Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Hyżne

Gmina Hyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 36-024 Hyżne, Hyżne
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 295 002
  • Data zamieszczenia: 2019-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Hyżne
    Hyżne 103
    36-024 Hyżne, woj. podkarpackie
    tel. 172 295 002
    REGON: 69058208000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: hyzne.pl , www.bip.hyzne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Hyżne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Odpady będą odbierane z terenu gminy Hyżne, szacunkowa liczba mieszkańców od których będą odbierane odpady komunalne to ok. 6050 mieszkańców w ok. 1760 gospodarstwach na terenie siedmiu sołectw: Brzezówka, Dylągówka, Grzegorzówka, Hyżne, Nieborów, Szklary, Wólka Hyżneńska. Zamawiający przewiduje zmiany ilości gospodarstw ± 1%. Ilość odebranych odpadów w roku 2018 ( od I –XII) w Mg: Lp. Rodzaj odpadu Ilość odebranych w 2018 r. (styczeń –grudzień w Mg) 1 16 01 03 21,020 2 17 01 07 9,610 3 20 01 01 11,620 4 20 01 02 122,330 5 20 01 23* 0,670 6 20 01 27 0,219 7 20 01 32 0,330 8 20 01 34 0,080 9 20 01 36 9,140 10 20 01 39 7,290 11 20 01 40 0,510 12 20 01 99 13,070 13 ex 20 01 99 118,630 14 20 02 01 0,230 15 20 03 01 562,770 16 20 03 07 52,790 Podana ilość odebranych odpadów służy wyłącznie jako informacja dodatkowa umożliwiająca Wykonawcy oszacowanie ilości odpadów powstających w trakcie realizacji zamówienia. 3.2 Usługa odbierania odpadów komunalnych obejmuje wszystkie nieruchomości zamieszkałe, położone na terenie gminy Hyżne. Usługa ta nie obejmuje nieruchomości niezamieszkałych. Zbiórką zostanie objęty teren całej gminy według uzgodnionych między Zamawiającym a Wykonawcą tras przejazdu – Mapa poglądowa z naniesionymi trasami przejazdu samochodów - zał. nr 1 A. 3.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zgromadzonych w workach/ pojemnikach oznakowanych kodem kreskowym (identyfikatorem) i wystawionych na trasie odbioru. 2) Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w sposób selektywny w workach/ pojemnikach oznakowanych kodem kreskowym (identyfikatorem) i wystawionych na trasie odbioru, takich jak: a) papier (w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury), b) szkło (w tym odpady opakowaniowe ze szkła), c) metale i tworzyw sztucznych (w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady opakowaniowych z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe), d) bioodpady stanowiące odpady komunalne oraz pozostałych odpadów w tym: a) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, b) przeterminowanych leków, c) zużytych baterii. 3) Pozostałych odpadów segregowanych wyszczególnionych poniżej, zebranych w jednej objazdowej zbiórce (wg w/w trasy przejazdu) tj; a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny b) zużyte opony c) meble i inne odpady wielkogabarytowe, d) odpady budowlane i rozbiórkowe, stanowiące odpady komunalne, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych lub remontowych, nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do organu architektoniczno-budowlanego e) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych: odpady zawierające rtęć, opakowania po rozpuszczalnikach, środkach czyszczących, środkach ochrony roślin, resztki farb, lakierów, klejów, środków do konserwacji i ochrony drewna itp. opakowania po aerozolach, pozostałości po domowych środkach do dezynfekcji, zużyte oleje smarowe, środki do konserwacji metali itp. różne odczynniki chemiczne np. fotograficzne wraz z opakowaniami itp. f) przeterminowanych chemikaliów g) zużytych baterii i akumulatorów 4) Odbioru i zagospodarowania zgromadzonych w Gnieździe Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Hyżnem pozostałych odpadów komunalnych niesegregowanych, wytworzonych przez mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Hyżne a pochodzących z przystanków. 3.4 Zużyte baterie, przeterminowane leki oraz odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi – odbiór po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym przez pracownika Urzędu Gminy w Hyżnem. 3.5 Odpady odbierane z terenu gminy Hyżne będą gromadzone w workach o poj. od 60 l. do 120 l. oraz w pojemnikach specjalistycznych o różnej pojemności, np. na przeterminowane leki, baterie, odpady medyczne, itp. 3.6 Wykonawca zobowiązany jest odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość odpadów komunalnych wystawionych na trasie odbioru, zarówno niesegregowanych (zmieszanych), jak i zebranych w sposób selektywny. 3.7 Wykonawca zobowiązany jest dostarczać nieodpłatnie mieszkańcom worki na odpady wg. zapotrzebowania mieszkańców. Usługa ta winna być wykonywana ciągle bez zbędnej przerwy. Za niedopełnienie tego obowiązku naliczane będą kary umowne za każdy dzień zwłoki, po upływie trzech dni roboczych od zgłoszenia braku worków przez pracownika Urzędu Gminy lub właścicieli wyznaczonych punktów. 3.8 Wykonawca zapewni mieszkańcom worki przeznaczone na odpady komunalne powstające w gospodarstwach domowych o odpowiedniej wytrzymałości. Jeżeli worki będą się rozrywać przy napełnianiu Wykonawca jest zobowiązany do ich niezwłocznej wymiany i ponosi wszelkie koszty z tym związane. 3.9 Odpady poremontowe i budowlane powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji architektoniczno-budowlanej są objęte systemem prowadzonym przez Gminę. Pozbywanie się odpadów nie spełniających tych wymogów odbywa się na koszt właściciela. 3.10 Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory: 1) worek koloru czarnego – oznaczony napisem „Zmieszane odpady komunalne” przeznaczony do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, 2) worek koloru żółtego – oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” przeznaczony do gromadzenia metali i tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych, 3) worek koloru niebieskiego - oznaczony napisem „Papier” przeznaczony do gromadzenia papieru, 4) worek koloru zielonego – oznaczony napisem „Szkło” przeznaczony do gromadzenia szkła, 5) worek koloru brązowego - oznaczony napisem „Bio” – przeznaczony do gromadzenia bioodpadów stanowiących odpady komunalne wraz z widniejącym napisem „GMINA HYŻNE”. 3.11 Zamawiający informuje, że posiada program komputerowy QNet firmy „NETPROCES Systemy informatyczne” do obsługi gospodarki odpadami. 3.12 Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy do wykonania umowy niezbędną ilość skanerów (czytników) kodów kreskowych – które będą wyposażone w aktywny moduł GPS i zobowiązany jest do ich stosowania przy odbiorze zbieranych odpadów. 3.13 Wykonawca zbiera worki posiadające umieszczone przez właścicieli nieruchomości numery identyfikacyjne (kody kreskowe). Numer identyfikacyjny (kod kreskowy) nadaje Urząd Gminy Hyżne po otrzymaniu podpisanej deklaracji od właściciela nieruchomości zamieszkałej. 3.14 Wykonawca jest zobowiązany do rejestrowania ilości wszystkich zebranych worków na podstawie odczytu kodów kreskowych umieszczonych na workach odebranych z danej nieruchomości z podziałem na frakcje odpadów. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z następującą częstotliwością: • niesegregowanych (zmieszanych ) odpadów komunalnych – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, • selektywnych (papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, • pozostałych odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) pochodzących z przystanków – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z Gniazda Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Hyżne, • bioodpadów stanowiących odpady komunalne – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 3.15 Dostarczenia jednorazowo do Urzędu Gminy w Hyżnem, co najmniej na 14 dni przed pierwszą zbiórką odpadów, wydrukowanych w kolorze harmonogramów odbioru odpadów w ilości 1800 szt. oraz materiałów informacyjnych dotyczących prawidłowej segregacji odpadów komunalnych w ilości 1800 sztuk . Koszt dostarczenia materiałów pokrywa Wykonawca. 3.16 W czasie realizacji zamówienia Wykonawca będzie zbierał odpady wg tras, które określa mapa poglądowa z naniesionymi trasami przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne z terenu gminy Hyżne zgodnie z załącznikiem do umowy nr 1 A – łączna długość trasy objazdu wynosi ok.120 km. ± 15%. 3.17 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trasy w ramach w/w limitu kilometrów. 3.18 Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niewłaściwym gromadzeniu odpadów przez mieszkańców w szczególności nieprawidłowej segregacji bądź jej braku. 3.19 W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca kwalifikuje je jako odpady niesegregowane (zmieszane) i powiadamia o tym Zamawiającego i właściciela nieruchomości. Wykonawca sporządza na tą okoliczność dokumentację: notatkę wraz z dokumentacją fotograficzną umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej, jako podstawy do naliczenia wyższej stawki za odbiór odpadów. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz z dokumentacją, poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów Wykonawca przekaże nie później niż do 7 dni od stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Zamawiającemu. 3.20 Jeżeli właściciel nieruchomości wystawi worek w odpowiednim kolorze lecz bez nadruku Wykonawcy, a zaopatrzony będzie w odpowiedni kod kreskowy ewidencjonujący nieruchomość, z poprawnie wyselekcjonowanymi odpadami, wówczas Wykonawca jest obowiązany odebrać odpady komunalne z nieruchomości. 3.21 Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 3.22 Wykonawca ma obowiązek transportować odebrane od właścicieli nieruchomości odpady komunalne w taki sposób, aby zapobiegać mieszaniu odpadów selektywnie zebranych z odpadami komunalnymi zebranymi w sposób zmieszany. 3.23 W ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych do instalacji komunalnych. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, odbieranych od mieszkańców w systemie workowym w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postepowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. 3.24 Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania odebranych odpadów zgodnie z wszelkimi przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 3.25 Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zapewni osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingów, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3.26 Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia. 3.27 Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. zbiórki odpadów, ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3.28 Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia powierzonych danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. 3.29 W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów w tym gromadzonych w workach. 3.30 Zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału w postępowaniu jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie, co najmniej: - dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej (czyli tzw. bramowiec lub kontenerowiec). Pojazdy do odbioru odpadów komunalnych oraz baza magazynowo-transportowa powinny spełniać wymogi wynikające z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3.31 Pojazdy i urządzenia muszą być trwale oznakowane w widocznym miejscu z nazwą oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne. 3.32 Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymogów wynikających z art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach - Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3.33 Zamawiający dopuszcza możliwość odbioru odpadów segregowanych jednym wyspecjalizowanym pojazdem nie dokonując mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. 3.34 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3.35 Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów prawa, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 3.36 W celu ustalenia ilości zebranych odpadów na terenie gminy Hyżne, Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolnego ważenia samochodów zbierających odpady w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 3.37 Wykonawca zainstaluje na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowania pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. 3.38 Wykonawca umożliwi Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli bazy magazynowo-transportowej, w szczególności stanu ilościowego posiadanych pojazdów, ich wyposażenia, poprawności działania systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego. 3.39 Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: - miesięczne zestawienie o ilości, rodzaju i kodzie odebranych odpadów (załącznik do faktury) z wyszczególnieniem odebranych odpadów na trasie, - sprawozdania o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, - miesięczne raporty w formie papierowej lub elektronicznej z odbioru odpadów gromadzonych w workach z podziałem na frakcje zgodnie z odczytem kodów kreskowych po każdej zbiórce, - monitorowanie i weryfikacja spełniania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, przekazywanej niezwłocznie po ujawnieniu nieprawidłowości, - innych dokumentów jeśli będą niezbędne do prowadzenia zgodnej z obowiązującymi przepisami w tym zakresie ewidencji odbioru i zagospodarowania odpadów t terenu gminy Hyżne. 3.40 Wspólny słownik zamówień (CPV): 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 3.41 Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1) Prowadzenie ewidencji odpadów zgodnie z ustawą o odpadach i ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przepisami szczegółowymi. 2) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niewłaściwym gromadzeniu odpadów przez mieszkańców w szczególności nieprawidłowej segregacji bądź jej braku. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych wykonawca przyjmuje je jako odpady niesegregowane (zmieszane) i powiadamia o tym wójta i właściciela nieruchomości. Wykonawca sporządza na tą okoliczność dokumentację ( oświadczenie bądź notatka pracownika czytelnie przez niego podpisane oraz dokumentację fotograficzną) umożliwiającą Zamawiającemu podjęcie stosownych działań. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości (kodów kreskowych) wraz informacją dokumentującą nieprawidłową segregację odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezwłocznie po ujawnieniu nieprawidłowości. 3) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz telefonów do kontaktów roboczych z uwzględnieniem łączności bezprzewodowej niezbędnej do prawidłowej realizacji usługi. 4) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów, w tym prawa miejscowego, wymagań BHP i p.poż. 3.42 Klauzule społeczne . 1) Zamawiający przy realizacji przedmiotu zamówienia, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymagał będzie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zmówienia , jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu prac w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). 2) Na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art. 36 ust.8a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z odbiorem, załadunkiem i transportem odpadów komunalnych, (pracowników fizycznych w tym kierowców). Wykonawca przy realizacji zamówienia zatrudni w/w osoby na cały okres realizacji zamówienia. Zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Wykonawcy. 3) W przypadku ustania zatrudnienia, np. z rozwiązania stosunku pracy przez osoby, pracodawcę lub z innych przyczyn, w trakcie okresu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się w ich miejsce zatrudnić na pozostały okres realizacji zamówienia, licząc od dnia ustania zatrudnienia, inne osoby na warunkach , o których mowa w pkt 2). 4) W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia osób na umowę o pracę lub nie przedstawienia zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę dokumentujących świadczenie pracy, Wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy. 5) Wykonawca w terminie 5 dni licząc od daty rozpoczęcia wykonywania przedmiotu umowy i na każde żądanie zamawiającego przedstawi umowy o pracę osób zatrudnionych, o których mowa w pkt 2). Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników, zgodę dla zamawiającego na dostęp do danych osobowych tych pracowników, w celu prawidłowej realizacji umowy. 3.43 Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 3.44 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy. 3.45 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.46 Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 3.47 Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3.48 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 3.49 Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na wezwanie Zamawiającego dokumenty o których mowa w pkt 6.5 SIWZ w odniesieniu do podwykonawców. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w ofercie (Formularzu ofertowym ) tej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na zasoby których Wykonawca się powołuje.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i1240 ). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Błażowej oddział Hyżne Nr rachunku: 06915810112002200000130005 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Hyżne w 2020 r. oraz włożyć do koperty zewnętrznej . Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a u Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli wykonawca posiada aktualny : 1) wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Hyżne w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, 2) wpis do Rejestru Bazy Danych o Odpadach w zakresie objętym przedmiotem zamówienia prowadzonego przez Marszałka Województwa. 3) Zezwolenie na zbieranie odpadów w zakresie umożliwiającym w pełni realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.dowód wniesienia wadium, 2.pełnomocnictwo do działania w imieniu wykonawcy- jeśli dotyczy, 3.pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego - jeśli dotyczy, 4.oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach