Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Miejsce Piastowe.

Gmina Miejsce Piastowe ogłasza przetarg

  • Adres: 38430 Miejsce Piastowe, ul. Dukielska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 4353012 w. 122 , fax. 134 309 799
  • Data zamieszczenia: 2017-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejsce Piastowe
    ul. Dukielska 14
    38430 Miejsce Piastowe, woj. podkarpackie
    tel. 13 4353012 w. 122, fax. 134 309 799
    REGON: 37044058300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Miejsce Piastowe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych, określonych poniżej, wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe, a pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach: a) zbieranych w sposób selektywny: papier, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, odpady zielone, odpady ulegające biodegradacji, w tym również odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, popioły paleniskowe, b) zmieszanych odpadów komunalnych. 2) Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych w ramach tzw. mobilnej zbiórki odpadów: a) przeterminowane leki i chemikalia, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte baterie i akumulatory, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) budowlane i rozbiórkowe, f) zużyte opony, g) szło gromadzone w pojemnikach do selektywnej zbiórki, należących do zamawiającego. 3) Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Miejsce Piastowe w miejscowości Targowiska, na działce nr 1096/1: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) zużyte baterie i akumulatory, c) przeterminowane leki i chemikalia, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) zużyte opony, f) odpady budowlane i rozbiórkowe, g) tworzywa sztuczne, h) szkło, i) metal, j) papier, k) ulegające biodegradacji w tym również odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, l) zielone. 4) Zagospodarowanie odebranych odpadów, o których mowa w pkt 1-3, w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 5) Osiąganie określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, osiąganie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a także ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z dyspozycją art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ucpg. 6) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. m.in. przedkładanie zamawiającemu sprawozdań półrocznych, zgodnie z dyspozycją art. 9n ucpg. 7) Kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe. 8) Dostarczenie pojemników do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zgodnych z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości (telefoniczne lub pisemne). Koszt dostarczenia pojemnika obciąża właściciela nieruchomości i nie mieści się w uiszczanej przez niego opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zakres zamówienia jest zgodny z: Uchwałą Nr XXIII/157/2016 Rady Gminy Miejsce Piastowe z dnia 22 czerwca 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2016 r. poz. 1999), uchwałą Nr XII/85/2015 z dnia 13 października 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2015 r. poz. 2994) oraz uchwałą Nr XII/84/2015 Rady Gminy Miejsce Piastowe z dnia 13 października 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miejsce Piastowe (Dz.Urz. Woj. Podkarpackiego z 2015 r. poz. 2993) – załącznik nr 8 do SIWZ 3.3. Charakterystyka Gminy Miejsce Piastowe 1) Gmina Miejsce Piastowe jest gminą wiejską, o zabudowie jednorodzinnej, zwartej. Gmina graniczy z gminami Krościenko Wyżne, Haczów, Rymanów, Iwonicz Zdrój, Dukla, Chorkówka oraz Krosno. Powierzchnia Gminy wynosi 51,32 km2. W skład gminy wchodzi 9 sołectw: Miejsce Piastowe, Głowienka, Łężany, Niżna Łąka, Rogi, Widacz, Wrocanka, Targowiska, Zalesie. Gmina posiada dobre warunki komunikacyjne. W Miejscu Piastowym krzyżują się dwie drogi krajowe:  droga krajowa nr 28 relacji: Wadowice – Nowy Sącz – Jasło – Krosno – Sanok – Przemyśl  droga krajowa nr 9 relacji: Radom – Rzeszów – Domaradz – Miejsce Piastowe – Barwinek. Ponadto Gmina Miejsce Piastowe posiada rozbudowaną sieć dróg gminnych i powiatowych. Łączna długość dróg na obszarze gminy wynosi 86,5 km, w tym:  10,8 km drogi krajowe,  29,4 km drogi powiatowe,  46,3 km drogi gminne o utwardzonej nawierzchni. Pozostałą sieć dróg stanowią drogi wewnętrzne, stanowiące własność Gminy (bądź będące we władaniu Gminy) oraz drogi będące prywatną własnością. Mapa Gminy Miejsce Piastowe z naniesionym przebiegiem dróg publicznych stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy wynosi według stanu na dzień 31.12.2016 r. – 13758 osób. Liczba deklaracji złożonych przez mieszkańców Gminy wynosi 3436. Lp. Sołectwo Liczba mieszkańców wynikająca ze złożonych deklaracji Liczba Złożonych deklaracji 1. Miejsce Piastowe 1614 503 2. Głowienka 1893 578 3. Rogi 2095 623 4. Targowiska 1787 554 5. Łężany 1468 464 6. Wrocanka 959 322 7. Widacz 574 183 8. Niżna Łąka 250 86 9. Zalesie 413 123 RAZEM 11053 3436 2) Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejsce Piastowe w latach 2015 – 2016, wg sprawozdań przedsiębiorców odbierających odpady komunalne: Rodzaj odpadu Masa odpadów w Mg/rok 2015 2016 Papier i tektura 11,20 10,74 Tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal 256,50 235,63 Szkło 219,70 193,69 Odpady wielkogabarytowe 97,10 142,54 Odpady remontowo – budowlane 59,50 110,91 Zużyte opony 8,60 16,76 Odpady biodegradowalne i zielone 115,30 149,61 Przeterminowane leki i chemikalia 0,24 6,78 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 6,50 15,60 Popioły 152,40 145,82 Zmieszane odpady komunalne 893,30 733,22 3) Zamawiający zastrzega, że podane w SIWZ ilości wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego, uwzględniając rzeczywistą ilość wytworzonych odpadów. Zamawiający zastrzega także prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Zamawiający zastrzega jednak, że w/w zmiany w zakresie ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów oraz w zakresie liczby obsługiwanych nieruchomości nie wpływają na zmianę maksymalnej kwoty określonej w ofercie i zawartej umowie. Zamawiający zastrzega również, że w przypadku gdy do dnia 31 grudnia 2017 r. wykonawca odbierze i zagospodaruje ilość odpadów za kwotę mniejszą niż kwota maksymalna, która określona jest w ofercie i zawartej umowie, wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktyczną ilość odebranych i zagospodarowanych odpadów i z tego tytułu wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze. 3.4. Szczegółowy zakres zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy wskazanych odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach: a) zbieranych w sposób selektywny:  papier – w workach koloru niebieskiego,  tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe – w workach koloru żółtego;  odpady zielone – w workach koloru pomarańczowego;  odpady ulegające biodegradacji, w tym również odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji – w workach koloru brązowego;  popioły paleniskowe – w workach koloru szarego; b) zmieszanych odpadów komunalnych – w workach koloru czarnego. Odbiór odpadów będzie odbywał się z miejsc określonych w § 16 ust. 3 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe, który stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ oraz w terminach określonych w rozdziale III.1 ust. 3.5 pkt 1 SIWZ. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych tj. a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) zużyte baterie i akumulatory, c) przeterminowane leki i chemikalia, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) zużyte opony, f) budowlane i rozbiórkowe, g) tworzywa sztuczne, h) szkło, i) metal, j) papier, k) ulegające biodegradacji, w tym również odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, l) zielone z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Miejsce Piastowe w miejscowości Targowiska, na działce nr 1096/1, w terminach określonych w rozdziale III.1 ust. 3.5 pkt 3 SIWZ. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych tj.: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) akumulatory, c) chemikalia, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) budowlane i rozbiórkowe, f) zużyte opony, g) szło gromadzone w pojemnikach do selektywnej zbiórki, należących do zamawiającego, w ramach tzw. mobilnej zbiórki, w terminach określonych w rozdziale III.1 ust. 3.5 pkt 2 SIWZ. 4) Wykonawca zobowiązany jest również do odbioru i zagospodarowania zużytych baterii, które będą zbierane w wyznaczonych przez zamawiającego szkołach i w Urzędzie Gminy Miejsce Piastowe. Odebranie odpadów będzie następowało w zależności od zapełnienia pojemników po zgłoszeniu potrzeby odbioru przez zamawiającego, w ramach tzw. mobilnej zbiórki, w terminach określonych w rozdziale III.1 ust. 3.5 pkt 2 SIWZ. 5) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania przeterminowanych leków z wyznaczonych przez zamawiającego ośrodków zdrowia, w których zostaną umieszczone pojemniki do gromadzenia tego rodzaju odpadów. Pojemniki zostaną ustawione w ośrodkach zdrowia znajdujących się w miejscowościach na terenie Gminy Miejsce Piastowe. Odebranie odpadów będzie następowało w zależności od zapełnienia pojemników po zgłoszeniu potrzeby odbioru przez zamawiającego, w ramach tzw. mobilnej zbiórki, w terminach określonych w rozdziale III.1 ust. 3.5 pkt 2 SIWZ. 3.5. Sposób świadczenia usług 1) Zabudowa jednorodzinna. Na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie obowiązywał system workowy zbiórki odpadów komunalnych: a) selektywnie zbierane odpady komunalne (papier, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, odpady zielone, odpady ulegające biodegradacji, w tym również odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, popioły paleniskowe) gromadzone będą przez właścicieli nieruchomości w workach foliowych o pojemności od 60 l do 120 l. W worki foliowe nieruchomość wyposaża właściciel nieruchomości. Kolory worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki określone zostały w rozdziale III.1 ust. 3.4 pkt 1 lit. a SIWZ oraz w § 8 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe. Częstotliwość odbioru worków dla:  metalu, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, odpadów ulegających biodegradacji, w tym również opakowań ulegających biodegradacji – dwa razy w miesiącu,  papieru – jeden raz na trzy miesiące,  zielonych – jeden raz w miesiącu w okresie od 1 maja do 30 listopada,  popiołów paleniskowych – jeden raz w miesiącu. Harmonogram na okres od 1.07.2017 r. do 31.12.2017 r. wraz z trasami przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne zbierane selektywnie ustala wykonawca i dostarcza zamawiającemu w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy w celu akceptacji. Na okres od 1.04.2017 r. do 30.06.2017 r. Gmina posiada harmonogram, który będzie stanowił załącznik do umowy; b) zmieszane odpady komunalne będą gromadzone przez właścicieli nieruchomości w workach foliowych o pojemności od 60 l do 120 l. W worki foliowe nieruchomość wyposaża właściciel nieruchomości. Na zmieszane odpady komunalne przeznaczone są worki w kolorze czarnym, zgodnie z rozdziałem III.1 ust. 3.4 pkt 1 lit. b SIWZ oraz § 8 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe. Częstotliwość odbioru worków – w okresie od 1.04.2017 r. do 30.06.2017 r. dwa razy w miesiącu. W okresie od 1.07.2017 r. do 31.12.2017 r. co dwa tygodnie. Harmonogram na okres od 1.07.2017 r. do 31.12.2017 r. wraz z trasami przejazdu samochodów odbierających zmieszane odpady komunalne ustala wykonawca i dostarcza zamawiającemu w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy w celu akceptacji. Na okres od 1.04.2017 r. do 30.06.2017 r. Gmina posiada harmonogram, który będzie stanowił załącznik do umowy; 2) Mobilna zbiórka odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować jeden raz w roku odbiór wszystkich powstających w gospodarstwach domowych odpadów tj.: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, akumulatory, chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony w ramach tzw. mobilnych zbiórek odpadów. Zbiórka mobilna będzie w tym przypadku polegała na odbiorze odpadów z miejsca położonego w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości. Szczegółowy termin i sposób przeprowadzenia zbiórek zostanie uzgodniony z zamawiającym; b) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować jeden raz w roku odbiór przeterminowanych leków i zużytych baterii w ramach tzw. mobilnych zbiórek odpadów z miejsc, o których mowa w rozdziale III.1 ust. 3.4 pkt 4 i 5 SIWZ, w terminie do 5 dni od zgłoszenia potrzeby odbioru przez zamawiającego; c) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych jeden raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem, na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości; d) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru szła gromadzonego w pojemnikach do selektywnej zbiórki, należących do zamawiającego i zlokalizowanych na terenie Gminy w miejscach przez niego wskazanych. Odebranie odpadów będzie następowało 2 razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem. Zamawiający posiada aktualnie własne pojemniki typu igloo w następującej ilości: - pojemniki na szkło: 90 sztuk. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji pojemników będących jego własnością. Wykonawca w takim przypadku jest zobowiązany do przeniesienia pojemnika we wskazane przez zamawiającego miejsce. 3) Punkt selektywnego zbierania odpadów: Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych przyjętych przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Targowiskach, działka nr 1096/1, tj: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki i chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, opony, budowlane i rozbiórkowe, tworzywa sztuczne, szkło, metal, papier, ulegające biodegradacji, w tym również odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, zielone – w terminie do 3 dni od zgłoszenia potrzeby odbioru przez zamawiającego. 3.6. Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca jest zobowiązany odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i zbieranych w sposób selektywny; 2) W celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy wykonawca jest zobowiązany posiadać czytniki kodów kreskowych; 3) Wykonawca będzie prowadził sczytywanie kodów kreskowych przyklejanych przez właścicieli nieruchomości na workach z odpadami komunalnymi, a kopię danych w formie elektronicznej będzie przekazywał zamawiającemu – do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; 4) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczenia usług; 5) Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów; 6) Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne; 7) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, oraz zapisami SIWZ i postanowieniami umowy; 8) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za szkody spowodowane w majątku zamawiającego lub osób trzecich oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób trzecich, a powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia; 9) Odbiór odpadów będzie wykonywany w dni robocze od poniedziałku do soboty, w godzinach od 7:00 do 18:00, zgodnie z harmonogramem. Wykonawca do 7 dni od daty podpisania umowy przedłoży zamawiającemu harmonogram na okres od 1.07.2017 r. do 31.12.2017 r. wraz z trasami przejazdu samochodów odbierających odpady zmieszane i zbierane selektywnie z terenu Gminy (dotyczących zarówno odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, jak i w ramach tzw. mobilnej zbiórki), w celu akceptacji przez zamawiającego. Po zaakceptowaniu harmonogramu i tras przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne przez zamawiającego stają się one obowiązującymi do stosowania; Harmonogram odbioru odpadów i trasy przejazdów mogą być zmienione na pisemny wniosek każdej ze stron pod warunkiem, że zmiana jest uzasadniona. Zmiana taka może nastąpić z miesięcznym wyprzedzeniem przed jej wejściem do stosowania z uwagi na konieczność poinformowania mieszkańców o planowanej zmianie. W przypadku dokonania zmian harmonogramu lub trasy przejazdu samochodu odbierającego odpady, wykonawca ma obowiązek poinformować o zmianach właścicieli nieruchomości zamieszkałych co najmniej z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Harmonogram zostanie także umieszczony na stronie internetowej www.miejscepiastowe.pl; 10) wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg po których odbywał się będzie odbiór, tj. ich szerokości i rodzaju nawierzchni; 11) Wykonawca ma obowiązek kontrolowania spełniania przez właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny i od których odbiera odpady, czy realizują obowiązek segregacji zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe. Jednocześnie wykonawca ma obowiązek informowania zamawiającego o każdym przypadku nieprzestrzegania powyższego obowiązku. W przypadku stwierdzenia niewykonywania obowiązku segregacji przez właściciela nieruchomości, wykonawca odbierający odpady ma obowiązek przejąć je jako odpady zmieszane i natychmiast powiadomić Gminę. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 12) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy wykonawcy pojemników stanowiących własność zamawiającego lub dostarczanych przez wykonawcę, wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia nowych pojemników na swój koszt; 13) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych wynikającej z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, wskazanej w uchwale Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. poz. 222) – Gmina Miejsce Piastowe należy do Regionu Południowego. W przypadku wystąpienia awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub w innych przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, uniemożliwiających przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych lub odpadów zielonych od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości odpady te przekazuje się do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Zamawiający informuje, iż ma zawartą umowę wykonawczą z dnia 25 lutego 2014 r. do Porozumienia międzygminnego zawartego w dniu 20 grudnia 2013 r. pomiędzy Gminą Krosno a Gminą Miejsce Piastowe – załącznik nr 10 do SIWZ; 14) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do w/w instalacji w dniu ich odbioru; 15) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ, instalacje, w tym regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych do których będzie przekazywał odpady wytworzone na terenie Gminy Miejsce Piastowe i pochodzące od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zgodnie z art. 6d ust. 4 pkt 5 ucpg; 16) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów zbieranych w sposób selektywny, z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz z przeprowadzonych na terenie Gminy mobilnych zbiórek do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.); 17) Wykonawca jest zobowiązany odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i zbieranych w sposób selektywny; 18) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ucpg, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), uchwałą Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. poz. 222) 19) Wykonawca obowiązany jest do utrzymania czystości wokół pojemników w momencie odbioru odpadów, w tym zabrania odpadów znajdujących się obok pojemników oraz ich utrzymania w dobrym stanie sanitarnym i technicznym. Wykonawca obowiązany jest ponadto do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników przez niego dostarczanych oraz stanowiących własność zamawiającego, co najmniej jeden raz w roku; 20) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia; 21) W odniesieniu do odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni wykonawca sporządzi i dostarczy zamawiającemu raport: z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów – oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów – w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 22) W odniesieniu do odpadów odebranych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w Targowiskach, działka nr 1096/1 do 3 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni wykonawca sporządzi i dostarczy zamawiającemu raport z dowodami ważenia, z podaniem ilości odebranych odpadów (z podziałem na frakcje) – w celu potwierdzenia wykonania usługi; 23) Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał zamawiającemu sprawozdanie zgodnie z art. 9n ucpg, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 24) W celu umożliwienia sporządzenia przez zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ucpg, wykonawca zobowiązany będzie przekazać zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie wykonawca, a nie zamawiający; 25) Wykonawca ma obowiązek transportować odebrane od właścicieli odpady komunalne w taki sposób, aby zapobiegać mieszaniu odpadów odebranych w sposób selektywny z odpadami komunalnymi zmieszanymi, a także mieszaniu ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe; 26) Odbieranie w wyjątkowych sytuacjach na zgłoszenie zamawiającego odpadów zgromadzonych na nieruchomościach, poza ustalonym harmonogramem, w terminie do 2 dni roboczych od daty zgłoszenia; 27) Wykonawca, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, ma obowiązek spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 28) Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę kierowców i osoby obsługujące samochody odbierające odpady komunalne, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) 29) Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności, o których mowa powyżej będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) 30) Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie dłuższym niż 10 dni roboczych, wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu zanonimizowane kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawców z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w pkt 31, dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek) lub zanonimizowanych dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika do ubezpieczeń; 31) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 28 na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności, poprzez kontrolę przez przedstawicieli zamawiającego lub upoważnione osoby trzecie na miejscu wykonania świadczenia lub zwrócenie się o przeprowadzenie stosownej kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w razie powzięcia wątpliwości co do sposobu zatrudnienia wyżej wymienionych osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia wykonawcy; 32) Nieprzedłożenie przez wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt 30 w terminie wskazanym przez zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na umowę o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w umowie oraz stanowić będzie dla zamawiającego podstawę do zawiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umowę cywilnoprawną. 33) Pozostałe obowiązki:  wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Miejsce Piastowe do niezbędnego minimum,  zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym,  wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy,  dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy,  okazanie na żądanie zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa,  Wykonawca nie może zbywać ani przenosić na rzecz osób trzecich praw i wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy, bez uzyskania pisemnej zgody zamawiającego. 3.7. Prawa i obowiązki zamawiającego: 1) przekazanie wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy wykazu nieruchomości i gospodarstw znajdujących się na tych nieruchomościach, z których odbierane będą odpady komunalne, w tym odpady selektywnie zbierane. Wykaz nieruchomości będzie aktualizowany przez zamawiającego w miarę potrzeb wynikających ze składanych przez właścicieli nieruchomości deklaracji; 2) wskazania w terminie 14 dni od podpisania umowy miejsc z podaniem adresu, w których zlokalizowane będą pojemniki na zużyte baterie, szkło oraz przeterminowane leki; 3) kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług – na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego skierowania swojego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji przedmiotu umowy; 4) zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa. O terminie wprowadzenia przewidywanej zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, zamawiający poinformuje wykonawcę co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem zmiany; 5) zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne. Informacje dodatkowe dotyczące zamówienia zawiera Rozdział III.2 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach