Przetargi.pl
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Goworowo”

Urząd Gminy Goworowo ogłasza przetarg

  • Adres: 07440 Goworowo, ul. Ostrołęcka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 614 066 , fax. 297 614 043
  • Data zamieszczenia: 2017-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Goworowo
    ul. Ostrołęcka 21
    07440 Goworowo, woj. mazowieckie
    tel. 297 614 066, fax. 297 614 043
    REGON: 53899800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goworowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Goworowo”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości położonych na terenie gminy Goworowo, na których zamieszkują mieszkańcy. Opis przedmiotu zamówienia opracowano na podstawie następujących aktów prawa miejscowego: - w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i ustalenia stawki takiej opłaty oraz ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, jedynie przez część roku; - w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi; - w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej; - w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie gminy Goworowo; - w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Goworowo. 1. Rodzaje odpadów stanowiących przedmiot zamówienia, odbieranych bezpośrednio 1) niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) a) Niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) gromadzone będą w pojemnikach. Każde gospodarstwo domowe będzie wyposażone w jeden pojemnik minimum 120 litrowy, zgodny z normą EN-840. Pojemnik zapewnia właściciel nieruchomości. W przypadku braku własnego pojemnika Wykonawca zapewni możliwość zakupu bądź dzierżawy swojego pojemnika właścicielowi nieruchomości na zasadach określonych przez siebie. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę nie mniej niż 2 razy w miesiącu w odstępach 2 tygodniowych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych. b) Odbiór odpadów zmieszanych z koszy na śmieci, zlokalizowanych przy przystankach autobusowych na terenie gminy Goworowo. Dokonując odbioru odpadów Wykonawca umieści w każdym koszu nowy worek na śmieci o pojemności min. 35 litrów. Częstotliwość wywozu odpadów zgodnie z odbiorem odpadów zmieszanych z gospodarstw domowych. W pozostałych tygodniach kosze na śmieci przy przystankach autobusowych opróżniać będzie Zakład Gospodarki Komunalnej w Goworowie. c) Odbiór odpadów gromadzonych w pojemnikach odbywać się będzie wg. harmonogramu Wykonawcy, zatwierdzonego przez Zamawiającego. Właściciel nieruchomości w dniu odbioru odpadów komunalnych jest zobowiązany wystawić pojemnik do gromadzenia odpadów komunalnych przed nieruchomość tak, aby umożliwić odbiór odpadów przez uprawniony podmiot. 2) odbiór odpadów zbieranych selektywnie, o frakcjach takich jak: - odpady z tworzyw sztucznych, metali, wielomateriałowych - worek koloru żółtego, - szkło białe i kolorowe- worek koloru zielonego, - odpady z papieru i tektury – worek koloru niebieskiego, - odpady biodegradowalne – worek koloru brązowego. a) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. W ramach wynagrodzenia i na czas świadczenia usługi Wykonawca, nie później niż do końca 2017 roku, dostarczy właścicielowi nieruchomości, który będzie prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, po 2 szt. worków każdej z w/w frakcji, min. 60 litrowych. Przy odbiorze odpadów, Wykonawca pozostawi właścicielowi nieruchomości taką samą liczbę worków, jaką odbiera z odpadami zebranymi selektywnie. W razie zapotrzebowania na większą ilość worków właściciel nieruchomości zgłosi ten fakt do Wykonawcy, który dostarczy je podczas zbiórki odpadów w danej miejscowości. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę raz w miesiącu ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych, których właściciele zadeklarowali selektywne zbieranie odpadów komunalnych. b) Odbiór odpadów gromadzonych w workach odbywać się będzie wg harmonogramu Wykonawcy, zatwierdzonego przez Zamawiającego. Właściciel nieruchomości w dniu odbioru odpadów komunalnych jest zobowiązany wystawić worki do gromadzenia odpadów komunalnych przed nieruchomość tak, aby umożliwić odbiór odpadów przez uprawniony podmiot. 3) odpady zgromadzone w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca odbierze z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Goworowie, ul. Szkolna 16A, wszystkie odpady zgromadzone (tj. przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlano – rozbiórkowe nie wymagające pozwolenia na budowę, zużyte opony, odpady ulegające biodegradacji), z częstotliwością odbioru - nie mniej niż 2 dwa razy do roku. UWAGA – w październiku br. zostanie przeprowadzona kompleksowa zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych całego terenu gminy Goworowo. 4) odpady zmieszane zgromadzone w kontenerach w 3 miejscowościach W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni postawienie po 1 szt. kontenerów KP-7 (zamknięte) wraz z odbiorem odpadów komunalnych zmieszanych w miejscowościach Kunin, Szarłat i Dzbądzek z częstotliwością odbioru co 2 tygodnie w okresie od maja do września, zaś w okresie od października do kwietnia - 1 raz w miesiącu. 2. Sposób odbierania i przekazywania odpadów komunalnych Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: 1) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego, 2) w terminach wynikających z uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, 3) niezależnie od warunków atmosferycznych, 4) pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów w sposób wykluczający mieszanie odpadów zebranych w sposób zmieszany z odpadami zebranymi w sposób selektywny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 5) w przypadku wysypania odpadów w trakcie załadunku Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam itd.), 6) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu - w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam itd.), 7) przekazywania odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, odpadów zielonych i bioodpadów oraz pozostałości z sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, wynikającej z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi. W przypadku awarii instalacji regionalnej, o której mowa powyżej, bądź w stanach odbiegających od normalnej eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych o statusie zastępczej RIPOK, 8) przekazywanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy o odpadach, lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych 1) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji (2 dni przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych, zgodny z częstotliwością odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, 2) Zadaniem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, który zapewni regularność i powtarzalność odbierania, by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania, 3) Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym: a) powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów, b) powinien zawierać informację, jaka frakcja odpadów powinna znaleźć się w poszczególnych pojemnikach lub w workach, c) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamieszczenia w harmonogramie informacji o terminach płatności za odbiór odpadów komunalnych oraz danych kontaktowych Koordynatorów z obydwu stron, 5) Wykonawca jest zobowiązany do dnia 30 grudnia 2017 r. przekazać harmonogram w wersji papierowej bezpośrednio właścicielom nieruchomości lub wrzucić do skrzynki pocztowej oraz zamieścić go na własnej stronie internetowej. Zamawiający nie wymaga udokumentowania potwierdzenia dostarczenia harmonogramów. 4. Obowiązki Wykonawcy 1) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Goworowo gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności: a) adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Goworowo, b) opis zdarzenia, umożliwiający wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty 2) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady, a które nie zostały ujęte w bazie danych, prowadzonej przez Zamawiającego. 3) informacje, o których mowa w ust. 1 i 2, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w postaci papierowej oraz elektronicznej. 4) Wykonawca zobowiązany jest na każdorazowe żądanie Zamawiającego udostępnić we wskazanym zakresie informacje z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdu każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów odbioru odpadów z posesji i wyładunku odpadów w formie elektronicznej lub papierowej. Powyższe dane Wykonawca zobowiązany jest przechowywać przez cały okres obowiązywania umowy. 5) prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zawierających informacje zgodne z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na obowiązujących drukach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016r., poz. 934). 6) podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami. 7) utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Goworowo. 8) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą miesięczną karty ewidencji odpadów komunalnych z danego miesiąca. 9) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów komunalnych, w szczególności za uszkodzenia wystawionych przed posesję pojemników na odpady. 10) w związku z obowiązkiem Gminy Goworowo, dotyczącym składanych sprawozdań do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego, czy otrzymał pomoc publiczną ze środków działania 2.1 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków krajowych w ramach Programu priorytetowego Współfinansowanie II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi oraz ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 – 2013 i 2014 - 2020 w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, dotyczącą bezpośrednio lub pośrednio Gminy Goworowo. 5. Poziomy recyklingu 1. Usługę należy realizować w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego oraz przepisami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Goworowo. 2. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów odzysku odpadów komunalnych, wskazanych dla roku 2018 w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 3. Ustalenie, czy Wykonawca osiągnął wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, nastąpi w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca: - posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Goworowo, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości w gminach; - posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z art. 41 ustawy o odpadach;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, 2) stosowne Pełnomocnictwo(a) – jeżeli dotyczy, 3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zgodnie z SIWZ. 4) Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych i zawodowych oraz/lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie (lub inny dokument) potwierdzające udostępnianie zasobów przez inne podmioty należy złożyć wraz z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach