Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia w Sądzie Okręgowym w Koninie

Sąd Okręgowy w Koninie ogłasza przetarg

  • Adres: 62-510 Konin, ul. Energetyka 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 2423022 w. 176, 155 , fax. 63 2426569
  • Data zamieszczenia: 2016-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Koninie
    ul. Energetyka 5 5
    62-510 Konin, woj. wielkopolskie
    tel. 63 2423022 w. 176, 155, fax. 63 2426569
    REGON: 31161505700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia w Sądzie Okręgowym w Koninie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bezpośrednia ochrona fizyczna budynku (osób i mienia) Sądu Okręgowego w Koninie oraz konwojowanie wartości pieniężnych na trasie ok. 3 km 2. Budynek objęty ochroną jest budynkiem trzykondygnacyjnym, podpiwniczonym, usytuowanym w Koninie przy ul. Energetyka 5, o powierzchni użytkowej 2787,89 m2. Wokół budynku usytuowane są miejsca parkingowe i plac parkingowy zajmujące łącznie powierzchnię 380 m2. 3. Budynek wyposażony jest w system monitoringu (telewizji dozorowej), system sygnalizacji włamania i napadu, system kontroli dostępu, bramkę do wykrywania metalu, instalację sygnalizacji pożaru połączoną telefonicznie z PSP w Koninie. 4.Obiekt posiada jedno wejście główne oraz dwa wejścia boczne.5.Do zadań Wykonawcy należy:5.1.całodobowa ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej - 7 dni w tygodniu przez:5.1.1.dwóch pracowników ochrony w godzinach urzędowania Sądu z tym, że w poniedziałki od 800 do 1600, a od wtorku do piątku w godzinach od 730 do 1530 oraz dodatkowo na żądanie Zamawiającego w dniach i godzinach przez niego wyznaczonych,5.1.2 jednego pracownika ochrony w poniedziałek od godziny 16, a w pozostałe dni tygodnia po godzinach urzędowania Sądu oraz w dni wolne od pracy;5.2 w razie potrzeby Zamawiającego ilościowe zwiększenie obsady pracowników chroniących obiekt lub zmiana godzin wykonywania usługi. Zamawiający każdorazowo będzie informował Wykonawcę z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem o konieczności zmian godzin lub zwiększenia obsady pracowników chroniących obiekt. W przypadku zaistnienia konieczności zwiększenia obsady pracowników Wykonawca obciąży Zamawiającego za każdą świadczoną dodatkowo godzinę pracy pracownika ochrony.5.3 konwojowanie przez co najmniej 2 wykwalifikowanych pracowników ochrony wartości pieniężnych z udziałem pracownika Zamawiającego. Wartość konwojowanych środków pieniężnych nie przekracza jednej jednostki obliczeniowej. O zleceniu wykonania konwoju Zamawiający będzie informował Wykonawcę z jednodniowym wyprzedzeniem, a w szczególnych wypadkach w dniu konwoju. Zamawiający zastrzega sobie jednocześnie możliwość odwołania konwoju, najpóźniej 1 godzinę przed przyjazdem konwoju, bez ponoszenia opłaty;5.4 kierowanie do ochrony obiektu pracowników ochrony posiadających wymagane uprawnienia pracownika ochrony poświadczone wpisem na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1977 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r. poz. 1099 z późn. zm.), posiadających ważną legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie legitymacji pracowników ochrony (Dz. U. 2013 poz. 1630). 5.5 wyznaczanie do pełnienia służby zawsze tych samych pracowników, zaś o każdej zmianie personalnej powiadomienie Zamawiającego z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. W przypadku konieczności nagłej zmiany pracownika Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego faksem lub drogą elektroniczną i skieruje do ochrony obiektu osoby o kwalifikacjach spełniających wymagania określone w pkt 5.4 - wskazując dane tych osób; 5.6 wyposażenie pracowników ochrony w: 5.6.1 jednolite mundury,5.6.2. identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu i zawierające nazwę i logo firmy, zdjęcie, imię i nazwisko pracownika ochrony oraz jego numer licencji;5.6.3. środki przymusu bezpośredniego przewidziane prawem nie wymagające zezwoleń (kajdanki, pałki obronne wielofunkcyjne, przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie nieprzekraczającej 10 mA (art. 11 pkt 7 ustawy z dnia 21 maja 1999r. o broni i amunicji, t. j. Dz.U.2012, poz. 576), 5.6.4. łączność radiową, system napadowy wzywający załogi interwencyjne, system kontroli obchodów,5.6.5. telefon komórkowy.5.7 zapewnienie przez całą dobę przyjazdu grupy interwencyjnej - co najmniej 2 osób w jednej załodze, wliczając kierowcę, które nie posiadają statusu osób niepełnosprawnych, posiadających uprawnienia pracownika ochrony poświadczone wpisem na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1977 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r., poz. 1099 z późn. zm.), w czasie nie dłuższym niż 10 minut, licząc od chwili wezwania lub załączenia alarmu;5.8 współpraca z Inspektorem ds. obronnych Sądu Okręgowego w Koninie lub inną upoważnioną osobą w zakresie powiadamiania pracowników Zamawiającego - członków (Stałego Dyżuru SO) o uruchamianiu realizacji zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa oraz przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego, m.in. poprzez dostarczanie imiennych wezwań do natychmiastowego stawiennictwa. 6.Ogólny zakres obowiązków pracowników służby ochrony:6.1 znajomość podstawowych aktów prawnych normujących statut pracownika ochrony;6.2 sumienne, dyskretne i dokładne wykonywanie obowiązków służbowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób w chronionym obiekcie i ochrony znajdującego się w nim mienia;6.3 dbałość o schludny wygląd zewnętrzny oraz o powierzone pracownikowi ochrony wyposażenie i pomieszczenie;6.4 stała obserwacja i patrolowanie holi i korytarzy budynku; 6.5 monitorowanie przepływu osób przez chroniony obiekt oraz udzielanie informacji osobom zwracającym się z prośbą o wskazanie drogi do określonych pomieszczeń biurowych czy też miejsca załatwiania konkretnych spraw;6.6 dokonywanie rewizji wnoszonego bagażu oraz osób podejrzewanych o wnoszenie broni, przedmiotów niebezpiecznych (noży, paralizatorów, gazu, pałek, materiałów łatwopalnych itp.), 6.7 uniemożliwianie wnoszenia alkoholu oraz wchodzenia osobom nietrzeźwym na teren sądu; 6.8 ochrona i zabezpieczenie obiektu przed działaniem na jego terenie osób zakłócających porządek, łamiących ustalone normy zachowania lub obowiązujące przepisy i instrukcje;6.9 obserwacja wchodzących do budynku i przebywających w nim osób i w przypadku podejrzanego zachowania ustalenie ich tożsamości i odnotowanie jej;6.10 ujęcie osób stwarzających bezpośrednie i realne zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia, w celu oddania tych osób w ręce policji. 6.11 stosowanie zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r., poz. 1099 t.j.) środków przymusu bezpośredniego w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub w celu odparciu ataku na pracownika ochrony; 6.12 stawianie się na salach rozpraw i w innych pomieszczeniach w przypadku wezwania sędziego lub innego pracownika sądu i wykonywanie jego poleceń dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa; 6.13 współdziałanie z jednostkami ochrony przeciwpożarowej w przypadkach zagrożenia pożarem na terenie obiektu; 6.14 pomoc w sprawnej ewakuacji osób przebywających w budynku w przypadku alarmu pożarowego, bombowego lub innego; 6.15 w uzasadnionych przypadkach powiadamianie odpowiednich służb: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego oraz pogotowia specjalistycznego jak: energetycznego, wodno-kanalizacyjnego, ciepłowniczego, czy gazowego; 6.16 powiadamianie Zamawiającego o zdarzeniach zaistniałych i niedoszłych, a stanowiących zagrożenie dla osób, mienia oraz bezpieczeństwa, także przeciwpożarowego. W sytuacjach wymagających natychmiastowej interwencji policji lub straży pożarnej, w pierwszej kolejności pracownik ochrony ma obowiązek natychmiastowego wezwania w/w służb, a następnie powiadomienia Zamawiającego; 6.17 wykonywanie czynności nie wymienionych wprost w powyższych punktach jeżeli okaże się to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa, porządku i ochrony mienia Zamawiającego;6.18 dozór i obsługa systemów oraz urządzeń alarmowych, ostrzegawczych i innych; 6.19 prowadzenie książki dyżurów oraz odnotowywanie istotnych zdarzeń związanych ze świadczeniem usługi ochrony; 6.20 wydawanie kluczy do pomieszczeń tylko osobom upoważnionym;. 6.21 sprawdzanie po godzinach urzędowania sądu zamknięć drzwi, okien i zabezpieczenie pomieszczeń oraz pomieszczeń plombowanych i zabezpieczonych kratami. Stwierdzone nieprawidłowości winny być w pierwszej kolejności w miarę możliwości usunięte a następnie odnotowane. O ich wystąpieniu należy powiadomić odpowiednie osoby (które zostaną wskazane Wykonawcy po zawarciu umowy); 6.22 otwieranie i zamykanie bramy parkingowej; 6.23 dokonywanie obchodów wewnątrz i na zewnątrz budynku nie rzadziej niż co dwie godziny;6.24 w przypadku włączenia się alarmu, sprawdzenie przyczyny i podjęcie odpowiednich kroków; 6.25 ochrona przed kradzieżą i zniszczeniem krzewów ozdobnych i zieleni wokół budynku, oświetlenia oraz innych elementów infrastruktury;6.26 realizacja innych, niekolidujących z przedmiotem zamówienia drobnych czynności wskazanych przez Zamawiającego (np. przeniesienie akt, sprzętu biurowego, przekazanie korespondencji, itp.). 6.27 dochowanie tajemnicy związanej z wykonywaniem obowiązków służbowych, zarówno w trakcie umowy jak i po jej zakończeniu. W przypadku jej naruszenia przez pracownika Wykonawcy Zamawiający zażąda od Wykonawcy bezwarunkowego wyłączenia tego pracownika ze służby ochrony w ramach wykonywanej usługi, a niezależnie od tego może żądać naprawienia szkody związanej z niezachowaniem tajemnicy;6.28 przestrzeganie zasad bhp, regulaminów, zarządzeń i procedur, w tym związanych z ochroną danych osobowych, oraz innych ustaleń obowiązujących w siedzibie Zamawiającego; 7.Z uwagi na charakter czynności wykonywanych w ramach zapewnienia ochrony osób i mienia, które noszą znamiona stosunku pracy na podstawie art. 29 ust. 4 pkt. 4 ustawy Zamawiający wymaga aby co najmniej trzech pracowników wykonujących usługę ochrony zatrudnionych było na podstawie umowy o pracę (na pełen etat) przez Wykonawcę. Warunek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy osób wykonujących usługę bezpośredniej ochrony fizycznej (nie dotyczy usług konwojowania). 8. Zamawiający oczekuje, że do wykonania przedmiotu umowy Wykonawca w pierwszej kolejności zatrudni osoby dotychczas wykonujące usługę ochrony w Sądzie Okręgowym w Koninie. 9. W terminie maksymalnie 5 dni od dnia zawarcia umowy Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem formy ich zatrudnienia. Zamawiający może żądać potwierdzenia podanych przez Wykonawcę form zatrudnienia pracowników (np. poprzez przedstawienie do wglądu kserokopii umów o pracę).10. Zamawiający upoważniony jest do kontrolowania pracowników ochrony w każdym czasie oraz sprawdzenia czasu przyjazdu grupy interwencyjnej - jeden raz w miesiącu. 11.Zamawiający może nie wyrazić zgody na dopuszczenie do świadczenia usługi wskazanych przez Wykonawcę pracowników ochrony bez podania przyczyny. Wykonawca w miejsce osób niedopuszczonych przez Zamawiającego do świadczenia usługi wskaże Zamawiającemu do akceptacji innych pracowników ochrony.12.Zamawiający ma prawo zażądać zmiany pracownika ochrony, w przypadku zastrzeżeń co do sposobu wykonywania przez niego pracy lub zachowania;13. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia przez Wykonawcę, przed złożeniem oferty, wizji lokalnej po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca składając ofertę musi wnieść wadium w wysokości 2.500,00 zł. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach: a. w pieniądzu - przelew na konto Sądu Okręgowego w Koninie - BGK 83 1130 1017 0021 1000 1390 0004. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli kwota wadium w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych,e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 t.j.).Oryginały w/w dokumentów składane są w kasie Sądu Okręgowego (pokój nr 9) przed upływem terminu składania ofert.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.4. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.konin.so.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach