Przetargi.pl
Ochrona fizyczna budynków administracyjnych i przyległych do nich terenów parkingowych ZGN w Dzielnicy Praga - Południe m.st. Warszawy oraz Administracji Nieruchomości nr 1, 5, 6, 7 i ochrona osiedla przy ul. Meissnera 5, 7, 9, 11, 13 w 2014r.

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 04-022 Warszawa, ul. Walewska 4
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 300 35 27 , fax. 22 300 35 30
  • Data zamieszczenia: 2013-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy
    ul. Walewska 4 4
    04-022 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 300 35 27, fax. 22 300 35 30
    REGON: 01044511900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zgnpragapld.waw.pl/strona/zamowienia-publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona fizyczna budynków administracyjnych i przyległych do nich terenów parkingowych ZGN w Dzielnicy Praga - Południe m.st. Warszawy oraz Administracji Nieruchomości nr 1, 5, 6, 7 i ochrona osiedla przy ul. Meissnera 5, 7, 9, 11, 13 w 2014r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W zakresie części 1:ochrona budynków administracyjnych i przyległych do nich terenów parkingowych ZGN w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy 1. Wykonawca: - zobowiązuje się do wykonania czynności ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej zgodnie z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia i ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. Nr 145 poz.1221 z późniejszymi zmianami) zapewniając obsadę stanowisk osobami posiadającymi licencję pracownika ochrony pierwszego stopnia wyposażonymi w środki przymusu bezpośredniego oraz Koordynatora d.s. ochrony posiadającego licencję drugiego stopnia - zapewnia radiową stację monitoringu współdziałającą całodobowo z systemami alarmowymi Zamawiającego w pięciu lokalizacjach z możliwością odbioru sygnału naruszenia każdej uzbrojonej strefy (włamania, sygnału p-poż, uzbrojenia, rozbrojenia, braku zasilania) jak również zapisu i rejestracji zdarzeń - wyposaży w piloty antynapadowe współpracujące z radiową stacją monitoringu przez całą dobę każdą z niżej wymienionych siedzib w następujących ilościach: Administracja Nieruchomości Nr 1 ul. Niekłańska 35a -4szt. (system alarmowy) Administracja Nieruchomości Nr 5 ul. Owsiana 5 budynek pusty (system alarmowy) Administracja Nieruchomości Nr 5 ul. Siennicka 44 - 4 szt. (system alarmowy) Administracja Nieruchomości Nr 6 ul. Sulejkowska 45- 4 szt. (system alarmowy) Administracja Nieruchomości Nr 7 ul. Hetmańska 25 - 4 szt. (system alarmowy) ZGN ul. Walewska 4 - 3 szt. (pracownik ochrony) ZGN ul. Wąwolnicka 3 - 3 szt. (pracownik ochrony) - zapewni odpowiednie zmotoryzowane patrole interwencyjne zdolne do reakcji, weryfikacji i zabezpieczenia każdej naruszonej strefy od odebrania w stacji monitoringu pierwszego sygnału o włamaniu, pożarze lub po użyciu pilota antynapadowego ( czas reakcji do 7 minut) - w przypadku nieuzbrojenia systemu przez ostatnią osobę opuszczającą budynek, dyżurny stacji monitoringu będzie powiadamiał drogą telefoniczną Kierownika obiektu lub osobę upoważnioną nie później niż o godz. 21:00 - zobowiązuje się do sprawdzenia z zewnątrz prawidłowości pozamykania drzwi, okien, bram wjazdowych każdorazowo po zakończeniu pracy i uzbrojeniu alarmu przez ostatnią osobę wychodzącą w każdej lokalizacji wyposażonej w system alarmowy. W razie stwierdzenia nieprawidłowości powiadamia natychmiast Kierownika obiektu lub osobę upoważnioną - przeszkoli pracowników w zakresie rozmieszczenia w budynkach urządzeń istotnych dla bezpieczeństwa p - poż., zaworów głównych wody i wyłączników prądu - sporządzi i przekaże do uzgodnienia i ewentualnej weryfikacji Zamawiającemu w terminie do 7 dni po podpisaniu Umowy Instrukcję Ochrony budynków administracyjnych i przyległych do nich terenów parkingowych 2. Pracownik ochrony: - pełni dyżur w ubiorze według jednolitego wzoru (marynarka, spodnie, koszula, krawat) stosowanego przez Wykonawcę z oznaczeniami oraz widocznym identyfikatorem osobistym, na podstawie którego można ustalić tożsamość pracownika ochrony - posiada kieszonkowy przycisk antynapadowy, którego użycie w przypadku zagrożenia powoduje przesłanie sygnału alarmowego do Centrum Alarmowego Wykonawcy i skutkuje natychmiastowym przyjazdem patrolu interwencyjnego (czas reakcji do 7 minut) - ma do dyspozycji bezprzewodowe środki łączności (radiotelefon) oraz telefon ze stałym numerem - prowadzi rejestr pobranych i zdanych kluczy z zaznaczeniem godziny pobrania i zdania oraz osoby pobierającej i zdającej - w godzinach pracy ZGN nadzoruje ruch osób wchodzących i wychodzących, żądając okazania dokumentów w celu potwierdzenia tożsamości i wpisania do książki wejść oraz udziela informacji związanych z lokalizacją poszczególnych Działów - wydaje i odbiera przepustki (identyfikatory z napisem GOŚĆ) upoważniające do jednorazowego wejścia do obiektów chronionych - prowadzi zeszyt dyżurów, w którym wpisuje wszelkie uwagi odnośnie pełnionej służby (o wszystkich zauważonych nieprawidłowościach zawiadamia niezwłocznie Kierownika chronionego obiektu) - prowadzi obserwację na podglądzie monitora zakładowego systemu monitoringu wizyjnego terenu wokół budynku (dot. ZGN przy ul. Walewskiej 4) 3. Pracownicy ochrony przy wykonywaniu czynności ochronnych są zobowiązani do: - zapoznania się z Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego potwierdzonego podpisaniem stosownego oświadczenia - znajomości zasad postępowania na wypadek pożaru, telefonów alarmowych, a także rozkładu pomieszczeń, dróg ewakuacyjnych i pożarowych oraz dokładnego rozmieszczenia sprzętu i urządzeń pożarniczych - pełnienia jednoosobowego dyżuru całodobowego w siedzibie ZGN przy ul. Walewskiej 4 i Wąwolnickiej 3 - sprawdzania przed objęciem służby, czy klucze zapasowe do wszystkich pomieszczeń znajdują się w ustalonym miejscu - zgłaszania telefonicznie objęcia i zakończenia każdego dyżuru do Koordynatora - zakończenia dyżuru dopiero po przyjściu zmiennika - dokonywania sprawdzenia prawidłowego zabezpieczenia pomieszczeń w chronionym obiekcie (np. wyłączanie światła, czajników, piecyków itp., sprawdzenie stanu zamknięcia okien, drzwi i bram wjazdowych na przyległe parkingi) - zapobiegania zakłócania porządku na chronionym obszarze oraz informowania Zamawiającego o takich zdarzeniach - nie wpuszczania na teren obiektu osób, których zachowanie może spowodować naruszenie porządku - dopilnowania aby pracownicy Zamawiającego opuścili budynek po zakończeniu godzin pracy. Po godzinach pracy ochranianego obiektu wchodzić do obiektu bądź w nim przebywać mogą jedynie osoby posiadające stosowne zezwolenie Dyrektora ZGN lub osoby przez niego upoważnione - współdziałania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia w obiekcie z właściwymi terenowo jednostkami policji i innymi służbami - reagowania w przypadkach jakichkolwiek zagrożeń i nieprawidłowości poprzez niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego o nagłych zdarzeniach zaistniałych w chronionych obiektach i obszarach (przyległe parkingi) - w wypadkach zagrożeń natychmiastowego wezwania grupy interwencyjnej oraz innych odpowiednich służb - otwierania bramy wjazdowej na parking za pomocą pilota osobom upoważnionym do wjazdu (dot. ZGN przy ul. Walewskiej 4 i Wąwolnickiej 3) 4. Zamawiający może żądać od pracowników ochrony wykonania drobnych czynności, nie naruszających przepisów prawa oraz nie wpływających na stan bezpieczeństwa chronionego obiektu. W zakresie części 2: Ochrony Osiedla Meissnera Wykonawca: 1. Zobowiązuje się do wykonania czynności ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej zgodnie z niniejszym opisem zamówienia i ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.z 2005r. Nr 145 poz.1221 z późniejszymi zmianami) zapewniając obsadę stanowisk osobami posiadającymi licencję pracownika ochrony pierwszego stopnia wyposażonymi w środki przymusu bezpośredniego oraz Koordynatora d.s. ochrony posiadającego licencję drugiego stopnia 2. Zapewnia radiową stację monitoringu działającą całodobowo 3. Wyposaży pracowników ochrony w piloty antynapadowe współpracujące z radiową stacją monitoringu przez całą dobę oraz bezprzewodowe środki łączności (radiotelefon) i telefon ze stałym numerem 4. Zapewni odpowiednie zmotoryzowane patrole interwencyjne zdolne do reakcji od odebrania w stacji monitoringu pierwszego sygnału po użyciu pilota antynapadowego (czas reakcji do 10 minut) 5. Umieści przy wskazanych bramach wjazdowych budki parkingowe 6. Sporządzi i przekaże do uzgodnienia i ewentualnej weryfikacji Zamawiającemu w terminie do 7 dni po podpisaniu Umowy Instrukcję Ochrony Osiedla Meissnera CHARAKTERYSTYKA OSIEDLA MEISSNERA 1. Opis Osiedla: a)Osiedle usytuowane w Warszawie przy ul. Meissnera 5,7,9,11,13 b)W skład Osiedla wchodzą 4 budynki mieszkalne oznaczone numerami 7,9,11,13 oraz 1 budynek użytkowy o numerze 5, teren oraz garaż podziemny c)Łącznie w budynkach mieszkalnych jest 18 klatek schodowych d)Budynki mieszkalne wyposażone są w windy. e)Garaż podziemny jednokondygnacyjny składający się z 3 hal garażowych oznaczonych A,B,C wyposażonych w bramy wjazdowe-wyjazdowe otwierane automatycznie. 2. Zabezpieczenie Osiedla a)Teren Osiedla ogrodzony od strony ul. Meissnera przęsłami metalowymi na betonowej podmurówce, od strony Wału Miedzeszyńskiego ogrodzony siatką ogrodzeniową b)Wjazd na teren Osiedla umożliwiają 4 bramy wjazdowe w tym 2 otwierane i zamykane automatycznie i 2 otwierane i zamykane ręcznie (przez pracownika Ochrony) c)Wejście na teren Osiedla umożliwiają 3 furtki otwierane kluczem d)Teren Osiedla jest oświetlony e)Budynki wyposażone są w oświetlenie klatek schodowych i oświetlenie awaryjne f)Wejście do klatek schodowych budynków mieszkalnych obywa się za pomocą systemu domofonów g)Wjazd do hal garażowych podziemnych odbywa się za pomocą pilota lub karty magnetycznej posiadanej przez osobę uprawnioną do wjazdu ZADANIA OGÓLNE OCHRONY OSIEDLA: 1. Głównymi obowiązkami pracowników ochrony (agentów), na chronionym Osiedlu jest zapewnienie całodobowo bezpieczeństwa osób i mienia poprzez ochronę przed? a)przestępstwami, tj., kradzieżą z włamaniem, rabunkiem, zniszczeniem i uszkodzeniem, b)szkodami wynikłymi z awarii technicznych lub zakłóceń porządku publicznego w Osiedlu. 2. Pracownicy ochrony wykonują również inne zadania związane z bezpieczeństwem Osiedla i ochroną mienia zlecone przez Zamawiającego lub przełożonych, ale zgodnie z obowiązującym prawem. 3. Pracownicy ochrony mają za zadanie uniemożliwienie wejścia-wyjścia osobom niepowołanym i nieupoważnionym oraz wjazdu-wyjazdu samochodom nieupoważnionym, w tym kontrolowanie przyjazdów i wyjazdów samochodów firm budowlanych, przewozowych, kurierskich i innych. 4. Pracownicy ochrony zobowiązani są do realizacji zadań ochrony w oparciu o wszelkiego rodzaju: a)aktualne listy (samochodów i innych) przekazanych przez Administratora wyznaczonego przez Zamawiającego i na bieżąco aktualizowane przez niego, b)wykazy mienia, które dodatkowo na stałe, bądź też czasowo, zostają przekazane pod nadzór ochrony (informacje takie powinny być przekazane przez Zamawiającego w formie wpisu do Książki Służby). 5. Każda sytuacja nadzwyczajna, musi być zgłoszona przez pracowników ochrony do Koordynatora ds. Ochrony (zwanego dalej Koordynatorem), formalnie odnotowana w Książce Służby, a jej przebieg należy opisać w notatce, w której należy wyszczególnić? a)datę i godzinę zdarzenia, b)szczegółowy opis zdarzenia, c)sprawcę-jeśli jest znany, d)inne dane w zależności od potrzeb. 6. Oryginał notatki służbowej musi być niezwłocznie dostarczony Administratorowi lub kierownictwu Administracji (przedstawiciele Zamawiającego). 7. Pracownicy ochrony mają za zadanie ścisłe wykonywanie obowiązków ustalonych na danym posterunku. 8. Pracownicy ochrony zobowiązani są do bezwzględnego zachowania w tajemnicy informacji dotyczących chronionego Osiedla. 9. Wszyscy pracownicy ochrony powinni być zapoznani i zaznajomieni z? a)rozmieszczeniem przyłączy energetycznych, a w szczególności lokalizacją głównego wyłącznika prądu, b)lokalizacją głównych zaworów gazu, c)lokalizacją głównego zaworu wody, d)rozmieszczeniem sprzętu ppoż. np. centralka p. poż., hydranty, suche piony, zawory hydrantowe, czujek dymowych w garażach podziemnych, e)monitorowanie sygnału, f)obowiązującymi w chronionym Osiedlu instrukcjami i zarządzeniami oraz przeszkoleni z procedur występujących na Osiedlu, a w szczególności: - obsługą systemu przeciwpożarowemu - powiadamianiem w przypadku awarii, - wydawaniem kluczy, - wpuszczaniem na teren Osiedla firm wykonujących usługi na jego terenie, - awaryjnego uwalniania osób uwięzionych w windach, 10. Każdorazowo w przypadku wprowadzenia na Osiedle nowego pracownika, Koordynator sporządza Protokół przeszkolenia pracowników ze znajomości Instrukcji ochrony i obowiązujących na terenie Osiedla procedur i przekazuje protokół Administratorowi, najpóźniej na koniec pierwszego dnia pracy danego pracownika 11. Każdorazowa zmiana pracownika ochrony jest niezwłocznie zgłaszana do administracji. 12. Pracownicy ochrony powinni dbać o czysty i schludny wygląd-umundurowanie powinno być kompletne, a obowiązujący identyfikator noszony w widocznym miejscu. 13.Zachowanie pracowników powinno być uprzejme, ale zdecydowane i stanowcze. 14.Nakazuje się pracownikom ochrony punktualne zgłaszanie się do pracy (odpowiednio wcześniej w celu zapoznania się z wydarzeniami mającymi miejsce podczas służby zmiany schodzącej oraz w celu odbycia stosownego instruktażu przed jej objęciem). 15.Pracownicy ochrony mają obowiązek poddania się kontroli przełożonych, Administratora, kierownictwa Administracji i Zamawiającego bądź osób przez niego upoważnionych (dotyczy to również sytuacji, gdy pracownicy ochrony są wezwani do okazania bagażu oraz wnętrza samochodu). 16.Pracownicy ochrony powinni wykazywać się należytą dbałością o powierzone wyposażenie, jak również używanie go zgodnie z jego przeznaczeniem. 17. Pracownikom ochrony podczas pełnienia służby zabrania się: a)Oddalania się z miejsca służby bez zezwolenia przełożonych, b)Spania na posterunku ochronnym, c)Przyjmowania wizyt rodziny, przyjaciół i znajomych, d)Przebywania na chronionym Osiedlu poza wyznaczonymi godzinami pracy, e)Wnoszenia na teren chronionego Osiedla alkoholu lub innych środków odurzających oraz spożywania ich podczas pracy, f)Czytania książek lub czasopism, itp., g)Manipulowania urządzeniami technicznymi niezgodnie z ich przeznaczeniem, h)Opuszczania posterunku bez jego wcześniejszego przekazania, i)Parkowania samochodów prywatnych na terenie Osiedla (ewentualnie zgoda Zamawiającego-w wyznaczonym przez niego miejscu i tylko na czas wykonywania obowiązków służbowych), j)Wynoszenia lub wywożenia jakiegokolwiek majątku z chronionego Osiedla. 18. Wyszczególnienie stanowisk pracy (obowiązki) 1)posterunek stacjonarno-obchodowym całodobowy 1 osoba-pracownik z lecencją-dowódca zmiany posiadający co najmniej licencję Stopnia oraz Koordynator ds. ochrony, posiadający licencję II stopnia, który zajmuje się organizacją, koordynowaniem, wyposażeniem przydzielonym ochronie, dokumentacją, bieżącym sprawdzeniem stanu bezpieczeństwa Osiedla i utrzymuje bezpośrednie kontakty z Zamawiającym, przy wejściu głównym (obsługa systemu TV przemysłowej) a)Nadzór nad pracą pracowników ochrony. b)Obsługa systemu monitoringu. c)Kontrola pracowników ochrony: -stanu trzeźwości, -wyglądu zewnętrznego, -znajomości obowiązków na poszczególnych posterunkach. d)Prowadzenie Książki Służby. e)Kontakty w ważniejszych sprawach z Administracją lub kierownictwem Administracji. f)Patrolowanie przestrzeni między budynkami nr 5, 7, 9, 11, 13, g)Dokładne przekazywanie dyżurów. h)Sprawdzenie zabezpieczenia Osiedla. i)Zapewnienie przez cały czas pełnej obsady posterunków. j)Rejestrowanie usterek technicznych Osiedla i zgłaszanie ich do Administratora. k)Dopilnowanie zamknięcia bram wjazdowych, garażowych, klatek schodowych oraz furtek zewnętrznych. l)Rejestrowanie uszkodzonych pojazdów korzystających z garaży podziemnych i parkingów naziemnych. 2)posterunek w budce parkingowej całodobowy 1 osoba- pracownik z licencją a)Nadzór i patrolowanie parkingu i terenu osiedla od strony ul. Meissnera. b)Wpuszczanie i kontrola pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających. c)Otwieranie bramy wjazdowej dla pojazdów uprzywilejowanych (w tym Pogotowia Ratunkowego, Policji, Straży Miejskiej i Straży Pożarnej). d)Nadzór nad prawidłowym parkowaniem pojazdów mechanicznych. e)Powiadamianie (wzywanie) w zależności od rodzaju zaistniałego zagrożenia: Koordynatora, załogi interwencyjnej, Policji lub innych służb miejskich. f)Utrzymywanie łączności radiowej z pozostałymi agentami ochrony na terenie osiedla. g)Meldowanie dowódcy zmiany o uszkodzeniach w pojazdach mechanicznych. h)Meldowanie o nieprzestrzeganiu przez mieszkańców przepisów ruchu drogowego. i)Meldowanie o źle zaparkowanych pojazdach na parkingu od strony ul. Meissnera. 3) Posterunek w budce parkingowej całodobowy 1 osoba pracownik z licencją a) Nadzór i patrolowanie parkingu od strony wjazdu przy bibliotece. b)Wpuszczanie i kontrola pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających. c)Otwieranie bramy wjazdowej dla pojazdów uprzywilejowanych (w tym Pogotowia Ratunkowego, Policji, Straży Miejskiej i Straży Pożarnej). d)Nadzór nad prawidłowym parkowaniem pojazdów mechanicznych. e)Powiadamianie (wzywanie) w zależności od rodzaju zaistniałego zagrożenia: Koordynatora, załogi interwencyjnej, Policji lub innych służb miejskich. f)Utrzymywanie łączności radiowej z pozostałymi agentami ochrony na terenie Osiedla. g)Meldowanie dowódcy zmiany o uszkodzeniach w pojazdach mechanicznych. h)Meldowanie o nieprzestrzeganiu przez mieszkańców przepisów ruchu drogowego. i)Meldowanie o źle zaparkowanych pojazdach na parkingu od strony ul. Meissnera. Dyżur na osiedlu jest całodobowy i pełniony przez trzech ochroniarzy posiadających licencje DOKUMENTACJA PROWADZONA PRZEZ PRACOWNIKÓW OCHRONY: a)Książka Służby, b)notatka służbowa z zaistniałych podczas pracy sytuacji szczególnych, c)dzienna książka rejestru wydanych kluczy od pomieszczeń ogólnych, d)rejestr awarii i usterek, przekazywanych każdorazowo Administratorowi, e)na bieżąco aktualizowaną przez Administratora listę pojazdów uprawnionych do parkowania na terenie Osiedla UWAGI: Wykonawca powinien zapoznać się z obiektem, który będzie objęty ochroną i powinien potwierdzić to składając oświadczenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wnesienia wadium. Wadium na całość zamówienia wynosi 5 600,00 zł. (słownie: pięć tysięcy sześćset złotych) a w przypadku składania ofert częściowych: na część 1 - 2 200,00 zł, na część 2 - 3 400,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: tak
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zgnpragapld.waw.pl/strona/zamowienia-publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach