Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

Urząd Gminy Lanckorona ogłasza przetarg

  • Adres: 34-143 Lanckorona, ul. Krakowska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 763 595
  • Data zamieszczenia: 2019-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Lanckorona
    ul. Krakowska 8
    34-143 Lanckorona, woj. małopolskie
    tel. 338 763 595
    REGON: 54050600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lanckorona.pl/BIP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Lanckorona z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 1) Wymogi dotyczące przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, do instalacji komunalnych; Usługa ma być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami: - ustawą z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz.U.2019.701 t.j. z 16.04.2019r), - ustawą z dnia 13.09.1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2018.1454, t.j. 30.07.2018 r). - ustawą z dnia 27.04.2001 r. - Prawo Ochrony Środowiska ( Dz.U. z 2019 poz. 1396 t.j. z dnia 29.07.2019 r.) i rozporządzeniami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. - ustawą z dnia 20.07.2017 r. Prawo Wodne (Dz.U. z 2019 r. poz. 125 z dnia 22.01.2019 r.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16.06.2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009.104.868 z dnia 01.07.2019 r.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013.122 z dnia 25.01.2013 r.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014 r. poz. 1973 z dnia 31.12.2014 r), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2014 r. poz. 1923 z dnia 29.12.2014 r.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14.12.2016 r. w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167 z dnia 27.12.2016 r.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26.07.2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2018 r. poz. 1627 z dnia 24.08.2018 r.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15.12.2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 2412 z dnia 22.12.2017 r.), - regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lanckorona przyjętego uchwałą Rady Gminy nr XIX/160/16 z dnia 30.11.2016. - zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXXIV/509/17 z dnia 27.03.2017 r. - Podmiot odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, - 3 - pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. - w przypadku selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania odpadami, ( tj. najpierw odzysk, gdy nie jest on możliwy to unieszkodliwienie, składowanie tylko tych odpadów, których nie można unieszkodliwić inaczej), o której mowa w ustawie z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz.U. z 2019 r poz. 701 t.j. z 16.04.2019.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z przepisami. - obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi ( zmieszanymi) odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. Za złamanie tego zakazu grożą sankcje karne. - wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.Dz.U.z 2018 r poz. 1454.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14.12.2016 r w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016, poz. 2167 r.) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15.12.2017 r w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2017 r poz. 2412). 2) Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości; Od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy ma być odebrana każda ilość odpadów komunalnych (zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lanckorona przyjętego uchwałą Rady Gminy nr XIX/160/16 z dnia 30.11.2016. a) Niesegregowane, (zmieszane ) odpady komunalne – kod 20 03 01. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne – kody 20 01 01, 20 01 02. 15 01 07, 20 01 10, 15 01 01, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40, 15 01 04, 20 01 99, 15 01 05, 15 01 02, 17 04 05, 15 01 06. c) zużyte opony - 16 01 03, d) odpady zielone – kod 20 02 01. e) odpady wielkogabarytowe – kod 20 03 07 i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny – kod 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, - częstotliwość załadunku i wywozu przez wykonawcę - dwa razy w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. W okresie między wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. f) odpady budowlane – nie są przedmiotem zamówienia, mogą się odbywać w oparciu o indywidualne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów firmami. g) odpady niebezpieczne typu leki, baterie, powstające w gospodarstwach domowych, – mają być zbierane do worków lub pojemników w oryginalnych opakowaniach, mieszkańcy posiadający przeterminowane leki, mogą zwrócić je bezpłatnie do aptek, a zużyte baterie do sklepów, które dysponują odpowiednimi pojemnikami. h) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Punkt będzie otwarty dwa razy w miesiącu. h) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny: Worki koloru niebieskiego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru żółtego mogą być o pojemności 240 l, 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru zielonego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru stalowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru pomarańczowego mogą być o pojemności 240 l, 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru różowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Worki koloru brązowego mogą być o pojemności 120 l, 60 l, 30 l. Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny: Worki koloru czarnego mogą być o pojemności 240 l, 120 l, 60 l, 30 l. Worki zapewnia właściciel nieruchomości. Worki mają być z folii polietylenowej LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów. Częstotliwość odbierania odpadów: dwa razy w miesiącu. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych bezpośrednio z przed terenu nieruchomości zamieszkałej oraz z z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3) Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; - Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to załadunku, przeładunku, transportu, uregulowanie spraw związanych z bazą magazynowo-sprzętową – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów (Dz.U. z 2013, poz. 122) komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wszelkich spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów komunalnych uprawnionemu przedsiębiorcy, prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. - Wszelkie szkody które mogą wyniknąć przy odbiorze odpadów, na rzecz osób trzecich ponosi wykonawca. 4) Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; Wykonawca ma obowiązek przekazywania: -miesięcznych raportów odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, w terminie 15 dni od zakończenia danego miesiąca, -miesięcznych raportów odebranych segregowanych odpadów komunalnych w terminie 15 dni od zakończenia danego miesiąca, - raporty z przeprowadzonych zbiórek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, odpadów niebezpiecznych w terminie 15 dni po przeprowadzonej zbiórce. - miesięczne raporty z odebranych odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w terminie 15 dni od zakończenia danego miesiąca, - karty przekazania odpadów komunalnych sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami, - Półroczne sprawozdania przekazywane Wójtowi do dnia 31 lipca 2020 r za okres od 01.01.2020 do 30.06.2020 oraz do 31 stycznia 2021 za okres od 01.07.2020 do 31.12.2020 r - raporty są podstawą do wystawienia miesięcznych faktur. 4a) szczegółowy sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów; - W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przejmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Wójta Gminy oraz właściciela nieruchomości. - Wójt na podstawie powiadomienia, wszczyna postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wójt określa w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące, a w przypadku nieruchomości o której mowa w art. 6j ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. stosując wysokość stawki opłaty, podwyższonej, o której mowa w art. 6k ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. - Wykonawca jest zobowiązany do kontroli zawartości worków w celu określenia prawidłowości segregacji odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji sporządza dokumentację np.: fotograficzną, spisuje protokół i przekazuje Zamawiającemu, celem wszczęcia postępowania administracyjnego zmieniającego wysokość opłaty. - obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi ( zmieszanymi) odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. Za złamanie tego zakazu grożą sankcje karne. 5) instalacje, w szczególności instalacje komunalne, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady – w przypadku udzielania zamówienia publicznego na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości lub zobowiązuje do wskazania takich instalacji w ofercie – w przypadku udzielania zamówienia publicznego na odbieranie i zagospodarowania tych odpadów; w przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego odpady; - podmiot odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, - w przypadku selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, 6) szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań: - posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; - utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych; - spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych; - zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej; - posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13.09.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, (Dz.U.2019 poz. 1454.), prowadzonego przez Wójta Gminy Lanckorona, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, - posiada zezwolenie na transport, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz.U. z 2019 r poz. 701 ) lub zezwolenie na odzysk i unieszkodliwienie odpadów, o którym mowa w art. 26 ustawy z dnia 14.12.2012 r. bądź zezwolenie na zbieranie odpadów o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz. U. z 2019 r poz. 701.) – w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub aktualne zezwolenie na odzysk i unieszkodliwienie odpadów o którym mowa w art. 26 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz. U. z 2019 r poz.701 ), lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach. - aktualną umowę z podmiotem posiadającym zezwolenie na odzysk i unieszkodliwienie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 ), - wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. - posiada umowy z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów lub zastępczą regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych. na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortownia odpadów komunalnych. - wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wymagań opisanych powyżej przez cały okres realizacji zamówienia. - po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed podpisaniem umowy wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające spełnienie wymagań opisanych powyżej. Brak przedłożenia dokumentów stanowi podstawę do uznania, iż wykonawca uchyla się od podpisania umowy. 7) Informacje o gminie Lanckorona: - W skład gminy Lanckorona wchodzi 5 sołectw: Lanckorona, Izdebnik, Jastrzębia, Podchybie i Skawinki. Zabudowa w przeważającej części mieszkalno – zagrodowa oraz mieszkalno - usługowa. W miejscowości Lanckorona znajduje się jeden budynek wielorodzinny – 16 mieszkań. W miejscowości Lanckorona znajdują się dwa cmentarze komunalne oraz w miejscowości Skawinki jeden, razem trzy cmentarze. Na cmentarzach odpady komunalne znajdują się w pojemnikach – nie są workowane. W układzie miejscowości liczba nieruchomości oraz osób na dzień 30.09.2019 r przedstawia się następująco: miejscowość Lanckorona – ok. 740 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych – 2010 i czasowo zameldowanych - 38. miejscowość Izdebnik – ok. 680 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych – 2241 i czasowo zameldowanych - 28. miejscowość Jastrzębia – ok. 230 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych – 715 i czasowo zameldowanych - 3. miejscowość Podchybie – ok. 35 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych – 125 i czasowo zameldowanych – 4. miejscowość Skawinki – ok. 270 nieruchomości Liczba osób stale zameldowanych – 1101 i czasowo zameldowanych - 11. Liczba osób w gminie stale zameldowanych – 6192 i czasowo zameldowanych - 84. Powierzchnia gminy 42 km2 – 4061 ha. Rzędne terenu gminy najniższa – 240 m. npm, najwyższa 540 m. npm. - Przez teren miejscowości Izdebnik przebiega droga krajowa, przez tereny miejscowości Izdebnik, Lanckorona, Jastrzębia i Skawinki drogi powiatowe, przez wszystkie miejscowości drogi gminne i osiedlowe, drogi gminne są asfaltowe, zaś osiedlowe są żwirowe i asfaltowe. Wg posiadanych sprawozdań z roku 2018 w gminie Lanckorona ilość odebranych odpadów komunalnych wynosi: 20 03 01 - niesegregowane odpady komunalne 698,30 Mg. 20 03 07 - gabaryty 27,52 Mg. 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury 0,55 Mg. 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych, 28,645 Mg. 15 01 07 - opakowania ze szkła, 79,77 Mg. Liczba właścicieli nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne – 1560. Wg sprawozdań za 01.01. do 30.09.2019 roku ilość odebranych odpadów komunalnych wynosi: 20 03 01 niesegregowane odpady komunalne 555,38 Mg. 20 03 07 – gabaryty 62,82 Mg. 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych, 40,70 Mg. 15 01 07 – opakowania ze szkła 61,80 Mg. 17 04 05 - złom stalowy 2,136 Mg. 16 02 11 – zużyte urządzenia zawierające freon 1,13 Mg. 16 02 13 – sprzęt audiowizualny 0,335 Mg. 16 02 14 – wielkogabarytowe urządzenia 0,340 Mg. 16 02 13 – 1 sprzęt audiowizualny 1,400 Mg. 16 02 14 -1 – wielkogabarytowe urządzenia 1,344 Mg. Liczba właścicieli nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne – 1587. W okresie od 01.01.2020 roku do 31 grudnia 2020 roku zakłada się porównywalne ilości odpadów komunalnych co w roku 2019, mogą się różnić do 10 % na plus lub minus. Zamawiający przewiduje szacunkową ilość odpadów niesegregowanych i segregowanych na terenie gminy Lanckorona przewidzianych do zbiórki i transportu w ilości 1100 Mg. Zamawiający zastrzega, że nie gwarantuje realizacji zamówienia co do maksymalnej ilości odpadów wskazanej w umowie. Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanej wielkości. Odpady zielone biodegradowalne będą kompostowane przez właścicieli nieruchomości w 98 %. - Zamawiający umożliwi Wykonawcy w okresie trwania umowy dostęp do danych informatycznych, w celu realizacji umowy. W przypadku zgłoszenia nowej nieruchomości Wykonawca będzie odbierał odpady z tej nieruchomości po upływie 14 dni od dnia zgłoszenia. - Zamawiający wymaga, aby zapoznać się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, posiadany sprzęt transportowy nie może uszkadzać wjazdów na posesje oraz dróg, - Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne a nie ujętych w spisie prowadzonym przez Zamawiającego, - Wykonawca winien mieć na uwadze wyniki sprawozdania z odebranych odpadów w gminie za 2018 i 2019 rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.2. spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu: 5.2.1. Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej 1) posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o kodach: 20 03 01, 20 01 02, 15 01 07, 20 01 01, 15 01 01, 20 01 40, 15 01 04, 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05, 15 01 06, 20 02 01, 20 01 99, 20 03 07, 20 01 35, 20 01 36, 16 01 03, 20 01 10, 20 01 11, 17 04 05, 20 01 23, - zaświadczenie Wójta Gminy o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Lanckorona, 2) Posiadanie uprawnień do odbioru odpadów - posiadają aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14.12.2012 o odpadach (t.j. z 2019 r. poz. 701 ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1. Oferta winna zawierać wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), oraz niżej wymienione dokumenty: 10.1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu – zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ; 10.1.2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ; 10.1.3. dokument potwierdzający dysponowanie zasobami innych podmiotów – jeżeli dotyczy. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a). zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b). sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c). zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d). czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 10.1.4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku należy przedłożyć ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy przedłożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza; 10.1.5. oferta i załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymaganiami ustawowymi. W przypadku gdy oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy, należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo. 6.8. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca w terminie 3-ch dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach