Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łużna w 2019 roku

Gmina Łużna ogłasza przetarg

  • Adres: 38322 Łużna, Łużna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 183 543 922 , fax. 183 543 039
  • Data zamieszczenia: 2018-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łużna
    Łużna 634
    38322 Łużna, woj. małopolskie
    tel. 183 543 922, fax. 183 543 039
    REGON: 49189246900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.malopolska.pl/ugluzna/Article/id,240588.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łużna w 2019 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Charakterystyka Gminy Łużna: • powierzchnia Gminy Łużna wynosi 56,24 km2, liczba miejscowości: 6 (Łużna, Szalowa, Bieśnik, Wola Łużańska, Mszanka, Biesna), • szacunkowa liczba mieszkańców: 8590 ( Łużna – 3296, Szalowa – 2178, Bieśnik – 392, Wola Łużańska – 1017, Mszanka – 931, Biesna - 776), • szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych – 2352 (Łużna - 884, Szalowa – 596, Bieśnik - 120, Wola Łużańska - 271, Mszanka - 296, Biesna - 185) • szacunkowa liczba nieruchomości niezamieszkałych - 70 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) odpady zmieszane oraz odpady segregowane (papier, tworzywa sztuczne i metal, szkło) powstałe na nieruchomościach zamieszkałych odbierane będą w workach wystawionych na poboczach dróg określonych w zał. nr 3 i 4 do SIWZ. Długość tras przejazdu na terenie gminy wynosi około 140 km. Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych - dwa razy w miesiącu. Częstotliwość odbioru odpadów segregowanych – jeden raz w miesiącu. Harmonogram odbioru odpadów zmieszanych i segregowanych stanowi załącznik nr 12. Worki do gromadzenia odpadów zapewni Wykonawca. Ilość worków na każde półrocze: 180.000 szt., w tym: - kolor czarny – 60 000 szt. - kolor żółty – 60 000 szt. - kolor zielony – 30 000 szt. - kolor niebieski – 15 000 szt. - kolor brązowy – 15 000 szt. Worki powinny być zapakowane w 3000 zestawów spiętych gumką zawierających: 60 worków, w tym: 20 worków czarnych, 20 worków żółtych, 10 worków zielonych, 5 worków niebieskich, 5 worków brązowych. Worki do gromadzenia odpadów w I półroczu 2019 r. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie do 30.11.2018 r. w ilości i na zasadach określonych powyżej. Worki do gromadzenia odpadów w II półroczu 2019 r. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie do 31.05.2019 r. w ilości i na zasadach określonych powyżej. Charakterystyka worków: folia LDPE, worki wykonane zgodnie z obowiązującymi normami o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu, pojemność 120 litrów, z nadrukiem nazwy i adresu Wykonawcy oraz: kolor niebieski – „PAPIER”, kolor zielony –„SZKŁO”, kolor żółty – „TWORZYWA SZTUCZNE i METAL”, kolor brązowy – „BIODEGRADOWALNE”, kolor czarny - „ODPADY KOMUNALNE”. 2) odpady powstałe na nieruchomościach niezamieszkałych odbierane będą przez Wykonawcę w następujący sposób: • odpady zmieszane i segregowane (papier, tworzywa sztuczne i metal, szkło) będą odbierane z danej nieruchomości w workach o pojemności 120 litrów, pojemnikach o pojemności 120 litrów, 1100 litrów lub kontenerach o pojemności 7 m3 lub 10 m3. • odpady zmieszane i segregowane powstające w szkołach odbierane będą z pojemników o pojemności 1100 litrów koloru: - niebieski z przeznaczeniem na papier, - żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i metal, - zielony z przeznaczeniem na szkło, - czarny z przeznaczeniem na odpady zmieszane. Przedmiotowe pojemniki zabezpiecza Wykonawca i wstawia w formie bezpłatnej dzierżawy komplet 4 szt. w każdej szkole na terenie Gminy Łużna w miejscu uzgodnionym z dyrektorem szkoły. Wykaz szkół: - Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 1 im. Anny Leśkiewicz w Łużnej, - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łużnej - Szkoła Podstawowa im. Ks. Stanisława Pękali w Szalowej - Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Bieśniku - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Biesnej - Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Kazimierza Wielkiego w Mszance - Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Wacława Potockiego w Woli Łużańskiej Odpady powstałe na nieruchomościach niezamieszkałych odbierane będą przez Wykonawcę z nieruchomości po zgłoszeniu potrzeby wywozu, w terminie określonym harmonogramem, stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. Wykonawca odnotowuje właściciela nieruchomości (imię i nazwisko/ nazwa, adres), rodzaj oraz ilość oddanych odpadów. Kserokopię dokumentu przekazuje osobie oddającej odpady, a oryginał przekazuje Zamawiającemu wraz z fakturą przy miesięcznym rozliczaniu usługi. Wykaz nieruchomości niezamieszkałych stanowi zał. nr 5 do SIWZ. 3) odpady zmieszane i segregowane powstałe na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Łużna: odpady zmieszane z cmentarzy komunalnych (Wola Łużańska i Mszanka – kontenery o poj. 10 m3, Łużna i Szalowa – pojemniki o poj. 1,1 m3) oraz odpady segregowane (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, odpady zielone, odpady biodegradowalne, odpady budowlano-remontowe, opony, odpady niebezpieczne, odpady wielkogabarytowe i wielomateriałowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych znajdującego się w Woli Łużańskiej, które gromadzone będą w pojemnikach (1,1 m3) i kontenerach (10 m3 i 15 m3) będących własnością Zamawiającego i odbierane po telefonicznym zgłoszeniu wywozu dokonanym przez pracownika Urzędu Gminy Łużna. Zamawiający zastrzega podstawienie kontenerów o poj. 10 m3, będących własnością Wykonawcy, na cmentarzu w Szalowej (2 szt.) i Łużnej (2 szt.) na okres od 01 października 2019 r. do 30 listopada 2019 r. Usługa odbioru odpadów powinna zostać wykonana w ciągu 24 godzin od telefonicznego zgłoszenia. 4) odpady niebezpieczne (baterie, akumulatory, świetlówki, farby, lakiery, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, oleje, chemikalia, przeterminowane leki, itp.), zużyte opon, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe i wielomateriałowe - odbierane będą dwa razy w roku z poboczy dróg w terminach określonych harmonogramem stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. 5) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe z remontów nie podlegających zgłoszeniu lub pozwoleniu na budowę – odbiór odbywać się będzie według potrzeb, po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego. W zgłoszeniu Zamawiający poda adres nieruchomości i dane osoby zgłaszającej, orientacyjną ilość odpadów oraz termin podstawienia kontenera. Kontener zostanie podstawiony na okres maksymalnie 3 dni, umieszczenie odpadów w kontenerze należy do osoby zgłaszającej. Wykonawca usuwa kontener w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia gotowości odbioru. Szacunkowa ilość odpadów zmieszanych do odbioru i zagospodarowania w 2019 r. – ok. 840 Mg Szacunkowa ilość odpadów segregowanych do odbioru i zagospodarowania w 2019 r. – ok. 408 Mg (w tym: tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier – ok. 213 Mg odpady remontowo-budowlane, odpady wielkogabarytowe i wielomateriałowe, opony, odpady niebezpieczne, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady biodegradowalne i zielone – ok. 195 Mg). Zamawiający zastrzega, że podane ilości mają charakter szacunkowy i służą przede wszystkim oszacowaniu kosztów realizacji usługi. Z tytułu konieczności odbioru ilości odpadów innej niż wskazana Wykonawca nie będzie mógł rościć sobie prawa do dochodzenia z tego tytułu odszkodowania. Do obowiązków Wykonawcy należy odbieranie odpadów z zapewnieniem utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego poprzez zapobieganie wysypywania się odpadów z worków, pojemników i kontenerów podczas ich odbioru. W przypadku zanieczyszczenia terenu, powstałego w trakcie odbioru odpadów (tj. rozerwanie się worka, wysypanie z pojemnika, kontenera) do Wykonawcy należy niezwłoczne uprzątnięcie terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi. Do obowiązków Wykonawcy należy prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaną usługą, a to: 1) sporządzania półrocznych sprawozdań. Sprawozdanie należy przekazać na obowiązującym druku Wójtowi Gminy Łużna w ustawowym terminie. W przypadku, gdy sprawozdanie będzie sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy Łużna wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie do jego uzupełnienia lub poprawienia w terminie 14 dni, 2) przedkładanie Zamawiającemu kserokopii kart przekazania odpadów z danego miesiąca, 3) przedkładanie Zamawiającemu miesięcznego raportu odbioru odpadów – sporządzanego według wzoru stanowiącego zał. nr 10 do SIWZ 4) przedkładanie Zamawiającemu kserokopii elektronicznych wydruków wagowych z danego miesiąca. Zamawiający nie będzie akceptował druków innych niż wygenerowane elektronicznie (np. tzw. P-Z) Przez rozpoczęciem każdej zbiórki wszystkie samochody odbierające odpady mają obowiązek podjechać pod Urząd Gminy Łużna w celu sprawdzenia przez pracownika Urzędu Gminy Łużna czy przyjechały na zbiórkę puste. Samochody odbierające odpady segregowane przed rozpoczęciem każdej zbiórki i po jej zakończeniu będą ważone. Punkt wagowy znajduje się pod adresem Łużna 638 i czynny jest w godzinach od 8:00 do 17:00. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli sposobu wykonywania usługi, poprzez możliwość udziału w czynności odbioru odpadów. 3. Zagospodarowanie odpadów. a) W ramach zagospodarowanie odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych odpadów zmieszanych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu sądecko–gorlickiego zgodnie z Uchwałą Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania ”Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego” (Dz. Urz. Województwa Małopolskiego z 2012 r. poz. 3300 ze zmianami). . b) W ramach zagospodarowania odpadów zbieranych selektywnie Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w dziale 2 rozdziale 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zmianami).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien wykazać, że posiada zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości prowadzony przez Wójta Gminy Łużna. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony i podpisany formularz oferty - wg załącznika nr 1. b) Dowód wniesienia wadium (w przypadku formy pieniężnej - potwierdzenie przelewu środków finansowych na konto Zamawiającego, w przypadku pozostałych form wniesienia - wadium oryginał dokumentu należy złożyć w Urzędzie Gminy Łużna (pok. 12, parter), zaś do oferty dołączyć kopię dokumentu). Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty. Oryginał dowodu wniesienia wadium należy umieścić w oznaczonej kopercie „Oryginał dowodu wniesienia wadium” i załączyć do oferty. c) W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać: • jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, • w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia, • jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, • jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. Oprócz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty : • dokumenty, z których będzie wynikało, że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki), • jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. d) Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 798 ze zmianami) celem zbadania czy nie zachodzi przesłanka wykluczenia wykonawcy z postępowania określona w art. 24 ust. 1 pkt 23 – wg załącznika nr 8

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach