Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mędrzechów

Urząd Gminy Mędrzechów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-221 Mędrzechów, Mędrzechów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 643-71-95, , fax. 014 644-24-30
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Mędrzechów
    Mędrzechów 434
    33-221 Mędrzechów, woj. małopolskie
    tel. 014 643-71-95, , fax. 014 644-24-30
    REGON: 10025090000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.medrzechow.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mędrzechów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Parametry zamówienia. Powierzchnia Gminy wynosi 44,4 km2, Liczba mieszkańców wg zameldowania – 3 420. Liczba mieszkańców wytwarzających odpady spisana ze złożonych deklaracji 2 413 mieszkańców (mk), w 7 sołectwach. - Grądy – 336 mk - 119 nieruchomości w tym: segreguje – 117, nie segreguje - 2 - Kupienin - 267 mk - 88 nieruchomości w tym: segreguje – 86, nie segreguje - 2 - Mędrzechów – 847 mk - 301 nieruchomości w tym: segreguje – 296, nie segreguje - 5 - Odmęt - 131 mk - 41 nieruchomości w tym: segreguje – 41, nie segreguje - 0 - Wola Mędrzechowska - 475 mk - 148 nieruchomości w tym: segreguje - 146 nie segreguje - 2 - Wójcina - 215 mk - 55 nieruchomości w tym: segreguje – 55, nie segreguje - 0 - Wólka Grądzka - 142 mk - 52 nieruchomości w tym: segreguje- 51 nie segreguje - 1 RAZEM: - 2 413 mk - 804 nieruchomości Wymieniona ilość nieruchomości w trakcie realizacji umowy może ulec zmianie tzn. może być nieznacznie niższa lub wyższa. 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1.1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne . Niesegregowane, zmieszane odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach 120 l i 240l. Zamawiający dopuszcza odbiór odpadów niesegregowanych składowanych w workach, które to będą wystawione przed posesje na trasie odbioru. Pojemniki dla nieruchomości zabezpiecza Wykonawca na zasadzie wypożyczenia gospodarstwom domowym na okres trwania umowy. Częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę: co dwa tygodnie. 1.2.Selektywnie zbierane odpady komunalne (papier, tworzywa sztuczne, szkło, metal, odpady opakowaniowe wielomateriałowe). Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Mędrzechów będzie się odbywać w systemie workowym. W tym celu wprowadza się 3 rodzaje worków: - żółty do gromadzenia odpadów z tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych, - niebieski na odpady z papieru, - zielony na odpady ze szkła, Worki zapewnia Wykonawca. Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca winien dostarczyć właścicielowi każdej nieruchomości po 1 worku koloru niebieskiego i zielonego oraz po 2 worki koloru żółtego. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany z selektywnymi odpadami worek Wykonawca pozostawia na posesji worek pusty. Przewidywaną ilość worków oraz ich charakterystykę podano w pkt. I.1.8. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie – 1 raz w miesiącu. 1.3. Bioodpady W tym celu wprowadza się worki w kolorze brązowym w ilości i o parametrach ustalonych w pkt. I.1.8. które zapewnia Wykonawca. Ilość worków dostarczonych do poszczególnych nieruchomości ustalona będzie w porozumieniu z właścicielami nieruchomości i Zamawiającym. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów „zielonych” – co 2 tygodnie. Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca winien dostarczyć właścicielowi nieruchomości, na której zadeklarowano brak kompostownika, po 2 worki koloru brązowego. Wykaz tych nieruchomości zostanie przekazany Wykonawcy przez zamawiającego po zebraniu deklaracji od mieszkańców. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany z selektywnymi odpadami worek Wykonawca pozostawia na posesji worek pusty. Częstotliwość odbioru bioodpadów – co 2 tygodnie. 1.4. Popiół W celu załadunku i wywozu popiołu wprowadza się worki w kolorze czarnym w ilości i o parametrach ustalonych w pkt. I.1.8. Worki dostarcza Wykonawca. Ilość worków dostarczonych do poszczególnych nieruchomości ustalona będzie w porozumieniu z właścicielami nieruchomości i Zamawiającym. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę popiołu – 1 raz w miesiącu w okresie grzewczym (listopad – kwiecień) oraz raz na 3 miesiące w okresie letnim (maj - październik). Na dwa tygodnie przed pierwszym odbiorem Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć mieszkańcom deklarującym gromadzenie popiołu po 2 worki na nieruchomość koloru czarnego. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany worek z popiołem Wykonawca pozostawia na posesji worek pusty. 1.5. Odpady wielkogabarytowe i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny. Odbiór odpadów wielkogabarytowych w tym mebli, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie 2 razy w roku ( 1 x w okresie wiosennym i 1 x w okresie jesiennym) w terminie uzgodnionym pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mędrzechów obowiązują limity w zakresie odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych w ilości nieprzekraczającej 300 kg. na gospodarstwo domowe rocznie i zużyte opony w ilości nieprzekraczającej 8 szt. na gospodarstwo domowe rocznie. Odpady wystawione będą do drogi dojazdowej do posesji. 1.6. Odpady budowlane Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne z remontów prowadzonych samodzielnie przez mieszkańców, pochodzące z drobnych prac remontowo-budowlanych, można dostarczać do PSZOK w ilości nieprzekraczającej 300 kg na gospodarstwo domowe rocznie , a styropianu nieprzekraczającej 2 m3 na gospodarstwo domowe rocznie . Odpady budowlane i rozbiórkowe niespełniające tej definicji oraz odpady powyżej limitu t.j powyżej 300 kg , a styropianu powyżej 2 m3 rocznie od jednego gospodarstwa domowego - nie będą odbierane w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ich odbiór powinien odbywać się w oparciu o indywidualne umowy zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo - budowlane lub właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorstwami; 1.7. Orientacyjna liczba pojemników o pojemności 0,12 m3 i 0,24 m3 , które będą odbierane co dwa tygodnie oraz worków 120 l z folii LDPE lub HDPE z odpadami segregowanymi , które będą odbierane jeden raz w miesiącu z nieruchomości: liczba pojemników o pojemności 0,12 m3 - 800 sztuk, liczba pojemników o pojemności 0,24 m3 - 10 sztuk 1.8. Przewidywana liczba worków 120 L z folii LDPE lub HDPE w trakcie realizacji zamówienia: tj. od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r . oraz ich charakterystyka Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: - materiał – folia polietylenowa LDPE, - pojemność – 120 l. Uwaga! w celu zapobieganiu rozrywania i efektywniejszego wykorzystywania worków, dopuszcza się ich mniejszą pojemność jednak gospodarstwo domowe może zażądać od Wykonawcy dodatkowego worka w danym kolorze. - kolor – żółty, niebieski, zielony, brązowy, o grubości min. 60 mikronów, - kolor czarny o grubości min. 80 mikronów, - nadruk – jednostronny o treści: worek niebieski – „PAPIER”, worek zielony – „SZKŁO”, worek żółty – „METALE i TWORZYWA SZTUCZNE”, worek brązowy - „BIO” worek czarny - „POPIÓŁ” worki koloru niebieskiego: ......... na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury ................. ok. 9000 szt. worki koloru zielonego : ............. na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła białego i kolorowego .......................................... ok. 9000 szt. worki koloru żółtego:.................. na odpady metalowe w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe ...................... ok.11000 szt. worki koloru brązowego: ........... na odpady ulegające biodegradacji , ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów ....................................... ok. 1000 szt. worki koloru czarnego: ................na popiół ........................................................................ ok. 7000 szt. Ilości worków są wyliczone szacunkowo. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w zapotrzebowaniu co do ilości poszczególnych rodzajów worków jednak wyłącznie w zakresie prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiany mogą być zgłaszane przez Zamawiającego w trakcie realizacji usługi. Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego zestaw worków dla nowych mieszkańców, w ilości po 100 sztuk każdego rodzaju. 1.9. Orientacyjna ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania od właścicieli nieruchomości w okresie realizacji zamówienia (12 miesięcy masa odpadów segregowanych i niesegregowanych ) - 500 Mg. W roku 2018 na terenie gminy Mędrzechów zebrano : - odpady zmieszane .................................. 378,0 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych .......... 38,7 Mg - opakowania ze szkła ................................ 53,3 Mg - opony ......................................................... 9,4 Mg - urządzenia zawierające freony ................... 1,4 Mg - urządzenia elektryczne i elektroniczne ....... 2,4 Mg - metale ........................................................ 1,9 Mg - odpady wielkogabarytowe ....................... 14,9 Mg Podaną ilość odpadów należy traktować szacunkowo i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za zebranie innych wielkości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3000,00 słownie: trzy tysiące złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Szczucinie Oddział w Mędrzechowie nr rachunku: 08 9464 1011 2002 1000 0114 0007z adnotacją: "Wadium – odbieranie odpadów komunalnych”
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Mędrzechów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mędrzechów, zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, Wykonawca winien posiadać zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010r. nr 185, poz.1243 z późn. zm) oraz art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz.21), wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego dalej rejestrem BDO.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1 i 5 pkt 1 i 2 ustawy Pzp należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 4) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 5) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 6) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716), 7) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach