Przetargi.pl
Oczyszczanie miasta Szczecin. Oczyszczanie chodników i miejsc parkingowych znajdujących się w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie

Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 71241 Szczecin, ul. Klonowica
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 800 444,48 , fax. 91 4393003, 4800453
  • Data zamieszczenia: 2018-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
    ul. Klonowica 5
    71241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 800 444,48, fax. 91 4393003, 4800453
    REGON: 32116569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zditm.szczecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Oczyszczanie miasta Szczecin. Oczyszczanie chodników i miejsc parkingowych znajdujących się w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Oczyszczanie miasta Szczecina - Oczyszczanie chodników i miejsc parkingowych znajdujących się w Strefie Płatnego parkowania w Szczecinie Kod CPV: 90.61.00.00-0; 90.61.20.00-0 ; 90.63.00.00-2; 1. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Oczyszczaniu podlegają chodniki i parkingi o łącznej powierzchni 75 290 m2 2) Utrzymanie czystości dotyczy: a) całej szerokości chodnika, wraz z miejscami parkingowymi wbudowanymi w chodnik, od granicy posesji graniczącej z przyległym chodnikiem, na którym dopuszczony jest płatny postój lub parkowanie pojazdów (w całości lub częściowo) do krawędzi jezdni wraz z rynsztokiem przyległym do chodnika z wyłączeniem: • powierzchni chodników na długości stanowisk rezerwowanych na potrzeby instytucji, zakładów pracy, przystanki komunikacji miejskiej itp., • powierzchni na szerokości wjazdów do bram, dróg dojazdowych na tereny instytucji lub obiektów prywatnych oraz tzw. narożników, • powierzchni stanowiących zajęcie pod różnorodne formy geometryczne infrastruktury technicznej, wysepki rozdzielcze stanowisk postojowych, zieleńców, koszy ulicznych itp. b) całej powierzchni miejsc parkingowych położonych w pasie drogowym poza chodnikiem. 3) Przez oczyszczanie chodników i miejsc parkingowych rozumie się zamiatanie i zbieranie wszelkich odpadów tj. w szczególności papierów, niedopałków papierosowych, pozostałości opakowań papierowych, szklanych, foliowych, metalowych, gruzu, szmat, drewna i drobnych gałęzi, porzuconych worków ze śmieciami, śmieci przyczepionych do drzew i krzewów, piasku lub zalegającej ziemi, liści i owoców opadłych z drzew i krzewów, odchodów zwierzęcych i ich wywóz, odchwaszczanie, usuwanie trawy, a w okresie opadów śniegu i wystąpienia gołoledzi rozumie się usuwanie śniegu, błota pośniegowego i likwidację gołoledzi. Brak widocznych efektów będzie traktowane jako nienależyte realizowanie zadania. 2. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) zapewnienia w okresie opadu śniegu i gołoledzi odpowiednią ilość /minimum 20 osób do wykonania zadania w sezonie wiosna – jesień i 30 osób w sezonie zimowym/ osób do ręcznego oczyszczania chodników i miejsc parkingowych w SPP, by zapewnić prawidłową realizację warunków umowy; 2) dysponowania odpowiednim sprzętem przeznaczonym do oczyszczania chodników i miejsc parkingowych w okresie zimowym, tj. odśnieżarką szczotkową lub pługową, odśnieżarką spalinową o szerokości odśnieżania min 100 cm, samojezdną odśnieżarką pługową o mocy nie mniejszej niż 30 kW / 1 szt. odśnieżarki samobieżnej o mocy min. 30 kM i napędzie 4x4; 3) dysponowania min. 80 sztukami pojemników na mieszankę piaskowo-solną o poj. min. 200 l.; 4) dysponowania magazynem na sól drogową w ilości min. 50 t., z możliwością całodobowego dostępu przez 7 dni w tygodniu oraz placem umożliwiającym składowanie mieszanki w ilości min. 50 t. z możliwością całodobowego dostępu przez 7 dni w tygodniu; magazyn/plac musi znajdować się w granicach administracyjnych Gminy Miasto Szczecin i w dniu podpisania umowy prawo do dysponowania magazynem/placem musi być udokumentowane. 5) umożliwienia Zamawiającemu kontroli magazynu na którym składowana jest sól drogowa oraz placu, na którym składowana jest mieszanka w czasie maksymalnie 2 godzin od wezwania (wezwanie telefoniczne bądź drogą mailową). 6) wywiązywania się z nałożonych obowiązków codziennie (nie wyłączając sobót, niedziel i świąt) do godziny 10:00. Brak widocznych efektów sprzątania po tej godzinie będzie traktowane jako nienależyte realizowanie zadania. 3. Podczas opadów śniegu, winien on być odgarniany po każdym opadzie do uzyskania czystej nawierzchni celem niedopuszczenia do powstania nierówności ze zlodowaciałego śniegu i pryzmowany (utworzenie pryzm w odległości do 10 m od przejścia dla pieszych lub w przypadku dużej ilości miejsc parkingowych w jednym ciągu także na co siódmym miejscu parkingowym, z zachowaniem możliwości bezpiecznej wymiany pojazdów na miejscach parkingowych. Wysokość pryzmy przy skrzyżowaniu nie może być wyższa niż 1 m. W przypadku dużych opadów śniegu pryzmy muszą być tworzone na miejscach parkingowych na jezdni w taki sposób aby nie zajmowały miejsc parkingowych częściej niż co 7 miejsce parkingowe. Szerokość pryzmy nie powinna być mniejsza niż 3,5 m oraz wyższa niż 1,2 m. Dopuszcza się tworzenie pryzm na polach martwych. Niedopuszczalne jest pryzmowanie śniegu w miejscach w których znajdują się, studzienki kanalizacyjne, znaki drogowe, kosze uliczne, zapory uniemożliwiające parkowanie, bramy wjazdowe, miejsca dla osób niepełnosprawnych. 4. W okresach bezopadowych śnieg i błoto pośniegowe nanoszone przez pojazdy na miejsca postojowe oraz przez pojazdy pługujące na strefę przykrawężnikową (rynsztok) winny być usuwane na bieżąco. 5. Podczas gołoledzi chodniki winny być posypywane przy użyciu dostępnych środków uszorstniających, zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 230 poz. 1960 z dnia 24.11.2005 r.). 6. Efekty likwidacji gołoledzi, odgarniania śniegu i błota pośniegowego winny być widoczne w czasie nie dłuższym niż 4 godziny od momentu ich wystąpienia. 7. Wszystkie chodniki i miejsca parkingowe znajdujące się w SPP muszą być oczyszczone w nieprzekraczalnym czasie 24 godzin od ustania opadów śniegu. W przypadku wystąpienia dużych, nieustających opadów śniegu – co najmniej 10 cm śniegu, wszystkie chodniki i miejsca parkingowe znajdujące się w SPP muszą być oczyszczone w nieprzekraczalnym czasie 36 godzin od chwili ustania opadów. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji zadania bez współuczestnictwa Wykonawcy. Kontrola winna być potwierdzona stosownym protokołem oraz w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości dokumentacją fotograficzną. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia do uprzątnięcia ewentualnego zanieczyszczenia w czasie 2 godzin od godziny zakończenia sprzątania, wskazanego w § 4, pkt 1, pkt.6) umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do jego uprzątnięcia w terminie 1 godziny od chwili zgłoszenia. Zlecenie to nie będzie określane jako zlecenie dodatkowe i nie będzie powodowało zwiększenia ryczałtowego miesięcznego wynagrodzenia brutto. 10. Kontrole mogą być prowadzone codziennie nie wyłączając sobót, niedziel i świąt: - po godzinie 10:00; - w czasie wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi 4 godziny po ich wystąpieniu. 11. Brak widocznych efektów likwidacji gołoledzi, odgarniania śniegu i błota pośniegowego po tym czasie będzie traktowane jako nienależyte realizowanie przedmiotu umowy. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia wielkości oczyszczanych chodników i parkingów do 10% wielkości wymienionych w zał. do siwz. Zwiększenie bądź zmniejszenie zamówienia podstawowego spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kwoty ryczałtu miesięcznego brutto o uśrednioną kwotę 1 m2 razy zwiększony lub zmniejszony obmiar. 14. Szczegółowy zakres zamówienia, jego realizacji oraz warunki wynagrodzenia określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 15. Umowa o pracę. 1) Zgodnie art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące czynności podczas realizacji zamówienia w sytuacji, gdy wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ((Dz. U. z 2016 r., poz. 1666). 2) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę dwóch osób koordynatorów wskazanych w § 5 ust. 2 umowy do realizacji przedmiotu zamówienia określonego w § 1,2 i 4 umowy (załącznik nr 4 do SIWZ wzór umowy). 3) Zatrudnienie, o którym mowa powyżej powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 4) Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w § 4 oraz § 9 wzoru umowy stanowiącego załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) terminie do dnia 26.01.2018r., do godziny 09.30. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 1) siwz; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 siwz, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz); Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 6) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 7) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące że Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do postępowania w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami oraz wymogami ochrony środowiska określonymi w: a) ustawie Prawo Ochrony Środowiska z dn. 27.04.2001 r. (t.j. D.U. z 2017r., poz. 519) , b) ustawie o odpadach z dnia 14.12.2012 r. (t.j. D.U. z 2016r., poz. 1987) c) ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. D.U. z 2017r., poz. 1289) - i aktami wykonawczymi do ww. ustaw. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 8) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące że Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zapewni w okresie opadów śniegu i gołoledzi minimum 20 osób do wykonania zadania w sezonie wiosna – jesień i minimum 30 osób w sezonie zimowym do ręcznego oczyszczania chodników i miejsc parkingowych w SPP, by zapewnić prawidłową realizację warunków umowy; 9) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące że Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia dysponować będzie magazynem na sól drogową w ilości min. 50 t., z możliwością całodobowego dostępu przez 7 dni w tygodniu oraz placem umożliwiającym składowanie mieszanki w ilości min. 50 t. z możliwością całodobowego dostępu przez 7 dni w tygodniu; magazyn/plac znajdować się będą w granicach administracyjnych Gminy Miasto Szczecin.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach