Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Załuski

Urząd Gminy w Załuskach ogłasza przetarg

  • Adres: 09142 Załuski, Załuski
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 236 619 013 , fax. 23 6619013 wew. 114
  • Data zamieszczenia: 2018-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Załuskach
    Załuski 67
    09142 Załuski, woj. mazowieckie
    tel. 236 619 013, fax. 23 6619013 wew. 114
    REGON: 55127200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugzaluski.bip.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Załuski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Załuski, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Załuski i uchwałą Rady Gminy Załuski w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 1. Zakres prac obejmuje odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na stałe i czasowo: 1.1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, 1.2. Odpadów segregowanych, w tym: a) przeterminowanych leków, b) zużytych baterii i akumulatorów, c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, d) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, e) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, f) zużytych opon, g) odpadów zielonych, h) papieru, i) szkła, j) opakowań wielomateriałowych, k) tworzyw sztucznych, l) odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, m) metali. 1.3. Oferowanie właścicielom nieruchomości zakupu lub najmu pojemników. Zakup lub najem będzie przedmiotem umowy cywilnoprawnej pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości. Oferowane pojemniki muszą być czyste i estetyczne. Koszt sprzedaży lub najmu pojemników nie może być wliczony w cenę zamówienia. 1.4. Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej (nieruchomości zamieszkałe) gdzie obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych: 1.4.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kody odpadów 20 03 01); a) niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l i czarnych worków o pojemności do 60 l, b) w przypadku trudności w ustalaniu minimalnego rozmiaru pojemnika do zbierania odpadów zmieszanych ustala się, iż na każdą osobę korzystającą z pojemnika należy przeznaczyć pojemność pojemnika nie mniejszą niż 40 l, c) dopuszcza się stosowanie do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych innych pojemników niż zostały określone powyżej przy zachowaniu minimalnej pojemności określonej w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy załuski i konstrukcji umożliwiającej opróżnianie ich sprzętem jakim dysponuje wykonawca, d) częstotliwość wywozu 1 raz na miesiąc wg harmonogramu uzgodnionego przez wykonawcę z zamawiającym, e) realizacja „reklamacji” - w ciągu 2 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od zamawiającego, jednak nie później niż do godz. 1400 następnego dnia po dniu planowanego w harmonogramie odbioru; załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić – faks nr 23 661 90 13 wew. 114 lub e-mail: ugzaluski@bip.org.pl, f) obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach) oraz przedstawienie zamawiającemu jeden raz na miesiąc (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. Karty przekazania odpadów, g) obowiązkiem wykonawcy będzie również:  posprzątanie wokół ww. pojemników (worków), gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych na pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (ww. właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie będzie niewystarczająca),  przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) informacji z miejsc odbioru odpadów tego rodzaju worków (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków) potrzebnej do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość, h) odbiór niesegregowanych odpadów komunalych następował będzie z drogi publicznej, bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałej, i) właściciel nieruchomości zobowiązany jest udostępnić pojemnik przeznaczony do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez wystawienie ich przed posesję w sposób umożliwiający ich swobodny odbiór z drogi publicznej. 1.4.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39 i 20 01 40); a) odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące kolory i minimalne pojemności worków:  niebieski na odpady z papieru (60 l),  zielony na odpady ze szkła (30 l),  żółty na odpady z tworzywa sztucznego, metalu oraz opakowań wielomateriałowych (60 l),  brązowy na odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone (30 l), b) Zamawiający dopuszcza zastosowanie pojemników o kolorystyce jak w lit. a), c) worki do selektywnej zbiórki odpadów (dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca; przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry:  materiał – folia polietylenowa LDPE półprzezroczysta, rodzaj folii ma być dostosowany do rodzaju przechowywanego surowca i ma gwarantować selektywne zbieranie odpadu przez okres miesiąca, odebranie napełnionego worka od właściciela nieruchomości, załadunek na pojazd oraz wyładowanie na sortowni odpadów bez rozerwania worka i w sposób bezpieczny,  worki powinny mieć element umożliwiający wiązanie worka (taśma),  wytrzymałość worków tj. worek zielony co najmniej 70 mikronów, pozostałe worki co najmniej 60 mikronów,  worki muszą posiadać aktualny atest higieniczny wydany przez Państwowy Zakład Higieny,  oznakowanie – pojemniki lub worki do selektywnej zbiórki oprócz kolorów powinny być oznaczone opisowo na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do segregacji odpadów, d) obowiązkiem Wykonawcy będzie:  uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie w miejscu odbioru zapełnionych worków nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków,  zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów,  posprzątanie wokół ww. worków, gdy zajdzie taka potrzeba, e) częstotliwość wywozu 1 raz w miesiącu wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym; f) realizacja „reklamacji” - w ciągu 2 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego, jednak nie później niż do godz. 1400 następnego dnia po dniu planowanego w harmonogramie odbioru; załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić – faks nr 23 661 90 13 wew. 114 lub e-mail: ugzaluski@bip.org.pl; g) odbiór selektywnie zbieranych odpadów następował będzie z drogi publicznej, bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałej; h) właściciel nieruchomości zobowiązany jest udostępnić worki przeznaczone do zbiórki odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez wystawienie ich przed posesję w sposób umożliwiający ich swobodny odbiór z drogi publicznej. 1.5. Odbieranie odpadów budowlanych i rozbiórkowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej (17 01 01, 17 01 02, 17 01 02 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99): a) odpady budowlane i remontowe gromadzone będą w pojemnikach lub kontenerach typu KP7, b) częstotliwość odbioru – niezwłocznie po ich powstaniu, c) koszt podstawienia i odbioru kontenera pokrywa Wykonawca, d) obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie zebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 1.6. Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej poprzez tzw. mobilną zbiórkę odpadów: 1.6.1. Meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), a) odbiór mebli i odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie w zabudowie jednorodzinnej poprzez wystawianie przed domem, a w zabudowie wielorodzinnej z miejsc wyznaczonych do mobilnej zbiórki odpadów, b) częstotliwość odbioru – raz na pół roku, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym, c) obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych mebli, odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (wraz z fakturą za wykonaną usługę) po zakończeniu zbiórki odpadów dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 1.6.2. Opony (kod 16 01 03): a) odbiór opon odbywać się będzie w zabudowie jednorodzinnej poprzez wystawianie przed domem, a w zabudowie wielolokalowej z miejsc wyznaczonych do mobilnej zbiórki odpadów, b) częstotliwość odbioru – raz na rok, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym, c) obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych opon zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (wraz z fakturą) po zakończeniu zbiórki odpadów dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 1.7. Odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (grupa 20): a) częstotliwość odbioru – raz na pół roku wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym w workach przeźroczystych, b) zagospodarowanie zebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 1.8. Zużytych baterii i akumulatorów: a) częstotliwość odbioru – raz na pół roku wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym (w workach przezroczystych), b) zagospodarowanie zebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 2. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 2.1. Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem z wyszczególnieniem nieruchomości prowadzących selektywną zbiórkę odpadów, niezwłocznie po podpisaniu umowy; w pozostałych przypadkach wykazy nieruchomości przekazywane będą w siedzibie Zamawiającego do 15-go każdego miesiąca poprzedzającego odbiór; w wykazie Zamawiający poda informację o liczbie osób zamieszkujących daną nieruchomość. 2.2. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w pierwszym miesiącu trwania umowy powinny być dostarczone właścicielom nieruchomości, zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego wykazem nieruchomości najpóźniej do dnia poprzedzającego odbiór odpadów komunalnych w terminie wynikającym z harmonogramu. Wykonanie czynności powinno zostać potwierdzone przez Wykonawcę w formie raportu, zawierającego adres nieruchomości oraz ilość pozostawionych worków danego koloru. 2.3. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700 - 1800. Pojemnik i worki z odpadami powinny zostać wystawione przed godz. 7:00 w dniu wyznaczonym w harmonogramie. 2.4. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej www.zaluski.pl a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazywać właścicielom nieruchomości podczas odbioru odpadów. 2.5. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz 1289 ze zm. ). 2.6. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Załuski Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem i zasadą bliskości (art. 20 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zagospodarować zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, w tym wymaganiami ochrony środowiska, poza terenem gminy Załuski. Odpady muszą trafić do Regionalnej Instalacji Zagospodarowania Odpadów Komunalnych. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc (wraz z fakturami za wykonanie usług) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. kart przekazania odpadów. 2.7. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 2.8. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów, wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nieprzeprowadzających jej (niesegregujących odpady), sprawozdaniem z miejsc odbioru worków z odpadami niesegregowanymi (zmieszanymi) dostawianych do pojemników przeznaczonych na tego rodzaju odpady (adres i ilości dostawionych worków). 2.9. Za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie wykonywania usługi odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 2.10. Zgodnie z art. 9e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz 1289 ze zm.) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 2.11. Zgodnie z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz 1289 ze zm.) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznego powiadamiania, o tym fakcie Zamawiającego. 2.12. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 2.13. Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach nie spełniających parametrów dróg publicznych tj. określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa ( Dz U z 2016 r poz.124 ) 2.14. Samochody Wykonawcy odbierające odpady komunalne powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy. 2.15. Zapewnienie konstrukcji pojazdów, która powinna zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku i transportu. 2.16. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej (odpadów poprodukcyjnych). 2.17. Wykonawca odbierze każdą ilość odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych. 2.18. W przypadku niemożności odbioru odpadów komunalnych, na skutek okoliczności zaistniałych po stronie Wykonawcy, w terminie wynikającym z harmonogramu, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. Odbiór odpadów nastąpi najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu, w którym odebranie nie było możliwe. 2.19. W przypadku niemożności odbioru odpadów komunalnych w terminie wynikającym z harmonogramu, przy zaistnieniu zdarzeń o charakterze siły wyższej, niezależnych od Stron Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą, z zachowaniem powyższego, będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, nagłe (nadzwyczajne w porze roku) załamania warunków atmosferycznych oraz inne zdarzenia takie jak wojnę, zamieszki, skażenie radioaktywne. Odbiór odpadów nastąpi po ustaleniu z Zamawiającym, najpóźniej w terminie 2 dni roboczych od daty ustania przesłanek, z powodu których odbiór odpadów nie był możliwy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.) prowadzonego przez Wójta Gminy Załuski w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, grupa 15: od 15 01 01 do 15 01 07, grupa 16: 16 01 03 grupa 17: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 02 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99 grupa 20: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 23*, 20 01 25, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 31, 20 01 32, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 37, 20 01 38, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 80, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07 i 20 03 99 2. Aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych objętych postępowaniem przetargowym lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r. poz. 21 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach