Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica

Gmina Brodnica ogłasza przetarg

  • Adres: 87-300 Brodnica, ul. Zamkowa 13 A
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4941612 , fax. 56 4941640
  • Data zamieszczenia: 2013-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brodnica
    ul. Zamkowa 13 A 13 A
    87-300 Brodnica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 4941612, fax. 56 4941640
    REGON: 00053423300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica odbieranych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w terminie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. A. Charakterystyka Gminy Brodnica 1. Gmina Brodnica podzielona jest na 20 sołectw, w których mieszkają 7654 osoby zameldowane na pobyt stały i 193 osoby zameldowane na pobyt czasowy (dane z 31.12.2012). Osoby te zamieszkują ok. 1760 nieruchomości. Średnio jedną posesje zamieszkują ok. 4,3 osoby. W związku z tendencją rozwojową w Gminie Brodnica, przyjmuje się coroczny wzrost liczby ludności/gospodarstw o ok. 1,0-1,2 % tj. 100-120 osób rocznie. Przedmiotowy wzrost należy uwzględnić w cenie oferty. 2. Poniższe zestawienie przedstawia podział gospodarstw domowych w zależności od ilości zameldowanych w nich osób: a. jednoosobowe -316 gospodarstw (18% mieszkańców gminy) b. 2 - osobowe - 332 gospodarstwa (19 % mieszkańców gminy) c. 3 - osobowe - 327 gospodarstw (18 % mieszkańców gminy) d. 4 osobowe i więcej - 785 gospodarstw (45 % mieszkańców gminy) 3. W latach 2010 - 2012 na terenie Gminy Brodnica zebrano następująca ilość odpadów: Rok 2010 - niesegregowane odpady komunalne (kod 200301) 457,73 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych (kod 150102) 0,08 Mg - opakowania ze szkła (kod 150107) 0,71 Mg Rok 2011 - niesegregowane odpady komunalne (kod 200301) 414,8 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych (kod 150102) 0,7 Mg - opakowania ze szkła (kod 150107) 0,7 Mg Rok 2012 - niesegregowane odpady komunalne (kod 200301) 557,79 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych (kod 150102) 4,06 Mg - opakowania ze szkła (kod 150107) 1,21 Mg - szkło (kod 200102) 1 Mg - opakowania z papieru i tektury (kod 150101) 3,8 Mg 4. Na terenie gminy Brodnica w roku 2011 wskaźnik odpadów zebranych w sposób selektywny wyniósł 1,2 %, w roku 2012 - 1,8 % . Zakłada się ze w wyniku obowiązkowej segregacji odpadów osiągniemy wskaźniki 2013 - 5 %, 2014 -10 %, 2015 - 15 % i 2016 - 20%. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2010 r.,Nr 220. poz. 1447 z późn. zm), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391), ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011r., nr 152 poz. 897), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z późn. zm), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2012r., poz. 145), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1673), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1674), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001r., nr 112 poz. 1206), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122), uchwała nr XXI/128/12 Rady Gminy Brodnica z 10 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brodnica, uchwała nr XXIII/146/13 Rady Gminy Brodnica z 11 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko -Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 ( Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2012 r., poz. 2028), przepisów prawa miejscowego uchwalonych przez organy Gminy Brodnica. W przypadku zmian przepisów prawa Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowiązujących przepisów prawa. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą ilości następujących rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy: 1) niesegregowane (zmieszane), 2) szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone, przeterminowane leki, baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i odpady wielkogabarytowe, chemikalia i zużyte opony zebrane w sposób selektywny, 3) odpady budowlane i rozbiórkowe zebrane w sposób selektywny - pochodzące z prowadzenia drobnych prac (nie wymagających pozwolenia na budowę lub rozbiórkę oraz zgłoszenia robót budowlanych). 3. Odbioru odpadów wymienionych w ust. 2 należy przeprowadzać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadów w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. 4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) Z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: a) odpady niesegregowane (zmieszane) - raz na trzy tygodnie, b) odpady papieru i tektury, tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych tj. frakcja sucha - raz na cztery tygodnie, c) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone - raz na cztery tygodnie, d) odpady szkła - raz na osiem tygodni, e)meble i odpady wielkogabarytowe - dwa raz w roku. 2) Z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gorczenicy: a) odpady papieru i tektury, tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych tj. frakcja sucha - w godzinach jego pracy, b) meble i odpady wielkogabarytowe - w godzinach jego pracy oraz dwa razy do roku bezpośrednio od właścicieli, c) przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac (nie wymagających pozwolenia na budowę lub rozbiórkę oraz zgłoszenia robót budowlanych), chemikalia, zużyte opony - w godzinach jego pracy. 3) Z publicznych miejsc wyznaczonych przez zamawiającego w ilości 5 - 7 (tereny przy szkołach, świetlicach wiejskich - tzw. małe PSZOK-i): a) odpady papieru i tektury, tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych tj. frakcja sucha- według potrzeb, b) odpady szkła - według potrzeb. 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 - 20.00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. 6. Wykonawca zobowiązany jest przygotować harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 4 - harmonogram podlega uzgodnieniu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianie tego harmonogramu. 7. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki 120 l z folii LDPE w ilości odpowiadającej wystawionym workom przy ostatnim odbiorze, przy czym przed pierwszym odbiorem wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w 6 worków (po 2 dla każdego rodzaju odpadów selektywnie zebranych) w przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz każde gospodarstwo domowe w 6 worków (po 2 dla każdego rodzaju odpadów selektywnie zebranych) w przypadku zabudowy wielorodzinnej. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w odpowiednią ilość kontenerów i pojemników PSZOK w Gorczenicy i tzw. małe PSZOK-i dla poszczególnych rodzajów odpadów zbieranych w danym miejscu. Oznaczenia i kolorystyka dostarczonych przez Wykonawcę kontenerów, pojemników i worków musi być zgodna z Uchwałą Rady Gminy Brodnica nr XXI/128/12 z dnia 10 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brodnica. 8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich powstałe w trakcie odbioru odpadów. 9. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania odpadów leżących obok altanek śmieciowych pojemników, jeżeli będzie to wynikiem jego działania. 10. Nieodebranie odpadów związane ze zdarzeniem losowym (złe warunki atmosferyczne, utrudniony dojazd) lub celowym (nieudostępnienie pojemnika przez właściciela nieruchomości w wyznaczonym terminie) powinno zostać zgłoszone pisemnie Zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych od dnia wystąpienia zdarzenia. 11. Regionalna instalacja do przetwarzania odpadów komunalnych, do jakiej mogą trafić odpady: 1) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Brodnica Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianie - zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 3 lipnowsko - rypińskiego. W przypadków odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania , zgodnie z hierarchia postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 - 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) W przypadku awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów, na własny koszt, do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej 12. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 2) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt B.14 opisu przedmiotu zamówienia. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Brodnica. 5) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzenia i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1674). 13. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c i art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023. 14. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww zdarzenia. 15. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 16. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1. pieniądzu, 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3. gwarancjach bankowych, 4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej Nr 87203000451110000002022250. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brodnica.ug.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach