Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Przecław w 2018 r.

Gmina Przecław ogłasza przetarg

  • Adres: 39320 Przecław, ul. Jana Kilińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 175 813 119 , fax. 175 813 116
  • Data zamieszczenia: 2017-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przecław
    ul. Jana Kilińskiego 7
    39320 Przecław, woj. podkarpackie
    tel. 175 813 119, fax. 175 813 116
    REGON: 54412500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipgminaprzeclaw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Przecław w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na odbieraniu każdej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Przecław oraz ich zagospodarowanie w okresie od 1 stycznia 2018 r. do dnia 31 grudnia 2018 r. 2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy; b) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno –wypoczynkowe; c) organizację co najmniej jednego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Przecław, w tym odbiór i zagospodarowanie dostarczonych do PSZOK-u segregowanych odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 31.01.2018 r. do zorganizowania i prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). PSZOK musi być wyposażony w kontenery do selektywnej zbiórki odpadów W PSZOK Wykonawca będzie przyjmował odpady wymienione w §13 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Przecław, przyjętym uchwałą nr XXVII/250/2017 z dnia 25 maja 2017 r. Rady Miejskiej w Przecławiu (Dz. U. Woj. Podkarp. z 2017 r. poz. 2188). Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty w wyznaczonym limicie. PSZOK Wykonawca obsługuje co najmniej od poniedziałku do piątku w godz. 13:00 -17:00, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. d) organizację odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w formie wystawek od właścicieli nieruchomości zamieszkałych; e) Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania, a na wniosek właściciela nieruchomości dostarczenia i przekazania właścicielowi nieruchomości -bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości -pojemników na odpady zmieszane oraz worków do zbiórki selektywnej na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Wykonawca dostarczy pojemniki nie później niż do 10.01.2018 r. Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki) przekazane przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości zamieszkałych; f) w trakcie realizacji umowy Wykonawca na własny koszt zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki oraz worki oznaczone odpowiednią kolorystyką i nadrukiem informującym o rodzaju gromadzonych odpadów w sposób selektywny, zgodnie z ww. Regulaminem oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów, zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i przekazanie właścicielom nieruchomości pojemników na odpady zmieszane na adres wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości lub pojemności pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości, jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia; g) na każdej nieruchomości zamieszkałej powinny znajdować się pojemniki na odpady komunalne zmieszane, z zachowaniem następujących norm:  dla nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi, ilość i wielkość pojemników na odpady komunalne winna odpowiadać co najmniej następującym normom: - pojemnik o pojemności 0,08 m3 –w przypadku, gdy nieruchomość zamieszkuje 1 osoba, - pojemnik o pojemności 0,12 m3–w przypadku, gdy nieruchomość zamieszkuje od 2 do 3 osób włącznie, - jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 lub dwa pojemniki o pojemności 0,12 m3 –w przypadku, gdy nieruchomość zamieszkuje co najmniej 4 osoby i więcej,  dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi, których zarządcą nie jest wspólnota lub spółdzielnia mieszkaniowa należy stosować pojemniki o pojemności dostosowanej do ilości osób zamieszkujących dany lokal,  dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi, których zarządcą jest wspólnota lub spółdzielnia mieszkaniowa należy stosować pojemniki na odpady zmieszane i gromadzone selektywnie o pojemności co najmniej 1,1 m3,  dla nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno –wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku należy stosować pojemniki o pojemności 0,12 m3, h) w dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne; i) Wykonawca będzie dysponował co najmniej następującą ilością i rodzajami pojemników do gromadzenia odpadów na terenie nieruchomości zamieszkałych:  pojemniki o pojemności 1,1 m3 do zbierania odpadów zmieszanych -minimalnie 20 sztuk,  pojemniki o pojemności 0,08 m3 do zbierania odpadów zmieszanych -minimalnie 350 sztuk,  pojemniki o pojemności 0,12 m3 do zbierania odpadów zmieszanych -minimalnie 960 sztuk,  pojemniki o pojemności 0,24 m3 do zbierania odpadów zmieszanych -minimalnie 1 350 sztuk,  kontenery KP – 7 m3 -minimum 5 sztuk,  kontenery KP – 10 m3 -minimum 5 sztuk. j) transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów oraz do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, bądź instalacji zastępczej; k) osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), tj. w roku 2018 co najmniej 30%; l) osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), tj. w roku 2018 co najmniej 50%; m) ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), tj. do 2018 r. co najmniej 40%. 2. Charakterystyka gminy 1) Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Przecław, w której skład wchodzi miasto Przecław oraz 10 sołectw: Biały Bór, Błonie, Dobrynin, Kiełków, Łączki Brzeskie, Podole, Rzemień, Tuszyma, Wylów i Zaborcze. 2) Powierzchnia Gminy Przecław wynosi 134 429 ha. 3) Liczba stale zameldowanych mieszkańców gminy wynosi ok 11 797 osób, w tym w zabudowie jednorodzinnej około 11 516 osób, w zabudowie wielolokalowej, gdzie zarządcą jest wspólnota lub spółdzielnia mieszkaniowa –ok. 108 osób, a w zabudowie wielolokalowej, gdzie zarządcą nieruchomości nie jest wspólnota lub spółdzielnia mieszkaniowa –ok. 173 osób. 4) Na terenie Gminy Przecław zlokalizowanych jest na dzień ogłoszenia niniejszego przetargu 2 718 nieruchomości zamieszkałych (w tym spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe budynki wielo- i jednorodzinne). Zmiana ilości nieruchomości nie będzie mieć wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 5) Struktura gromadzenia odpadów komunalnych w nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Przecław wskazuje, iż zbiórka selektywna prowadzona jest przez ok. 87% gospodarstw domowych, natomiast zbiórka nieselektywna stanowi ok. 13 %. 3. Rodzaj odpadów komunalnych obejmujących przedmiot zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Odbieranie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (o kodzie 20 03 01); 2) Odbieranie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, a w szczególności: a) Opakowania z papieru i tektury (o kodzie 15 01 01), b) Opakowania ze szkła (o kodzie 15 01 07), c) Opakowania z tworzyw sztucznych (o kodzie 15 01 02), d) Opakowania z metali (o kodzie 15 01 04), e) Opakowania wielomateriałowe (o kodzie 15 01 05), f) Odpady wielkogabarytowe (20 03 07), g) Odpady ulegające biodegradacji (o kodzie 20 02 01), h) Leki inne niż wymienione w 20 01 31 (o kodzie 20 01 32), i) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (o kodzie 20 01 36), j) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 zwierające niebezpieczne składniki (o kodzie 20 01 35), k) Zużyte opony (o kodzie 16 01 03), l) Odpady niebezpieczne stanowiące odpady komunalne:  rozpuszczalniki (o kodzie 20 01 13*),  kwasy (o kodzie 20 01 14*),  alkalia (o kodzie 20 01 15*),  lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (o kodzie 20 01 21*),  urządzenia zawierające freony (o kodzie 20 01 23*),  oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 (o kodzie 20 01 26*),  farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne (o kodzie 20 01 27*),  detergenty zawierające substancje niebezpieczne (20 01 29*),  baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie (o kodzie 20 01 33*),  zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (o kodzie 20 01 35*),  drewno zawierające substancje niebezpieczne (o kodzie 20 01 37*). m) odpady budowlane oraz rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne z grupy o kodzie 17 –roczny limit dla gospodarstwa domowego to 0,12 m3. W razie przekroczenia limitu kosztem odbioru nadwyżki obciążony zostaje właściciel nieruchomości. Wszystkie odpady zebrane w sposób selektywny właściciele nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Przecław mogą oddać bez ograniczeń zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów lub w PSZOK, za wyjątkiem lit. m. Odpady selektywne wymienione w lit. „h”, „l” i „m” będą odbierane wyłącznie w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Ilość odebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Przecław w latach 2013 -2016 Kod odpadu Nazwa odpadu Ilość odebranych odpadów w Mg 2013 2014 2015 2016 15 01 01 opakowania z papieru i tektury 1,30 10,00 19,00 20,48 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych 17,24 49,60 65,50 68,39 15 01 03 opakowanie z metali 0,70 0,60 3,40 0,01 15 01 06 zmieszane odpady opakowaniowe 0,00 0,00 1,80 15 01 07 opakowanie ze szkła 70,96 92,10 84,50 72,12 16 01 03 zużyte opony 0,00 19,50 27,90 9,42 16 06 04 baterie 0,00 0,00 0,00 0,02 17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 0,90 2,30 10,80 7,18 17 03 80 opakowaniowa papa 0,00 0,00 0,80 20 01 23 urządzenia zawierające freony 0,20 0,10 0,00 20 01 35 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 1,70 1,50 1,80 20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 0,60 0,30 6,30 1,19 20 02 01 opakowania ulegające biodegradacji 0,00 0,00 1,10 1,38 20 02 03 inne odpady nie ulegające biodegradacji 0,00 0,00 26,20 21,18 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 833,96 1 094,60 1 176,60 1 230,08 20 03 07 odpady wielkogabarytowe 8,70 17,20 30,20 34,70 + PSZOK 5,40 (w tym PSZOK) 17,10 24,87 RAZEM 936,26 1 293,20 1 455,90 1 466,15 Zamawiający zastrzega, że powyższe dane służą wyłącznie jako informacje dodatkowe. Powyższe zestawienie obejmuje ilość odebranych odpadów z terenu Gminy w latach 2013 -2016 pochodzących zarówno od właścicieli nieruchomości zamieszkałych jak i niezamieszkałych. W związku z powyższym rzeczywista ilość odpadów objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna. 4. Wyposażenie nieruchomości w urządzenia do nieselektywnego i selektywnego zbierania odpadów komunalnych i ustawienie pojemników do segregacji Wykonawca w czasie trwania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w urządzenia do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz w urządzenia do selektywnej zbiórki odpadów (tj. pojemniki, kontenery, worki), które muszą spełniać wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przecław. 1) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia szczelnych pojemników i kontenerów dostosowanych do ilości osób tworzących gospodarstwo domowe, zamieszkujących daną nieruchomość oraz do rodzaju zabudowy oraz worków polietylenowych o odpowiedniej wytrzymałości i o minimalnej pojemności 0,08 m3, posiadających odpowiedni kolor i nadruk informujący o rodzaju gromadzonego odpadu w taki sposób, że:  odpady z papieru, w tym tektury i odpady opakowaniowe z papieru oraz tektury zbiera się w pojemnikach lub workach koloru niebieskiego, oznaczonych napisem „Papier ",  odpady ze szkła (bezbarwnego i kolorowego) w tym odpady opakowaniowe ze szkła zbiera się w pojemnikach lub workach koloru zielonego, oznaczonych napisem „Szkło",  odpady i odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych zbiera się w pojemnikach lub workach koloru żółtego, oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”,  odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów zbiera się w pojemnikach lub workach koloru brązowego, oznaczonych napisem „BIO”,  odpady zmieszane (niesegregowane) zbiera się w pojemnikach lub workach koloru czarnego (opcjonalnie w innym kolorze) nie oznaczonych żadnym napisem. Worki powinny być oznaczone danymi Wykonawcy usługi, tj. nazwą, adresem i numerem telefonu. 2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości co najmniej w taką ilość i rodzaj worków, jaka została odebrana lub według zgłoszonego przez właściciela nieruchomości lub Zamawiającego zapotrzebowania. 3) Na początku realizacji przedmiotu zamówienia (tj. do 10.01.2018 r.) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia zgłoszonych przez Zamawiającego nieruchomości w komplet worków 8 worków, po 2 worki dla każdej frakcji odpadów zbieranych w sposób selektywny (2 szt. na papier, 2 szt. na szkło, 2 szt. na metale i tworzywa sztuczne, 2 szt. na odpady biodegradowalne). W kolejnych miesiącach realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości co najmniej taką ilość worków dla poszczególnych frakcji odpadów, jaka zostanie odebrana podczas wywozu (z uwzględnieniem ich rodzaju). Ponadto należy zapewnić właścicielom nieruchomości oraz Zamawiającemu ilość worków dostosowaną do zgłoszonego przez nich zapotrzebowania. Wykonawca winien posiadać w każdym miesiącu gotowość do wydania 3 000 szt. worków do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych dla każdej frakcji wymienionej w ppkt 1). 4) W terminie do 10.01.2018 r. Wykonawca zobowiązany jest -na wskazanych przez Zamawiającego nieruchomościach zabudowanych budynkami wielolokalowymi -do ustawienia pojemników i kontenerów do zbiórki odpadów segregowanych, co najmniej po jednym pojemniku na daną frakcję, tj.:  papier,  szkło,  metale i tworzywa sztuczne,  bio. 5) Pojemniki muszą spełniać następujące wymagania:  powinny być zabezpieczone przed wypadaniem z nich odpadów (pełne ścianki i wieko);  pojemności przedmiotowych pojemników nie może być mniejsza niż 1,1 m3 i musi być dostosowana do potrzeb;  powinny być wykonane z trwałego materiału zapewniającego wytrzymałość mechaniczną oraz odporność na warunki atmosferyczne;  powinny być oznaczone kolorystyką i nadrukiem informującym o rodzaju gromadzonych w nich odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. i Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przecław dnia 25 maja 2017 r., jak również winny być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy;  pojemniki na kółkach muszą umożliwić opróżnianie mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów oraz powinny posiadać system jezdny wyposażony w 4 skrętne pełne gumowe kółka, z możliwością pełnego obrotu oraz pokrywę umożliwiającą zamknięcie; 6) W przypadku zniszczenia lub utraty pojemnika do segregacji, Wykonawca jest zobowiązany do ustawienia nowego pojemnika w miejsce zniszczonego lub utraconego. Pojemniki pozostają własnością Wykonawcy, Zamawiający nie ponosi za nie odpowiedzialności. 7) Odpowiedzialność za właściwie ustawienie pojemników do segregacji spoczywa na Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do właściwego ustawienia pojemników zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1422). 5. Wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, które zgodnie z przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przecław (stanowiącym załącznik do uchwały nr XXVIII.250.2017 Rady Miejskiej w Przecławiu z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie podjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przecław) winny być wyposażone w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki lub worki na odpady segregowane. W przypadku stwierdzenia braku pojemników na odpady zmieszane lub pojemników bądź worków na odpady segregowane Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego podając adres nieruchomości, której ten przypadek dotyczy w terminie do 2 dni. Informacja ta ma być sporządzona w formie protokołu i zawierać w miarę możliwości dokumentację fotograficzną (z datą, godziną oraz lokalizacją miejsca). 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z granicy nieruchomości, a po opróżnieniu do odstawienia pojemników na miejsca, z których zostały zabrane do opróżnienia. 3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania należytej czystości i porządku podczas odbierania odpadów komunalnych, a także do zebrania odpadów leżących luzem obok worków, pojemników, czy kontenerów oraz zanieczyszczeń powstałych wskutek przepełnienia wymienionych urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych. 4) Odbieranie odpadów komunalnych powinno się odbywać w dni powszednie od godziny 7:00. 5) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania oraz transportu odpadów komunalnych, również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc zbierania odpadów będzie utrudniony, w tym także z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. 6) Wykonawca zobowiązany jest do trwałego i czytelnego oznakowania pojazdów w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonów Wykonawcy. 7) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania, co najmniej dwa razy w roku zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wystawionych przez mieszkańców przed posesję lub w miejscach wyznaczonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Zamawiającego. 8) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to dostarczenie dodatkowego urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych o wskazanej pojemności oraz odbiór odpadów komunalnych poza ustalonym harmonogramem na zgłoszenie właściciela nieruchomości lub Zamawiającego z terenu nieruchomości zamieszkałej, dotyczący dodatkowych ilości odpadów komunalnych, w tym odpadów segregowanych, zmieszanych, budowlanych, wielkogabarytowych, elektrośmieci, opon. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych. 9) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia odpadów w trakcie transportu. W przypadku wysypywania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego ich uprzątnięcia. 10) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego rozpatrzenia i załatwienia zgłoszonych reklamacji przez właścicieli nieruchomości. Kopię /informację o zgłaszanych reklamacjach oraz opis sposobu ich rozpatrzenia należy przesłać Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia załatwienia sprawy. 11) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. 12) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania oprogramowania komputerowego zapewniającego integrację z systemem GPS. Oprogramowanie powinno umożliwić w szczególności: a) jednoznaczne identyfikowanie pojazdów Wykonawcy, którymi świadczy usługę (nr rejestracyjny), b) bieżący monitoring oraz generowanie raportów o czasie i miejscu pracy pojazdów odbierających odpady, c) w przypadku awarii oprogramowania uruchomienia systemu zastępczego w ciągu 24 godzin, d) archiwizowania na swoim serwerze lub innym nośniku cyfrowym wszystkich zarejestrowanych przez urządzenia pokładowe danych, przez okres nie krótszy niż 24 miesiące i udostępnienia ich Zamawiającemu, w formie elektronicznej, na każde żądanie. 13) Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych na terenie Gminy Przecław, w tym szkody osobowe i rzeczowe dotyczące m. in. uszkodzeń lub zniszczeń mienia oraz pojazdów, budynków i wyposażenia nieruchomości, w tym pojemników lub kontenerów do zbierania odpadów, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. 14) Wykonawca zobowiązany jest do okazywania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 15) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Przecław na legalizowanej wadze najazdowej o nośności co najmniej 25 ton i ważenia ich na terenie gminy lub w punkcie odbioru odpadów (RIPOK). Ilość odpadów odebranych i zważonych ma być równa z ilością odpadów przekazanych do instalacji oraz potwierdzona kwitami wagowymi i kartami przekazania odpadów. 6. Harmonogram i częstotliwość odbierania odpadów komunalnych 1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Przecław, przy czym częstotliwość odbioru odpadów nie powinna być rzadsza od częstotliwość określonej w obowiązujących aktach prawa miejscowego, tj.: a) dla obszarów miejskich Gminy Przecław w okresie od kwietnia do października:  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne:  z budynków wielolokalowych –raz na tydzień,  z zabudowy jednorodzinnej –raz na dwa tygodnie (dwa razy w miesiącu),  papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe  z budynków wielolokalowych –raz na dwa tygodnie (dwa razy w miesiącu),  z zabudowy jednorodzinnej –raz na dwa miesiące, b) dla obszarów miejskich Gminy Przecław w okresie od listopada do marca :  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne:  z budynków wielolokalowych – raz na dwa tygodnie (dwa razy w miesiącu),  z zabudowy jednorodzinnej –raz w miesiącu,  papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe  z budynków wielolokalowych –raz na dwa tygodnie (dwa razy w miesiącu),  z zabudowy jednorodzinnej –raz na dwa miesiące, c) dla obszarów wiejskich Gminy Przecław:  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne:  z budynków wielolokalowych – raz na dwa tygodnie (dwa razy w miesiącu),  z zabudowy jednorodzinnej –raz w miesiącu,  papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe  z budynków wielolokalowych –raz na dwa tygodnie (dwa razy w miesiącu),  z zabudowy jednorodzinnej –raz na dwa miesiące, d) dla nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości rekreacyjno –wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku –odbiór odpadów odbywać się będzie po zgłoszeniu właściciela nieruchomości, nie częściej niż raz w miesiącu. e) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej dwóch zbiórek w roku kalendarzowym (po jednej w danym półroczu) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terminu nieruchomości zamieszkałych lub wyznaczonych miejsc zaakceptowanych przez Zamawiającego. Szczegółowe terminy zostaną ustalone pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wykonawca musi przekazać Zamawiającemu terminy do akceptacji. Zamawiający zaakceptuje terminy lub zgłosi do nich uwagi. f) Odbiór odpadów komunalnych musi być wykonany w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego dopuszcza się zmianę terminu odbioru. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania właścicieli nieruchomości o zmianie. g) Projekt pierwszego harmonogramu odbioru opadów komunalnych w pierwszym półroczu 2018 r. powinien zostać przedłożony do zaakceptowania Zamawiającemu w terminie do 10 dni przed początkiem nowego roku kalendarzowego. Zamawiający w terminie do 3 dni (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych o pracy) od otrzymania projektu harmonogramu zweryfikuje go. W przypadku uwag Wykonawca w terminie do 3 dni (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych o pracy) przedstawi harmonogram do kolejnej akceptacji, uwzględniając uwagi Zamawiającego. Harmonogram zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, a ponadto Wykonawca doręcza harmonogram właścicielom nieruchomości w terminie do 7 dni przed pierwszym wywozem odpadów komunalnych. h) Kolejny harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 30 dni przed początkiem II półrocza 2018 r. Procedura akceptacji będzie analogiczna do akceptacji pierwszego harmonogramu. Harmonogram zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, a Wykonawca doręcza go w formie papierowej właścicielom nieruchomości w terminie do 10 dni przed pierwszym wywozem w II półroczu 2018 r. i) W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się (za zgodą Zamawiającego) wprowadzanie zmian w harmonogramie. Procedura akceptacji będzie analogiczna do akceptacji pierwszego harmonogramu. Po każdej zmianie harmonogramu Wykonawca ma obowiązek dostarczyć mieszkańcom aktualny harmonogram w terminie do 10 dni przed planowanym terminem odbierania odpadów. 7. Zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych. 1) Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów biodegradowalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami lub instalacji zastępczej przewidzianej do obsługi regionu, jeżeli instalacja regionalna ulegnie awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn, przy zachowaniu hierarchii postępowania określonej w art. 17 i art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.); b) przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.). 2) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 8. Sprawozdawczość 1) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań podmiotu odbierającego odpady komunalne zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289) i przekazywania ich Burmistrzowi Przecławia. 2) Na wykonawcy ciążą wszystkie obowiązki informacyjne i sprawozdawcze, wynikające z przepisów obowiązującego prawa wraz z koniecznością niezwłocznego dostosowania się do wszelkich zmian prawnych. 3) Do faktur miesięcznych za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych Wykonawca winien załączyć informacje o masie i rodzajach odebranych odpadów komunalnych (kwity wagowe) oraz karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9. Inne wymagania 1) Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wszystkich wymagań określonych przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), w szczególności dotyczących: a) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i urządzeń do odbierania odpadów, w taki sposób, że pojazdy i urządzenia musza być poddawane myciu i dezynfekcji nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania dokumentów potwierdzających wykonywanie tych czynności i przedłożyć je Zlecającemu na każde wezwanie. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo –transportowej Wykonawcy, b) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów, c) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo -transportowej. 2) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości, również trudno dostępnych, ze względu na specyfikę terenu i jego infrastrukturę. 3) Wykonawca zobowiązany jest podczas wykonywania przedmiotu zamówienia do przestrzegania wszelkich przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, oraz bieżącego dostosowywania swoich działań do wszelkich nowelizacji i zmian prawnych. 10. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące czynności opisane poniżej w ppkt 3 przy realizacji zamówienia. 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: a) Wykonawca, w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy dostarczy Zamawiającemu kompletną listę pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te będą wykonywać oraz informacją o sposobie zatrudnienia tych osób. b) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdym przypadku zmiany osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia lub zmiany sposobu zatrudnienia tych osób, nie później niż w terminie 3 dni od dokonania takiej zmiany. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w liście pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). 2) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wypełniania przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub żądanie przedłożenia do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia. b) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji tożsamości Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy. c) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. d) Za niedopełnienie wymogu obowiązku zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości po 500,00 złotych za każdy dzień roboczy, w którym osoba niezatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wykonywała czynności przy realizacji zamówienia. Rodzaje czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały wymienione poniżej w ppkt 3. e) Wykonawca, w trakcie jej realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawić bieżące dokumenty potwierdzające, że Przedmiot Umowy jest wykonywany przez osoby będące zatrudnione na podstawie umowy o pracę. f) Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów, zobowiązujących do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w poniżej w ppkt 3 oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku. 3) Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: dyspozytor –osoba, która będzie koordynowała sprawy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, kierowcy pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotowej usługi, osoby zajmujące się załadunkiem odpadów do pojazdów przeznaczonych do realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.), 3. Elementy składowe gwarancji lub poręczenia. 1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: a) Gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych; b) Okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Gwarancja powinna zawierać następujące elementy: a) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) Kwotę gwarancji, c) Termin ważności gwarancji, d) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. e) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art 25a ust 1 pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. f) Gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa. g) Wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego, Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności wniesionego wadium nie był krótszy niż okres związania ofertą. Postanowienia wskazane powyżej stosuje się odpowiednio do poręczeń. 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Przecławiu 62 9184 0004 2001 0000 0286 0003 z dopiskiem: Wadium – Znak sprawy UIOŚiGG.271.09.2017. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach w oryginale dołączyć do oferty, w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez jednego z wykonawców / pełnomocnika Wykonawców. Uwaga! Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien podać nr konta, na który ma być dokonany zwrot wadium (najlepiej to uczynić podczas operacji przelewu i na formularzu ofertowym). 5. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, 2) Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą wymagany treścią SIWZ lub wezwania, 3) Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania ofert, 4) Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta do upływu terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i formie. 6. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Zatrzymanie wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż: - posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Przecław w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm.) - posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony i podpisany „Formularz ofertowy” – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną (wg załącznika nr 1 do SIWZ); 2) Oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (wg załącznika nr 2 do SIWZ); 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). Treść pełnomocnictwa musi rozstrzygać, czy ustanowiony pełnomocnik jest uprawniony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, czy również do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna także identyfikować wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, jak również wskazywać ustanowionego pełnomocnika. 4) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba nieuprawniona do reprezentowania wykonawcy (zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej). 5) Pełnomocnictwa, o których mowa powyżej powinny być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez osoby wystawiające pełnomocnictwo, notariusza lub osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego) wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach. 6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów. 7) Dowód wniesienia Wadium; 8) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej w punkcie 2; 9) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniu; 10) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 11. Dokumenty podmiotów zagranicznych: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. III.4 pkt 1–3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt wyżej lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. III pkt 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach