiem tygodni; Szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, bioodpady odbierane będą w każdej ilości. b) Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości.  przeterminowane leki (kod 20 01 32) – w wyznaczonych aptekach i punktach aptecznych w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z aptek oraz podstawienie pojemników do zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;  baterie (kod 20 01 33) – we wskazanych punktach użyteczności publicznej, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów – w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;  meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyty sprzęt elektryczny i elektronicznych (kod 20 01 36) oraz chemikalia i zużyte opony (kod 16 05, 16 01 03) w formie wystawek odbierane są raz w roku przez Wykonawcę odbierającego od właścicieli nieruchomości odpady komunalne, w określonym terminie;  worek (popiół) raz w roku na wiosnę, po sezonie grzewczym;  przeterminowane leki, baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i odpady wielomateriałowe, chemikalia i zużyte opony, zebrane w sposób selektywny odbierane będą w każdej ilości. c) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) zbierane będą do zielonych pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – co 4 tygodnie. d) Dopuszcza się zmniejszenie częstotliwości wywozu selektywnie zbieranego szkła i papieru na rzecz zwiększenia ilości wywozów plastików za zgodą Zamawiającego. 4. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechocin. 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. b) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. B.1. lit. m opisu przedmiotu zamówienia. e) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Ciechocin. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 1. Wielkości pojemników: Do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki o pojemności: 60 l.,120 l., 240 l., 360 l., 600 l.,1100 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 60 l. na zmieszane odpady komunalne. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane mogą być stosowane pojemniki o pojemności: 240 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona w komplet pojemników do selektywnego zbierania odpadów, a każdy z pojemników musi mieć pojemności minimum 240 l. Wszystkie pojemniki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną. 2. Oznaczenie pojemników: Pojemniki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższym ;  pojemnik koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu oraz opakowań wielomateriałowych z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej),  pojemnik koloru niebieskiego do zbierania papieru i tektury z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej),  pojemnik koloru zielonego do zbierania szkła z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej),  pojemnik koloru brązowego do zbierania bioodpadów, odpadów zielonych z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej),  pojemnik koloru zielonego przeznaczony na odpady niesegregowane z trwałym opisem (rodzaj odpadu i logo firmy wywozowej). 2. Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale IX. Ponadto zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał zamontowaną kamerę, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie – Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XIII. Wadium. 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 10.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Grębocinie nr 39 94910003 0030 0012 0489 0002 z dopiskiem: Wadium na Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Ciechocin. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania z ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium” i dołączyć do oferty. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Pzp. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: a) po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego – Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, c) na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zgodnie z art. 148 ust. 4 Pzp w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli na terenie gminy Ciechocin zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w i gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.); b) posiada numer rejestrowy nadany przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2015 poz. 1688 ze zm.); c) posiada aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 14 grudnia 2014 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) a po utworzeniu rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 w/w ustawy- uzyskania wpisu do tego rejestru, z uwzględnieniem art. 234 ust 2 w/w ustawy. Informacje dodatkowe W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, opisany powyższej warunek udziału w postępowaniu musi spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w takim zakresie, w jakim będą oni wykonywać usługę stanowiącą przedmiot zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach