Przetargi.pl
Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11 w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego.

Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu ogłasza przetarg

  • Adres: 49-300 Brzeg, ul. Robotnicza 12
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0077 4169950 , fax. 077 4169952
  • Data zamieszczenia: 2009-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu
    ul. Robotnicza 12 12
    49-300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 0077 4169950, fax. 077 4169952
    REGON: 53051784000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brzeg.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11 w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiotem zamówienia są usługi ochrony i zabezpieczenia krytej pływalni w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego, realizowane w terminie od 1 stycznia 2010 roku do 31 grudnia 2011 roku. Wykonawca usługę winien wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z ustawą o kulturze fizycznej z dnia 18 stycznia 1996 roku (Dz.U. z 2001 roku Nr 81, poz. 889 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 roku w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne (Dz.U. 57 z 1997 poz. 358). W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia, w celu zapewnienia właściwej ochrony i bezpieczeństwa klientom krytej pływalni w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ratowników pełniących dyżur w ilości zgodnej z obowiązującymi przepisami, ze szczególnym uwzględnieniem w/w przepisów, ale nie mniejszej niż dwie osoby. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby każdy z ratowników posiadał aktualne uprawnienia zawodowe i aktualne badania lekarskie uprawniające do wykonywania obowiązków ratownika WOPR na basenach kąpielowych (w tym - posiadanie przez każdego ratownika karty ratownika WOPR) - oraz zapewnić, aby w trakcie pełnienia dyżuru każdy z ratowników nosił kartę ratownika WOPR w widocznym miejscu. Ratownicy pełniący dyżur zobowiązani są wykonywać obowiązki zgodnie z Rozporządzeniem, a w szczególności zobowiązani są do: a)Pełnienia dyżuru na wyznaczonych stanowiskach (miejsca pełnienia dyżuru określone zostały na planie sytuacyjnym, będącym załącznikiem nr 1 do wzoru umowy, stanowiącym jej integralna część), stałego obserwowania powierzchni wody oraz osób znajdujących się na terenie pływalni, reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy w sposób zgodny z zaleceniami, zasadami postępowania i zasadami etycznymi WOPR. b) Sprawdzania przed przystąpieniem do pracy oraz na bieżąco, w trakcie trwania zmiany, stanu kąpieliska i sprzętu zapewniającego bezpieczeństwo osób kąpiących się, a w razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości informować o nich niezwłocznie pracowników Zamawiającego, określonych w § 4 ust 1 wzoru umowy . c) Reagowania na bieżąco i niezwłocznie na wszelkie naruszenia regulaminu ośrodka i zarządzeń kierownictwa, dotyczące w szczególności: - zachowań naruszających rygory sanitarno - epidemiologiczne (mycie całego ciała, stany chorobowe, zmiany skórne, rany itp.); - zachowań zagrażających bezpieczeństwu klientów ośrodka (bieganie, skoki do wody niebezpieczne zjazdy na zjeżdżalni itp.); - spożywanie alkoholu i innych środków odurzających na terenie ośrodka; - zachowań zagrażających uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzeń i wyposażenia pływalni. d) Uaktualniania danych dotyczących temperatury wody i powietrza na pływalni a w przypadku zauważonych nieprawidłowości w eksploatacji pływalni (brak wentylacji, zimna woda w natryskach, niewłaściwa temperatura powietrza i wody w nieckach itp.) zgłaszania ich niezwłocznie Zamawiającemu. e) Oczyszczania powierzchni wody, dna obszaru wodnego oraz plaży z zanieczyszczeń i przedmiotów stanowiących zagrożenie dla klientów ośrodka, a w przypadku zanieczyszczeń kałowych w porozumieniu z Zamawiającym zawieszać zajęcia. f) Prowadzenia na bieżąco dziennika pracy, rejestrowania wszystkich ważnych wydarzeń, a w szczególności faktów udzielania pomocy i podjętych akcji ratowniczych. g) Utrzymywania w czystości stanowiska pracy i pomieszczeń socjalnych. h) Podczas pełnienia swojego dyżuru kilkakrotnie obejść halę basenową, a swoją postawą stwarzać klientom pływalni poczucie pełnego bezpieczeństwa. i) Zwracania szczególnej uwagi na klientów pływalni korzystających z urządzeń znajdujących się na hali basenowej (zjeżdżalnia, whirpool, masaże), w celu zapewnienia bezpiecznego i zgodnego z regulaminem ich wykorzystywania. j) Dostosowywania wszystkich interwencji do zaistniałej sytuacji. k)Odnoszenia się w sposób uprzejmy i grzeczny do klientów pływalni, a w przypadku braku negatywnej reakcji na zwróconą uwagę, przekazania niezwłocznie sprawy służbom ochrony i Zamawiającemu. Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia 1 stycznia 2010 roku do 31 grudnia 2011 r. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi, stanowiące przedmiot wzoru umowy w godzinach otwarcia krytej pływalni, tj. : a) we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 700 do 2100; b) w okresie letnich wakacji szkolnych we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 600 do 2200. Przewidywana maksymalna ilość godzin pracy krytej pływalni w okresie objętym umową wynosi 9900 godzin (4950 godzin na każdy rok). Pracownicy upoważnieni przez Zamawiającego maja prawo prowadzić w każdym czasie kontrolę jakości świadczonych przez Wykonawcę usług, o których mowa w § 1 wzoru umowy. Reklamacje i uwagi, co do sposobu i jakości wykonywanych przez Wykonawcę usług zgłaszane będą na bieżąco osobom wskazanym w § 4 ust. 4 wzoru umowy. Osoba uprawniona do przyjęcia reklamacji pełnić będzie dyżur codziennie w godzinach pracy krytej pływalni. Zgłoszenie reklamacji potwierdzane będzie każdorazowo przez Zamawiającego na piśmie. Każdorazowa zmiana osoby uprawnionej do przyjęcia reklamacji oraz zmiana numeru telefonu, o którym mowa w § 4 ust. 3 wzoru umowy wymaga zawiadomienia Zamawiającego na piśmie. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego reklamacji lub uwag, o których mowa w § 4 ust. 3 wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie usunąć stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia bez dodatkowego wynagrodzenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, a w przypadku czynności niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania pływalni, w ciągu 30 minut od chwili zgłoszenia. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć na każde żądanie Zamawiającego aktualne zaświadczenia o posiadaniu przez osoby wykonujące czynności objęte umową uprawnień niezbędnych do wykonywania tych czynności. Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia wymaganego przepisami prawa sprzętu ratowniczego i medycznego. Zamawiający zobowiązuje się przydzielić Wykonawcy pomieszczenie do przebierania się i wypoczynku. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco, na piśmie informować Zamawiającego o osobach wyznaczonych do utrzymania czystości w pomieszczeniach i na terenach objętych wzorem umowy i przedstawiać do pisemnego zatwierdzenia miesięczny harmonogram ich pracy w terminie do 28 dnia miesiąca poprzedzającego obowiązywanie harmonogramu. Wykonawca, przy świadczeniu usługi, ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów sanitarnych, BHP, p.poż. i innych, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących ratownictwa wodnego oraz zobowiązany jest do przestrzegania zaleceń organów kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742317200
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby każdy z ratowników posiadał aktualne uprawnienia zawodowe i aktualne badania lekarskie uprawniające do wykonywania obowiązków ratownika WOPR na basenach kąpielowych (w tym - posiadanie przez każdego ratownika karty ratownika WOPR) - oraz zapewnić, aby w trakcie pełnienia dyżuru każdy z ratowników nosił kartę ratownika WOPR w widocznym miejscu. b)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, c)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie - tj. wykonali co najmniej jedną usługę trwającą minimum 6 miesięcy, polegającą na ochronie i zabezpieczeniu w zakresie ratownictwa wodnego na krytych basenach kąpielowych oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (min. 2 wodnych ratowników WOPR) lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. d) niepodlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, 2) Opis oceny spełnienia warunków: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie żądanych w pkt. 6 przedmiotowego postępowania oświadczeń lub dokumentów, wg formuły spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy złożyć: a)oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 1 do oferty, b)oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1- 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 2 do oferty, c)wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie- Zamawiający przyjmuje, że będzie to wykonanie co najmniej jednej usługi trwającej minimum 6 miesięcy, polegającej na ochronie i zabezpieczeniu w zakresie ratownictwa wodnego na krytych basenach kąpielowych, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - na zał. nr 3 do oferty oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. . d)wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności na zał. nr 4 do oferty, (na wykazie należy wpisać z imienia i nazwiska ratowników WOPR-u, jak też osobę lub osoby bezpośrednio nadzorujące i odpowiedzialne w imieniu Wykonawcy za pracę w/w personelu, w wykazie należy podać minimum 2 wodnych ratowników WOPR), e)pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa w lit. d) wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował f)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale potwierdzonej za zgodność z oryginałem PRZEZ ORGAN WYDAJĄCY WW.DOKUMENT W WYMAGANYM TERMINIE pod kątem aktualności stanu faktycznego z zapisami w ww. dokumencie. g) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, h) ktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, i) olisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, ważny na dzień otwarcia ofert, j)pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną