Przetargi.pl
ODBIERANIE I TRANSPORT OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY SZASTARKA ODPADÓW KOMUNALNYCH W OKRESIE OD 1 LIPCA 2015 ROKU DO 30 CZERWCA 2017 ROKU

Gmina Szastarka ogłasza przetarg

  • Adres: 23-225 Szastarka,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 015 8714104 , fax. 015 8714130
  • Data zamieszczenia: 2015-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szastarka
    23-225 Szastarka, woj. lubelskie
    tel. 015 8714104, fax. 015 8714130
    REGON: 83040965000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaszastarka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE I TRANSPORT OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY SZASTARKA ODPADÓW KOMUNALNYCH W OKRESIE OD 1 LIPCA 2015 ROKU DO 30 CZERWCA 2017 ROKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia obejmuje odbiór i transport odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Szastarka, przy czym a łączna liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Szastarka według stanu na dzień 30.04.2015 r. wynosi 6.015 osób i obejmuje następujące miejscowości Blinów Pierwszy, Blinów Drugi, Brzozówka, Brzozówka Kolonia, Cieślanki, Huta Józefów, Majdan Obleszcze, Stare Moczydła, Podlesie, Polichna Pierwsza, Polichna Druga, Polichna Trzecia, Polichna Czwarta, Rzeczyca Kolonia, Szastarka Stacja, Szastarka Wieś, Wojciechów Kolonia, Wojciechów Wieś, b szacunkowa liczba nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne wynosi ok. 1 519 nieruchomości, liczba ta może ulec zmianie na skutek m in ruchu ludności, oddania do użytku budynku, wyludnienia, itp c orientacyjna ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania od właścicieli nieruchomości wynosi około 32,5 Mg miesiąc, przy czym ilość ta może ulec zmianie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, d Gmina Szastarka jest gminą wiejską, gdzie występuje głównie zabudowa zagrodowa, jednorodzinna. 2.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicie nieruchomości tj zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny jako tzw. odpady surowcowe suche takie jak m, in. makulatura, tworzywa sztuczne, szkło, metale. 3.Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów komunalnych od nieruchomości, z następującą częstotliwością odpady zmieszane jeden raz w miesiącu, odpady zbierane w sposób selektywny, tzw. odpady surowcowe suche jeden raz w miesiącu, opróżnianie koszy znajdujących się w obrębie przystanków autobusowych na trasie przejazdu w dniu odbioru odpadów jeden raz w miesiącu gruz, odpady poremontowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe i zużyte opony jeśli wystąpi takie zapotrzebowanie maksymalnie dwa razy w roku w formie zbiórki objazdowej, na pisemne zlecenie Zamawiającego -popiół i odpady biodegradowalne wyłącznie na pisemne zlecenie Zamawiającego. 4.Gmina Szastarka zgodnie z Planem gospodarki odpadami województwa lubelskiego uchwała Nr XXIV 397 2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2013 r. ze zm. należy do Regionu Południowo Zachodniego. 5.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych z terenu gminy Szastarka odpadów komunalnych, do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o. o. w miejscowości Lasy, przy ul. Jodłowej 70, 23 200 Kraśnik.6.Wykonawca jest zobowiązany do przekazania w dacie odbioru, całej masy zebranych w dniu odbioru odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w miejscowości Lasy przy ul. Jodłowej 70, 23-200 Kraśnik.7.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 60 L, 120 1, 240 1, 1100 L oraz w workach z folii LDPE przeznaczonych na gromadzenie odpadów zebranych w sposób selektywny jako tzw. frakcja sucha. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych, które będą gromadzone w planowanym do wykonania Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.8.Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki nie mniejsze niż 120 1, z folii polietylenowej LDPE lub HDPE o grubości zapewniającej szczelność i wytrzymałość oznaczone napisem frakcja sucha, w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu, przy czym Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w 2 w w worki oraz pozostawi w Urzędzie Gminy Szastarka rezerwowe worki na frakcję suchą w ilości 100 sztuk w terminie 14 dni od podpisania umowy lecz nie później niż do 10 lipca 2015 r. 9.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia 2 worków na frakcję suchą do nowo powstałego punktu odbioru, w terminie 3 dni od daty otrzymania informacji od Zamawiającego o nowym miejscu odbioru odpadów komunalnych.10.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się w dni robocze w godzinach pracy Zakładu Zagospodarowania Odpadów. 11.Wykonawca zobowiązany jest na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego, odebrać odpady poza ustalonym harmonogramem w sytuacjach wyjątkowych lubnadzwyczajnych, np. zagrożenia bezpieczeństwa, wystąpienia siły wyższej. 12.Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego wykazu adresów, opracowany harmonogram odbioru odpadów na terenie Gminy Szastarka. 13.Przygotowany przez Wykonawcę harmonogram wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego.14.Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie. 15.W przypadku zmiany harmonogramu Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia aktualnych harmonogramów dla każdego sołectwa objętego odbiorem odpadów komunalnych w terminie 30 dni przed pierwszym odbiorem wynikającym ze zmienionego harmonogramu. 16.Zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram powinien być umieszczony na stronie internetowej Wykonawcy i eksponowany przez cały okres na jaki został przygotowany, również Zamawiający umieści aktualny harmonogram na swojej stronie internetowej www.gminaszastarka.pl oraz poda go do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy. 17.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest na pisemne zlecenie Zamawiającego do dystrybucji wśród mieszkańców gminy, również innych dokumentów broszury, ulotki związanych z organizacją systemu gospodarki odpadami na terenie gminy.18.Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart kserokopia przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia, dokumentów wagowych wraz z fakturą za dany miesiąc, najpóźniej do 15 tego dnia następnego miesiąca19.Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania półrocznego, o którym mowa w art. 9n ust. 1,2,3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. 20.Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań stawianych przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. 2013 poz. 122 a w przypadku wydania odrębnych przepisów wydanych na podstawie art. 9d ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm. do spełniania wymagań zawartych w tych przepisach. 21.Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 22.Wykonawca jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o stwierdzonynieprawidłowościach, a w szczególności do wskazania nieruchomości na których odpady komunalne zbierane są w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na obszarze gminy Szastarka, na których odpady nie są segregowane, a segregacja była deklarowana, na których odpady są nieprawidłowo segregowane które nie są wyposażone w pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych, o nieruchomościach niezamieszkałych, które wystawiają do odbioru pojemniki o pojemności większej niż to wynika ze złożonej deklaracji, na których nie wystawiono pojemników do odbioru w dniu wyznaczonym w harmonogramie. 23.Powyższe informacje powinny być przedstawione Zamawiającemu niezwłocznie, najpóźniej w następnym dniu roboczym po wykonaniu usługi odbioru. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości tj. wskazanie adresu, nagrania z monitoringu, filmu, zdjęć fotograficznych dokumentujących zaistniałą sytuację, przy czym zdjęcia muszą być tak wykonane aby nie budziły wątpliwości przypisania zdarzenia do konkretnej nieruchomości oraz aby miały ustawioną widoczną na zdjęciu datę wykonania zdjęci 24.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów również w przypadku, gdy dane nieruchomości nie figurują w przekazanym przez Zamawiającego wykazie. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu adresów tych nieruchomości w następnym dniu roboczym od daty wykonania usługi na tych nieruchomościach, w celu ujęcia ich w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 25.W przypadku nie odebrania odpadów z terenu nieruchomości w terminie wskazanym w harmonogramie z przyczyn nie zawinionych przez właściciela nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie, najpóźniej w następnym dniu roboczym od daty zgłoszenia przez Zamawiającego tego faktu pisemnie, telefonicznie lub na adres e-mail Wykonawcy lub uzgodnić termin odbioru z właścicielem nieruchomości. Wykonawca powiadamia Zamawiającego o wykonaniu usługi niezwłocznie, najpóźniej w następnym dniu roboczym od jej wykonania. Zasadność reklamacji będzie ustalana przez Zamawiającego na podstawie zebranych informacji. 26W przypadku nie odebrania odpadów z terenu nieruchomości w terminie wskazanym w harmonogramie z przyczyn zawinionych przez właściciela nieruchomości, w terminie wynikającym z harmonogramu, Wykonawca odbierze te odpady w dowolnym terminie uzgodnionym z właścicielem nieruchomości oraz powiadomi Zamawiającego niezwłocznie, najpóźniej w następnym dniu roboczym od daty wykonania usługi. 27.Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, np. filmy i dane z systemu monitorowania pojazdów, zdjęcia lub inne dowody wskazujące na winę właściciela nieruchomości. Dane te mogą być dostarczone Zamawiającemu osobiście, przesłane drogą pocztową lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany adres e mail Zamawiającego. 28.Reklamacje w szczególności mogą dotyczyć nie odebrania odpadów, nie dostarczenia worków na frakcję suchą lub dostarczenie worków na frakcję suchą w ilości mniejszej niż wystawione do odbioru worki, uszkodzenia pojemnika, nie odstawienia pojemnika w miejsce wystawienia pojemnika do odbioru, uwag i zarzutów dotyczących sposobu i jakości wykonywania usługi odbioru odpadów przez Wykonawcę. 29.Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji najpóźniej w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie po zrealizowaniu reklamacji, najpóźniej w następnym dniu roboczym, powiadomić pisemnie Zamawiającego o sposobie załatwienia reklamacji. 30.W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 31.Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Szastarka. Usługa obejmuje zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o trudnej lokalizacji np. przy drogach gruntowych, trudnych podjazdach w ilości szacunkowej w Blinowie Pierwszym 3,w Blinowie Drugim 1,Majdan Obleszcze 2. W sezonie zimowym oraz w innych okresach z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy byłby odbiór i wywóz odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru niezwłocznie, nie później niż w następnym dniu roboczym, w którym droga stała się przejezdna. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, wskazać termin wykonania usługi oraz najpóźniej w następnym dniu roboczym po wykonaniu usługi, poinformować Zamawiającego ojej wykonaniu. 32.Wykonawca realizujący usługę odbioru odpadów komunalnych zobowiązany jest po opróżnieniu pojemników do odstawienia ich w miejsce wystawienia. 33.Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 34.Wykonawcę obowiązuje zakaz transportu na jednym pojeździe odpadów zmieszanych oraz odpadów zebranych selektywnie jako odpady surowcowe suche. 35.Wykonawca obowiązany jest do wyposażenia wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie, na trwałych nośnikach danych, czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów w czasie rzeczywistym, z jednoznacznie wykazanym wykonaniem czynności wyładowanie odpadów, po zaistnieniu określonego zdarzenia. Pamięć danych powinna być przechowywana w sposób możliwy do jej odczytania przez okres trwania umowy oraz do 3 miesięcy po jej zakończeniu, przy czym odczytanie danych nie może spowodować skasowania zawartości urządzenia monitorującego.Wykonawca zapewni Zamawiającemu bezpłatny wgląd on line do strony internetowej monitoringu pojazdów odbierających odpady komunalne z terenu gminy Szastarka oraz do danych potwierdzających rozładowanie odpadów oraz do archiwalnych danych tej kategorii do 3 miesięcy wstecz. Wykonawca wyraża zgodę na archiwizowanie tych danych jako potwierdzenie wykonania usługi przez Wykonawcę. 37.Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pojazdy przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie Gminy Szastarka w urządzenia rejestrujące obraz kamerę skierowaną przed pojazd i nagrywać cały przejazd związany z odbiorem odpadów na terenie gminy. Nagrania należy przechowywać w siedzibie Wykonawcy minimum 3 miesiące. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany udostępnić na nośniku cyfrowym kopię nagrania, dotyczącego wskazanego przez Zamawiającego okresu. 38.Wykonawca ma obowiązek trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, poprzez podanie nazwy firmy oraz danych adresowych i numerów telefonów kontaktowych. 39.Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu wykazu wszystkich pojazdów, które będą realizowały usługę odbioru odpadów na terenie gminy Szastarka oraz zobowiązany jest do przedstawienia wykazu samochodów w każdym miesiącu realizacji odbioru co najmniej w dniu poprzedzającym odbiór odpadów. 40Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnictwa upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach i spotkaniach np.posiedzeniach komisji Rady Gminy Szastarka, sesjach, spotkaniach z mieszkańcami lub innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady i spotkania będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3 dni przed ich terminem. 41.Wymiana danych i informacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą oraz zarządzanie nieprawidłowościami i reklamacjami następować będzie w formie pisemnej. Za formę pisemną uznaje się również wymianę informacji drogą elektroniczną na wskazane adresy email. 42.Za szkody powstałe podczas realizacji usługi odbioru i transportu odpadów, w majątku Zamawiającego i właścicieli nieruchomości od których będą odbierane odpady komunalne odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 43.Wykonawca jest zobowiązany do wymiany lub naprawy uszkodzonych z winy Wykonawcy pojemników na odpady komunalne zmieszane na własny koszt w terminie najpóźniej do 14 dni od chwili zawiadomienia Wykonawcy o zaistniałej szkodzie. 44.Wykonawca zobowiązany jest dysponować: co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywne zebranych odpadów komunalnych oraz co najmniej jednym pojazdem bez funkcji kompaktującej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 5 000,00 zł słownie pięć tysięcy złotych, 2.Wadium może być wnoszone w następujących formach a pieniądzu b poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c gwarancjach bankowych d gwarancjach ubezpieczeniowych e poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 ze zm, 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej w Kraśniku Oddział w Szastarce Nr 57871710772007700039710021 Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 4.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy załączyć do oferty. 5.Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności a gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych b okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 6.Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności a ręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych b poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas na realizację zgłoszonej reklamacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaszastarka.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach