Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości typu domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku, położone na terenie gminy Osieck

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 08445 Osieck, ul. Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 6857026 w. 14 , fax. 256 857 090
  • Data zamieszczenia: 2016-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Rynek 1
    08445 Osieck, woj. mazowieckie
    tel. 025 6857026 w. 14, fax. 256 857 090
    REGON: 54171800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości typu domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe jedynie przez część roku, położone na terenie gminy Osieck
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Osieck. Systemem odbierania odpadów objęte są domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku. Gmina Osieck w ramach systemu nie przewiduje odbierania odpadów wytworzonych w ramach prowadzenia działalności gospodarczej. Na terenie Gminy będą zbierane odpady zmieszane i selektywnie posegregowane, w systemie pojemnikowo – workowym odbierania odpadów komunalnych. - Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetworzenia odpadów komunalnych; Gmina Osieck znajduje się w regionie warszawskim. Podmiot realizujący zadania w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przekazuje wyselekcjonowane strumienie odpadów w pierwszej kolejności do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), a w przypadku ich braku, do instalacji zastępczych wyznaczonych dla regionu, zgodnie z zasadą bliskości. Jeżeli dla regionu wyznaczono instalacje zastępcze poza regionem, to odpady mogą zostać do nich skierowane tylko i wyłącznie w przypadku braku wolnych mocy przerobowych instalacji regionalnych i zastępczych położonych w ramach regionu. Regionalne i zastępcze instalacje są określane w uchwale w sprawie wykonania WPGO dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z późn. zm.. Podmioty odbierające odpady komunalne muszą stosować się do przyjętego podziału w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osieck przyjętego Uchwałą Rady Gminy Osieck Nr VIII/60/15 z dnia 30 października 2015 r. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, należy przekazać do regionalnej instalacji przetwarzana odpadów komunalnych zgodnie z ww. uchwałą. - Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości; Ustala się następujące zasady w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów: Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do odbierania następujących rodzajów odpadów: 1) niesegregowanych (zmieszanych) (20 03 01) odpadów komunalnych, z zastrzeżeniem pkt. 2; 4) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (20 03 07); 7) papieru i tektury (15 01 01); 8) szkła bezbarwnego i kolorowego (15 01 07); 9) tworzywa sztucznego (15 01 02), opakowań wielomateriałowych (15 01 05); 10) metali (20 01 40); Selektywnie zebrane odpady przekazywane są Wykonawcy w zamkniętych workach odpowiednio oznakowanych. Odpady zebrane selektywnie odstawiane są do granicy działki z drogą publiczną i odbierane przez Wykonawcę zgodnie z dostarczonym harmonogramem. Dopuszcza się umieszczanie metali i odpadów wielomateriałowych odpowiednio w pojemnikach, w tym workach foliowych przeznaczonych na gromadzenie tworzyw sztucznych. Meble, oraz inne odpady wielkogabarytowe powinny być gromadzone i oddane w miejscu i czasie wskazanym przez Wykonawcę odbierającego odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić oraz informacją o rodzaju odpadów, jakich w nich gromadzić nie wolno. Worki do selektywnej zbiórki muszą być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy, oraz Zamawiającego. Czytelna informacja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą zostać dostarczone w nieprzekraczalnym terminie do 1 stycznia 2017 r. pod każdy wskazany punkt adresowy przekazany Wykonawcy, a następnie przy każdym odbiorze odpadów w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów Wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. Oprócz tego Wykonawca dostarcza worki do siedziby Urzędu Gminy. Worki przeznaczone do segregacji papieru, tworzywa sztucznego powinny mieć grubość 30 – 40 µ oraz wielkość 120L, natomiast worki przeznaczone na szkło powinny mieć grubość 40 – 50 µ oraz wielkość 60L. Worki dostarczone do realizacji selektywnej zbiórki odpadów mają być wytrzymałe (plastyczne). Zamawiający po dostarczeniu worków do Urzędu Gminy w obecności przedstawiciela Wykonawcy przeprowadzi test na wytrzymałość worka. Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. Wykonawca i Zamawiający przed przystąpieniem do realizacji umowy uzgodnią sposoby weryfikacji segregowania odpadów przez mieszkańców. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości w przedmiotowym zakresie. Zakres kontrolowanych właścicieli ustalany zostanie każdorazowo w danym miesiącu odbioru odpadów. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. - Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; 1) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. 2) Wykonawca zobowiązany jest do zabrania odpadów leżących obok wystawionego pojemnika, które z przyczyn niezależnych od wystawcy znalazły się poza pojemnikiem-workiem ( przewrócone przez wiatr lub zwierzę). 3) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć używane pojazdy przed wydostaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich transportu i przeładunku. 4) Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. Mycie i dezynfekcja pojazdów dokonywane mają być nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. - Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych oraz rocznych o jakich mowa w art. 9 n i 9 na ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. b) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. c) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu zestawień wagowych, oraz raportów miesięcznych z wykonanej usługi. Po ich zatwierdzeniu Wykonawca będzie mógł przystąpić do wystawienia faktury. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów z RIPOK-ów bądź innej jednostki odbioru odpadów (selektywnie zebranych) zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. e) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których i w jakiej ilości zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów. Takie informacje po każdorazowym odbiorze odpadów komunalnych Wykonawca przekazuje na piśmie Zamawiającemu. - Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania odpadów. W tym celu Wykonawca sporządza harmonogramy odbioru z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 – 20.00, które Zamawiający będzie akceptował i publikował na stronie internetowej www.osieck.pl oraz w formie kolorowych wydruków, które będzie dystrybuował. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na 4 tygodnie, odbiór worków i pojemników sprzed posesji. Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, 2 razy w roku. Rozliczenie finansowe z Wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru i zagospodarowania ilości odpadów komunalnych objętych umową. Warunkiem płatności będzie poprawnie wystawiona faktura, poprzedzona złożonym kompletem dokumentów tj. (zestawienie, raport miesięczny oraz karty przekazania odpadu). Termin płatności – 21 dni od daty otrzymania prawidłowej faktury VAT. Wspólny słownik zamówień (CPV) 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych i domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno –wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku. Zamówienia uzupełniające Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67. Ust. 1 pkt. 6 i 7. Zamówienia dodatkowe Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień dodatkowych. Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych (szacunkową ilość odpadów podano w Mg na rok): 1) Zmieszane odpady komunalne (szacunkowa ilość – 15,00 Mg). 2) Odpady zebrane selektywnie (szacunkowa ilość –10 Mg) z podziałem na trzy frakcje: a) Papier i tekturę (szacunkowa ilość –3,00 Mg), b) Tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale (szacunkowa ilość – 4,00 Mg), c) Szkło i opakowania szklane (szacunkowa ilość – 3,00 Mg), Odbiór odpadów należy przeprowadzić w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) Zmieszane odpady komunalne: a) Z domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno wypoczynkowe u źródła, z częstotliwością co cztery tygodnie. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne a) Z domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno wypoczynkowe u źródła, (papier i tekturę, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, szkło i opakowania szklane) w systemie u źródła, z częstotliwością co cztery tygodnie. b) Odbiór odpadów wielkogabarytowych odbywać się będzie poprzez odbieranie wystawionych przed nieruchomości graniczące z droga publiczną odpady w terminach ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą - 2 razy w roku. Zamawiający dopuszcza podanie wykonawcy konkretnych punktów adresowych, po uprzednim zgłoszeniu przez właścicieli nieruchomości takiej potrzeby w Urzędzie Gminy. c) O terminie odbioru odpadów wielkogabarytowych właściciele domków letniskowych bądź innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zostaną powiadomieni w sposób zwyczajowo przyjęty. Na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu działek letniskowych Zamawiający zakłada 1 do 2 dni roboczych. d) Kontenery dostępne przed terenem oczyszczalni ścieków. Wykonawca udostępni kontenery na odpady segregowane i zmieszane (minimum 1 kontener na każdy z rodzajów odpadów) zlokalizowane przed terenem oczyszczalni ścieków, w ten sposób aby osoby korzystające z działek rekreacyjnych mogły pozostawić odpady komunalne w dowolnym dla siebie czasie. Kontenery będą opróżnianie po uprzednim zgłoszeniu o ich przepełnieniu. Dane dotyczące domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno wypoczynkowe, istotne z punktu widzenia zamówienia: Gmina Osieck leży w Powiecie Otwockim w województwie mazowieckim. Na terenie gminy znajdują się 4 kompleksy działkowe: „pod Rudnikiem” ( o pow. 17,23 ha), „pod Górkami” ( o pow. 13,69) ha, „Chabaszew” (o pow. 13,20 ha) i „za Leśniczówką” (o pow. 5,80 ha). Kompleksy działkowe przedstawia Załącznik nr 8. Wykaz właścicieli domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno wypoczynkowe wraz z adresami zostanie przekazany Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa na realizację niniejszego zamówienia, do dnia 23 grudnia 2016 r. Liczba obsługiwanych nieruchomości ; 250-. Liczba nieruchomości może ulec zmianie do 25 % w trakcie obowiązywania przedmiotu umowy. Długość dróg. Łączna długość dróg w czterech kompleksach działkowych wynosi ok. 7 km. Wszystkie drogi są drogami gminnymi gruntowymi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach