Przetargi.pl
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Leoncin oraz wyposażenie w pojemniki, odbiór i zagospodarowanie odpadów z gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów”

Urząd Gminy Leoncin ogłasza przetarg

  • Adres: 05155 Leoncin, ul. Partyzantów
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 856 585 , fax. 227 856 585
  • Data zamieszczenia: 2018-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Leoncin
    ul. Partyzantów 3
    05155 Leoncin, woj. mazowieckie
    tel. 227 856 585, fax. 227 856 585
    REGON: 53898100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leoncin.pl; www.bip.leoncin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Leoncin oraz wyposażenie w pojemniki, odbiór i zagospodarowanie odpadów z gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Leoncin, na których zamieszkują mieszkańcy oraz wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w odpowiednie pojemniki, odbiór i zagospodarowanie odpadów zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza oraz przepisami prawa ustawowego i miejscowego, w szczególności Uchwały Rady Gminy Leoncin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Leoncin oraz Uchwałą Rady Gminy Leoncin w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Leoncin i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. CPV: 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 2. Opis przedmiotu zamówienia 2.1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Leoncin. Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), zapisami Uchwały Rady Gminy Leoncin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Leoncin oraz Uchwały Rady Gminy Leoncin w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Leoncin i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi zakres zleconych prac obejmuje: 2.1.1. odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w tym: 1) odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), 2) odbieranie odpadów segregowanych, 3) odbieranie odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; 4) dostarczenie worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych; 5) dostarczenie właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramów odbioru odpadów komunalnych. 2.1.2. odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej (nieruchomości zamieszkałe), gdzie obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo – workowy, zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie zarówno z altan śmietnikowych, jak i sprzed nieruchomości: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01); a) niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l; b) częstotliwość wywozu co dwa tygodnie, wg harmonogramu przekazanego Wykonawcy przez Zamawiającego stanowiący załącznik nr 9; c) realizacja „reklamacji” – w dniu zgłoszenia reklamacji lub do godz. 1400 następnego dnia po dniu zgłoszenia reklamacji; załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić na adres e-mail:srodowisko.ag@leoncin.pl, brak potwierdzenia realizacji reklamacji traktowany będzie jako niezrealizowanie reklamacji a tym samym skutkować będzie naliczeniem kar związanym z tym faktem. d) obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. kart przekazania odpadów; e) obowiązkiem Wykonawcy będzie również: - posprzątanie wokół ww. pojemników (worków), gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych na pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (ww. właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie dwóch tygodni będzie niewystarczająca), - przedkładanie miesięcznych informacji o ilości odebranych odpadów, wyrywkowe kontrole zawartości pojemników (worków) i informowanie o nieprawidłowościach Zamawiającego - konieczność dostosowania się do programu komputerowego służącego do obsługi zagadnień związanych z gospodarką odpadami z którego korzysta Zamawiający. 2) selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01); a) odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie pojemnikowo-workowym. Wprowadza się trzy rodzaje worków: - niebieski z napisem „Papier” na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z tektury; - zielony z napisem „Szkło” na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; - żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych (odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych) oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, b) pojemniki o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l (w zależności od liczby mieszkańców wykazanych w deklaracji) na odpady pozostałe po segregacji; c) worki do odbioru, od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych (worki do pierwszego odbioru, dla mieszkańców przystępujących do segregacji; na wymianę w ilości i kolorze odpowiadającej liczbie i kolorom odebranych worków; w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca; przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: - materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów; - kolorystyka i pojemność: niebieski – 120 l, żółty –120 l, zielony – 120 l, - oznakowanie – worki muszą być opatrzone nadrukowaną informacją na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, dodatkowo na workach musi widnieć adres i dane kontaktowe zamawiającego oraz Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do segregacji odpadów. d) częstotliwość odbioru odpadów zbieranych selektywnie takich jak papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne w tym odpady opakowaniowe wielomateriałowe, gromadzonych w workach 1 raz w miesiącu, wg harmonogramu przekazanego Wykonawcy przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 9 wg harmonogramu przygotowanego przez Wykonawcą, uzgodnionego z Zamawiającym i przekazanego właścicielom nieruchomości zamieszkałych najpóźniej na 14 dni przed datą pierwszego odbioru; e) częstotliwość odbioru odpadów pozostałych po segregacji, gromadzonych w pojemnikach lub workach co dwa tygodnie w terminach zgodnych dla odbioru odpadów zmieszanych, wg. harmonogramu stanowiącego załącznik nr 9; f) realizacja „reklamacji” - w dniu zgłoszenia reklamacji lub do godz. 1400 następnego dnia po dniu zgłoszenia reklamacji; załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić na adres e-mail: ug.leoncin@tlen.pl brak potwierdzenia realizacji reklamacji traktowany będzie jako niezrealizowanie reklamacji a tym samym skutkować będzie naliczeniem kar związanym z tym faktem g) obowiązkiem Wykonawcy będzie: - uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie w miejscu odbioru zapełnionych worków nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości i kolorze odpowiadającej liczbie i kolorom odebranych worków, - zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach oraz przedstawienie Zamawiającemu (raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów; - przedkładanie miesięcznych informacji o ilości odebranych odpadów, wyrywkowe kontrole zawartości pojemników (worków) i informowanie o nieprawidłowościach Zamawiającego - posprzątanie wokół ww. worków, gdy zajdzie taka potrzeba; 3) odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) a) odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości; b) częstotliwość odbioru –raz na pól roku, wg harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym; c) obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego oraz elektronicznego poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów do zakładu przetwarzania w przypadku zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015r., poz. 1688) w związku z art. 235 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), a w przypadku innych odpadów wielkogabarytowych do przedsiębiorców posiadających zezwolenie na prowadzenie odzysku zgodnie z ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). 2.1.4 Przeterminowane leki (kod odpadu 20 01 32) odbierane będą z apteki w Leoncinie Pl. Kobendzy 4, punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Michałów 4c. 2.1.5 Obowiązkiem Wykonawcy będzie wyposażanie apteki w terminie do 2 tygodni od daty podpisania umowy, w specjalnie oznakowane pojemniki o pojemności od 30l do 50l, przeznaczone na zbieranie przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich w terminie 5 dni roboczych po otrzymaniu zgłoszenia o ich wypełnieniu. 2.2. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 2.2.1. Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem, niezwłocznie po podpisaniu umowy (nie później niż w terminie 7 dni). 2.2.2. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 800-1800, przy czym właściciele nieruchomości zobowiązani są wystawić pojemniki i worki w dniu odbioru do godz. 800. 2.2.3. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca zobowiązany jest dostosować odbiory odpadów komunalnych do harmonogramu przekazanego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 9; 2.2.4. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów i przedstawienia do akceptacji Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy. 2.2.5. Po akceptacji Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie do wydrukowania w/w harmonogramu w ilości co najmniej 1700 sztuk oraz przekazania go właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. 2.2.6. Wykonawca przekaże Zamawiającemu elektroniczną wersję harmonogramu w celu zamieszczenia go na stronie internetowej oraz przekaże minimum 300 szt. wersji drukowanej celem rozpowszechnienia wśród mieszkańców. Harmonogram powinien uwzględniać cały okres realizacji umowy tj. od 01.01.2019 r. do 30.06.2019 r. 2.2.7 Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1454). Wykonawca zobowiązany jest również do przedkładania Zamawiającemu rocznego sprawozdania, zgodnie z art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1454). 2.1.1. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Leoncin Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone przekazywać bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc (wraz z fakturami za wykonanie usług) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. kart przekazania odpadów. 2.1.2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), 3) uchwały Rady Gminy Leoncin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Leoncin, 4) Uchwały Rady Gminy Leoncin w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Leoncin i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 2.1.3. Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza 2.1.4. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). Przez poziom odzysku/ poziomy odzysku Zamawiający rozumie osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych wskazanych art. 3b w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U z 2018 r., poz. 1454) oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania wskazanych w art. 3c w ustawie z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2017r., poz. 1289). Określenia „odzysk” i „recykling” użyte w SIWZ należy czytać zgodnie z definicjami tych pojęć zawartymi w art. 3 ust. 1 pkt 14) i 23) ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.).” 2.1.5. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 2.1.6. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów oraz wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nieprzeprowadzających jej (niesegregujących odpady). 2.1.7. Za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie wykonywania usługi odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 2.1.8. Zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U z 2017 r., poz. 1289) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 2.1.9. Zgodnie z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r., poz. 1454) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznego powiadamiania, o tym fakcie Zamawiającego. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną sprzed danej nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o której godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. 2.1.10. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 2.1.11. Samochody Wykonawcy odbierające odpady komunalne powinny być oznakowane w sposób czytelny. 2.1.12. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej (odpadów poprodukcyjnych). 2.1.13. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odbioru odpadów budowlanych i remontowych, pochodzących z remontów i innych robót budowlanych na których wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę lub rozbiórkę, lub zgłoszenie do administracji budowlano – architektonicznej. 2.1.14. Wykonawca zobowiązany jest dostosować się do programu komputerowego służącego do obsługi zagadnień związanych z gospodarką odpadami z którego korzysta Zamawiający. 2.1.15. W pierwszym miesiącu wykonywania usługi odbioru odpadów: 1) selektywnie gromadzonych - Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z pojemników lub zgromadzonych w workach, w których właściciele nieruchomości je zgromadzili, choćby nie pochodziły od Wykonawcy; 2) dostarczanie na wniosek Zamawiającego (telefonicznie lub e-mail) worków do selektywnej zbiórki odpadów do Urzędu Gminy Leoncin (ul. Partyzantów 3) 2.1.16. Zgodnie z art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r. poz. 1454) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności posiadającej status Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, w której odpady odebrane z terenu gminy Czosnów będą zagospodarowane. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia umowy na odbiór odpadów komunalnych lub promesy. 2.2. Dane charakteryzujące zamówienie 2.2.1. Charakterystyka Gminy Leoncin 1) Powierzchnia gminy wynosi 158,8 km²., charakteryzuje się zabudową rozproszoną. 2) Liczba mieszkańców zgłoszonych w deklaracji: 4951 (stan na dzień 30.06.2018 r.), w tym uwzględnieni są mieszkańcy przebywający sezonowo. Liczba mieszkańców segregujących odpady: 4063 (stan na dzień 30.06.2018 r.), Liczba mieszkańców nie segregująca odpadów: 888 (stan na dzień 30.06.2018 r.), Szacuje się, że w czasie realizacji umowy liczba mieszkańców może wzrosnąć do ok. 5 – 10% 3) Gmina Leoncin liczy 18 sołectw: Gać, Gniewniewice Folwarczne, Górki, Leoncin, Nowa Dąbrowa, Nowe Grochale, Nowa Mała Wieś, Nowe Polesie, Nowy Secymin, Nowy Wilków, Ośniki, Rybitew, Secymin Polski, Stare Polesie, Stanisławów, Stara Dąbrowa, Wilków nad Wisłą, Wilków Polski. Liczba wsi – 31: Cisowe, Gać, Głusk, Gniewniewice Folwarczne, Górki, Krubiczew, Leoncin, Mała Wieś przy Drodze, Michałów, Nowa Dąbrowa, Nowa Mała Wieś, Nowe Gniewniewice, Nowe Grochale, Nowe Polesie, Nowiny, Nowy Secymin, Nowy Wilków, Ośniki, Rybitew, Secymin Polski, Secyminek, Stanisławów, Stara Dąbrowa, Stare Gniewniewice, Stare Grochale, Stare Polesie, Teofile, Wilków nad Wisłą, Wilków Polski, Wincentówek, Zamość. 4) Liczba punktów odbioru odpadów: 1692 (stan na dzień 30.06.2018 r.), Uwaga: 1. Różnica liczby punktów odbioru odpadów w stosunku do liczby deklaracji aktywnych wynika z faktu, iż na jednej nieruchomości może zamieszkiwać jedna, dwie lub więcej rodzin wystawiających odpady pod tym samym adresem. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby punktów odbioru odpadów. Ich liczba w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. 5) Ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Leoncin, na podstawie kart przekazania odpadów przez przedsiębiorcę odbierającego odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w 2017 roku wynosiła: Rodzaj odpadów 2016r. (w Mg) zmieszane odpady komunalne (20 03 01) 631,75 Kod 20 01 23 * 20 01 34 20 01 35* 20 01 36 20 01 40 15 01 02 15 01 07 15,542 1,839 3,725 136,190 39,480 13,870 271,740 Przyjmujemy, że ilość odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości może nieznacznie się podwyższać w stosunku do lat poprzednich. 3. Wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) działającego na terenie Gminy Leoncin w odpowiednie pojemniki oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów zebranych w PSZOK na terenie Gminy Leoncin. Zamówienie obejmuje wyposażenie w pojemniki, odbiór z PSZOK i zagospodarowanie (odzysk i unieszkodliwienie) wskazanych w opisie odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych gminy Leoncin, w sposób zapewniający osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 1454), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki dla Mazowsza oraz Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Leoncin. W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyposażenie PSZOK w pojemniki lub/i kontenery do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów, - wywóz odpadów komunalnych zebranych selektywnie pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Leoncin, dostarczonych do PSZOK, - zagospodarowanie odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 3. 1. Opis warunków odbioru odpadów z PSZOK 3.1.1. PSZOK będzie przyjmował wyłącznie odpady komunalne od mieszkańców z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Leoncin. 3.1.2. Wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) odbywać się będzie poprzez: 1) odbieranie odpadów z gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK); 2) wyposażenie w/w Punktu w kontenery (otwarte i zamknięte) o minimalnej pojemności 7 m3 (typu KP-7) oraz pojemniki i beczki zamykane o minimalnej pojemności 120 l; 3.1.3. odpady selektywnie zbierane w PSZOK wraz ze wskazaniem minimalnej pojemności pojemników lub/i kontenerów: - odpady „zielone” (kod odpadu 20 02 01) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - opony (kod odpadu 16 01 03) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - papier i tektura (kod odpadu 20 01 01) – kontener o poj. 7 m3 (zamykany); - szkło (kod odpadu 20 01 02) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - rozpuszczalniki (kod odpadu 20 01 13) – beczka o poj. 240 1; - środki ochrony roślin (kod odpadu 20 01 19) – pojemnik o poj. 240 l - termometry rtęciowe i świetlówki – specjalistyczny pojemnik o poj. 240 l; - odczynniki fotograficzne (kod odpadu 20 01 17) – beczka o poj. 240 l; - oleje (kod odpadu 20 01 25) – beczka o poj. 240 l; - odpady farb i lakierów (kod odpadu 20 01 27, 20 01 28)–beczka o poj. 240 l; - baterie i akumulatory (kod odpadu 20 01 33, 20 01 34) – pojemnik o poj. 240 l; - zużyty sprzęt RTV i AGD (kod odpadu 20 01 35, 20 01 36) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - drewno zawierające substancje niebezpieczne (kod odpadu 20 01 37) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - drewno inne niż wymienione w 20 01 37 (kod odpadu 20 01 38) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - tworzywa sztuczne (kod odpadu 20 01 39) – kontener o poj. 7 m3 (zamykany); - metal (kod odpadu 20 01 40) – kontener o poj. 7 m3 (otwarty); - odpady remontowo-budowlane pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych przez właścicieli nieruchomości we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do administracji architektoniczno-budowlanej (kod odpadu 17 01 01, 17 09 04) – kontener 7 m3 (otwarty). 3.2. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 3.2.1. Wykonawca dostarczy pojemniki lub/i kontenery w takiej ilości i o takich parametrach aby zapewnić selektywny odbiór wszystkich frakcji odpadów przewidzianych do zbierania w PSZOK. 3.2.2. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia może dostosowywać wielkość pojemników/kontenerów, ich ilość i częstotliwość opróżniania do potrzeb. 3.3. Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia. 3.3.1. Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności: a) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2018r. poz. 1454) b) ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 ze zm.) c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2016 r. poz. 250, 1020,1250 i 1920) c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016r. poz. 934), d) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz.. 2167), e) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), f) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 ze zm.) g) obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Leoncin. 3.3.2. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontenerów lub/i pojemników będących wyposażeniem PSZOK. 3.3.3. Kontenery i pojemniki należy ustawić na terenie PSZOK nie później niż w terminie 5 dni od daty rozpoczęcia obowiązywania umowy. 3.3.4. Opróżnianie lub wymiana zapełnionych pojemników/kontenerów odbywać się ma w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zgłoszenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511200-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 15 000 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego BANK SPÓŁDZIELCZY W NOWYM DWORZE MAZOWIECKIM Oddz. w Leoncinie 70 8011 0008 0040 0400 0273 0172 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu GKZP.271.PN.18.2018” 5. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Leoncin oraz wyposażenie w pojemniki, odbiór i zagospodarowanie odpadów z gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów” oznaczenie sprawy: GKZP.271.PN.18.2018” 11. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ, jeżeli wykaże, że. a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 650 ze zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Leoncin w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; ww. wpis do rejestru działalności regulowanej musi obejmować co najmniej odpady o kodach: od 15 01 01, 15 01 02, 15 1 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 09, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20 03 07, 20 03 99, 20 02 01 o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014r. poz. 1923); b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produktu w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o których mowa w art. 49 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. 2018, poz. 992 z późn.zm.), prowadzonego przez właściwego miejscowo Marszałka Województwa w związku z art. 50 ust. 1 pkt 5b w/w ustawy w zakresie transportu odpadów lub potwierdzenie złożenia wniosku o zakresie w związku z art. 233 ust. 1 w/w ustawy. c) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produktu w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o których mowa w art. 49 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018r, poz. 992 z późn.zm.), prowadzonego przez właściwego miejscowo Marszałka Województwa, w związku z art. 50 ust. 1 pkt 3b w zakresie zbierania sprzętu elektrycznego i elektronicznego lub potwierdzenia złożenia wniosku o wpis do niniejszego rejestru w zakresie w związku z art. 84 pkt 3 ustawy z dnia 11.09.2015r. o \ zużytym sprzęcie eklektycznym i elektronicznym, (Dz.U. 2018r. poz. 1466). d) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub umowę potwierdzającą zobowiązanie przyjmowania odpadów komunalnych od Wykonawcy przez przedsiębiorcę posiadającego ww. zezwolenie. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w obowiązujących przepisach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta, wadium, pełnomocnictwo

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach