Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Winnica, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne

Gmina Winnica ogłasza przetarg

  • Adres: 06-120 Winnica, Pułtuska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. (23)6914092 , fax. (23)6914025
  • Data zamieszczenia: 2019-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Winnica
    Pułtuska 25
    06-120 Winnica, woj. mazowieckie
    tel. (23)6914092, fax. (23)6914025
    REGON: 13037852200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawinnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Winnica, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych na terenie gminy Winnica, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa nr 3/19 z dnia 22.01.2019 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego 2024 z załącznikami, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Winnica, oraz innymi przepisami prawa ustawowego i prawa miejscowego. 2. Charakterystyka Gminy Winnica 2.1. Powierzchnia gminy wynosi 115 km². 2.2. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Winnica, na dzień 31 grudnia 2019 r. 4141 osoby. Według złożonych deklaracji na koniec 31 Październik 2019 roku na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Winnica od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, liczba mieszkańców wynosi łącznie 3649, w tym: -ilość osób z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 3077, -ilość osób z niezadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 572. 2.3. Szacuje się, że na terenie gminy Winnica istnieje: - 984 gospodarstw domowych, w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. - 4 nieruchomości wielolokalowe 2.4. Ilość nieruchomości o utrudnionym dojeździe (wąskie drogi dojazdowe)- 15. 2.5. Gmina liczy 34 sołectwa (38 wsi) przybliżone odległości od siedziby gminy w nawiasach: Bielany (9km), Błędostowo (10km), Brodowo-Bąboły (9 km), Budy-Zbroszki (5km), Domosław (3km), Glinice-Domaniewo (5km), Glinice Wielkie (5km), Gnaty-Lewiski (2km), Gnaty-Wieśniany (4km), Golądkowo (3km), Górki-Baćki (9km), Górki Duże (8km), Górki-Witowice (8km), Kamionna (9km), Łachoń (6km), Mieszki-Kuligi (6km), Mieszki-Leśniki (5km), Pawłowo (5 km), Poniaty-Cibory (8km), Poniaty Wielkie (8 km), Powielin (12km), Rębkowo (3 km), Skarżyce (3km), Skorosze 4(km), Skoroszki (4 km), Skórznice (11km), Smogorzewo Pańskie (11km), Smogorzewo Włościańskie (11km), Stare Bulkowo (7km), Winnica, Winniczka (1km), Zbroszki (2km), Gnaty-Szczerbaki (3km), Nowe Bulkowo (7km), Białe Błoto (10km), Brodowo-Wity (11 km), Gatka (13 km), Górka Powielińska (10km). 3.1. Zakres prac obejmuje: 3.1.1. Odbieranie i zagospodarowanie każdej ilości odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w tym: 1) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), 2) odpadów segregowanych, 3) Odbieranie odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon. 4) Odbieranie odpadów typu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 5) Odbieranie odpadów budowlanych i rozbiórkowych, powstałych w wyniku drobnych prac remontowych. 3.1.2. Odbieranie odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych: 1) papier, 2) metale, 3) tworzywa sztuczne, 4) szkło, 5) opakowania wielomateriałowe, 6) odpady ulegające biodegradacji, 7) przeterminowane leki, 8) chemikalia, 9) zużyte baterie i akumulatory, 10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 11) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 12) zużyte opony, 13) odpady zielone, 14) odpady budowlane i remontowe, 15) opakowania po farbach, lakierach i rozpuszczalnikach 3.2. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej i wielolokalowej: Na terenie zabudowy jednorodzinnej (tzw. nieruchomości zamieszkałe) i wielolokalowej obowiązywać będzie system pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych: 3.2.1. Niesegregowane (zmieszane ), resztkowe odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01 i 20 03 99) 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l i worków od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałych). Pojemniki na danej nieruchomości zapewnia firma odbierająca odpady komunalne oraz ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć każdą zamieszkałą nieruchomość w pojemnik i worki najpóźniej do dnia 07.01.2020r. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek wyposażyć każdą nowo zgłoszoną zamieszkałą nieruchomość w pojemnik i worki w terminie 7 dni roboczych od zgłoszenia. 2) Obowiązkiem wykonawcy jest odebranie i zagospodarowanie każdej ilości wystawionych odpadów komunalnych 3) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – 2 razy w miesiącu w okresie od kwietnia do października w pozostałych miesiącach 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego; dla zabudowy wielolokalowej – 2 razy w miesiącu. 4) Realizacja reklamacji (nieodebranie zgodnie z harmonogramem) - w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub e-mailem od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić fax na nr 23 691 40 25 lub e-mail: sekretariat@gminawinnica.pl. 5) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez ich przekazanie do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 6) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych na pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (ww. właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) informacji z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków) potrzebnej do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. 3.2.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody odpadów:15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 38, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01) 1) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym, „sprzed furtki”. Wprowadza się cztery rodzaje worków: a) niebieski – odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury – z napisem „Papier”, b) zielony – odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła – z napisem „Szkło”, c) żółty – odpady metali, w tym odpady opakowaniowe metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, d) brązowy – odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów – z napisem „Bio”. 2) Worki do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych (worki do pierwszego odbioru, dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji, itp.) zapewnia Wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany dostarczać worki w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Worki będą dostarczone mieszkańcom przy pierwszym odbiorze odpadów zmieszanych. Obowiązkiem wykonawcy będzie również pozostawienie dla posesji, sprzed której odebrano odpady worków na wymianę, w ilości worków odebranych. Większe ilości worków odbierane są w Urzędzie Gminy po uzgodnieniu. 3) Worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów, b) kolorystyka i pojemność: niebieski – 120 l, zielony - 120 l, żółty - 120 l, brązowy – 120 l, c) oznakowanie worków: worki muszą być opatrzone nadrukiem odpadu na jaki są przeznaczone, na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego oraz Wykonawcy. 4) Częstotliwość odbioru i wywozu - worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego; dla zabudowy wielolokalowej – 2 razy w miesiącu. 5) W zabudowie wielorodzinnej odpady komunalne segregowane odbierane będą z pojemników o pojemności od 120 do 1100 l, dostarczonych przez wykonawcę, oznaczonych w sposób umożliwiający rozpoznanie na jakie odpady dany pojemnik jest przeznaczony. 6) Częstotliwość odbioru odpadów ulegających biodegradacji: 4 razy w 2020 roku, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 7) Realizacja „reklamacji” (nieodebrane z nieruchomości worki zgodnie z harmonogramem, brak worków na wymianę, itp.) - w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub drogą mailową od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić na fax 23/691 40 25 lub e-mail: sekretariat@gminawinnica.pl. 8) Obowiązkiem Wykonawcy będzie : a) uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości kompletu nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, b) zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 3.2.3. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyte opony (16 01 03) 1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Winnicy. 2) Poprzez zużyte opony rozumie się opony od pojazdów osobowych i dostawczych, których średnica zewnętrzna nie przekracza 1,25 m, a ich szerokość nie przekracza 38,5 cm. Przedmiotem zamówienia nie są również objęte opony od maszyn budowlanych i opony lane. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 3.2.4. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 23,* 20 01 35*, 20 01 36) 1) Odbiór urządzeń zawierających freon, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Winnicy. 2) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 3.2.5. Odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 07, 17 01 01, 17 01 02 ,17 01 03) 1) Odbieranie odpadów powstałych w wyniku drobnych prac remontowych tj. odpady materiałów i elementów budowlanych, gruzu, materiałów ceramicznych, odpadów drewna, tworzyw sztucznych i innych nie wymienionych. 2) Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Winnicy. 3.2.3. Popioły (kod 20 01 99) 1) Odbieranie odpadów – popiołów odbywać się będzie z punktów przeznaczonych do ich gromadzenia przez mieszkańców na terenie gminy Winnica. Wykonawca dostarczy pojemniki w miejsca wskazane przez Zamawiającego. 2) Częstotliwość odbioru – 2 razy w okresie grzewczym. 3.3 Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, : Do zadań wykonawcy należy zorganizowanie, przygotowanie, wyposażenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na działce nr 176/4 we wsi Winnica. W PSZOK-u zbierane będą odpady wymienione w pkt. 3.1 ppkt. 2. Zamawiający dopuszcza przeszkolenie własnego pracownika do obsługi PSZOK-u. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania PSZOK-u w terminie trzech miesięcy od podpisania umowy. Zamawiający przekaże Wykonawcy utwardzony, ogrodzony teren przeznaczony na Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Wykonawca zobowiązany będzie do zorganizowania, odbierania, transportu, zagospodarowania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, wyposażeniu w odpowiednie urządzenia służące do gromadzenia odpadów udostępnionego na okres trwania umowy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz uzyskania niezbędnych i wymaganych aktualnym prawem zezwoleń i decyzji. Pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów powinna zostać dostosowana do ilości zbieranych odpadów. Odbiór odpadów z PSZOK odbywać się będzie sukcesywnie raz w miesiącu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 PLN). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wniesione wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed terminem otwarcia ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający prosi o załączenie do oferty kopii potwierdzenia wpłaty wadium. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Winnicy nr 75 8226 0008 2002 2000 1270 0011 z dopiskiem przetarg na: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Winnica, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy załączyć do oferty w formie oryginału i kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Kopia stanowi integralną część oferty, natomiast oryginał nie może być trwale połączony z ofertą, ponieważ zostanie zwrócony wystawcy dokumentu. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 9 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają: 1) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Winnica w zakresie odbierania opadów komunalnych od właścicieli nieruchomości uwzględniający wszystkie rodzaje odpadów, objęte przedmiotem zamówienia, 2) zezwolenie właściwego starosty na transport wszystkich odpadów objętych przedmiotem zamówienia, 3) pozwolenie zintegrowane na przetwarzanie (odzysk lub unieszkodliwianie) zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych dla RIPOK w przypadku, gdy wykonawcą jest prowadzący RIPOK lub promesę przyjęcia przez RIPOK tych odpadów, 4) zezwolenie na przetwarzanie (odzysk lub unieszkodliwianie) lub zezwolenie na zbieranie pozostałych rodzajów odpadów objętych przedmiotem zamówienia (oprócz zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych) lub promesę przyjęcia tych odpadów przez podmiot posiadający te zezwolenia, 5) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach