Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Nowa Ruda

Gmina Nowa Ruda ogłasza przetarg

  • Adres: 57-400 Nowa Ruda, ul. Niepodległości 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (074) 872-22-63 , fax. (074) 872-50-83
  • Data zamieszczenia: 2013-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowa Ruda
    ul. Niepodległości 1 1
    57-400 Nowa Ruda, woj. dolnośląskie
    tel. (074) 872-22-63, fax. (074) 872-50-83
    REGON: 00053658000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina.nowaruda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Nowa Ruda
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie na rzecz zamawiającego usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych wytworzonych na terenie Gminy Nowa Ruda. 2. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz rozporządzeniami wykonawczymi; b) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi; c) ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi; d) Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowa Ruda (Uchwała nr 265/XXXVI/13 z dnia 26 marca 2013 r.); e) Uchwałą nr 236/XXXI/12 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów z terenu Gminy Nowa Ruda; f) Krajowym Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi 2014 (KPGO 2014); g) Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012. 3. Zakres zamówienia obejmuje: 1) systematyczne opróżnianie i wywóz odpadów z pojemników na odpady zmieszane, odpadów z pojemników oraz worków na odpady selektywnie zbierane zgodnie z harmonogramem i częstotliwością wywozu; 2) zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przepisami wykonawczymi do ustawy oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowa Ruda; 3) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła, opakowań wielomateriałowych, odpadów zielonych (bioodpadów), odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów niebezpiecznych, zużytych baterii i akumulatorów, świetlówek, tekstyliów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon, chemikaliów, przeterminowanych leków. 4.Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia: 1) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012. W przypadku nieosiągnięcia poziomów odzysku, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji, kary nałożone na Gminę będą ponoszone przez Wykonawcę; 2) Wykonawca musi posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnić jego odpowiedni stan techniczny, a także utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 3) jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do niezwłocznego dostarczenia (wymiany) pojemników na swój koszt; 4) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 5) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących w każdym miejscu jeśli będzie to wynikiem jego działania; 6) Wykonawca w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej, harmonogram odbioru odpadów na cały okres obowiązywania umowy. 7) Wykonawca zobowiązany jest w ramach świadczonych usług do przygotowania i wydruku kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Przekazania kalendarza w wersji elektronicznej do zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru; 8) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi; 9) Wykonawca nie może mieszać odpadów odebranych w terenu Gminy Nowa Ruda z odpadami odebranymi z innej Gminy 10) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbierze odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 14 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 11) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze; 12) Wykonawca zobowiązany jest dostarczać odpady na własny koszt do RIPOK, a w przypadku awarii lub innego zdarzenia uniemożliwiającego odbiór odpadów przez ROPIK do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej; 13) W trakcie świadczenia usługi Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji pojemników typu dzwon, a wykonawca zobowiązany będzie do ich przestawienia nie później niż w ciągu siedmiu dni od otrzymania pisemnego zgłoszenia . 14) Wykonawca umożliwi mieszkańcom Gminy Nowa Ruda za dodatkową opłatą usługę polegającą na utrzymaniu wszystkich pojemników i kontenerów do zbierania odpadów we właściwym stanie sanitarnym i higienicznym. 5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, a w szczególności: 1) przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. 2) dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 3) dostarczania niezbędnych informacji umożliwiających sporządzenie przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 4) przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt 4) ppkt 10 opisu przedmiotu zamówienia. 5) przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych, na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Nowa Ruda. 6) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK - ów bądź innej jednostki uprawnionej do odbioru odpadów zmieszanych i/lub selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. 6. Sposób odbioru przez Wykonawcę odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie rzadziej niż: 1) zmieszane odpady komunalne z częstotliwością raz na tydzień, 2) odpady zebrane selektywnie w workach z częstotliwością raz na miesiąc, 3) odpady zebrane selektywnie w pojemnikach (typu dzwon) z częstotliwością co najmniej raz na dwa miesiące, 4) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny z częstotliwością, co najmniej dwa razy w roku, 7. Oznakowanie kolorystyczne pojemników i worków: a) opakowania z plastiku - kolor żółty, b) papier i tektura - kolor niebieski, c) szkło - kolor zielony, d) baterie - kolor czerwony. 8. Warunkowo dopuszczono możliwość gromadzenia zużytych baterii w specjalnych wrzutniach umieszczonych w pojemnikach koloru niebieskiego przeznaczonych do zbierania papieru i tektury. 9. Zgodnie z danymi ewidencyjnymi, będącymi w posiadaniu Zamawiającego przewidywana liczba obsługiwanych nieruchomości wyniesie około 2 078. Przewidywana liczba osób, od których odbierane będą odpady komunalne wyniesie około 8 000. 10. Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, która jest wytwarzana na terenie Gminy Nowa Ruda wynosi 3 300 Mg/rok. 11. Wykonawca musi posiadać monitoring pojazdów bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju. Wykonawca zapewni Zamawiającemu nieprzerwany dostęp do tego systemu poprzez sieć internetową oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania związanego z monitoringiem. 12. Zestawienie dróg na terenie Gminy Nowa Ruda stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 13. Zestawienie mieszkańców i budynków w rozbiciu na miejscowości - tabela. 14. Zamawiający zawrze porozumienie międzygminne z Gminą Miejską Nowa Ruda w sprawie powierzenia Gminie Miejskiej Nowa Ruda zadania publicznego polegającego na utworzeniu i utrzymaniu Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dla mieszkańców Gminy Miejskiej Nowa Ruda i Gminy Nowa Ruda. W ramach realizacji tego zadania podmiot, który będzie tworzył, utrzymywał i obsługiwał PSZOK będzie zobowiązany także do zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych od mieszkańców Gminy Nowa Ruda.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.gmina.nowaruda.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach