Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Parysów oraz wyposażenie i prowadzenie PSZOK

Gmina Parysów ogłasza przetarg

  • Adres: 08-441 Parysów, ul. Kościuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 256 855 319 , fax. 256 855 319
  • Data zamieszczenia: 2020-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Parysów
    ul. Kościuszki 28
    08-441 Parysów, woj. mazowieckie
    tel. 256 855 319, fax. 256 855 319
    REGON: 71158233900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.parysow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Parysów oraz wyposażenie i prowadzenie PSZOK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, jedynie przez część roku z terenu Gminy Parysów i ich zagospodarowanie w okresie od stycznia 2021 r. do grudnia 2021 r. oraz wyposażenie i prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Parysów, zwanego w dalszej treści PSZOK, jak również udostępnienie pojemników na odpady zmieszane i worków na odpady zbierane selektywnie. Przewiduje się odbiór ok. 610,00 Mg odpadów komunalnych w ciągu 12 m-cy. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.1. Odbiór wskazanych w opisie zamówienia rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Parysów. Wykonawca jest zobowiązany do odebrania, transportu i zagospodarowania niżej opisanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, okresowo zamieszkałych oraz niezamieszkałych na terenie Gminy Parysów zgodnie z wykazem nieruchomości, który Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu zawarcia umowy. W trakcie realizacji umowy wykaz będzie na bieżąco aktualizowany. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Parysów odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość wytworzonych odpadów. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zebrania i odebrania wynosi 610,00 Mg/12 miesięcy. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne. Roczne zestawienie odebranych odpadów przedstawiają załączniki Nr 9 i 10 do SIWZ. 3.1.1. Rodzaj odpadów: 1. Selektywne odbieranie odpadów komunalnych (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy) następujących frakcji odpadów: 1) papier, 2) tworzywa sztuczne, metal i odpady opakowaniowe wielomateriałowe 3) szkło, 4) bioodpady, 5) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 6) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 7) zużyte opony, 8) zużyte baterie i akumulatory, 9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 10) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, 11) odpady niebezpieczne, 12) przeterminowane leki i chemikalia, 13) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, 14) żużel i popiół z palenisk i kotłów CO, 15) tekstylia i odzież. 2. Odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), w tym gromadzonych w kontenerach, koszach na śmieci, pojemnikach, czarnych workach. 3. Zapewnienie mieszkańcom gminy worków na selektywne odpady komunalne na warunkach opisanych w specyfikacji. 4. Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do zagospodarowania (poddania odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem w szczególności z ustawą o odpadach, ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, regulaminem oraz wojewódzkimi planami gospodarki odpadami, obowiązującymi w czasie trwania umowy. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Kody odpadów: 20 03 01 – niesegregowane odpady komunalne. System odbioru odpadów: pojemnikowo – workowy. Rodzaj pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych: Nieruchomości zamieszkałe: 120 l [0,12 m3]; 240 l [0,24 m3]. Nieruchomości niezamieszkałe: 120 l [0,12 m3]; 240 l [0,24 m3]; 1100 l [1,1 m3]; KP-5 [5 m3]; KP-7 [7 m3]; KP-10 [10 m3]. Zebrane odpady odstawiane są do granicy działki z drogą publiczną i odbierane przez Wykonawcę zgodnie z dostarczonym harmonogramem. Pojemniki oraz kontenery na odpady zmieszane i odpady biodegradowalne ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów stanowiących odpady komunalne zapewnia właściciel nieruchomości. 3.1.2. Częstotliwość odbioru odpadów: Po zaopiniowaniu przez Zamawiającego, Gmina zapewnia następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem wywozu ustalonym przez podmiot odbierający: a) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej oraz z nieruchomości, na których znajdują się domy zamieszkałe jedynie przez część roku:  zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe – raz w miesiącu,  odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, bioodpady stanowiące odpady komunalne: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – 2 razy w miesiącu co 2 tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 31 marca – 1 raz w miesiącu,  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – 2 razy w miesiącu co 2 tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 31 marca – 1 raz w miesiącu,  żużel i popiół z palenisk i kotłów C.O.: - w okresie obowiązywania umowy będzie dostarczany przez mieszkańców do punktu PSZOK. b) z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne:  zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metale i odpady opakowaniowe wielomateriałowe – co najmniej 1 raz w miesiącu;  odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, bioodpady stanowiące odpady komunalne: - w okresie od kwietnia do października co najmniej raz na 2 tygodnie, - w okresie od listopada do marca co najmniej 1 raz w miesiącu;  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: - w okresie od kwietnia do października co najmniej raz na 2 tygodnie, - w okresie od listopada do marca co najmniej 1 raz w miesiącu;  żużel i popiół z palenisk i kotłów C.O.: - w okresie obowiązywania umowy będzie dostarczany przez mieszkańców do punktu PSZOK. c) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania na zgłoszenie Zamawiającego lub Kierownika Placówki odpadów poza ustalonym harmonogramem z nieruchomości niezamieszkałych w szczególności: Urzędu Gminy, 2 szkół podstawowych oraz przedszkola. d) Odbiór odpadów typu wielkogabarytowe, zużyty kompletny sprzęt elektryczny i kompletny elektroniczny, zużyte opony pochodzące z samochodów osobowych i pojazdów jednośladowych, będzie się odbywać poprzez dostarczanie przez mieszkańców wymienionych odpadów do punktu PSZOK. e) W przypadku zastrzeżeń odnośnie jakości i właściwej segregacji przekazanych odpadów od mieszkańców, Wykonawca sporządzi protokół i przekaże go Zamawiającemu do 2 dni roboczych. f) W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmie je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym wójta oraz właściciela nieruchomości. g) W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości, który złożył informację dotyczącą posiadania kompostownika przydomowego i kompostowania w nim odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów stanowiących odpady komunalne, nie dotrzymuje obowiązku, Wykonawca sporządzi protokół i przekaże go Zamawiającemu do 2 dni roboczych. h) Odpady selektywne zbierane u źródła Kody odpadów: 15 01 01 – opakowania z tektury i papieru, 15 01 02 – opakowania z tworzyw sztucznych, 15 01 04 – opakowania z metali, 15 01 07 – opakowania ze szkła, 20 01 01 – papier i tektura, 20 01 02 – szkło, 20 01 39 – tworzywa sztuczne, 20 01 40 – metale, 20 02 01 – odpady biodegradowalne, 20 01 08 – bioodpady, 10 01 01 – żużle i popioły paleniskowe. System odbioru odpadów: pojemnikowo - workowy. • Pojemnik czarny na odpady zmieszane • Pojemnik brązowy na odpady ulegające biodegradacji Wprowadza się 4 rodzajów worków: • niebieski - oznaczony napisem „Papier” z przeznaczeniem na papier i tekturę, • zielony – oznaczony napisem „Szkło” z przeznaczeniem na szkło i odpady opakowaniowe ze szkła (szkło bezbarwne i kolorowe), • żółty – oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal • szary – oznaczonym napisem „Popiół” z przeznaczeniem na popiół paleniskowy. i) Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny Kody odpadów: 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe 20 01 23 - urządzenia zawierające freony, 20 01 35* - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 - zawierające niebezpieczne składniki, 20 01 36 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35. 3.1.3. Sposób zbierania odpadów: Popiół odbierany będzie poprzez dostarczanie przez mieszkańców do punktu PSZOK. Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, bioodpady stanowiące odpady komunalne mogą być kompostowane w przydomowym kompostowniku w sposób i w miejscu nie stwarzającym uciążliwości otoczenia lub odbierane wg harmonogramu dla danej miejscowości spod posesji wyłącznie w specjalnie oznakowanym do tego brązowym pojemniku z napisem BIO zgodnie z harmonogramem. Meble, odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów oraz inne odpady wielkogabarytowe powinny być przekazane do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wskazanego przez Zamawiającego. Transport odpadów do Punktu mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt. Informacje o lokalizacji oraz godzinach otwarcia Punktu gmina podaje poprzez ogłoszenia na tablicach ogłoszeniowych, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Parysowie. Wykonawca ma obowiązek w ramach niniejszego zamówienia odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty; odpady nie spełniające tej definicji przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą, którą poniesie zainteresowana osoba. Pozostałe odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, muszą zostać załadowane do odpowiedniego pojemnika przeznaczonego na tego typu odpady. Właściciel nieruchomości lub dysponujący lokalem ma obowiązek odpowiednio wcześniej zamówić odpłatnie taki pojemnik u Wykonawcy. Odpady wielkogabarytowe i wyeksploatowany sprzęt kompletny elektryczny oraz kompletny elektroniczny można bezpłatnie przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wskazanego przez Zamawiającego. Transport odpadów do Punktu mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt. Informacje o lokalizacji oraz godzinach otwarcia Punktu gmina podaje poprzez ogłoszenia na tablicach ogłoszeniowych, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Parysowie. 3.1.4. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami oraz etyką zawodową. 2) Wykonawca będzie wykonywał usługę stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia przy użyciu własnych narzędzi i sprzętu, w szczególności: sprzęt użyty przy realizacji przedmiotowej usługi winien spełniać wymagania wynikające z obowiązujących polskich norm przenoszących normy europejskie i aprobat technicznych polskich bądź europejskich, utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych, spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych; zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonania przedmiotu zamówienia. 3) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas oraz w związku z realizacją przedmiotu umowy. 4) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 5) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Parysów. 6) Wykonawca jest obowiązany do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego. 7) Wykonawca jest obowiązany naprawiać lub ponosić koszty napraw (wg wyboru Zamawiającego) szkód wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów itp.). 8) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 dni. Do zawiadomienia Wykonawca może załączyć protokół ze zdarzenia i dokumentację fotograficzną. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 9) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i udostępnienia Zamawiającemu możliwości wglądu do ww. dokumentacji. Koszt ważenia poniesie Wykonawca. 10) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu w formie elektronicznej i pisemnej miesięcznych raportów zawierających informacje o: a) masie poszczególnych rodzajów odpadów odebranych w ramach realizacji umowy tj.: zmieszane odpady komunalne, bioodpady oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, b) masie poszczególnych rodzajów odebranych w ramach umowy odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, c) liczbie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, d) nieruchomości, w których właściciele zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z zadeklarowanym sposobem zbierania odpadów. 11) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła i BIO odpadów oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167 z późń. zm.). 12) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany do ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412 z późń. zm.). 13) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu adresów nieruchomości jeżeli nie są ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego w raporcie miesięcznym. 14) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe oraz nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie gminy Parysów do instalacji zgodnie z ustawą o odpadach, ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, regulaminem oraz wojewódzkimi planami gospodarki odpadami. 15) Najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach obowiązujący w roku 2021 oraz wykaz liczby nieruchomości objętych zbiórką w poszczególnych miejscowościach. 16) Wykonawca jest zobowiązany skonsultować harmonogram odbioru odpadów z Zamawiającym. 17) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej www.parysow.pl, a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. 18) Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w razie potrzeby w soboty od 7:00 do 14:00. 19) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za prowadzenie edukacji ekologicznej. 3.2. Udostępnienie pojemników i kontenerów na odpady zmieszane oraz gniazd na odpady zbierane selektywnie. 3.2.1. Zestawy pojemników (gniazda) na odpady segregowane. W Gminie Parysów nie będzie występował system odbioru odpadów komunalnych z tzw. „gniazd”, czyli z pojemników ustawionych w jednym miejscu na cztery frakcje. 3.2.2. Worki na odpady zbierane selektywnie Worki na selektywnie zbierane odpady zapewnia Wykonawca. Wykonawca raz w miesiącu dostarczał będzie mieszkańcom zestaw 4 szt. worków w okresie od 1 października do 30 kwietnia (żółty, niebieski, zielony, szary) a w pozostałe miesiące od 1 maja do 30 września zestaw 3 worków (żółty, niebieski, zielony). Dodatkowo Wykonawca dostarczy po 100 szt. z każdego rodzaju worków do siedziby Urzędu Gminy w Parysowie i zapewni możliwość pobrania dodatkowych worków w siedzibie Zamawiającego zależnie od potrzeb. Wykonawca jest zobowiązany magazynować zakupione przez Zamawiającego worki na swojej bazie magazynowo - transportowej. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić . Worki do selektywnej zbiórki muszą też być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Czytelna informacja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą zostać dostarczone w nieprzekraczalnym terminie do czwartego dnia po podpisaniu umowy pod każdy wskazany punkt adresowy przekazany wykonawcy, a następnie przy każdym odbiorze odpadów w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. Worki do pakowania popiołu będzie można uzyskać w punkcie PSZOK po oddaniu przez mieszkańca odpadu w postaci popiołu-żużlu paleniskowego. 3.3. Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Parysów Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania i prowadzenia PSZOK na nieruchomości położonej pod adresem Parysów, ul. Garwolińska 46, wg następujących zasad: 1) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia PSZOK od dnia zawarcia umowy 1 raz w miesiącu (sobota od godziny 7:00 do godziny 14:00). 2) Zamawiający posiada prawo dysponowania terenem na którym zostanie prowadzony PSZOK. 3) Wykonawca posiada lub będzie posiadał w dniu rozpoczęcia świadczenia przedmiotu umowy następujące aktualne zezwolenia i wymagane prawem decyzje: a) decyzja zezwalająca na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów; b) decyzja zezwalająca na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów. 4) Rodzaje odpadów, które mają być odbierane w PSZOK: a) szkło białe i kolorowe, bez szkła typu duralex, szyb samochodowych, luster itp.; b) tworzywa sztuczne (tzw. plastik), w tym typu PET, PP, EPS, butelki po napojach itp.; c) metal, w tym puszki; d) papier, tektura, w tym gazety, czasopisma itp.; e) opakowania wielomateriałowe, np. opakowania kartonowe po mleku, napojach i sokach; f) tekstylia i odzież, w tym ubrania, obuwie itp.; g) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, bioodpady stanowiące odpady komunalne; h) zużyte baterie i akumulatory; i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny typu pralki, lodówki, telewizory, radioodbiorniki, komputery, kalkulatory, żarówki, lampy fluorescencyjne, świetlówki, lampy energooszczędne, termometry rtęciowe itp.; j) odpady wielkogabarytowe, w tym meble, wyposażenie wnętrz, wiadra, skrzynki, miski, zabawki, meble ogrodowe, doniczki itp.; k) odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty. Pozostałe odpady nie spełniające tej definicji przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą, którą poniesie zainteresowana osoba; l) styropian (w tym opakowaniowy tzn. po sprzęcie RTV-AGD-PC, meblach itp.); m) zużyte opony od pojazdów osobowych, motocykli, rowerów; n) popiół – żużel opałowy z gospodarstw domowych; o) przeterminowane leki i chemikalia, p) odpady niebezpieczne w tym: odpady farb i lakierów, rozpuszczalników, środków impregnacji drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, opakowania po środkach ochrony roślin, nawozach, opakowania po aerozolach; q) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych, powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki. 5) Do PSZOK nie będą przyjmowane: a) Odpady budowlane i rozbiórkowe nie stanowiące odpadów komunalnych; b) Odpady zawierające azbest; c) Materiały izolacyjne: wełna mineralna, papa; d) Wszystkie części samochodowe (typu: fotele, zderzaki, szyby, części zamienne); e) Odpady niezidentyfikowane, niewiadomego pochodzenia i składu. f) Oleje samochodowe; g) Folia rolnicza z odpadów rolniczych (po kiszonkach). 6) Wykonawca może odebrać odpady wymienione w pkt 5) odpłatnie na podstawie aktualnego cennika Wykonawcy. 7) Odpady powstające w gospodarstwach rolnych (typu: folia, sznurek, duża opona rolnicza) będą odbierane na podstawie aktualnego cennika Wykonawcy. 8) Ilości odpadów, które mają być odbierane w PSZOK. Zamawiający nie jest w stanie oszacować jakie ilości ww. odpadów mogą być dostarczone przez mieszkańców gminy Parysów do PSZOK. (w okresie od 01.07.2019 r. do 30.06.2020 r. – 89,71 Mg). 9) Przyjmowanie ww. rodzajów odpadów dostarczonych przez mieszkańców po okazaniu dokumentu potwierdzającego zamieszkanie na terenie gminy Parysów (dowód osobisty, nakaz płatniczy lub inny dokument). 10) Punkt musi być wyposażony w: - pojemniki do segregacji odpadów z każdej frakcji, - kontenery lub pojemniki (najlepiej zamykane) odpowiedniej wielkości na odpady należące do kategorii: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory; kontenery lub pojemniki otwarte odpowiedniej wielkości na odpady z pozostałych wyżej wymienionych kategorii. 11) Prowadzenie rejestru przyjmowanych odpadów prowadzenie rejestru przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającego między innymi informacje o rodzaju, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu oraz sposobie ich dalszego wykorzystania. 12) Utrzymanie czystości i porządku na terenie PSZOK, selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu pojemników, kontenerów lub innych miejsc do tego przeznaczonych przekazywane do instalacji odzysku. 13) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem niniejszego zamówienia, sporządzanie wykazów i sprawozdań oraz przekazywanie ich do Zamawiającego zgodnie z ustawą o odpadach, ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że: a) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Parysów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439 ze zm.); b) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49, w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty: 1) Formularz ofertowy sporządzony na załączonym druku, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację, którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy, 2) zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów, 3) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, 4) w przypadku, gdy ofertę w imieniu Wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach