Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Szelków

Gmina Szelków ogłasza przetarg

  • Adres: 06-220 Stary Szelków, Stary Szelków
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 176 001, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szelków
    Stary Szelków 39
    06-220 Stary Szelków, woj. mazowieckie
    tel. 297 176 001, , fax. -
    REGON: 55066837300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szelkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Szelków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. CHARAKTERYSTYKA GMINY Szelków 1) Powierzchnia Powierzchnia Gminy Szelków wynosi 112,93 km². 2) Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców faktycznie zamieszkałych na terenie Gminy Szelków – wynosi 3 690 osób. Liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Szelków wynosi 1025. W skład Gminy Szelków wchodzą 24 miejscowości. 3) Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Szelków W Gminie Szelków w roku 2019 zebrano następujące ilości odpadów komunalnych w Mg (dane na podstawie informacji przekazanych przez firmy świadczące usługi na terenie gminy w zakresie odbioru odpadów komunalnych): Kod odebranych odpadów komunalnych Nieruchomości zamieszkałe Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 396,460 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 18,980 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 25,000 15 01 04 Opakowania z metali 10,340 15 01 07 Opakowania ze szkła 74,670 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 13,980 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 62,7000 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 0,770 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 22,480 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 16,060 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 4,280 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 8,120 Kod odebranych odpadów komunalnych PSZOK Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 16 01 03 Zużyte opony 6,550 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 16,030 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 65,360 20 01 11 Tekstylia 5,120 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 0,410 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 3,430 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 5,850 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 40,930 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 2,660 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 90,610 3.2. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Szelków, na których zamieszkują mieszkańcy (dotyczy to również PSZOK) oraz prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 1439, zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 3/19 z dnia 22.01.2019 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego 2024, przepisami Uchwały Nr XI/82/2019 Rady Gminy Szelków z dnia 28 października 2019 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szelków oraz Uchwały Nr XI/83/2019 Rady Gminy Szelków z dnia 28 października 2019 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Szelków w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2. Zadanie obejmuje: - Odbiór odpadów komunalnych sprzed posesji od mieszkańców gminy Szelków. - Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych może być utworzony w miejscowości Chyliny, gmina Szelków, na działce ewidencyjnej nr 67/6. Możliwe jest utworzenie PSZOK-U w miejscu prowadzenia działalności przez Wykonawcę, po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. W przypadku utworzenia PSZOK-u w miejscowości Chyliny, Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i dostosowania wyznaczonego miejsca do obowiązujących przepisów prawa. 1) Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy a) Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) powstałe w przypadku nie dopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnej zbiórki oraz odpady komunalne resztkowe powstałe w wyniku segregacji, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych (kod 20 03 01) Wyżej wymienione odpady zbierane będą w pojemnikach o pojemności 120 dm³ (l), 240 dm³ (l) i 1100 dm³ (l) l. Pojemniki zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę ww. odpadów: – budynki mieszkalne jednorodzinne jeden raz w miesiącu (w miesiącach od kwietnia do października raz na 2 tygodnie). - budynki wielolokalowe jeden raz w miesiącu (w miesiącach od kwietnia do października raz na tydzień). Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawianie, doprowadzenie do stanu poprzedniego lub wymiana na nowy należy do Wykonawcy. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39 i 20 01 40) Selektywna zbiórka odpadów na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się trzy rodzaje worków: - żółty na odpady z plastiku, tworzyw sztucznych i metali, - niebieski na odpady z papieru oraz tektury, - zielony na odpady ze szkła. Zamawiający zaleca, aby na odpady ze szkła Wykonawca dostarczył pojemniki. Worki i pojemniki zapewnia Wykonawca. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów zebranych selektywnie: Budynki mieszkalne jednorodzinne: - w przypadku odpadów z plastiku, tworzyw sztucznych i metali – jeden raz w miesiącu, - w przypadku odpadów ze szkła – raz na 2 miesiące - w przypadku odpadów z papieru oraz tektury – raz na 2 miesiące. Budynki wielolokalowe: - w przypadku odpadów z plastiku, tworzyw sztucznych i metali – jeden raz w miesiącu, - w przypadku odpadów ze szkła – raz na 2 miesiące - w przypadku odpadów z papieru oraz tektury – raz na 2 miesiące. Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości odpowiedniej ilości worków danego rodzaju, z wyprzedzeniem na okres 3 miesięcy. Następnie każdorazowo przy odbiorach Wykonawca zostawia na danej nieruchomości tyle samo sztuk nowych worków ile odbiera worków zapełnionych (w systemie jeden za jeden). Ponadto Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu do dyspozycji Urzędu Gminy oraz Sołtysom wszystkich sołectw odpowiednią ilość worków, celem dalszej dystrybucji. Dotyczy to również worków na odpady ulegające biodegradacji. c) Odpady ulegające biodegradacji (kod 20 02 01) Przedmiotowe odpady odbierane będą w pojemnikach lub workach o kolorze brązowym. Pojemniki lub worki zapewnia Wykonawca. Ilość pojemników lub worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalona będzie w porozumieniu z Zamawiającym. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów ulegających biodegradacji: Budynki mieszkalne jednorodzinne – jeden raz w miesiącu (w miesiącach od kwietnia do października raz na 2 tygodnie) Budynki wielolokalowe – jeden raz w miesiącu (w miesiącach od kwietnia do października raz na tydzień). Odpady ulegające biodegradacji mogą być zagospodarowywane na nieruchomościach (kompostowanie w przydomowych kompostownikach, skarmianie). 2) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK 1. W ramach zamówienia Wykonawca w terminie maksymalnie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy zorganizuje Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). Wykonawca może utworzyć PSZOK w miejscowości Chyliny, gmina Szelków, na działce ewidencyjnej nr 67/6, po wcześniejszym dostosowaniu go do obowiązujących przepisów prawa. Możliwe jest też utworzenie PSZOK-U w miejscu prowadzenia działalności przez Wykonawcę, po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. 2. PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę na czas trwania umowy w odpowiednie pojemniki, kontenery bądź boksy do gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów powstających w gospodarstwach domowych tak, aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Szelków w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę. 3. Wykonawca w PSZOK-u zapewni odbiór niżej wymienionych frakcji odpadów oraz wyposaży PSZOK w zalecane poniżej pojemniki i kontenery:  Zużyte baterie i akumulatory; na baterie 60 dm³ (l) na akumulatory 1100 dm³ (l)  Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (w tym świetlówki); 1100 dm³ (l)  Farby, lakiery, rozpuszczalniki, oleje + opakowania po tychże substancjach; 240 dm³ (l)  Przeterminowane środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności oraz opakowania po tychże środkach; 240 dm³ (l)  Przeterminowane leki; 60 dm³ (l)  Inne odpady niebezpieczne zbierane w sposób mieszany; 240 dm³ (l)  Zużyte opony; kontener KP 5  Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, w tym urządzenia zawierające freony (lodówki, zamrażarki); kontener KP 7  Odpady wielkogabarytowe (w tym: stoły, krzesła, szafy, tapczany, łóżka, materace, pierzyny, rowery, zabawki dużych rozmiarów); kontener KP 7  Odpady budowlano – remontowe i rozbiórkowe (w tym: panele, ramy okienne, drzwi, wanny, umywalki, muszle toaletowe, spłuczki, grzejniki, płytki, rolety, gruz itp.); kontener KP 5  Tekstylia i odzież; 1100 dm³ (l)  Odpady zielone (odpady komunalne stanowiące części roślin pochodzących z pielęgnacji terenów zielonych, ogrodów); 1100 dm³ (l)  Makulatura, opakowania z papieru i tektury; 1100 dm³ (l)  Szkło białe i kolorowe; 1100 dm³ (l)  Tworzywa sztuczne (w tym butelki oraz inne opakowania plastikowe); 1100 dm³ (l)  Popiół z palenisk domowych (C.O.); kontener KP 5  Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki; 60 dm³ (l). 4. Wszystkie pojemniki powinny być odpowiednio oznakowane. Część odpadów tj. wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny może być magazynowana na utwardzonym i odpowiednio zabezpieczonym placu składowym. 5. Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. 6. Do PSZOK-u odpady będą dostarczane indywidualnie przez mieszkańców. Wykonawca zapewni funkcjonowanie PSZOK-u co najmniej dwa razy w tygodniu przez cały okres obowiązywania umowy (zgodnie ze złożoną ofertą). 7. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK-u tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców gminy. Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany (opróżnienia) kontenerów i pojemników w miarę możliwości niezwłocznie po zgłoszeniu przez Zamawiającego jednak nie później niż w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia. 3) Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego a) Urządzenia do gromadzenia odpadów Odbiór odpadów odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: - pojemność 120 dm³ (l) , - kolor- żółty, niebieski, zielony i brązowy, - grubość- co najmniej 60 mikrometrów, - nadruk - jednostronny, kolor nadruku: czarny. Worki powinny być łatwo zamykane za pomocą zainstalowanej na stałe taśmy. Treść nadruku na worku żółtym: METALE I TWORZYWA SZTUCZNE Treść nadruku na worku niebieskim: PAPIER Treść nadruku na pojemniku/worku zielonym: SZKŁO Treść nadruku na pojemniku lub worku brązowym: BIO Nadruki na workach muszą być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028) Ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów: Ilość pojemników i worków podano w rozdz. 3. Na terenie gminy Szelków w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy zostanie dostarczonych 4 sztuki kontenerów KP5 do odbioru popiołu z palenisk domowych CO. Miejsca dostawy kontenerów zostaną wyznaczone przez Zamawiającego. Będą one opróżniane na bieżąco. 3.3. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE Ilość zamieszkałych nieruchomości na terenie gminy Szelków wynosi 1025. Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba gospodarstw może ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia, w związku z czym liczba i rodzaje pojemników i worków może ulec zmianie. Ilość pojemników i worków oraz ich pojemność winna być uzależniona od charakteru nieruchomości oraz liczby osób ją zamieszkujących bądź z niej korzystających (rodzaj gospodarstwa). Przewidywana przybliżona liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów resztkowych o poszczególnych pojemnościach: - 120 dm³ (l) - 603 szt. - 240 dm³ (l) - 330 szt. - 1100 dm³ (l) - 6 szt. Przewidywana przybliżona liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów selektywnych (szkło) – ok. 1280 sztuk o pojemności 80 dm³, 120 dm³ lub 240 dm³ ( w przypadku dostarczenia przez Wykonawcę pojemników do zbiórki szkła). Przewidywana przybliżona liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów (na jeden miesiąc): - żółte - 2600 szt. - niebieskie - 800 szt. - zielone - 1300 szt. - brązowe - 1300 szt. (w przypadku zastosowania pojemnika na odpady biodegradowalne worki o kolorze brązowym nie będą wymagane). Zapotrzebowanie na przedmiotowe worki może ulec zmianie w przypadku zwiększenia ilości gospodarstw, w których prowadzona będzie selektywna zbiórka odpadów. 3.4. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1) Najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od dnia podpisania umowy na przedmiot niniejszego zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru. Wykaz ten zostanie przekazany w formie elektronicznej na płycie CD. W ramach wykazu Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące dane: adres nieruchomości, imię i nazwisko właściciela nieruchomości, pojemność i liczba pojemników, informacja o segregacji. Aktualizację wykazu adresów nieruchomości (zmiana sposobu gromadzenia odpadów, zmiana wielkości pojemnika itp.) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy raz w miesiącu, tj. do 15 dnia każdego miesiąca. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia zaktualizowanych nieruchomości w pojemniki i worki, w zależności od zmian deklaracji w terminie 15 dni od daty otrzymania aktualizacji. Po upływie wyznaczonego terminu (15 dni od daty otrzymania wykazu) Wykonawca odeśle Zamawiającemu kserokopie wykazów z potwierdzeniem odbioru pojemników przez właścicieli nieruchomości. Po upływie tego terminu będą naliczane kary umowne. 2) Najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od dnia podpisania umowy na przedmiot niniejszego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany sporządzić projekt harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Szelków w uzgodnieniu z Zamawiającym i przedstawić go Zamawiającemu do akceptacji. Harmonogram może być sporządzony na okres nie krótszy niż 3 miesiące. Harmonogram na kolejny okres Wykonawca sporządza i przekazuje do akceptacji Zamawiającemu z miesięcznym wyprzedzeniem, przed końcem obowiązywania harmonogramu za poprzedni okres. Po zaakceptowaniu Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania bezpośrednio wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych o terminach odbioru odpadów. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca sporządza harmonogramy odbioru i przekazuje je mieszkańcom gminy a Zamawiający publikuje je na stronie internetowej. Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy do dystrybucji również innych dokumentów związanych z nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-16.00. Wykonawca odbierze i zagospodaruje KAŻDĄ ILOŚĆ przekazanych mu odpadów. 3) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości w niezbędne pojemniki oraz worki w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy na odbiór odpadów. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. 4) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 5) W sytuacjach spornych dotyczących wykonywania poszczególnych części zamówienia w szczególności dotyczących: terminowości odbioru odpadów, dostarczenia pojemników, ulotek i harmonogramów za dowód będą uznawane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów (GPS) przedkładanych na każe żądanie Zamawiającego. Wykonawca przedkłada wskazania w ciągu 7 dni od daty otrzymania żądania. Nadmienia się, że stan techniczny dróg nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem. 6) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zasadnych reklamacji (nieodebranie odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie pojemnika itp.) w ciągu 48 godzin od otrzymania zgłoszenia e-mailem lub telefonicznie przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego załatwiania reklamacji. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia załatwienia reklamacji telefonicznie lub e-mailem. 7) Nieodebranie odpadów w terminie reklamacyjnym określonym w pkt 6 będzie uznane przez Zamawiającego za brak reakcji po stronie Wykonawcy w kwestii terminowości odbioru odpadów lub też niedostarczenia pojemnika, za co Wykonawcy zostaną naliczone kary umowne. 8) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania raportów miesięcznych w formie papierowej i elektronicznej, które winny zawierać: a. informację o masie poszczególnych rodzajów odebranych i przekazanych do zagospodarowania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, w tym odpadów odebranych selektywnie, b. dowody przyjęcia odebranych odpadów komunalnych przez ww. instalacje - kopie kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. W karcie przekazania odpadów winna znajdować się adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu gminy Szelków. c. informację o zaobserwowanych nieprawidłowościach dot. prowadzonej przez właścicieli nieruchomości selektywnej zbiórki odpadów, d. informację o zaobserwowanych nieprawidłowościach dot. gromadzenia odpadów poza pojemnikami na odpady. 9) Wykonawca jest zobowiązany do zbierania także odpadów leżących obok pojemników lub worków. 10) Wykonawca będzie przekazywał prawidłowo sporządzone sprawozdania półroczne z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 11) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów komunalnych ponosi Wykonawca. 12) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2020 r. poz. 797), b. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439), c. rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 122). d. uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szelków oraz uchwał Rady Gminy dotyczących tej problematyki. 13) Wykonawca powinien dysponować odpowiednim potencjałem technicznym: a. co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, b. co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c. co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej. d. co najmniej 1 pojazdem skrzyniowym przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odpadów wielkogabarytowych. Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Ponadto na terenie bazy magazynowo- transportowej muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. Urządzenia te powinny być utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. 14) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Szelków Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności zgodnie z WPGO MA 2024 oraz przedstawienie Zamawiającemu raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów (z opisem, że odpady pochodzą z terenu Gminy Szelków). 15) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (tj. Dz. U z 2017 poz.2412). 16) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiągnięcia na obszarze Gminy Szelków poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło oraz inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167). Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). Przed powierzeniem przez Zamawiającego wykazu adresów nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania z Zamawiającym umowy o powierzeniu danych osobowych. 17) Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami resztkowymi powstałymi po selektywnej zbiórce odpadów. 18) Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia miejsca załadunku stałych odpadów komunalnych w przypadku ich rozsypania w czasie opróżniania pojemników, które nie są przepełnione. 19) W przypadku uszkodzenia pojemników z winy Wykonawcy zobowiązany jest on do ich nieodpłatnej wymiany. 20) Przed złożeniem oferty na niniejsze zamówienie zaleca się dokonanie oględzin (lustracji) terenu gminy ze względu na jej specyfikę, tj. zabudowa rozproszona (kolonijna) większości wsi, dużo wewnętrznych i wąskich dróg dojazdowych do posesji, celem bezproblemowego rozpoczęcia i świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem. 21) Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach niespełniających parametrów dróg publicznych. 22) W przypadku trudnych warunków atmosferycznych (np. duża ilość pokrywy śnieżnej, intensywne opady deszczu itp.) decyzja o dojeździe lub wjeździe na prywatną posesję powinna należeć do kierowcy pojazdu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje w przypadku zakopania się lub ulgnięcia pojazdu na prywatnej posesji lub drodze. 23) W razie awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego o takich samych, bądź zbliżonych parametrach, w celu niedopuszczenia opóźnień w odbiorze odpadów. Każdorazowo tego typu zajście musi zostać niezwłocznie przekazane Zamawiającemu. 24) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów (pojemniki i worki) z miejsc, w których wystawiają je właściciele w szczególności, jeżeli dojazd stanowi droga publiczna (gminna, powiatowa, wojewódzka) to Wykonawca winien dojechać bezpośrednio do miejsca wystawienia pojemników, czyli do granicy nieruchomości z drogą publiczną. 25) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej i rolniczej. 26) Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 27) Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1) Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; 2) Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacje dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z kartami przekazania odpadów; 3) Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolnego / komisyjnego ważenia odpadów z terenu gminy Szelków, w obecności wyznaczonych przez Zamawiającego, uprawnionych pracowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Szelków, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1439 ze zm.) w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia; 2) posiadanie aktualnego zezwolenia na transport odpadów o którym mowa w ustawie o odpadach, w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, 3) posiadanie wpisu do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp - wypełniony załącznik nr 7 do SIWZ. Oryginał oświadczenia musi być podpisany przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązanie z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach