Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bodzanów w okresie od 01.07.2013r. do 30.06.2014r.

Gmina Bodzanów ogłasza przetarg

  • Adres: 09-470 Bodzanów, ul. Bankowa 7
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 24 2607006 w. 30 , fax. 24 2607065
  • Data zamieszczenia: 2013-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bodzanów
    ul. Bankowa 7 7
    09-470 Bodzanów, woj. mazowieckie
    tel. 24 2607006 w. 30, fax. 24 2607065
    REGON: 61101522800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bodzanow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bodzanów w okresie od 01.07.2013r. do 30.06.2014r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bodzanów w okresie od 01.07.2013r. do 30.06.2014r. w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania na składowisku, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.). Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy. Dane dotyczące Gminy Bodzanów istotne z punktu widzenia zamówienia: Obszar Gminy Bodzanów wynosi 136,8 km2, w skład Gminy Bodzanów wchodzi 39 miejscowości: tj; Archutowo, Archutówko, Białobrzegi, Bodzanów, Borowice, Łagiewniki, Chodkowo, Chodkowo-Działki, Cieśle, Cybulin, Garwacz, Gąsewo, Gromice, Nowe Kanigowo, Kanigowo, Karwowo Duchowne, Karwowo Szlacheckie, Kępa Polska, Kłaczkowo, Krawieczyn, Leksyn, Łętowo, Małoszewo, Małoszywka, Makolin Kolonia, Mąkolin , Miszewko, Felicjanów, Miszewo Murowane, Miszewo Nowe, Niesłuchowo, Osmolinek, Parkoczewo, Pepłowo, Ramutówko, Reczyn, Reczyn Nowy, Stanowo, Wiciejewo. W latach 2011-2012 odebrano i zagospodarowano następujące ilości odpadów: Lp. Rodzaj odebranych odpadów-Kod odpadu - Ilość (Mg) -2011r.-2012r. 1.-Nie segregowane (zmieszane odpady komunalne) -20 03 01-635,28 -696,89 2.Odpady wielkogabarytowe, 20 03 07, 2,1, -3.Odpady ulegające biodegradacji, 20 02 01, 344,47, 300,18 4. Odpady niebezpieczne, 18 01 09, 1,893,- 5.Opakowania z papieru i tektury,15 01 01,13,70, 2,67 6.Tworzywa sztuczne, 15 01 02, 37,37, 5,16 7.Opakowania ze szkła, 15 01 07, 74,08, 68,53 8.Zmieszane odpady opakowaniowe, 15 01 06, 41,07, 35,48 9.Odpady budowlane, 17 01 0, 1,37. W Gminie Bodzanów odnotowuje się systematyczny spadek liczby ludności, o około 0,3% rocznie. Pojemniki wrzutowe i worki w ustalonym dniu odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach mieszkańcy będą dostarczać do ciągów komunikacyjnych (dróg publicznych).Powyższe dane o ilości nieruchomości i wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie w wyniku zasiedlenia nowych budynków lub wyludnienia oraz w wyniku ograniczania wytwarzania odpadów przez mieszkańców. Z tytułu różnic w ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy. Odpady zmieszane będą gromadzone w pojemnikach o pojemności 120, 240 lub 1100 litrów, a odpady segregowane w workach o pojemności 120 litrów, bądź pojemnikach 120 l. Szczegółowa charakterystyka pojemników i worków zawarta jest w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bodzanów. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Bodzanów, obejmuje: a) wyposażenie nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych, o pojemności i kolorystyce określonej w obowiązującym Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bodzanów z częstotliwością określoną w tym Regulaminie, b) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bodzanów):- niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, - papieru,- tworzyw sztucznych,- szkła,- metali,-opakowań wielomateriałowych, c) przeprowadzenie dwa razy w roku mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych na zasadach określonych w Regulaminie, d) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK): -przeterminowanych leków i chemikaliów, -mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, -zużytych baterii i akumulatorów,-odpadów budowlano - remontowych i rozbiórkowych, -odpadów zielonych, -papieru, -szkła, -opakowań wielomateriałowych, -tworzyw sztucznych, -metali, -popiołu, e) wyposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w kontenery, pojemniki na odpady wymienione w punkcie d) posiadające zabezpieczenia przed emisją zanieczyszczeń do gruntu i atmosfery, f) zagospodarowanie zebranych od mieszkańców i z PSZOK odpadów poprzez przekazanie odpadów niesegregowanych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, zgodnie Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023, natomiast odpady selektywnie zebrane poprzez przekazanie, zgodnie z zasadą bliskości, o której mowa w art. 20 ustawy o odpadach, do najbliżej położonej instalacji do przetwarzania odpadów spełniającej wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii. Odbieranie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zużytych opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego nie wchodzi w zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu ok. 2904 nieruchomości zamieszkanych przez 8421 osób , następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: a) raz w miesiącu - odpady niesegregowane ze wszystkich nieruchomości zamieszkanych, b) raz w miesiącu - odpady segregowane gromadzone w workach bądź pojemnikach takie jak: papier i tworzywa sztuczne - worek przezroczysty; szkło, opakowania wielomateriałowe, metal - worek przezroczysty- czarny c) dwa razy do roku w okresie obowiązywania umowy: meble i inne odpady wielkogabarytowe. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemnik na odpady zmieszane o pojemności 120 l lub 240 l, zgodnie z Regulaminem. Pojemniki na odpady komunalne zmieszane i pozostałości po sortowaniu przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, winny być oznakowane w logo firmy oraz zawierać informację o sposobie korzystania z nich. Worki na odpady segregowane muszą spełniać następujące parametry: materiał - folia polietylenowa LDPE - pojemność - 120 dm3 - kolor - przezroczysty i przezroczysty - czarny - grubość- co najmniej 60 mikronów, ilość worków powinna być dostosowana do potrzeb właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć odrębną umowę (poza przedmiotem niniejszego zamówienia) z właścicielami nieruchomości, jeżeli zgłoszą oni potrzebę wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami (a nie workami) na odpady segregowane (pojemniki powinny być opatrzone logo firmy i naklejkami z napisami: PAPIER I TWORZYWA SZTUCZNE; SZKŁO, METAL, OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE) bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. 4)Wykonawca dostarczy przed dniem 01 lipca 2013 r. właścicielom nieruchomości zamieszkanych worki/pojemniki na odpady segregowane i pojemniki na odpady zmieszane i pozostałości po sortowaniu. 5) Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów pozostawi worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. 6) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu miesięcznych raportów i sprawozdań z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnych do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy wykaz nieruchomości objętych umową, z określeniem, na których z nich odpady będą zbierane w sposób selektywny. W ciągu 7 dni od dnia otrzymania wykazu Wykonawca sporządzi harmonogram i przekaże go Zamawiającemu do akceptacji. Po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego Wykonawca ma 14 dni na dostarczenie harmonogramów właścicielom nieruchomości Zamawiający będzie aktualizował wykazy nieruchomości raz w miesiącu i przekazywał te informacje Wykonawcy drogą elektroniczną. Za dostarczenie harmonogramu należy uznać jego pozostawienie w skrzynce pocztowej lub razem z workami na odpady segregowane. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 8) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-18.00. Pojemniki i worki z odpadami muszą być wystawione przez właścicieli nieruchomości do godz. 7 rano w dniu wyznaczonym w harmonogramie w miejscu umożliwiającym dojazd pojazdu zbierającego odpady. 9) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 10) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie pojemników na odpady zmieszane, worków na odpady segregowane itp.) nie później niż w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego. 11) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 12) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 7 dnia następnego miesiąca. 13) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady. 14) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni (art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny, dane pracowników którzy stwierdzili fakt niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bodzanów. 15) Raz na kwartał Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu informację o właścicielach nieruchomości ujętych w bazie, którzy nie oddali żadnych odpadów z nieruchomości. 16) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych zgodnej z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023, oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21). 17) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bodzanów. 18) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 19) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właściciela nieruchomości powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 20) Na czas trwania umowy w ramach jej realizacji, Wykonawca jest zobowiązany zainstalować na wskazanym mu stanowisku komputerowym będącym własnością Zamawiającego oprogramowanie umożliwiające bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 12 000,00 zł słownie: dwanaście tysięcy złotych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bodzanow.bipgmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach