Przetargi.pl
Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Pacanów w 2021r.

Gmina Pacanów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-133 Pacanów, Rynek
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 765 403 , fax. 413 765 980
  • Data zamieszczenia: 2021-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pacanów
    Rynek 15
    28-133 Pacanów, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 765 403, fax. 413 765 980
    REGON: 29101054700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ug.pacanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Pacanów w 2021r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: „Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Pacanów w 2021r.”. 2. Opis Przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Pacanów. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Pacanów oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe. 2.1. Odpady będą odbierane z terenu gminy Pacanów, liczącej na dzień 31.12.2019 r. wg. ewidencji osób ok. 7477 mieszkańców (na terenie 28 sołectw: Biechów, Biskupice, Chrzanów, Grabowica, Karsy Dolne, Karsy Duże, Karsy Małe, Kępa Lubawska, Komorów, Kółko Żabieckie, Książnice, Niegosławice, Oblekoń, Pacanów, Podwale, Rataje Karskie, Rataje Słupskie, Słupia, Trzebica, Wola Biechowska, Wójcza, Wójeczka, Zborówek, Zborówek Nowy, Zołcza - Ugory, Żabiec, Kwasów, Sroczków. Liczba osób zamieszkałych stale na dzień 29.12.2020 r. wg. złożonych deklaracji: 5 750 mieszkańców. Liczba złożonych deklaracji z budynków zamieszkałych na dzień 29.12.2020 r. to 2 071 szt. Liczba domków letniskowych. 39 posesji. Liczba budynków wielolokalowych: 6 budynków (1 w m. Słupia, 1 w m. Kwasów, 1 w m. Wójcza, 3 w Pacanów), ogółem ok. 63 deklaracje, W/w liczba nieruchomości z których odbierane będą odpady może ulec zmianie w ciągu trwania zadania. 2.2 Zakres zamówienia obejmuje odbiór i transport: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zgromadzonych w workach i pojemnikach z nieruchomości zamieszkałych wystawionych na trasie odbioru w ilości ok. 541,70 Mg/rok. Worki na w/w odpady zabezpieczają właściciele posesji we własnym zakresie; b) segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach i wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości ok. 167,89 Mg/rok. Worki na w/w odpady dostarcza Wykonawca;  papier i tektura,  szkło białe i kolorowe,  tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal. c) odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych:  tworzywa sztuczne i metal, papier i tekturę, szkło, opakowania wielomateriałowe, bioodpady, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte meble (odpady wielkogabarytowe), tekstylia i odzież, odpady budowlane pochodzące z drobnych remontów, odpady komunalne klasyfikowane jako niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji, zużytych baterii i akumulatorów, popiół z pieców opalanych paliwem stałym. Orientacyjna ilości odebranych odpadów z PSZOK w tym:  zużyte opony - ok. 18,73 Mg/rok  odpady wielkogabarytowe – ok. 96,50 Mg/rok  odpady betonu i gruzu – ok. 5,50 Mg/rok  elektroodpady – ok. 8,64/rok Mg  leki - 0,015 Mg Masa odpadów podana w niniejszym punkcie jest wielkością orientacyjną, wynikającą z danych o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Pacanów w ciągu ostatnich 11 miesięcy interpolowana do 12 m-cy i w trakcie realizacji zamówienia może ulec zmianie. 2.3. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a) pojemniki na odpady o pojemności 120 l; b) pojemniki na odpady o pojemności 240 l; c) pojemniki na odpady o pojemności 1 100 l; d) pojemniki KP 7, o pojemności 7,0 m3 e) pojemniki, w tym worki z folii LDPE o pojemności od 80 l do 120 l, 2.4. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory: a) kolor niebieski na papier i tektura, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji z napisem „Papier”; b) kolor żółty na tworzywa sztuczne, metal, odpady wielomateriałowe z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”; c) kolor zielony na szkło białe i kolorowe z napisem „Szkło”; d) kolor brązowy na odpady biodegradowalne z napisem „Bio”; e) kolor czarny na odpady pozostałe po segregacji i niesegregowane (zmieszane). 2.5. Worki na odpady segregowane z folii polietylenowej o grubości min.0,06mm, dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca w ilości koniecznej do zebrania segregowanych odpadów. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy. Worki do selektywnej zbiorki powinny być odpowiednio opisane. Odbierając odpady segregowane wykonawca zobowiązany jest pozostawić właścicielowi minimum taką ilość worków danego koloru jaką zabrał. 2.6. Wykonawca dostarczy do Urzędu Miasta i Gminy worki do selektywnej zbiórki odpadów po 500 szt. każdego koloru w pierwszym miesiącu świadczenia usługi oraz na każde zgłoszenie, potrzebnej ilości worków. 2.7. Wykonawca wyposaży w pojemniki Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) 10 pojemników 1100 l po 2 szt. na odpady: bio, papier, plastik i metal, odpady wielomateriałowe oraz szkło, popiół, b) 4 pojemniki KP 7, na odpady budowlane, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe i elektroodpady – pojemniki otwarte bez pokryw. c) 2 pojemniki na zbiórkę przeterminowanych leków o pojemności min. 80 l (pojemniki należy dostarczyć do dwóch aptek na terenie Pacanowa), d) 1 pojemnik 120 l, na odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji, e) 1 pojemnik 120 l, na zużyte baterie i akumulatory, f) 1 pojemnik 1100 l na odpady niebezpieczne, g) 1 pojemnik 1100 l na zużyte tekstylia i odzież, h) 3 pojemniki 1100 l z opcją zamykania które zostaną zlokalizowane na terenie Urzędu Miasta i Gminy Pacanów 2.8. Odbiór odpadów. Odpady komunalne, wyłącznie z budynków mieszkalnych (jedno i wielolokalowych) i domków letniskowych, odbierane będą w następujący sposób: a) odpady zmieszane - w okresie od 1 kwietnia do 31 października - jeden raz w tygodniu z budynków wielolokalowych i jeden raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych, natomiast w okresie od 1 listopada do 31 marca - jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy. b) odpady selektywnie zebrane takie jak papier, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielkomateriałowe - jeden raz na miesiąc, zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym po podpisaniu umowy (dotyczy tylko odpadów gromadzonych w workach żółtych, niebieskich i zielonych). c) bioodpady - w okresie od 1 kwietnia do 31 października - jeden raz w tygodniu z budynków wielolokalowych i jeden raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych, natomiast w okresie od 1 listopada do 31 marca - jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy d) Odbiór odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych będzie się odbywał co najmniej raz w miesiącu a w przypadku wystąpienia takiej konieczności, na każde wezwanie Zamawiającego, lecz nie częściej niż 3 razy w miesiącu. Odpady biodegradowalne gromadzone w workach brązowych będą odbierane z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na wezwanie Zamawiającego w trakcie odbiorów odpadów zmieszanych na terenie Gminy. e) W przypadku budynku DPS Słupia gromadzącego odpady w pojemnikach KP7 odbiór odpadów odbywać się będzie po zgłoszeniu zapełnienia pojemnika KP7 lecz nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu. f) Odbiór odpadów z aptek na terenie Gminy Pacanów będzie się odbywał na każde wezwanie Zamawiającego lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu i nie częściej niż 2 razy w miesiącu. Dotyczy to również odpadów komunalnych klasyfikowanych jako niebezpieczne, przeterminowanych chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji, zużytych baterii i akumulatorów z PSZOK. g) W przypadku gdy Wykonawca odbiera we własnym zakresie (na podstawie umów cywilno-prawnych), odpady z posesji niezamieszkałych z terenu Gminy Pacanów, zabrania się odbioru i transportu tych odpadów razem z odpadami odbieranymi z posesji zamieszkałych na podstawie niniejszego postępowania. 2.9. Odpady należy transportować do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ZGOK Sp. z o.o. Rzędów (z wyłączeniem odpadów komunalnych klasyfikowanych jako niebezpieczne, przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji przeterminowanych leków). W zakres zamówienia wchodzi także ew. porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów na PSZOK, oraz przy posesjach zamieszkałych, w przypadku jego zanieczyszczenia w trakcie odbioru i załadunku odpadów. Przeterminowane leki i chemikalia, odpady komunalne klasyfikowane jako niebezpieczne, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania we własnym zakresie. W przypadku wystąpienia awarii RIPOK dla regionu 5 należy transportować do zastępczej instalacji dla tego regionu 2.10. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową zbiórkę i transport odebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 2.11. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 2.12. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 2.13. Odbiór odpadów segregowanych może być realizowany jednym wyspecjalizowanym pojazdem nie dokonując mieszania frakcji odpadów selektywnie zebranych w poszczególnych kolorach worków. 2.14. Odbiór i transport odpadów winien odbywać się w dniu zbiórki odpadów w godzinach przyjmowania odpadów przez z RIPOK w Rzędowie. 2.15.W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.16. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. 2.17. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia comiesięcznych kontroli gospodarstw, z których odbierane są odpady komunalne. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (tj. w sposób niezgodny wymaganiami zawartymi w obowiązujących przepisach prawa), Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego, lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną (w postaci elektronicznej) z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 2.18. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego udostępni wydruk GPS pojazdów obrazujący trasy ich przejazdów. 2.19. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu, co miesiąc w załączeniu do przekazywanej faktury za wykonaną usługę, dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Informację, w formie pisemnej o masie odpadów dostarczonych każdym pojazdem do RIPOK w Rzędowie podczas każdego odbioru z terenu Gminy Pacanów zawierającą następujące dane: - nr rejestracyjny pojazdu odbierającego odpady, - masę własną pojazdu, masę całkowitą i masę odpadów przewiezionych pojazdem. - datę i godzinę ważenia pojazdu, - informację o rodzaju odpadów zgodnie z obowiązującymi kodami odpadów, - informacje o miejscowościach z jakich zostały odebrane odpady, Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia odrębnej ewidencji odpadów (karty przekazania odpadów) odbieranych z PSZOK w m. Słupia Ważenie pojazdu i odpadów może być wykonywane wyłącznie z wykorzystaniem urządzeń posiadających aktualną legalizację potwierdzoną przez Urząd Miar zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca dostarczy dokument poświadczający ich legalizację Zamawiającemu. b) Roczne sprawozdanie zgodne z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; c) Wykonawca będzie dostarczał zamawiającemu informację o ilości zebranych odpadów i ilości przekazanych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych do 10 dnia miesiąca po miesiącu w którym nastąpił odbiór 2.20. W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt, odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. 2.21. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej, kontrolnego zważenia pojazdu przed i po zbiórce odpadów w terenie, w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Pacanów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu 2.22. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Pacanów. 2.23. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób realizujących przedmiot zamówienia. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w pkt 3.2 SIWZ jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach