Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Borzęcin

Gmina Borzęcin ogłasza przetarg

  • Adres: 32-825 Borzęcin,
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 684-61-08 , fax. 014 684-63-72
  • Data zamieszczenia: 2019-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzęcin
    32-825 Borzęcin, woj. małopolskie
    tel. 014 684-61-08, fax. 014 684-63-72
    REGON: 53218000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.borzecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Borzęcin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Borzęcin”. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Borzęcin. 1. Zakres usługi obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Borzęcin: 1) odpadów komunalnych zmieszanych (mokrych) (kod 20 03 01), 2) odpadów komunalnych suchych zebranych selektywnie tj. papier, szkło, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe (kody z grupy 20 i podgrupy 15 01), 3) odpadów ulegających biodegradacji (kod 20 01 08, 20 02 01), 4) odpadów wielkogabarytowych (kod 20 03 07), 5) zużytych opon (kod 16 01 03), 6) zużytej odzieży (kod 20 01 10), 7) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), 8) zużyte baterie i akumulatory (kod 20 01 33*, 20 01 34), 9) odpadów niebezpiecznych (kody z grupy 20), 10) przeterminowane leki (kod 20 01 32), 11) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (kody 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99 - inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach) - właściciel nieruchomości może przekazać rocznie do 500kg odpadów budowlanych i rozbiórkowych na gospodarstwo domowe. UWAGA! Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych powyżej 500 kg od właścicieli nieruchomości zamieszkałych za dodatkową opłatą. Odpady te dostarczane mogą być do PSZOKu lub gromadzone w podstawionym przez Wykonawcę pojemniku. 2. Częstotliwość odbioru odpadów: 1) Odpady komunalne mokre (zmieszane) odbierane będą z częstotliwością co 2 tygodnie. 2) Odpady komunalne suche zebrane selektywnie tj. papier, szkło, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe odbierane będą z częstotliwością 1 raz na miesiąc. 3) Odpady ulegające biodegradacji (w tym bioodpady) odbierane będą w ramach tak zwanej wystawki przydomowej 1 raz na miesiąc, 4) Zużyte opony, zużyta odzież, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierane będą w ramach tak zwanej wystawki przydomowej 1 raz na pół roku. 5) Odpady wielkogabarytowe odbierane będą w ramach tak zwanej wystawki przydomowej minimum 1 raz na pół roku. Terminy odbioru zostaną ustalone w porozumieniu z Wykonawcą. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości objętych usługą w dniu podpisania umowy. 3. Sposób odbioru odpadów: Na terenie gminy obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych: 1) Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane, mokre) odbierane będą z pojemników o pojemności 60 l, 120 l lub 240 l lub worków od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Pojemniki lub worki wystawione będą przed posesję z możliwością dojazdu w dniu zbiórki odpadów zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do zaopatrzenia się w worki oraz pojemniki. Na właścicielu nieruchomości spoczywa obowiązek utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 2) Odpady komunalne suche zebrane selektywnie tj, papier, szkło, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe odbierane będą w workach o pojemności 120 l wystawionych przed posesję z możliwością dojazdu w dniu zbiórki odpadów zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem. 3) Odpady ulegające biodegradacji odbierane będą w workach wystawionych przed posesję z możliwością dojazdu w dniu zbiórki odpadów zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem. 4) Odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyta odzież, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierane będą w ramach tak zwanej wystawki przydomowej z posesji z możliwością dojazdu w dniu zbiórki odpadów w uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę terminie. 4. Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy: 1.Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych i uzupełnianie w dniu odbioru odpadów na własny koszt worków na odpady komunalne suche zbierane selektywnie, odpady komunalne ulegające biodegradacji i w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, przy założeniu braku limitu ilości odbieranych suchych odpadów segregowanych. Wprowadza się cztery rodzaje worków na: papier i tekturę- niebieski; szkło- zielony; tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe – żólty ; odpady komunalne ulegające biodegradacji - brązowy. Worki muszą być oznaczone kolorystycznie (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów) i oznakowane w logo Wykonawcy oraz muszą zawierać informację o sposobie korzystania z nich. Worki do pierwszego odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, tj. po jednym worku dla każdej frakcji, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na nieruchomości zamieszkałe do dnia 31.12.2019 r. 2. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz 122), oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Borzęcin. 3. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem oraz sporządzanie i przekazywanie wymaganych sprawozdań z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu: 1) po zakończeniu każdego miesiąca obowiązywania umowy wykaz właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnie odpadów); 2) po zakończeniu każdego miesiąca obowiązywania umowy informację o sposobie zagospodarowania odpadów pochodzących z PSZOK-u, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane (karty przekazania odpadów), 3) po zakończeniu każdego miesiąca obowiązywania umowy Wykonawca przedstawi informację oraz kopie dowodów dostarczania odpadów do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, tj. karty przekazania odpadów. 5. Zamawiający informuje, że prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie po stronie Zamawiającego. PSZOK zlokalizowany będzie w miejscowości Borzęcin na dz. nr 4348/1. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do wyposażenia PSZOK -u w niezbędne pojemniki do gromadzenia odpadów oraz min. raz w miesiącu do odbioru zgromadzonych w PSZOK-u odpadów, tj.: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, szkła, przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów ulegających biodegradacji, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów tekstyliów i odzieży. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do wyposażenia wskazanych przez Zamawiającego aptek i budynków użyteczności publicznej w pojemniki na przeterminowane leki i pojemniki na zużyte baterie i małogabarytowe akumulatory. 6. W zakresie wymagań dotyczących pojemników na odpady komunalne zmieszane (mokre): 1) umożliwienie, w razie potrzeby, właścicielom nieruchomości zakupu, wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych (mokrych). 2) zawarcia odrębnej umowy (poza przedmiotem niniejszego zamówienia) z właścicielami nieruchomości, jeżeli zgłoszą oni potrzebę wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. 3) powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je jako zmieszane (mokre) odpady komunalne i powiadomić o tym Gminę. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną). 7. W zakresie dotyczącym harmonogramu wywozu odpadów komunalnych: 1) przedstawienie przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu projektu harmonogramu, nie później niż w ciągu 7 dni od podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. 2) dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed posesji z możliwością dojazdu zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej ustnym, uzgodnieniu między stronami. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. Wykonawca dostarczy harmonogram wywozu mieszkańcom co najmniej na 7 dni przed pierwszym odbiorem odpadów. Za dostarczenie harmonogramu należy uznać jego pozostawienie w skrzynce pocztowej lub razem z workami na odpady segregowane w miejscu uniemożliwiającym jego zniszczenie (np. przez działanie czynników atmosferycznych). 8. W zakresie ilości odbieranych odpadów komunalnych: 1) odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych następujących ilości odpadów: a)odpadów komunalnych zmieszanych (mokrych) - w każdej ilości (szacuje się około 16 kg/miesiąc/mieszkańca), b)papieru – w każdej ilości, c) szkła – w każdej ilości, d) tworzyw sztucznych– w każdej ilości, e) metalu i opakowań wielomateriałowych - w każdej ilości, f) odpady komunalne ulegające biodegradacji - w każdej ilości, g) przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów – w każdej ilości, g) odpady budowlane i rozbiórkowe – w ilości 500 kg/rok/gospodarstwo. 2) odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów zebranych w sposób selektywny obejmujący: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużytą odzież zgromadzone w ramach organizowanych zbiórek okresowych (1 raz na pół roku) – w każdej ilości. 3) odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych zgromadzonych w ramach organizowanych zbiórek okresowych (minimum 1 raz na pół roku) – w każdej ilości. 9. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi (mokrymi) odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych, 3) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed zanieczyszczeniem otoczenia. 10. W zakresie zagospodarowania odpadów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do zważenia samochodu przeznaczonego do odbioru odpadów na legalizowanej wadze, każdorazowo przed realizacją usługi, w obecności upoważnionej osoby oraz w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 2) Po dokonaniu zbiórki w danym dniu Wykonawca ma obowiązek zawiadomić Zamawiającego o zakończeniu usługi i w obecności upoważnionej osoby ze strony Zamawiającego dokonać ważenia zebranych odpadów komunalnych. Kwity wagowe z odbioru odpadów zmieszanych jak również odpadów segregowanych, będą potwierdzeniem ilości zebranych odpadów i zostaną załączone do faktury. 3)Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej zbieranych odpadów i odnotowanie jej w ewidencji. 4) Wykonawca ma obowiązek wskazania instalacji, do których odpady komunalne od właścicieli nieruchomości będą przekazywane. 5) Wykonawca ma obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 11. Inne obowiązki Wykonawcy: 1) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców gminy Borzęcin do niezbędnego minimum, 2) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, 3) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, 4) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, 5) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 6) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, 7) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, 8) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy z winy Wykonawcy, 12. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które w zakresie realizacji zamówienia będą wykonywać czynności, tj.: osoby obsługujące pojazdy odbierające odpady, personel bazy magazynowo – transportowej, pracowników biurowych wykonujących czynności biurowe, jeżeli praca tych osób polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000, 1076, 1608 i 1629). Dla udokumentowania zatrudnienia w/w osób na podstawie umowy o pracę wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy przedłoży zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. 13. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach b) ustawy z dnia 13 września 1996 r, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.); c) Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Borzęcin. 14. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób: a) zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz.2167): - poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, - poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych stanowiących odpady komunalne. b) zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, które gmina jest obowiązana osiągnąć w poszczególnych latach. 15. Wykonawca ma obowiązek przestrzegania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013 r, poz. 122), a w szczególności: a) posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Borzęcin na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: - teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. 2018 poz. 2268 ze zm.) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo – transportowej, posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach załadunku i wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych (system GPS). Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania się z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obsługujących Gminę Borzęcin w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdań przedstawianych przez Zamawiającego z realizacji zamówienia. przechowywać dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powyższych punktach w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępnianie na każde żądanie Zamawiającego. W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. Dane ilościowe pozwalające ocenić wartość oferty: a) szacunkowa liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych stałych w Gminie - około 6 300, b) powierzchnia gminy Borzęcin 102 km2, c) szacunkowa ilość nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Borzęcin - 2100 szt. (UWAGA! Ilość nieruchomości jest szacunkowa. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości miejsc odbioru odpadów, których ilość w okresie realizacji zamówienia może ulec zmianie.) d) sołectwa: Borzęcin Górny, Borzęcin Dolny, Jagniówka, Waryś, Bielcza, Przyborów, Łęki e) długość dróg dla obsługi mieszkańców – około 100 km f) szacunkowa ilość odpadów komunalnych zmieszanych (mokrych) wytwarzanych przez jednego mieszkańca 16 kg/ mk/ mies. g) liczba worków 120 l na odpady suche zbierane selektywnie, przeznaczone do wyposażenia gospodarstw domowych (dotyczy odbioru odpadów bezpośrednio od mieszkańców wystawionych przed posesję), – minimum 8 000 szt./miesiąc, – maksimum 12 000 szt./miesiąc, h) orientacyjna ilość odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych z terenu gminy Borzęcin wynosić będzie: – łącznie odpadów około 1210 ton/1 rok; w tym: – odpadów zmieszanych (mokrych) około 820 ton/1 rok, – odpadów suchych zbieranych selektywnie (w tym: papier, szkło, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji, zużyte opony, zużyta odzież, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady niebezpieczne, odpady budowlane i rozbiórkowe, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, zużyte baterie i akumulatory): około 240 ton/1 rok, – odpadów wielkogabarytowych: około 150 ton/1 rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. 110, 650, 1000 i 1669). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Krakowski Bank Spółdzielczy, Nr rachunku: 81 8591 0007 0100 0000 6350 0012, Tytuł przelewu: Wadium – „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Borzęcin”. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Borzęcin, b) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. c) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego dalej rejestrem BDO
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna składać się z : 1) formularza ofertowego – sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ, 2) oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ), 3) oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania (zał. nr 3 do SIWZ), 4) zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy), 5) pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, 7) wadium w przypadku formy wniesienia innej niż w pieniądzu (w oryginale). 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (protokołu z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wg załącznika nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach