Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica

Gmina Brodnica ogłasza przetarg

  • Adres: 87-300 Brodnica, Mazurska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 941 612 , fax. 564 941 640
  • Data zamieszczenia: 2020-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brodnica
    Mazurska 13
    87-300 Brodnica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 941 612, fax. 564 941 640
    REGON: 87111839400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brodnica.ug.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica odbieranych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w terminie od 1 lipca 2020 r. do 30 września 2021 r. 2. Gmina Brodnica podzielona jest na 22 sołectwa. Według stanu na 31 grudnia 2018 r. w gminie Brodnica zameldowanych było 8364 osoby. Odpady były odbierane z 2 120 nieruchomości, w których zamieszkiwało 7 390 osób (w tym 523 osoby w zabudowie wielorodzinnej). W roku 2018 na terenie Gminy Brodnica zebrano ogólnie 1 658,32 ton odpadów, w tym 1 199,86 niesegregowanych.W Gminie Brodnica w okresie od 01.01.2018r. do 31.12.2018r. z nieruchomości zamieszkałych zebrano: 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1199,860 Mg 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 28,640 Mg 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 266,520 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła 12,760 Mg 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 28,160 Mg 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymieniowe w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 1,920 Mg 16 01 03 Zużyte opony 2,680 Mg 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 105,920 Mg 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach – gruz 0,500 Mg 17 01 01 Odpady betonu i gruz betonowy z rozbiórki i remontów 11,360 Mg RAZEM 1 658,320 Mg Podane ilości odpadów komunalnych wynikają ze sprawozdań podmiotów odbierających odpady oraz sprawozdań Wójta Gminy Brodnica z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. Przewidywana ilość odpadów komunalnych wyniesie w 2019 roku: 1 659,54 Mg w tym 1 078,20 Mg niesegregowanych odpadów komunalnych oraz 581,34 Mg segregowanych odpadów komunalnych. Zgodnie z założeniami wynikającymi z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami oraz Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028, prognozowany wzrost ilości odpadów komunalnych domowych wyniesie 0,6% - 1% rocznie/na 1 osobę. W oparciu o prognozy wynikające z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami w małych miejscowościach rodzaj i ilość wytwarzanych odpadów jest odmienna niż w wielkich miastach, a tempo przyrostu wytwarzania odpadów jest wolniejsze. W związku z tym przyjęto dolne wartości progowe przyrostu ilości wytwarzanych odpadów komunalnych na poziomie 0,6 % rocznie. Na podstawie powyższych danych, zakładając wzrost wytworzonych odpadów komunalnych na poziomie 0,6 % rocznie, Zamawiający szacuje, że na terenie Gminy Brodnica zostanie wytworzonych w 2020 roku 1 669,50 Mg odpadów komunalnych. Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Brodnica nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości. Podane przez Zamawiającego wielkości należy traktować wyłącznie jako o 3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w danym czasie przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów prawa miejscowego. 4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą ilość następujących rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy: a) papier, b) metale, c) tworzywa sztuczne, d) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, e) szkło, f) bioodpady, g) odpady niebezpieczne, h) przeterminowane leki i chemikalia, i) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, j) zużyte baterie i akumulatory, k) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, l) meble i innych odpadów wielkogabarytowe, m) zużyte opony, n) odpady tekstyliów i odzieży, o) odpady budowlane i rozbiórkowe, p) niesegregowane (zmieszane). 5. Odbioru odpadów wymienionych w pkt 4 należy przeprowadzać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadów w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu. 6. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – raz na dwa tygodnie, b) bioodpady, w tym odpady zielone – raz na dwa tygodnie, c) papier i tektura – raz na cztery tygodnie, d) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale – raz na cztery tygodnie, e) szkło – raz na cztery tygodnie, d) meble i odpady wielkogabarytowe – dwa razy w roku, 2) z obszarów zabudowy wielorodzinnej: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: – w okresie od 1 kwietnia do 30 września – raz w tygodniu, – w okresie od 1 października do 31 marca – raz na dwa tygodnie, b) bioodpady w tym odpady zielone: – w okresie od 1 kwietnia do 30 września – raz w tygodniu, – w okresie od 1 października do 31 marca – raz na dwa tygodnie, c) papier i tektura – raz na cztery tygodnie, d) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale - raz na cztery tygodnie, e) szkło – raz na cztery tygodnie, d) meble i odpady wielkogabarytowe – dwa razy w roku, 3) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gorczenicy w godzinach jego pracy. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 20.00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. 8. Wykonawca zobowiązany jest przygotować harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w pkt 6 – harmonogram podlega uzgodnieniu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianie tego harmonogramu. 9. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia właścicieli nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów komunalnych w sposób selektywny, z folii LDPE, w ilości odpowiadającej wystawionym workom przy ostatnim odbiorze, przy czym przed pierwszym odbiorem wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w worki w ilości po 2 sztuki dla każdego rodzaju odpadów zbieranych selektywnie w przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz w taką samą ilość każde gospodarstwo domowe w przypadku zabudowy wielorodzinnej. Dla zabudowy wielorodzinnej dopuszcza się zastosowanie zamiast worków odpowiedniej ilości kontenerów. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w odpowiednią ilość kontenerów i pojemników PSZOK w Gorczenicy. Oznaczenia i kolorystyka dostarczonych przez Wykonawcę, pojemników i worków musi być zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich powstałe w trakcie odbioru odpadów. 11. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania odpadów leżących obok altanek śmieciowych oraz pojemników, jeżeli będzie to wynikiem jego działania. 12. Nieodebranie odpadów związane ze zdarzeniem losowym (złe warunki atmosferyczne, utrudniony dojazd) lub celowym (nieudostępnienie pojemnika przez właściciela nieruchomości w wyznaczonym terminie) powinno zostać zgłoszone pisemnie Zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych od dnia wystąpienia zdarzenia. 13. Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową na terenie Gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Brodnica, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013r. poz. 122 ). 14. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz zgodnie z uchwałą Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania "Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028" (Dz. Urz. Woj. Kujaw. z 2017 r. poz. 2403). 15. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady, jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego drogą pisemną lub elektroniczną o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 16. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli czynności ważenia odpadów. 17. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego dostarczenia nowych pojemników na swój koszt. 18. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zgodnie z art. 29a oraz art. 38b ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.). 19. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.). 20. Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu umowy: 1) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 2) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych w wersji papierowej i elektronicznej edytowalnej, zawierających ilość odebranych odpadów i ich rodzaje (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów). Na raportach winna się znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Brodnica. Wraz z ww. raportami, Wykonawca dostarczy w wersji papierowej wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji komunalnych bądź instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu wykazu nieruchomości, których właściciele zbierają odpady w sposób niezgodny ze złożoną deklaracją i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Brodnica wraz z protokołem kontroli i materiałem zdjęciowym. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli odbioru i zagospodarowanie odpadów. 21. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013, poz. 122), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009 r, Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Brodnica.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego w Banku Gospodarki Żywnościowej Nr 87203000451110000002022250 z adnotacją „Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Brodnica”. 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego „wniesienia”. Przez „wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: a) odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, b) odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, c) zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy PZP. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Brodnica, 2. Posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia, 3. Posiadanie wpis do rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich musi spełniać warunki udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej w zakresie w jakim będzie świadczył usługę
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta oprócz oświadczenia określonego w pkt III .3musi zawierać: 1)Wypełniony wzór formularza oferty. 2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) W przypadku wykonawców polegających na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną