Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zakroczym

Urząd Miejski w Zakroczymiu ogłasza przetarg

  • Adres: 05-170 Zakroczym, Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 112 02 57, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2018-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Zakroczymiu
    Warszawska 7
    05-170 Zakroczym, woj. mazowieckie
    tel. 22 112 02 57, , fax. -
    REGON: 013270399
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zakroczym.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zakroczym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Zakroczym w okresie od dnia 01.01.2019 r. do dnia 31.12.2019r., w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przepisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zakroczym oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa (w tym prawa miejscowego). 2. Zakres prac obejmuje: 1) odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z pobytem stałym i czasowym, w tym: a) odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych); b) odbieranie odpadów segregowanych (papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne); c) odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; d) odbieranie odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon, 2) odbieranie odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), tj. a) przeterminowane leki i chemikalia; b) zużyte baterie i akumulatory; c) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne; d) odpady zielone (ogrodowe); e) odpady segregowane (metal, szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne i opakowaniowe odpady wielomateriałowe); f) meble i odpady wielkogabarytowe; g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony; 3) odbieranie niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory, świetlówki i żarówki itd. (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie odpadów 20, tj. 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 31*, 20 01 33*, 20 01 35*, 20 01 37* oraz odpady o kodzie 15 01 10*) – za pomocą mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz PSZOK; 4) oferowanie właścicielom nieruchomości zakupu lub najmu pojemników. Zakup lub najem będzie przedmiotem właściwej umowy pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości. Oferowane pojemniki muszą być czyste i estetyczne. Koszt sprzedaży lub najmu pojemników nie może być wliczony w cenę zamówienia. W przypadku nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi przez właściciela nieruchomości rozumie się zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zarządcę nieruchomości. Dlatego też zgodnie z powyższym dostarczenie pojemników do zabudowy wielorodzinnej może odbywać się na podstawie właściwej umowy pomiędzy wykonawcą a zarządcą nieruchomości; 5) Opróżnianie koszy ulicznych z terenu Gminy Zakroczym. SPOSÓB WYKONYWANIA USŁUGI I. Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) 1) Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l (nieruchomości zamieszkałe do 4 osób włącznie) lub z pojemników o pojemności 240 l (nieruchomości zamieszkałe powyżej 4 osób) oraz worków o pojemności 120 l. Właściciele nieruchomości zapewniają ww. pojemniki na nieruchomościach oraz utrzymują je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 2) Odbieranie pojemników sprzed posesji lub miejsc specjalnie wydzielonych na składowanie odpadów, dostępne od ulicy (boksy, altany). W szczególnie uzasadnionych przypadkach (brak możliwości wystawienia przed posesję, działkę pojemnika, brak dojazdu do działki itp.), Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady w miejscu uzgodnionym z właścicielem nieruchomości. 3) Częstotliwość wywozu 1 raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 4) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. 5) Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasady bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiąc wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów za poprzedni miesiąc wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane; 6) Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie wokół ww. pojemników (worków), gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zebranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (ww. właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzajów worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie dwóch tygodni będzie niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilości dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 2) selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99) 1) Odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym bezpośrednio sprzed posesji właściciela nieruchomości. Wprowadza się trzy rodzaje worków: a) odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe zbierane w workach koloru żółtego oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”; b) odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury zbierane w workach koloru niebieskiego oznaczonych napisem „Papier”; c) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła zbierane w workach koloru zielonego oznaczonych napisem „Szkło”. 2) Worki do selektywnej zbiórki odpadów (dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę oraz w ramach reklamacji) zapewnia wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów; b) kolorystyka i pojemność: żółty – 120 l, niebieski – 120 l, zielony – 80 l; c) oznakowanie – worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Urzędu Miejskiego w Zakroczymiu oraz Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do segregacji odpadów. 3) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. Reklamacje występujące z przyczyn leżących po stronie właścicieli nieruchomości występują incydentalnie i będą rozpatrywane indywidualnie. 4) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będą dostarczone mieszkańcom przez wykonawcę najpóźniej przy pierwszym odbiorze odpadów zmieszanych; 5) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów za poprzedni miesiąc wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane; 6) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników lub koszy ulicznych, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zebrania odpadów z altany śmietnikowej i jej otoczenia w promieniu do 5 metrów. Obowiązek ten dotyczy również pojemników segregacyjnych. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od wjazdu na nieruchomość. 7) Częstotliwość wywozu 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Odpady komunalne ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (kod 20 01 08, 20 02 01) 1) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości – z zastrzeżeniem, że właściciele nieruchomości mogą wystawiać wraz z ww. workami większe odpady zielone. 2) Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów; b) kolorystyka i pojemność: brązowy – 120 l; c) oznakowanie – worki muszą być opatrzone nadrukiem „Bio” oraz dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Urzędu Miejskiego w Zakroczymiu oraz Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalenia szaty graficznej worków przeznaczonych do odbioru odpadów biodegradowalnych; 3) Częstotliwość wywozu: osiem razy w roku, zgodnie z zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Wykonawca może zaoferować większą ilość odbiorów – zgodnie z Rozdziałem VI SIWZ: Opis kryterium i sposobu oceny ceny ofert oraz sposobu obliczenia ceny oferty. 4) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 5) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. Reklamacje występujące z przyczyn leżących po stronie właścicieli nieruchomości występują incydentalnie i będą rozpatrywane indywidualnie. 6) Obowiązkiem wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. Worki do odbioru odpadów komunalnych ulegających biodegradacji będą dostarczone mieszkańcom przez wykonawcę najpóźniej przy pierwszym odbiorze odpadów zmieszanych. 7) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów w miesiącu następującym po wykonaniu usługi wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 8) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników lub koszy ulicznych, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zebrania odpadów z altany śmietnikowej i jej otoczenia w promieniu do 5 metrów. Obowiązek ten dotyczy również pojemników segregacyjnych. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od wjazdu na nieruchomość. 4) Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) oraz zużyte opony (kod 16 01 03) 1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużyte opony odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości przy użyciu mobilnego sprzętu do odbioru selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 2) Częstotliwość odbioru – 2 razy w roku (kwiecień, październik) zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. Reklamacje występujące z przyczyn leżących po stronie właścicieli nieruchomości występują incydentalnie i będą rozpatrywane indywidualnie. 4) Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów w miesiącu następującym po wykonaniu usługi wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. II. Odbieranie odpadów z zabudowy wielorodzinnej 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) 1) Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 1100l lub kontenerów KP 7 o poj. 7 000 l. Właściciele nieruchomości zapewniają ww. pojemniki na danych nieruchomościach oraz utrzymują je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 2) Ilość budynków wielorodzinnych wynosi: 39. 3) Częstotliwość wywozu: 2 razy w tygodniu, w dniach uzgodnionych przez Wykonawcę z Zamawiającym. 4) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. Reklamacje występujące z przyczyn leżących po stronie właścicieli nieruchomości występują incydentalnie i będą rozpatrywane indywidualnie. 5) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz na miesiąc wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających te czynności, tj. karty przekazania odpadów za poprzedni miesiąc wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 6) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników lub koszy ulicznych, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zebrania odpadów z altany śmietnikowej i jej otoczenia w promieniu do 5 metrów. Obowiązek ten dotyczy również pojemników segregacyjnych. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od wjazdu na nieruchomość. 2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40 i 20 01 99) 1) Odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy wielorodzinnej prowadzone będzie w systemie workowym (worki opisano w niniejszym rozdziale w pkt 2) lub poprzez pojemniki o pojemności do 1500 l, z zachowaniem następującej kolorystyki: a) odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe zbierane w workach (pojemnikach) koloru żółtego oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”; b) odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury zbierane w workach (pojemnikach) koloru niebieskiego oznaczonych napisem „Papier”; c) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła zbierane w workach (pojemnikach) koloru zielonego oznaczonych napisem „Szkło”. 2) Obowiązkiem wykonawcy będzie monitorowanie i opróżnianie pojemników z częstotliwością gwarantującą nie zaleganie odpadów przy pojemnikach, nie rzadziej jednak niż 1 raz na dwa tygodnie - wywóz ww. odpadów odbywał się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego; 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane; 4) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego utrzymywania czystości i porządku wokół rozstawionych pojemników. 5) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. Reklamacje występujące z przyczyn leżących po stronie właścicieli nieruchomości występują incydentalnie i będą rozpatrywane indywidualnie. 3. Odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01) 1) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów na terenie zabudowy wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym z miejsc wyznaczonych przez zarządców budynków, z zastrzeżeniem, że właściciel nieruchomości (zarządcy budynków) mogą wystawić wraz z ww. workami większe odpady zielone np. drobne gałęzie, tuje itp., które przygotują wcześniej poprzez ich rozdrobnienie i włożenie do worków lub ich pocięcie do około 1 m długości i związane w taki sposób, aby nie utrudniały pracy Wykonawcy. 2) Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów; b) kolorystyka i pojemność: brązowy – 120 l; c) oznakowanie – worki muszą być opatrzone nadrukiem „Bio” oraz dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Urzędu Miejskiego w Zakroczymiu oraz Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalenia szaty graficznej worków przeznaczonych do odbioru odpadów biodegradowalnych; 3) Worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (dla mieszkańców przystępujących do zbiórki, na wymianę oraz w ramach reklamacji) w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu zapewnia wykonawca. 4) Częstotliwość wywozu: osiem razy w roku, zgodnie z zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Wykonawca może zaoferować większą ilość odbiorów – zgodnie z Rozdziałem VI SIWZ: Opis kryterium i sposobu oceny ceny ofert oraz sposobu obliczenia ceny oferty. 5) Realizacja reklamacji dot. nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – nie później niż w ciągu 24 godzin od przesłania zawiadomienia e-mail przez Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie niezwłoczne potwierdzenie rozpoznania oraz wykonania reklamacji – na adres e-mail: marta.kretkiewicz@zakroczym.pl. Reklamacje występujące z przyczyn leżących po stronie właścicieli nieruchomości występują incydentalnie i będą rozpatrywane indywidualnie. 6) Obowiązkiem wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości wielorodzinnych worków do zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. Worki do odbioru odpadów komunalnych ulegających biodegradacji będą dostarczone mieszkańcom przez wykonawcę najpóźniej przy pierwszym odbiorze odpadów zmieszanych. 7) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu wraz z fakturą za wykonaną usługę po zakończeniu zbiórki odpadów. dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów w miesiącu następującym po wykonaniu usługi wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 4. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) oraz zużyte opony (kod 16 01 03) 1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon odbywać się będzie z miejsc wyznaczonych przez zarządców budynków (przy pojemnikach, altankach śmietnikowych, itp.) przy użyciu mobilnego sprzętu do odbioru selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 2) Częstotliwość odbioru – 2 razy w roku (kwiecień, październik) zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego oraz elektronicznego poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów w miesiącu następującym po wykonaniu usługi wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 4) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników lub koszy ulicznych, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zebrania odpadów z altany śmietnikowej i jej otoczenia w promieniu do 5 metrów. Obowiązek ten dotyczy również pojemników segregacyjnych. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od wjazdu na nieruchomość. III. Odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 08 02, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 11, 20 01 13*, 20 01 21, 20 01 23*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 80, 20 02 01, 20 03 07, 20 03 99 ): 1. Wykonawca będzie odbierać odpady komunalne z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) prowadzonego przez Gminę Zakroczym, zlokalizowanego na terenie Zakroczymia. Mieszkańcy będą w sposób indywidualny dostarczać odpady do PSZOK. 2. Odbieranie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych zbieranych na terenie PSZOK odbywać się będzie w sposób selektywny: 1) Przeterminowane leki i chemikalia - odpowiednie pojemniki; 2) Zużyte baterie i akumulatory - odpowiednie pojemniki; 3) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 1 szt. KP-7 zamknięty; 4) Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne - 1 szt. KP-7 otwarty; 5) Odpady zielone (ogrodowe) – 1 szt. KP-7 zamknięty; 6) Tworzywa sztuczne, opakowaniowe odpady wielomateriałowe – pojemnik o pojemności do 1500l; 7) Szkło – pojemnik o pojemności do 1500 l; 8) Papier i tektura – pojemnik o pojemności do 1500 l; 9) Meble i odpady wielkogabarytowe – 1 szt. KP-7 otwarty; 10) Zużyte opony – 1 szt. KP-7 otwarty; - z zastrzeżeniem, że ilość ww. kontenerów może się zwiększyć o 1 szt. kontenera KP-7 (zamkniętego) lub o 1 szt. kontenera ( otwartego) oraz 1 szt. specjalnego, szczelnego i zamkniętego pojemnika przeznaczonego do zbiórki chemikaliów i 1 szt. specjalnego pojemnika przeznaczonego do zbiórki zużytych lub zbędnych baterii i akumulatorów; 3. Kontenery typu KP-7, pojemniki o pojemności do 1500 l i kontener na odpady budowlane oraz odpowiednie pojemniki stanowią własność Wykonawcy. 4. Odbieranie odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych z PSZOK, polegać będzie na: 1) wywozie i opróżnianiu kontenerów i pojemników, określonych w pkt. 1 oraz posprzątaniu wokół nich, w przypadku, gdy zajdzie taka potrzeba - na bieżąco w zależności od zapotrzebowania (zapełnienie kontenera lub pojemnika), 2) opróżnianiu z częstotliwością, która uniemożliwi ich przepełnienie oraz zapewniając ciągłość dostarczania odpadów przez mieszkańców, 3) opróżnianiu na zgłoszenie pisemne, telefoniczne, faksowe lub e-mailowe, – z zastrzeżeniem, że ww. odbiór powinien nastąpić zgodnie ze wskazaną datą na zgłoszeniu (jeżeli Wykonawca będzie świadczył usługi w soboty wówczas termin realizacji ww. usługi będzie dotyczył również sobót); 5. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 6. W okresie obowiązywania umowy mieszkańcy Gminy Zakroczym będą mogli oddać drobne odpady remontowe (do 0,5 m3 w skali roku), przeterminowane leki, zużyte chemikalia, żarówki, zużyte baterie i akumulatory w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Odbiór odpadów będzie następował z przystosowanej przez Zamawiającego zgodnie z przepisami prawa nieruchomości na terenie Gminy Zakroczym, którą Zamawiający wskaże wykonawcy, przy czym zbiórka i odbiór odpadów z ww. nieruchomości będzie odbywał się co najmniej dwa razy w tygodniu przez okres co najmniej 4 godzin. 7. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi PSZOK w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, a ponadto zobowiązany jest do zapewnienia sprzętu oraz urządzeń niezbędnych do obsługi punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), zlokalizowany jest przy ul. Byłych Więźniów Twierdzy Zakroczymskiej 11 w Zakroczymiu, wjazd na teren PSZOK odbywa się bramą wjazdową, oznakowaną tablicą informacyjną. IV. Odbieranie niebezpiecznych odpadów komunalnych (odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych (grupa 20, tj. 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 31*, 20 01 33*, 20 01 35*, 20 01 37* oraz odpady o kodzie 15 01 10*) : 1. Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych odbywać się będzie za pomocą mobilnego sprzętu selektywnej zbiórki niebezpiecznych odpadów komunalnych (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie 20, tj. 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 31*, 20 01 33*, 20 01 35*, 20 01 37* oraz odpady o kodzie 15 01 10*), a także za pomocą PSZOK. 2. Częstotliwość odbioru niebezpiecznych odpadów komunalnych: 1) Częstotliwość odbioru – 2 razy w roku (kwiecień, październik) zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego – w zakresie mobilnego sprzętu selektywnej zbiórki niebezpiecznych odpadów komunalnych; 2) zgodnie z harmonogramem otwarcia PSZOK. 3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niebezpiecznych odpadów komunalnych określonych w pkt 1 poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. kart przekazania odpadów w miesiącu następującym po wykonaniu usług (zbiórki) wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 4. Obowiązkiem Wykonawcy jest posprzątanie wokół ww. miejsca ustawienia tego rodzaju odpadów, gdy zajdzie taka potrzeba. V. Odbiór odpadów komunalnych z koszy ulicznych na terenie gminy Zakroczym (kod 20 03 01) 1. Z zastrzeżeniem pkt 4 opróżnianie koszy ulicznych z terenu miasta Zakroczym będzie następowało dwa razy w tygodniu, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 2. Opróżnianie koszy ulicznych z miejscowości położonych w Gminie Zakroczym będzie następowało raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3. Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych określonych w pkt 1 i 2 poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonanie usług) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. kart przekazania odpadów za poprzedni miesiąc wraz informacją nt. instalacji do której ww. odpady zostały przekazane. 4. Na terenie gminy Zakroczym jest 46 sztuk koszy do opróżnienia, z czego około 28 sztuk jest wykorzystywanych na terenie miasta Zakroczym, zaś 18 sztuk w okolicznych miejscowościach (sołectwach), wg wywozu w rozdz. II cz. 4 ust. 1 pkt. 6 SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości koszy w ciągu okresu realizacji zamówienia. Ilość koszy może wzrosnąć lub ulec zmniejszeniu, jednak nie więcej niż 10%. 5. Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników lub koszy ulicznych, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zebrania odpadów z altany śmietnikowej i jej otoczenia w promieniu do 5 metrów. Obowiązek ten dotyczy również pojemników segregacyjnych. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od wjazdu na nieruchomość. POZOSTAŁE DANE DOT. WYKONANIA USŁUGI 1. Dane charakteryzujące zamówienie: 1) Powierzchnia Gminy Zakroczym wynosi: 71,70 km2. 2) Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały: 5960 osób, pobyt czasowy: 88 osób (stan na dzień 01.07.2018 r.). 3) Liczba mieszkańców w mieście Zakroczym wynosi: 3138 osób (pobyt stały) i 53 osób (pobyt czasowy). Liczba mieszkańców na wsi wynosi: 2822 (pobyt stały) i 35 osób (pobyt czasowy). 4) Liczba osób obsługiwanych w ramach systemu gospodarki odpadami wynosi około 5500. Szacuje się, że ok. 880 osób mieszka w zabudowie wielorodzinnej i ok. 4620 osób w zabudowie jednorodzinnej. 5) Liczba nieruchomości jednorodzinnych około 1380; 6) Liczba budynków wielorodzinnych ok. 39; 7) Gmina Zakroczym liczy 17 sołectw w tym 18 miejscowości: Błogosławie, Czarna, Emolinek, Janowo, Smoły, Swobodnia, Śniadowo, Trębki Nowe, Trębki Stare, Wojszczyce, Wólka Smoszewska, Mochty - Smok, Wygoda Smoszewska, Zaręby, Henrysin, Strubiny, Jaworowo-Trębki Stare, Smoszewo. Uwaga: Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub ulec zmniejszeniu i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości, jednak nie więcej niż 10%.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium wynosi 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe, umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności, które mogą dotyczyć: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i ust. 1b Pzp. 3. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – zamawiający wyraża jako minimalne poziomy: 1) posiadanie aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach prowadzonego przez Burmistrza Zakroczymia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - wpis przedsiębiorcy musi obejmować kody odpadów objęte zamówieniem tj. kody z grupy 15: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 10* kody z grupy 16: 16 01 03 kody z grupy 17: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 08 02 kody z grupy 20: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 11, 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*,20 01 31*, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 37*, 20 01 38, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 80, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99 2) posiadanie aktualnego zezwolenia na transport odpadów komunalnych objętych postępowaniem przetargowym lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U z 2018 r. poz. 992 ze zm.), zezwolenie musi obejmować kody odpadów objęte zamówieniem tj.: kody z grupy 15: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 10* kody z grupy 16: 16 01 03 kody z grupy 17: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 08 02 kody z grupy 20: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 11, 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*,20 01 31*, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 37*, 20 01 38, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 80, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99 3) posiadanie aktualnego wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - Zamawiający uzna warunki za spełnione na podstawie dokumentów wskazanych w Rozdz. IV część 4 pkt 1-3 SIWZ tj. wpisu do rejestru działalności regulowanej, zezwolenia na transport odpadów komunalnych lub wpisu do rejestru o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach, wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, lub innych równoważnych dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ - oryginał podpisany przez wykonawcę; 5) Jeżeli dotyczy - informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp - załącznik nr 5 do SIWZ– oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę; - zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców, którym Wykonawca powierzył wykonanie części zamówienia. 6) jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, który musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony– oryginał lub kopia poświadczona notarialnie; WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNIE OFERTĘ 1. Zamawiający określa sposób spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III części 1 ust. 3, 4, 6 i 7 SIWZ. 2. W odniesieniu do warunku Rozdz. III część 1 pkt 3 SIWZ warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli jeden z konsorcjantów wykaże się posiadaniem wszystkich (trzech) wymaganych uprawnień bądź wszyscy konsorcjanci łącznie wykażą spełnienie warunków. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą łącznie spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli każdy z nich będzie realizował tą część zamówienia, do realizacji której posiada kompetencje lub uprawnienia. Uwaga! Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku, przez które rozumie się, że co najmniej jeden członek konsorcjum musi posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej obejmujący wszystkie kody odpadów objęte zamówieniem (tj. spełni w całości warunek określony w część 1 pkt 3 ust. 1), oraz co najmniej jeden członek konsorcjum musi posiadać aktualne zezwolenie na transport obejmujące wszystkie kody odpadów objęte zamówieniem (tj. spełni w całości warunek określony w część 1 pkt 3 ust. 2), oraz co najmniej jeden członek konsorcjum musi posiadać aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (tj. spełni w całości warunek określony w część 1 pkt 3 ust. 3). Zamawiający nie będzie sumował kodów odpadów pochodzących z wpisów i zezwoleń różnych członków konsorcjum. 3. W odniesieniu do warunku, o którym mowa w Rozdz. III część 1 pkt 4 zdolności ekonomiczne konsorcjantów zostaną zsumowane. Oznacza to, że wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą przedstawić więcej niż jedną polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, pod warunkiem że suma przedstawionych polis potwierdzi posiadanie przez konsorcjum ubezpieczeń o łącznej wartości co najmniej 500.000,00 zł. 4. W odniesieniu do warunku, o którym mowa w Rozdz. III część 1 pkt 6 zdolność techniczna konsorcjantów zostanie zsumowana. Oznacza to, że wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą wykazać się sprzętem pochodzącym od więcej niż jednego konsorcjanta (sprzęt będący w dyspozycji jednego z konsorcjantów wraz ze sprzętem będącym w dyspozycji innego konsorcjanta stanowią łącznie zdolność techniczną konsorcjum), pod warunkiem, że konsorcjum wykaże się łącznie dysponowaniem wszystkimi wymaganymi sprzętami. 5. W odniesieniu do warunku, o którym mowa w Rozdz. III część 1 pkt 7 zdolność zawodowa, ze względu na swoją istotę, jest niepodzielna i nie zostanie zsumowana. Oznacza to, że co najmniej jeden z konsorcjantów musi wykazać się wykonaniem usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilości co najmniej 1 000 Mg rocznie. Wykazanie się określoną zdolnością przez jednego z konsorcjantów jest potwierdzeniem spełniania warunku przez konsorcjum (zwalnia pozostałych z obowiązku spełnienia warunku). 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 9. Wykonawcy składający ofertę wspólną, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i w tym celu do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które: 1) musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 2) musi jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi; 3) musi precyzować zakres umocowania i jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony; 4) musi wskazywać pełnomocnika; 5) musi wyliczać wszystkich wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie. 10. Każdy z wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie udziela pełnomocnictwa, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu. 11. Oświadczenia i dokumenty składane w imieniu uczestników oferty wspólnej przedkłada i podpisuje wykonawca – pełnomocnik, działając w imieniu uczestników oferty wspólnej. 12. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.; 13. Oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SIWZ. 14. Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej: 1) każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu składa: dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia; oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, kserokopia wpisu do rejestru działalności regulowanej, kserokopia zezwolenia na zbieranie i transport odpadów komunalnych, kserokopia wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 2) pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną, bądź wykonawcy wspólnie z podpisami każdego z wykonawców składają: dokumenty wspólne, takie jak formularz oferty, wykaz instalacji do których będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości, wykaz usług, wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych, zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp. 15. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1– 14. 16. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, która powinna zawierać: 1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, 3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach