Przetargi.pl
Odbieranie i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Karczmiska.

Gmina Karczmiska ogłasza przetarg

  • Adres: 24310 Karczmiska, ul. Centralna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 287 026 , fax. 81 8287026 w. 25
  • Data zamieszczenia: 2017-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Karczmiska
    ul. Centralna 17
    24310 Karczmiska, woj. lubelskie
    tel. 818 287 026, fax. 81 8287026 w. 25
    REGON: 43101968400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugkarczmiska.bip.lubelskie.pl/index.php?id=79&Itemid=42

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Karczmiska.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest cykliczne świadczenie usługi polegającej na odbiorze i transporcie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK Region Puławy – Puławy, ul. Dęblińska 96) wszystkich odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Karczmiska pochodzących z: 1) nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, 2) nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (za wyjątkiem odpadów powstających na cmentarzach – Uchwałą Nr XXXIX/215/2017 Rady Gminy Karczmiska z dnia 26 października 2017 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, Dz. Urz. Woj. Lub. poz. 4357 – nieruchomości, na których znajdują się cmentarze zostały wyłączone z systemu), 3) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 4) z ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów surowcowych – tzw. „dzwonów”; oraz 5) dostarczenie właścicielom nieruchomości worków na odpady surowcowe Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Zakres usługi w całym okresie realizacji zamówienia obejmuje: 3.1. Cykliczny odbiór i transport z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady następujących frakcji odpadów komunalnych: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod odpadu: 20 03 01 – wszystkie kody odpadów podano zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów – Dz.U. z 2014 r. poz. 1923), b) odpady ze szkła i odpady opakowaniowe ze szkła (kod: 15 01 07), c) odpady z papieru oraz tektury i odpady opakowaniowe z papieru i tektury (kod: 20 01 01, 15 01 01), d) odpady tworzyw sztucznych, odpady metali i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz z metali, a także odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kod: 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05, 20 01 40, 15 01 04), e) popiołu (kod: 20 03 99, ex 20 01 99), f) odpadów wielkogabarytowych (kod: 20 03 07), g) opon (kod: 16 01 03), h) zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, baterii i akumulatorów (kod: 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36), i) odpadów środków chemicznych, farb i lakierów, przepracowanych olejów oraz opakowań po nich (kod: 20 01 19*, 20 01 80, 20 01 13*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 26*, 15 01 10*), j) przeterminowanych leków (kod: 20 01 31*, 20 01 32), k) odpadów ulegających biodegradacji (kod: ex 20 01 08); 3.1.1.) Sposób gromadzenia odpadów na w/w nieruchomościach. Rodzaj oraz wielkość pojemników została określona w Uchwale Nr XXXIX/214/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karczmiska” (Dz. Urz. Woj. Lub. poz. 4356): a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – pojemniki o pojemności 60 l – – 1100 l; pojemniki KP7, czarne worki o pojemności 60 l – 240 l, b) odpady ze szkła i odpady opakowaniowe ze szkła – worki lub pojemniki w kolorze zielonym, w przypadku budynków wielorodzinnych oraz placów rekreacyjnych zbierane w pojemniki typu „dzwon”, c) odpady z papieru oraz tektury i odpady opakowaniowe z papieru i tektury – worki lub pojemniki w kolorze niebieskim, w przypadku budynków wielorodzinnych oraz placów rekreacyjnych zbierane w pojemniki typu „dzwon”; d) odpady tworzyw sztucznych, odpady metali i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz z metali, a także odpady opakowaniowe wielomateriałowe – worki lub pojemniki w kolorze żółtym, w przypadku budynków wielorodzinnych oraz placów rekreacyjnych zbierane w pojemniki typu „dzwon”; przy większej ilości surowców typu papier, karton, tworzywa sztuczne dopuszcza się gromadzenie tych surowców w pojemnikach typu big-bag lub w związanych belkach; e) popiół – własny worek właściciela nieruchomości w innym kolorze niż żółty, zielony, niebieski, brązowy oraz czarny, f) odpady wielkogabarytowe oraz opony – luzem, g) zużyte urządzenia elektryczne – luzem lub w przypadku drobnego sprzętu własny worek właściciela w kolorze innym niż żółty, zielony, niebieski, brązowy, czarny; na placach rekreacyjnych baterie zbierane w specjalne kosze, h) odpady ulegające biodegradacji – worki. 3.1.2. Częstotliwość odbioru. a) z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych oraz mieszanych: odpadów zmieszanych, odpadów ulegających biodegradacji, odpadów surowcowych w workach żółtych – nie rzadziej niż jeden raz w ciągu miesiąca; odbiór szkła w workach zielonych, odbiór odpadów papieru – raz na dwa miesiące; odbiór popiołu w okresie od października do kwietnia – raz w miesiącu, b) odbiór odpadów zmieszanych, odbiór odpadów ulegających biodegradacji, odbiór odpadów surowcowych – z budynków wielorodzinnych oraz wskazanych w wykazie punktów adresowych wybranych nieruchomości niezamieszkałych (szkół, instytucji użyteczności publicznej, nieruchomości przeznaczonych na cele wypoczynkowe ) – nie rzadziej niż dwa razy w ciągu miesiąca w terminie odbioru przewidzianym w harmonogramie dla danej miejscowości oraz w terminie przewidzianym dla innych miejscowości, c) odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, baterii i akumulatorów, wystawionych do granicy nieruchomości – raz w roku zgodnie z harmonogramem. 3.2. Odbiór i transport ze znajdującego się w Karczmiskach Pierwszych, ul. Nadrzeczna 212A, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, następujących odpadów: a) przeterminowanych leków (kod: 20 01 31, 20 01 32), b) odpadów środków chemicznych, farb i lakierów, przepracowanych olejów oraz opakowań po nich (kod: 20 01 19, 20 01 80, 20 01 13, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 25, 20 01 26), c) zużytych baterii i akumulatorów (kod: 20 01 33*, 20 01 34), d) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod: 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), e) odpadów wielkogabarytowych, m.in. mebli, dywanów, itp. (kod: 20 03 07), f) zużytych opon pochodzących z samochodów, ciągników oraz maszyn rolniczych, rowerowych, motorowych (kod: 16 01 03), g) odpadów ulegających biodegradacji (kod: 20 01 08, 20 02 01, ex 20 01 08), h) popiołu (kod: 20 03 99, ex 20 01 99), i) odpadów budowlanych i remontowych z wyjątkiem azbestu – w tym także zmieszanych odpadów budowlanych i remontowych, a także gruzu budowlanego (m.in.: siding, pokrycia dachowe, papa, blacha, tworzywa sztuczne, stolarka okienna i drzwiowa, itd., kod: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 03 80, 17 09 04), j) urządzeń zawierających freony (kod: 20 01 23*). 3.2.1. Sposób gromadzenia odpadów wymienionych w pkt 3.2.1. (po rozbudowie PSZOK). a) odpady lit. a, b, c, – pojemniki o pojemności 120 l – 1100 l, b) odpady wymienione w lit. i – KP7, KP10 lub luzem, c) odpady wymienione w lit. d, j – KP zamknięty, d) odpady wymienione w lit. g, h,– w workach lub pojemniku, e) odpady wymienione w lit. e, f – luzem. 3.2.2. Częstotliwość odbioru odpadów. Odbiór odpadów z PSZOK prowadzony będzie wg. potrzeb, po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego odbioru danych frakcji odpadów, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia. 3.3. Odbiór i transport odpadów z ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów – tzw. „dzwonów”, zlokalizowanych w: Karczmiskach Pierwszych, ul. Centralna 10A (obok budynków ZGK), Karczmiskach Drugich, ul. Starowiejska 226 (obok tzw. „Filijki”), Głusku Dużym Kolonii 54 (obok szkoły podstawowej), Słotwinach (przy skrzyżowaniu z drogą w kierunku Uściąża), na 9 placach rekreacyjnych zlokalizowanych w miejscowościach – Bielsko – dz. nr ew. 580/4, Mieczysławka – dz. nr ew. 110/2, Chodlik – dz. nr ew. 586, Noworąblów – dz. nr ew. 59/2, Wymysłów – dz. nr ew. 106, Uściąż – dz. nr ew. 1973, 488; Karczmiska Drugie – dz. nr ew. 606; Słotwiny – dz. nr ew. 539; Zaborze – dz. nr ew. 214. W ww. pojemnikach gromadzone są następujące frakcje odpadów surowcowych: papier i tektura oraz opakowania z papieru i tektury; tworzywa sztuczne oraz opakowania z tworzyw sztucznych, metale oraz opakowania z metali, a także opakowania wielomateriałowe; szkło i opakowania ze szkła bezbarwnego i kolorowego oraz zużyte baterie i akumulatory. 3.3.1. Sposób gromadzenia odpadów. Odpady surowcowe w w/w punktach gromadzone są w trzech jednokomorowych pojemnikach o pojemności 2m3: pojemnik koloru niebieskiego, żółtego oraz zielonego. Odpady surowcowe na placach rekreacyjnych gromadzone są w „dzwonach” dwukomorowych, natomiast zużyte baterie i akumulatory gromadzone są na placach rekreacyjnych w specjalnych pojemnikach. 3.3.2. Częstotliwość odbioru odpadów. Odbiór odpadów z tzw. „dzwonów” prowadzony będzie standardowo z częstotliwością 1 raz w miesiącu, w ostatnim tygodniu każdego miesiąca. W przypadku okresowego zwiększenia strumienia odpadów surowcowych w tych punktach – dodatkowy odbiór po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia. W przypadku zwiększenia ilości ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów w „dzwonach”, po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest odbierać z nich odpady. Odbiór zużytych baterii i akumulatorów z placów rekreacyjnych z częstotliwością raz w miesiącu, podczas odbioru odpadów z „dzwonów”. 3.4. Odbiór i transport odpadów zgromadzonych w akcjach zbiórki, np. „sprzątania świata”, porządkowaniu terenów publicznych, leśnych i pasów drogowych, następujących frakcji odpadów: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów surowcowych, odpadów ulegających biodegradacji, zgromadzonych w workach o pojemności 60l – 240 l, wystawianych do dróg publicznych. Odbiór odpadów po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w ciągu 4 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia lub podczas przejazdu daną trasą zgodnie z harmonogramem. 3.5. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych. 3.5.1. Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Karczmiska i ich transport do instalacji realizowany będzie zgodnie z harmonogramem, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, w dni robocze, w godz. od 7 do 20. Odbiór odpadów z terenu gminy odbywał się będzie cyklicznie w podziale na trzy trasy obejmujące następujące miejscowości: a) trasa pierwsza – Karczmiska Pierwsze i Karczmiska Drugie; b) trasa druga – Bielsko, Chodlik, Głusko Małe, Głusko Duże, Głusko Duże Kolonia, Górki, Wolica, Wolica Kolonia, Jaworce, Zagajdzie; c) trasa trzecia – Grabówki, Mieczysławka, Noworąblów, Słotwiny, Słotwiny-Czerwone Łąki, Słotwiny-Lipki Kolonia, Słotwiny-Pniaki-Kolonia, Uściąż, Uściąż Kolonia, Wymysłów, Zaborze, Zaborze Kolonia. 3.5.2. Ustalone terminy odbioru odpadów oraz ich ewentualne zmiany podlegają obustronnej akceptacji w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. 3.5.3. Popiół, opony, odpady wielkogabarytowe, elektroodpady – odbierane będą na zasadzie wystawki zgodnie z powyższym harmonogramem. 3.5.4. Wszelkie zmiany harmonogramu po jego przyjęciu wymagają formy pisemnej. 3.5.5. Jeden egzemplarz zaakceptowanego harmonogramu na rok 2018 Wykonawca dostarczy do każdego punktu adresowego na terenie Gminy zgodnie z otrzymanym wykazem do dnia 22 grudniu 2017 r., przed terminem świadczenia usługi, wraz z kompletem worków do segregacji w ilości po 3 szt. każdego koloru. Harmonogram Wykonawca umieści w skrzynce pocztowej, w przezroczystym worku na odpady lub przekaże bezpośrednio właścicielowi nieruchomości. 3.6. Dane dotyczące Gminy Karczmiska istotne z punktu widzenia zamówienia. 3.6.1. Powierzchnia gminy wynosi: 95 km2 – gęstość zaludnienia ok. 61,5 o/km2. Długość poszczególnych dróg na terenie gminy: drogi gminne – 34 km (w tym drogi szutrowe o szerokości 3m, przejazd którymi, przy złych warunkach pogodowych jest utrudniony, drogi powiatowe – 44,7 km, drogi wojewódzkie – 12,3 km. Ilość mieszkańców: zameldowanych – 5703 osób, zamieszkałych (w oparciu o złożone deklaracje) – 4717 osób +/- 2% (zamieszkanie czasowe). Liczba budynków wielorodzinnych – 5. Ilość nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne: ok. 53. Odległość od wskazanej w Wojewódzkim planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022 Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – 31 km. Orientacyjna ilość pojemników (która w trakcie realizacji zamówienia może ulec zmianie) wykorzystywanych przez nieruchomości niezamieszkałe: 60 l – 4 szt., 120l – 24 szt., 240l – 26 szt., 1100l – 21 szt. UWAGA - Z powodu braku możliwości zamieszczenia tabel ze szczegółowymi danymi prosimy o zapoznanie się z nimi wg informacji zawartej w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - str. 6 - 8. 3.7. Obowiązki Wykonawcy: 3.7.1 Cykliczne przekazywanie odebranych z terenu Gminy Karczmiska odpadów komunalnych do odpowiednich instalacji: a) zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK Region Puławy – Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Puławach przy ul. Dęblińskiej 96 obsługiwanego przez Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Dęblińska 2, 24-100 Puławy lub w przypadku jej awarii do instalacji zastępczych, określonych dla Regionu Puławy w „Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2022”), b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych, popiołu, odpadów wielkogabarytowych, opon, tzw. chemikaliów, odpadów remontowych i porozbiórkowych, elektroodpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania RIPOK w Puławach. 3.7.2. Uzgodnienie harmonogramu dostaw odpadów do RIPOK dostosowanego do terminów odbioru odpadów z terenu Gminy Karczmiska poprzez zawarcie stosownej umowy. 3.7.3. Zapoznanie się oraz przestrzeganie Regulaminu przyjmowania i postępowania z odpadami w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych prowadzonym przez ZUK Sp. z o.o. w Puławach. 3.7.4. W przypadku gdy RIPOK ulegnie awarii lub z innych przyczyn nie będzie mógł przyjmować odpadów – Wykonawca zobowiązany jest przewieźć odpady do instalacji zastępczej własnym kosztem w ramach zaoferowanej ceny ofertowej. 3.7.5. Terminowe wykonywanie przedmiotowej usługi zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. 3.7.6. Wykonywanie usługi w sposób uniemożliwiający mieszanie odpadów nieselektywnie zebranych z poszczególnymi frakcjami odpadów zebranymi selektywnie. Wykonawca może dokonywać odbioru od właścicieli nieruchomości więcej niż jednej frakcji odpadów komunalnych selektywnie zebranych jednym pojazdem w czasie jednego przejazdu ustaloną w harmonogramie odbioru odpadów trasą, tylko w przypadku jeśli posiada pojazd do tego przystosowany, który uniemożliwia mieszanie ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. 3.7.7. Prowadzenie dokumentacji związanej ze świadczeniem usługi oraz przekazywanie Zamawiającemu sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami prawa. 3.7.8. Przekazanie Zamawiającemu po podpisaniu umowy szczegółowych danych pojazdów oraz osób biorących udział w realizacji zamówienia celem przekazania danych przez Zamawiającego do RIPOK. 3.7.9. Niedokonywanie jakichkolwiek czynności związanych z odzyskiem lub unieszkodliwieniem bądź też zmianą ilości odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub przekazywania ich innych podmiotom. 3.8. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy. 3.8.1. Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych wystawionych bez ograniczenia ich ilości przez właścicieli nieruchomości do granicy nieruchomości przyległej do drogi publicznej, z PSZOK, z placów rekreacyjnych oraz zgromadzonych podczas akcji zbiórki lub z miejsc uzgodnionych przez Wykonawcę z właścicielem nieruchomości. 3.8.2. Cykliczna, zgodna z terminem odbioru danej frakcji odpadów dostawa kompletu worków zakupionych na własny koszt przez Wykonawcę, przeznaczonych na odpady selektywnie zbierane w poszczególnych kolorach do każdego podanego punktu adresowego, w ilości odpowiadającej ilości wystawionych worków. Na wniosek właściciela nieruchomości Wykonawca wydaje dodatkowe worki odpowiadające zwiększonemu zapotrzebowaniu. W pierwszy komplet worków Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości w ilości po 3 szt. w każdym kolorze przed terminem świadczeniem usługi do dnia 22 grudnia 2017 r. Worki do segregacji Wykonawca zobowiązany jest pozostawić także w ostatnim miesiącu świadczenia usługi objętej przedmiotową umową. 3.8.3. Dostarczane worki muszą cechować się następującymi parametrami: pojemność 120 l; wykonane z tworzywa LDPE o grubości nie mniejszej niż 60 mikronów, posiadające mocny i trwały zgrzew uniemożliwiający rozerwanie worka podczas normalnej eksploatacji pod ciężarem odpadów, posiadające jednostronny czytelny nadruk w kolorze kontrastującym z barwą worka, treść poszczególnych nadruków musi zawierać informacje dotyczące segregacji poszczególnych odpadów zgodnie z informacjami umieszczonymi w harmonogramie. Worki przeznaczone muszą być do gromadzenia: papieru i kartonu – w kolorze niebieskim z napisem „PAPIER”, metali i tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych – w kolorze żółtym z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, bioodpadów – w kolorze brązowym z napisem „BIO”, szkła – w kolorze zielonym z napisem „SZKŁO”. 3.8.4. Prowadzenie kontroli zawartości wystawionych worków do segregacji odpadów w celu zbierania informacji sprawozdawczych – poprzez zajrzenie do nich. W przypadku stwierdzenia, iż w worku nie znajdują się odpady segregowane – Wykonawca odbiera je jako zmieszane odnotowując zdarzenie w miesięcznym protokole realizacji usług. 3.8.5. Przesyłanie Zamawiającemu w ciągu 10 dni drogą e-mailową lub pocztą informacji o odstępstwach od obowiązków zawartych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, w postaci protokołu z realizacji usługi zawierającego co najmniej informacje o: braku wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, wystawianiu odpadów w innych workach lub poza pojemnikami, prowadzenia niewłaściwej segregacji, innych nieprawidłowościach mających znaczenie dla świadczenia usługi wraz z podaniem identyfikatora punktu wywozowego. Oprócz opisu w miesięcznym protokole realizacji usługi zaistniałych zdarzeń należy je również udokumentować zdjęciem lub nagraniem. Na prośbę Zamawiającego Wykonawca udostępnia inne informacje związane ze świadczeniem usług, niezbędne Zamawiającemu do realizacji ustawowych obowiązków. 3.8.6. Dostarczanie Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następnego wraz z fakturą za miesiąc poprzedni protokołu wykonania usługi zgodnego z załącznikiem Nr 9 do SIWZ. Zaakceptowany przez Zamawiającego protokół jest podstawą do wystawienia faktury za dany miesiąc. 3.8.7. Wyposażenie wszystkich pojazdów odbierających odpady z terenu Gminy Karczmiska w elektroniczny system monitoringu bazujący na GPS rejestrujący przebieg tras. Wszystkie zapisane zdarzenia (załadunek, wyładunek) muszą być rozszerzone o datę i czas oraz współrzędne geograficzne zdarzeń. 3.8.8. Odbieranie odpadów komunalnych z punktów wywozowych ujętych w wykazie, który Zamawiający prześle Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy. Wykaz ten podlegał będzie aktualizacji z częstotliwością jeden raz w miesiącu i przesyłany będzie Wykonawcy przed kolejnym terminem odbioru odpadów drogą elektroniczną. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia przedmiotowej usługi w danym miesiącu zgodnie z harmonogramem ze wszystkich punktów adresowych z zaktualizowanego wykazu. 3.8.9. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy nie jest ujęta w wykazie nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego – pisemnie, telefonicznie lub drogą elektroniczną. 3.8.10. Uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami rozsypanymi z wystawionych pojemników lub worków w trakcie realizacji usługi. 3.8.11. Comiesięczne dostarczenie Zamawiającemu kart przekazania odpadów oraz informacji dotyczących ilości oraz rodzaj odpadów dostarczonych do instalacji, a także ilości wydanych mieszkańcom gminy worków. 3.8.12. Wykonanie i kolportaż do wszystkich podanych przez Zamawiającego punktów adresowych harmonogramu odbioru odpadów wraz ze znajdującymi się na odwrocie informacjami dotyczącymi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi – w terminie dostarczenia worków w miesiącu grudniu. 3.8.13. Zagwarantowany, permanentny przez okres realizacji zamówienia, dostęp do przebiegu tras dziennych samochodów odbierających odpady, widocznych na mapach poprzez interfejs www – przeglądarkę internetową. Dostęp ten zostanie nieodpłatnie umożliwiony Zamawiającemu co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez Wykonawcę. 3.8.14. Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922, z późn. zm.), w związku z realizacją przedmiotowej usługi. 3.8.15. Realizacja usługi również w przypadkach kiedy dojazd do nieruchomości lub punktów zbiórki odpadów jest utrudniony, w szczególności w przypadku złych warunków atmosferycznych, sezonowych utrudnień związanych z pogodą, z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości, itp. – w takich przypadkach nie przysługują Wykonawcy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie. 3.8.16. Wymiana lub naprawa pojemnika, w przypadku jego uszkodzenia z winy realizującego usługę, w terminie 7 dni roboczych lub w sposób uzgodniony z właścicielem pojemnika od dnia uznania winy. 3.8.17. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu bądź zdrowiu osób trzecich powstałe podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 3.8.18. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca podczas realizacji usługi odbioru dystrybuuje inne dokumenty związane z systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy w postaci ulotek informacyjnych, bez dodatkowego wynagrodzenia. 3.8.19. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia badań, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 16 lipca 2015 r. w sprawie dopuszczania odpadów do składowania na składowiskach (Dz.U. poz. 1277). 3.8.20. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności podczas realizacji zamówienia – art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - kierowcy pojazdów, - osoby nadzorujące odbiór odpadów, - obsługa pojazdów odbierających odpady. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada wpis do prowadzonego przez Wójta Gminy Karczmiska rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w ustawie z dnia 13 wrzenia 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Wykonawca posiada zezwolenie właściwego organu na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z art. 41 i art. 233 ust. 3 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r., poz. 1987, z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach