Przetargi.pl
Odbieranie i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Karczmiska

Gmina Karczmiska ogłasza przetarg

  • Adres: 24-310 Karczmiska, ul. Centralna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 287 026 , fax. 81 8287026 w. 25
  • Data zamieszczenia: 2019-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Karczmiska
    ul. Centralna 17
    24-310 Karczmiska, woj. lubelskie
    tel. 818 287 026, fax. 81 8287026 w. 25
    REGON: 43101968400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugkarczmiska.bip.lubelskie.pl/index.php?id=79

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Karczmiska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest cykliczne świadczenie w całym okresie realizacji zamówienia usługi odbioru i transportu do wskazanych przez Zamawiającego instalacji wszystkich odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Karczmiska pochodzących z: 1) nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, 2) nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (za wyjątkiem odpadów powstających na cmentarzach – nieruchomości te Uchwałą Nr XXXIX/215/2017 Rady Gminy Karczmiska z dnia 26 października 2017 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, Dz. Urz. Woj. Lub. poz. 4357 – zostały wyłączone z systemu), 3) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 4) z ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów surowcowych – tzw. „dzwonów”; oraz 5) dostarczanie właścicielom nieruchomości worków na odpady surowcowe. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wyposażenia nieruchomości w pojemniki. Obowiązek wyposażenia posesji w pojemnik spoczywa na właścicielu danej nieruchomości. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Zakres usługi w całym okresie realizacji zamówienia obejmuje: 3.1. Cykliczny odbiór i transport z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady następujących frakcji odpadów komunalnych: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod odpadu: 20 03 01 – wszystkie kody odpadów podano zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów – Dz.U. z 2014 r. poz. 1923; w okresie świadczenia usługi mogą zaistnieć przypadki, że dany rodzaj odpadu może zostać sklasyfikowany przez instalację komunalną pod innym kodem), b) odpady ze szkła i odpady opakowaniowe ze szkła (kod: 15 01 07), c) odpady z papieru oraz tektury i odpady opakowaniowe z papieru i tektury (kod: 15 01 01), d) odpady tworzyw sztucznych, odpady metali i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz z metali, a także odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kod: ex 20 01 39), e) odpady popiołu paleniskowego z gospodarstw domowych (kod: ex 20 01 99), f) odpadów wielkogabarytowych (kod: 20 03 07), g) opon (kod: 16 01 03), h) zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, baterii i akumulatorów (kod: 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36), i) odpadów środków chemicznych, farb i lakierów, przepracowanych olejów oraz opakowań po nich (kod: 20 01 19*, 20 01 80, 20 01 13*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 26*, 15 01 10*), j) przeterminowanych leków (kod: 20 01 31*, 20 01 32), k) odpadów ulegających biodegradacji (kod: ex 20 01 08); 3.1.1.) Sposób gromadzenia odpadów na w/w nieruchomościach. Rodzaj oraz wielkość pojemników została określona w Uchwale Nr XXXIX/214/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karczmiska” (Dz. Urz. Woj. Lub. poz. 4356): a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – pojemniki o pojemności 60 l – – 1100 l; czarne worki o pojemności 60 l – 240 l, b) odpady ze szkła i odpady opakowaniowe ze szkła – worki lub pojemniki w kolorze zielonym, w przypadku budynków wielorodzinnych oraz placów rekreacyjnych zbierane w pojemniki typu „dzwon”, c) odpady z papieru oraz tektury i odpady opakowaniowe z papieru i tektury – worki lub pojemniki w kolorze niebieskim, w przypadku budynków wielorodzinnych oraz placów rekreacyjnych zbierane w pojemniki typu „dzwon”; d) odpady tworzyw sztucznych, odpady metali i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz z metali, a także odpady opakowaniowe wielomateriałowe – worki lub pojemniki w kolorze żółtym, w przypadku budynków wielorodzinnych oraz placów rekreacyjnych zbierane w pojemniki typu „dzwon”; przy większej ilości surowców typu papier, karton, tworzywa sztuczne dopuszcza się gromadzenie tych surowców w pojemnikach typu big-bag lub w związanych belkach; e) popiół – własny worek właściciela nieruchomości w innym kolorze niż żółty, zielony, niebieski, brązowy oraz czarny, f) odpady wielkogabarytowe – luzem, g) zużyte urządzenia elektryczne – luzem lub w przypadku drobnego sprzętu własny worek właściciela w kolorze innym niż żółty, zielony, niebieski, brązowy, czarny; na placach rekreacyjnych baterie zbierane w specjalne pojemniki, h) odpady ulegające biodegradacji – worki w kolorze brązowym. 3.1.2. Częstotliwość odbioru. a) z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych oraz mieszanych: odpadów surowcowych w workach żółtych – nie rzadziej niż jeden raz w ciągu miesiąca; odbiór szkła w workach zielonych, odbiór odpadów papieru w workach niebieskich – raz na dwa miesiące; odbiór popiołu w okresie od października do kwietnia – raz w miesiącu, b) z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych oraz mieszanych: - (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne w miesiącach styczeń – sierpień oraz listopad – grudzień jeden raz w miesiącu, - (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne w miesiącach wrzesień – październik raz na tydzień z budynków wielolokalowych i raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych, c) odbiór odpadów zmieszanych, odbiór odpadów ulegających biodegradacji, odbiór odpadów surowcowych – z budynków wielorodzinnych oraz podanych przez Zamawiającego punktów, w których np. w okresach świątecznych, sezonowych zostanie wytworzona zwiększona ilość odpadów (m.in. szkół, nieruchomości przeznaczonych na cele wypoczynkowe) – nie rzadziej niż dwa razy w ciągu miesiąca w terminie odbioru przewidzianym w harmonogramie dla danej miejscowości oraz w terminie przewidzianym dla innych miejscowości, d) odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, baterii i akumulatorów, wystawionych do granicy nieruchomości – raz w roku zgodnie z ustalonym harmonogramem. 3.2. Odbiór i transport ze znajdującego się w Karczmiskach Pierwszych, ul. Nadrzeczna 212A, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, następujących odpadów: a) przeterminowanych leków (kod: 20 01 31*, 20 01 32), b) odpadów środków chemicznych, farb i lakierów, przepracowanych olejów oraz opakowań po nich (kod: 20 01 19*, 20 01 80, 20 01 13*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 25, 20 01 26*), c) zużytych baterii i akumulatorów (kod: 20 01 33*, 20 01 34), d) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod: 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), e) odpadów wielkogabarytowych (m.in. mebli, dywanów, itp., kod: 20 03 07), f) zużytych opon pochodzących od samochodów, ciągników oraz maszyn rolniczych, rowerowych, motorowych (kod: 16 01 03), g) odpadów ulegających biodegradacji (kod: ex 20 01 08), h) popiołu paleniskowego z gospodarstw domowych (kod: ex 20 01 99), i) odpadów budowlanych i remontowych z wyjątkiem azbestu – w tym także zmieszanych odpadów budowlanych i remontowych, a także gruzu budowlanego (m.in.: siding, pokrycia dachowe, papa, blacha, tworzywa sztuczne, stolarka okienna i drzwiowa, itd., kod: 17 09 04), j) urządzeń zawierających freony (kod: 20 01 23*). 3.2.1. Sposób gromadzenia odpadów wymienionych w pkt 3.2. a) odpady lit. a, b, c, – pojemniki o pojemności 120 l – 1100 l lub worki o pojemności do 240 l, b) odpady wymienione w lit. i – KP7, KP10 lub luzem, c) odpady wymienione w lit. d, j – pod zadaszeniem, d) odpady wymienione w lit. g, h,– w workach lub pojemnikach, e) odpady wymienione w lit. e, f – luzem. 3.2.2. Częstotliwość odbioru odpadów. Odbiór odpadów z PSZOK prowadzony będzie wg. potrzeb, po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego odbioru danych frakcji odpadów, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia. 3.3. Odbiór i transport odpadów z ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów – tzw. „dzwonów”, zlokalizowanych w: Karczmiskach Pierwszych, ul. Centralna 10A (obok budynków ZGK), Karczmiskach Drugich, ul. Starowiejska 226 (obok sklepu, tzw. „Filijki”), Głusku Dużym Kolonii 54 (obok szkoły podstawowej), Słotwinach (przy skrzyżowaniu z drogą w kierunku Uściąża), na 9 placach rekreacyjnych zlokalizowanych w miejscowościach – Bielsko – dz. nr ew. 580/4, Mieczysławka – dz. nr ew. 110/2, Chodlik – dz. nr ew. 586, Noworąblów – dz. nr ew. 59/2, Wymysłów – dz. nr ew. 106, Uściąż – dz. nr ew. 1973, 488; Karczmiska Drugie – dz. nr ew. 606; Słotwiny – dz. nr ew. 539; Zaborze – dz. nr ew. 214. Łączna ilość pojemników: 9 szt. dwukomorowych pojemników typu „dzwon” oraz 9 szt. pojemników na baterie rozstawionych na 9 placach rekreacyjnych; 12 szt. pojemników jednokomorowych typu „dzwon” rozstawionych po 3 szt. w czterech punktach. W ww. pojemnikach gromadzone są następujące frakcje odpadów surowcowych: papier i tektura oraz opakowania z papieru i tektury; tworzywa sztuczne oraz opakowania z tworzyw sztucznych, metale oraz opakowania z metali, a także opakowania wielomateriałowe; szkło i opakowania ze szkła bezbarwnego i kolorowego oraz zużyte baterie i akumulatory. Zamawiający informuje, iż pojemniki zlokalizowane w ogólnodostępnych miejscach zbiórki odpadów są własnością Gminy Karczmiska. 3.3.1. Sposób gromadzenia odpadów. Odpady surowcowe w w/w punktach gromadzone są w trzech jednokomorowych pojemnikach o pojemności 2m3: pojemnik koloru niebieskiego, żółtego oraz zielonego. Odpady surowcowe na placach rekreacyjnych gromadzone są w „dzwonach” dwukomorowych, natomiast zużyte baterie i akumulatory gromadzone są na placach rekreacyjnych w specjalnych pojemnikach. 3.3.2. Częstotliwość odbioru odpadów. Odbiór odpadów z tzw. „dzwonów” prowadzony będzie standardowo z częstotliwością 1 raz w miesiącu, w ostatnim tygodniu każdego miesiąca. W przypadku okresowego zwiększenia strumienia odpadów surowcowych w tych punktach – dodatkowy odbiór po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia. W przypadku zwiększenia ilości ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów w „dzwonach”, po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest odbierać z nich odpady. Odbiór zużytych baterii i akumulatorów z placów rekreacyjnych z częstotliwością raz w miesiącu, podczas odbioru odpadów z „dzwonów”. 3.4. Odbiór i transport odpadów zgromadzonych w akcjach zbiórki, np. „sprzątania świata”, porządkowaniu terenów publicznych, leśnych i pasów drogowych, następujących frakcji odpadów: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów surowcowych, odpadów ulegających biodegradacji, zgromadzonych w workach o pojemności 60l – 240 l, wystawianych do dróg publicznych. Odbiór odpadów po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia lub podczas przejazdu daną trasą zgodnie z harmonogramem. 3.5. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych. 3.5.1. Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Karczmiska i ich transport do instalacji realizowany będzie zgodnie z harmonogramem, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, w dni robocze, w godz. od 7 do 20. Odbiór odpadów z terenu gminy odbywał się będzie cyklicznie w podziale na trzy trasy obejmujące następujące miejscowości: a) trasa pierwsza – Karczmiska Pierwsze i Karczmiska Drugie; b) trasa druga – Bielsko, Chodlik, Głusko Małe, Głusko Duże, Głusko Duże Kolonia, Górki, Wolica, Wolica Kolonia, Jaworce, Zagajdzie; c) trasa trzecia – Grabówki, Mieczysławka, Noworąblów, Słotwiny, Słotwiny-Czerwone Łąki, Słotwiny-Lipki Kolonia, Słotwiny-Pniaki-Kolonia, Uściąż, Uściąż Kolonia, Wymysłów, Zaborze, Zaborze Kolonia. 3.5.2. Ustalone terminy odbioru odpadów oraz ich ewentualne zmiany podlegają obustronnej akceptacji w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. 3.5.3. Popiół, odpady wielkogabarytowe, elektroodpady – odbierane będą na zasadzie wystawki zgodnie z powyższym harmonogramem. 3.5.4. Wszelkie zmiany harmonogramu po jego przyjęciu wymagają formy pisemnej. 3.5.5. Jeden egzemplarz zaakceptowanego harmonogramu na rok 2020, stanowiący załącznik Nr 8 do SIWZ, Wykonawca dostarczy do każdego punktu adresowego na terenie Gminy w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Harmonogram Wykonawca umieści w skrzynce pocztowej, w przezroczystym worku na odpady lub przekaże bezpośrednio właścicielowi nieruchomości. 3.6. Dane dotyczące Gminy Karczmiska istotne z punktu widzenia zamówienia. 3.6.1. Powierzchnia gminy wynosi: 96,71 km2 – gęstość zaludnienia ok. 61,5 o/km2. Długość poszczególnych dróg na terenie gminy: drogi gminne – 99,8 km (w tym ilość dróg asfaltowych 23,20 km, ilość dróg wzmocnionych tłuczniem i żużlem 34,5 km, natomiast drogi gruntowe 42,10 km; na terenie Gminy eksploatowane są drogi szutrowe o szerokości 3m,), drogi powiatowe – 44,76 km, drogi wojewódzkie – 12,3 km. Ilość osób zamieszkałych (na podstawie złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami) – 4543 osób +/- 2% (zamieszkanie okresowe). Liczba budynków wielolokalowych – 3 (Karczmiska Pierwsze – ul. Szkolna 3, ul. Pogodna 87, ul. Południowa 1). Ilość nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne – 54. Ilość pojemników na odpady zmieszane na nieruchomości niezamieszkałych: poj. 60 l – 5 szt., poj. 120 l – 34 szt., poj. 240 l – 23 szt., poj. 1100 l – 22 szt. Tabela - z powodów technicznych brak możliwości wprowadzenia - zamawiający odsyła do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.6.2. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Karczmiska [Mg] - Tabela z powodów technicznych brak możliwości wprowadzenia - zamawiający odsyła do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.6.3. Ilość dostarczonych właścicielom nieruchomości worków na odpady zbierane selektywnie [szt.]. Tabela - z powodów technicznych brak możliwości wprowadzenia - zamawiający odsyła do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.6.4. Ilość odpadów odebranych z PSZOK [Mg]. Tabela - z powodów technicznych brak możliwości wprowadzenia - zamawiający odsyła do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dane dotyczące ilości mieszkańców, pojemników, punktów adresowych oraz ilości odpadów w 2020 r. mają charakter szacunkowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia bądź zmniejszenia ilości obsługiwanych nieruchomości oraz nie zapewnia realizacji zamówienia w prognozowanych ilościach odpadów. 3.7. Obowiązki Wykonawcy: 3.7.1 Cykliczne przekazywanie odebranych z terenu Gminy Karczmiska odpadów komunalnych do wskazanych przez Zamawiającego instalacji: Instalacji Komunalnej w Puławach – Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Puławach przy ul. Dęblińskiej 96, obsługiwanego przez Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Dęblińska 2, 24-100 Puławy lub w przypadku jej awarii do instalacji zastępczych określonych w „Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2022”. W przypadku przekroczenia możliwości technicznych zagospodarowania odpadów w Instalacji Komunalnej w Puławach Wykonawca zobowiązany jest przekazać odpady odebrane z terenu Gminy do innej instalacji wskazanej przez Zamawiającego. 3.7.2. Uzgodnienie harmonogramu dostaw odpadów do Instalacji Komunalnej dostosowanego do terminów odbioru odpadów z terenu Gminy Karczmiska. 3.7.3. Zapoznanie się oraz przestrzeganie Regulaminu przyjmowania i postępowania z odpadami w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych prowadzonym przez ZUK Sp. z o.o. w Puławach. 3.7.4. W przypadku gdy Instalacja Komunalna ulegnie awarii lub z innych przyczyn nie będzie mógł przyjmować odpadów – Wykonawca zobowiązany jest, po otrzymaniu dyspozycji od Zamawiającego, przewieźć odpady do instalacji zastępczej własnym kosztem w ramach zaoferowanej ceny ofertowej. 3.7.5. Terminowe wykonywanie przedmiotowej usługi zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. 3.7.6. Wykonywanie usługi w sposób uniemożliwiający mieszanie odpadów nieselektywnie zebranych z poszczególnymi frakcjami odpadów zebranymi selektywnie. Wykonawca może dokonywać odbioru od właścicieli nieruchomości więcej niż jednej frakcji odpadów komunalnych selektywnie zebranych jednym pojazdem w czasie jednego przejazdu ustaloną w harmonogramie odbioru odpadów trasą, tylko w przypadku jeśli posiada pojazd do tego przystosowany, który uniemożliwia mieszanie ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. 3.7.7. Prowadzenie dokumentacji związanej ze świadczeniem usługi oraz przekazywanie Zamawiającemu sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami prawa. 3.7.8. Przekazanie Zamawiającemu po podpisaniu umowy szczegółowych danych pojazdów oraz osób biorących udział w realizacji zamówienia celem przekazania danych przez Zamawiającego do Instalacji Komunalnej. 3.7.9. Niedokonywanie jakichkolwiek czynności związanych z odzyskiem lub unieszkodliwieniem bądź też zmianą ilości odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub przekazywania ich innych nieuprawnionym podmiotom. 3.7.10. Ponoszenie całkowitej odpowiedzialność za prawidłowe postępowanie z odebranymi i transportowanymi odpadami, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku, transportu, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3.8. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy. 3.8.1. Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych wystawionych bez ograniczenia ich ilości przez właścicieli nieruchomości do granicy nieruchomości przyległej do drogi publicznej, z PSZOK, z placów rekreacyjnych oraz zgromadzonych podczas akcji zbiórki lub z miejsc uzgodnionych przez Wykonawcę z właścicielem nieruchomości. 3.8.2. Przekazanie odebranych odpadów komunalnych do Instalacji Komunalnej tego samego dnia, w którym odpady zostały odebrane od właścicieli nieruchomości. 3.8.3. Cykliczna, zgodna z terminem odbioru danej frakcji odpadów dostawa kompletu worków zakupionych na własny koszt przez Wykonawcę, przeznaczonych na odpady selektywnie zbierane w poszczególnych kolorach do każdego podanego punktu adresowego, w ilości odpowiadającej ilości wystawionych worków. Na wniosek właściciela nieruchomości Wykonawca wydaje dodatkowe worki odpowiadające zwiększonemu zapotrzebowaniu. 3.8.4. Dostarczane worki muszą cechować się następującymi parametrami: pojemność 120 l; wykonane z tworzywa LDPE o grubości nie mniejszej niż 60 mikronów, posiadające mocny i trwały zgrzew uniemożliwiający rozerwanie worka podczas normalnej eksploatacji pod ciężarem odpadów, posiadające jednostronny czytelny nadruk w kolorze kontrastującym z barwą worka. Worki przeznaczone do: 1) gromadzenia papieru i kartonu – w kolorze niebieskim winny być opatrzone napisem „PAPIER”, 2) metali i tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych – w kolorze żółtym winny być opatrzone napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, 3) bioodpadów – w kolorze brązowym winny być opatrzone napisem „BIO”, 4) szkła – w kolorze zielonym winny być opatrzone napisem „SZKŁO”. Wszystkie worki winny być opatrzone napisem „GMINA KARCZMISKA”. 3.8.5. Prowadzenie kontroli zawartości wystawionych przez właścicieli nieruchomości worków i pojemników pod kątem wypełniania obowiązku zbierania odpadów zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku i złożoną deklaracją – poprzez zajrzenie do nich. 3.8.6. W przypadku stwierdzenia, iż w worku lub pojemniku przeznaczonym na odpady segregowane znajdują się odpady niewłaściwie posegregowane – Wykonawca odbiera je jako odpady zmieszane odnotowując zdarzenie w miesięcznym protokole realizacji usług. 3.8.7. Powiadomienie właściciela nieruchomości w przypadku naruszenia Regulaminu poprzez przylepienie na pojemniku nalepki z napisem „niewłaściwa segregacja”. 3.8.8. Dostarczanie Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następnego wraz z fakturą za miesiąc poprzedni protokołu wykonania usługi zgodnego z załącznikiem Nr 9 do SIWZ. 3.8.9. Protokół zawiera informacje o odstępstwach od obowiązków zawartych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, dotyczące m.in.: braku wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, wystawianiu odpadów w innych workach lub poza pojemnikami, prowadzeniu niewłaściwej segregacji, niemożliwości odebrania odpadów z danej nieruchomości ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości lub innych nieprawidłowościach mających znaczenie dla świadczenia usługi wraz z podaniem identyfikatora punktu wywozowego. Oprócz opisu w miesięcznym protokole realizacji usługi zaistniałe zdarzenia należy również udokumentować zdjęciem lub nagraniem. Na prośbę Zamawiającego Wykonawca udostępnia inne informacje związane ze świadczeniem usług, niezbędne Zamawiającemu do realizacji ustawowych obowiązków. 3.8.10. Wyposażenie wszystkich pojazdów odbierających odpady z terenu Gminy Karczmiska w elektroniczny system monitoringu bazujący na GPS rejestrujący przebieg tras. Wszystkie zapisane zdarzenia (załadunek, wyładunek) muszą być rozszerzone o datę i czas oraz współrzędne geograficzne zdarzeń. 3.8.11. Odbieranie odpadów komunalnych z punktów wywozowych ujętych w wykazie, który Zamawiający prześle Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy. Wykaz ten podlegał będzie aktualizacji z częstotliwością jeden raz w miesiącu i przesyłany będzie Wykonawcy przed kolejnym terminem odbioru odpadów drogą elektroniczną. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia przedmiotowej usługi w danym miesiącu zgodnie z harmonogramem ze wszystkich punktów adresowych z zaktualizowanego wykazu. 3.8.12. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy nie jest ujęta w wykazie nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego – pisemnie, telefonicznie lub drogą elektroniczną. 3.8.13. Uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami rozsypanymi z wystawionych pojemników lub worków w trakcie realizacji usługi. 3.8.14. Comiesięczne dostarczenie Zamawiającemu kart przekazania odpadów oraz informacji dotyczących ilości oraz rodzaj odpadów dostarczonych do instalacji, a także ilości wydanych mieszkańcom gminy worków. 3.8.15. Wszystkie przedkładane do rozliczenia realizacji usługi dokumenty należy sporządzać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z przepisami o BDO oraz ustawy o odpadach. 3.8.16. Wykonanie i kolportaż do wszystkich podanych przez Zamawiającego punktów adresowych harmonogramu odbioru odpadów wraz ze znajdującymi się na odwrocie informacjami dotyczącymi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi – w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 3.8.17. Zagwarantowany, permanentny przez okres realizacji zamówienia, dostęp do przebiegu tras dziennych samochodów odbierających odpady, widocznych na mapach poprzez interfejs www – przeglądarkę internetową. Dostęp ten zostanie nieodpłatnie umożliwiony Zamawiającemu najpóźniej od dnia świadczenia usługi przez Wykonawcę. 3.8.18. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 3.8.19. Przestrzeganie zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych, które będą przekazywane lub udostępnione w związku lub w wyniku realizacji przedmiotowej usługi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, oraz ustawy o ochronie danych osobowych. 3.8.20. Zawarcia, w dniu podpisania umowy głównej, umowy powierzenia danych osobowych. 3.8.21. Realizacja usługi również w przypadkach kiedy dojazd do nieruchomości lub punktów zbiórki odpadów jest utrudniony, w szczególności w przypadku złych warunków atmosferycznych, sezonowych utrudnień związanych z pogodą, z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości, itp. – w takich przypadkach nie przysługują Wykonawcy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie. 3.8.22. Wymiana lub naprawa pojemnika, w przypadku jego uszkodzenia z winy realizującego usługę, w terminie podanym w ofercie, od dnia uznania winy. 3.8.23. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu bądź zdrowiu osób trzecich powstałe podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 3.8.24. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca podczas realizacji usługi odbioru dystrybuuje inne dokumenty związane z systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy w postaci ulotek informacyjnych, bez dodatkowego wynagrodzenia. 3.8.25. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia badań, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 16 lipca 2015 r. w sprawie dopuszczania odpadów do składowania na składowiskach (Dz.U. poz. 1277). 3.8.26. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności podczas realizacji zamówienia – art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - kierowcy pojazdów, - osoby nadzorujące odbiór odpadów, - obsługa pojazdów odbierających odpady. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wykonawca posiada wpis do prowadzonego przez Wójta Gminy Karczmiska rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w ustawie z dnia 13 wrzenia 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, b) Wykonawca jest wpisany do prowadzonego przez właściwego marszałka województwa Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, który stanowi integralną część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, zgodnie z ustawą o odpadach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach