Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gawłuszowice.

Gmina Gawłuszowice ogłasza przetarg

  • Adres: 39-307 Gawłuszowice, Gawłuszowice 5A
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 7744282 , fax. 017 5819118
  • Data zamieszczenia: 2013-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gawłuszowice
    Gawłuszowice 5A 5A
    39-307 Gawłuszowice, woj. podkarpackie
    tel. 017 7744282, fax. 017 5819118
    REGON: 69024072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gawluszowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gawłuszowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gawłuszowice w okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Gawłuszowice na warunkach określonych w umowach zawartych pomiędzy wykonawcą a właścicielem nieruchomości niezamieszkałej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Gawłuszowice w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.). Powierzchnia Gminy wynosi 3 401 ha (34,01 km2), zamieszkuje ją 2792 mieszkańców (mk) w sołectwach: Brzyście - 287 mk - 66 nieruchomości zamieszkałych Gawłuszowice - 507 mk - 107 nieruchomości zamieszkałych Kliszów - 616 mk - 149 nieruchomości zamieszkałych Krzemienica - 414 mk - 99 nieruchomości zamieszkałych Młodochów - 293 mk - 59 nieruchomości zamieszkałych Wola Zdakowska - 470 mK - 111 nieruchomości zamieszkałych Ostrówek - 205 mk - 46 nieruchomości zamieszkałych 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 2.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach z budynków mieszkalnych,. 2.2. Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów: a) papier i tektura oraz opakowania wielomateriałowe ( kod 20 01 01, 15 01 01, 15 01 05), b) tworzywa sztuczne oraz metal (kody 20 01 39, 15 01 02, 15 01 04, 20 01 40), c) szkło bezbarwne i kolorowe ( kod 20 01 02, 15 01 07), d) odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji ( kod 20 02 01). 2.3. Pozostałych odpadów zbieranych dwukrotnie: a) przeterminowanych leków o kodzie 20 01 33, b) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 35*, 20 01 36, c) odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych(tj. opakowania po farbach, kleje, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, aerozole, środki czyszczące, wywabiacze plam, środki do konserwacji drewna oraz opakowania po tych substancjach, lampy fluorescencyjne i akumulatory) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*, d) odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07, e) zużytych opon o kodzie 16 01 03, f) odpadów budowlanych i rozbiórkowych z bieżących remontów. 2.4. Orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne: - nieruchomości zamieszkałe - 670 gospodarstw domowych 2.5. Orientacyjna liczba pojemników o pojemności 0,12 m3, które będą odbierane co najmniej raz na cztery tygodnie oraz worków 120 l z folii LDPE lub HDPE, które będą odbierane jeden raz w miesiącu z nieruchomości: - liczba pojemników o pojemności 0,12 m3 - 690 sztuk, 2.6. Przewidywana liczba worków 120 L z folii LDPE lub HDPE w trakcie realizacji zamówienia: - worki koloru niebieskiego: papier, tektura, opakowania wielomateriałowe - 8.000 sztuk, - worki koloru żółtego: tworzywa sztuczne oraz metal - 14.000 sztuk, - worki koloru białego: szkło, w tym szkło bezbarwne i kolorowe - 12.000 sztuk, - worki koloru zielonego: odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone - 3.000 sztuk. Powyższe podane wartości są wartościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w zapotrzebowaniu co do ilości poszczególnych rodzajów worków. Zmiany mogą być zgłaszane przez Zamawiającego w trakcie realizacji usługi. 2.7. Orientacyjna ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania od właścicieli nieruchomości w okresie realizacji zamówienia - 300 Mg. Ilość odpadów zebranych w roku 2011 - 254 Mg, w roku 2012 - 275,9 Mg. Podane ilości odpadów należy traktować szacunkowo i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągniecie innych wielkości. 3. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 0,12 m3, oraz workach 120 l z folii LDPE lub HDPE przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny. 4. Wykonawca zobowiązany jest do dnia 3 stycznia 2014 r. do wyposażenia, na okres realizacji zamówienia, nieruchomości w pojemniki. Przewidywana ilość pojemników, którymi musi dysponować Wykonawca - 690 sztuk. Pojemniki muszą być wyposażone w identyfikatory RFID. Powyższe podane wartości są wartościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w zapotrzebowaniu co do ilości poszczególnych rodzajów pojemników. Zmiany mogą być zgłaszane przez Zamawiającego w trakcie realizacji usługi. 5. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z ich posesji, z częstotliwością, raz na miesiąc tj. 12 razy w okresie trwania zamówienia. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów Wykonawca ustali z Zamawiającym po podpisaniu umowy. Ponadto wykonawca ma obowiązek zarejestrować wykonanie usługi odbioru odpadów przez system identyfikacji RFID pracujący z częstotliwością 134,2 kHz zainstalowany na pojeździe. 6. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór segregowanych odpadów komunalnych gromadzonych w workach z następującą częstotliwością: a) papier i tektura, metal - 1 raz w miesiącu, b) tworzywa sztuczne , odpady wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, c) szkło bezbarwne i kolorowe - 1 raz w miesiącu, d) odpady zielone - w miesiącach czerwiec, wrzesień i październik. 7. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów Wykonawca ustali z Zamawiającym po podpisaniu umowy. 8. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia raz w miesiącu w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki 120 l z folii LDPE lub HDPE przeznaczone na gromadzenie poszczególnych frakcji odpadów wyszczególnionych w SIWZ. Worki zostaną oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów oraz nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. 9. Wykonawca do dnia 3 stycznia 2014 roku wyposaży właścicieli nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w komplet worków z folii LDPE lub HDPE o pojemności 120 l (niebieski, żółty biały), przeznaczone na gromadzenie odpadów w sposób selektywny, oznaczonych w sposób, o którym mowa w pkt 8. 10. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować w miesiącu maju i wrześniu 2014 roku odbiór odpadów komunalnych obejmujących: a) zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, b) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (tj. opakowania po farbach, kleje, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, aerozole, środki czyszczące, wywabiacze plam, środki do konserwacji drewna oraz opakowania po tych substancjach, lampy fluorescencyjne i akumulatory), c) zużyte opony, d) odpady budowlane i rozbiórkowe z bieżących remontów poprzez zorganizowanie w dwóch miejscach wskazanych przez Zamawiającego punktu odbioru tych odpadów czynnego w godz. 8.00 do 16.00 przez jeden dzień roboczy. 11. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować w miesiącach maju i wrześniu zbiórkę odpadów wielkogabarytowych w formie zbiórki mobilnej odpadów zgromadzonych przy nieruchomościach na trasie analogicznej do trasy, w przypadku odbierania odpadów zmieszanych. 12. Wykonawca zobowiązany jest do dwukrotnego odbioru przeterminowanych lekarstw z miejsca ich gromadzenia znajdujących się w budynku Apteki w Gawłuszowicach. 13. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się w godzinach 7.00 - 19.00. 14. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową oraz wyposażenie o odpowiednim stanie technicznym umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ). 15. Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia - zamawiający będzie wymagał, aby na drogach będących w zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, niepowodujący niszczenia dróg (część dróg wąska z ograniczonymi warunkami manewrowania). 16. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno -prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 17. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Gawłuszowice Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zachodniego województwa podkarpackiego zgodnie z uchwałą Nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. Odbioru odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca. 18. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie o odpadach. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia. 19. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012 r., poz. 391), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012 r. poz. 676). Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. 20. Wykonawca zobowiązany jest do: a) ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania, b) przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Gawłuszowice na karcie przekazania odpadów, c) terminowego zbierania i wywożenia odpadów, d) przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu, e) niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. f) rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów, g) utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy, h) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, i) wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 21. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) karty przekazania odpadów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, b) kwartalną informację zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 4.000 zł (słownie złotych: cztery tysiące). Przy wnoszeniu wadium należy podać znak sprawy: GG. 271.2.2013

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gawluszowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach