Przetargi.pl
„Obsługa selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, tj. odbiór i zagospodarowanie, z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dobre oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych z terenu jednostek organizacyjnych na terenie gminy Dobre w okresie 01.04.2021 – 30.09.2021 .” GKI 271.26.2020

Gmina Dobre ogłasza przetarg

  • Adres: 05-307 Dobre, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 257 571 190 , fax. 257 571 190
  • Data zamieszczenia: 2020-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobre
    ul. Tadeusza Kościuszki 1
    05-307 Dobre, woj. mazowieckie
    tel. 257 571 190, fax. 257 571 190
    REGON: 71158265800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gminadobre.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Obsługa selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, tj. odbiór i zagospodarowanie, z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dobre oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych z terenu jednostek organizacyjnych na terenie gminy Dobre w okresie 01.04.2021 – 30.09.2021 .” GKI 271.26.2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Obsługa selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, tj. odbiór i zagospodarowanie, z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dobre oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych z terenu jednostek organizacyjnych na terenie gminy Dobre w okresie 01.04.2021 – 30.09.2021 .” GKI 271.26.2020 Przedmiotem zamówienia jest: 1.odbieranie bezpośrednio z nieruchomości odpadów komunalnych od mieszkańców na terenie gminy, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych gminy Dobre, 2.organizacja i obsługa (tj. podstawienie i opróżnianie kontenerów na odpady, weryfikacja mieszkańców dostarczających odpady oraz porządkowanie terenu po zakończeniu pracy) stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zwanego dalej PSZOK zlokalizowanego na terenie targowiska przy ul. Poniatowskiego w Dobrem (dz. nr 2056), w tym przyjmowanie dostarczonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych, odpadów zebranych selektywnie wraz z ich późniejszym transportem i zagospodarowaniem 1. W skład Gminy Dobre wchodzi 40 miejscowości. Odbiór odpadów sprzed nieruchomości będzie następował z podziałem na następujące frakcje: tworzywa sztuczne (plastik), odpady wielomateriałowe, szkło, metale, papier i odpady zmieszane. Mieszkańcom należy zabezpieczyć worki, które muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U.2017.19). W okresie od stycznia do listopada 2020 roku średnio miesięcznie odbieranych i zagospodarowanych było 86 ton odpadów. Przewidywana ilość odebranych i zagospodarowanych odpadów w okresie trwania umowy to 540 ton. Zamawiający informuje, że liczba mieszkańców zgodnie z danymi z ewidencji ludności w 2019r w Gminie Dobre wynosiła 5976 osób, szacunkowa liczba gospodarstw domowych, które zdeklarowały oddawanie odpadów komunalnych wynosi ok.1800, natomiast liczba zdeklarowanych osób wynosi ok. 5649. Obsługa gospodarstw domowych polegać będzie na odbiorze odpadów bezpośrednio od właścicieli nieruchomości, sprzed posesji, jednakże mieszkańcy mają obowiązek dostarczyć odpady do drogi publicznej. Sprzed nieruchomości należy odebrać odpady zmieszane, papier, plastik, metal i szkło, pozostałe, tj. budowlane, elektroniczne, wielkogabarytowe, bioodpady należy odbierać z PSZOK. W okresie zamówienia odbiór odpadów segregowanych będzie następował 1 raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Dni odbioru i trasy odbioru odpadów zostaną ustalone indywidualnie z wybranym wykonawcą i w miarę potrzeb mogą ulec zmianie. Odpady zmieszane odbierane będą w okresie od kwietnia do października dwa razy w miesiącu (1 raz na dwa tygodnie) zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego . Wybrany Wykonawca zgodnie z harmonogramem odbierze pierwszy raz odpady zmieszane i segregowane w workach, które mieszkańcy mają po poprzedniej zbiórce. Dla wszystkich właścicieli nieruchomości Wykonawca dostarczy do Urzędu Gminy Dobre w terminie co najmniej 21 dni przed pierwszą planowaną zbiórką odpadów harmonogramy odbioru odpadów z zaznaczonymi dniami odbioru odpadów, oraz informacją w jaki sposób należy segregować odpady i do której godziny powinny być wystawione. Przy następnych terminach zbiórek worki dostarczane będą: • na wymianę bezpośrednio mieszkańcom gminy w stosunku: 1 odebrany- 1 zostawiony worek na odpady. Pozostawione worki muszą być przeznaczone na ten sam rodzaj odpadów co worki odebrane. Dopuszcza się odbiór odpadów w innych workach tylko od tych gospodarstw, które wystawiły odpady w workach dostarczonych przez Wykonawcę. Worki muszą być pozostawione w bezpiecznym miejscu, uniemożliwiając ich • Urzędowi Gminy w ilości 300 kompletów miesięcznie. Worki muszą być dostarczone najpóźniej w terminie pierwszej zbiórki odpadów w danym miesiącu. • Spółdzielni Mieszkaniowej „Zgoda” w ilości: 50 worków z nadrukiem „odpady zmieszane” 100 worków z nadrukiem „szkło”, 100 worków z nadrukiem „papier”, 100 worków z nadrukiem „plastik i opakowania wielomateriałowe”, 100 worków z nadrukiem „metal” miesięcznie Informację o tym, jaka ilość worków musi być zostawiona w poszczególnej miejscowości Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. Worki do segregacji oraz kalendarze zabezpiecza we własnym zakresie Wykonawca. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: Wykonawca zobowiązany jest również do przekazywania Zamawiającemu w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca miesięcznych Raportów zawierających następujące informacje: • ilości (Mg) odebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych z podziałem na poszczególne frakcje; • ilość (Mg) odebranych odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje; • sposoby zagospodarowania ww. odpadów; • adresach nieruchomości, na których odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dobre; • adresach nieruchomości, z których odbiór odpadów był niemożliwy (np. odpady nie wystawione przed posesję, altana śmietnikowa zamknięta, itp.). • W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Wójta oraz właściciela nieruchomości. Na potwierdzenie konieczne jest wykonanie dokumentacji fotograficznej oraz spisanie protokołu. • odbiór i zagospodarowanie odpadów z Osiedla Mieszkaniowego „ZGODA” w miejscowości Dobre (pojemniki od 2 do 6m3, jednorazowo nie mniejsza pojemność niż 10m3 odbiór z niego odpadów w terminie 2 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, • Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dobre Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie zobowiązującym prawem, w tym wymaganiami ochrony środowiska, tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, jest zobowiązany przekazywać do instalacji komunalnej zapewniającej przetwarzanie, o kto rym mowa w art. 35 ust. 6 pkt 1, z zastrzeżeniem art. 158 ust. 4ustawyz dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z po z n. zm.) oraz przedstawiać Zamawiającemu (na żądanie Zamawiającego) dowody potwierdzające wykonanie tych czynności. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zasadą bliskości, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z po z n. zm.). Przekazanie odpadów winno być potwierdzone kartą przekazania odpadów sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca wskazuje w ofercie instalację komunalną, do której zostaną przekazane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego i ochrony środowiska, w szczególności do: a)przestrzegania zakazu mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b)przestrzegania zakazu mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c)zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu 2. Utworzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów na terenie gminy Dobre w miejscu udostępnionym przez Zamawiającego. PSZOK musi być czynny min. 6 razy w trakcie trwania umowy: raz w miesiącu, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym (oprócz poniedziałku i soboty), w godz. 8.00 – 12.00 Frakcje przewidziane do zbierania w Punkcie selektywnej zbiórki odpadów: • odpady segregowane (szkło, metal, papier, plastik, opakowania wielomateriałowe); • baterie i akumulatory; • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne; • opakowania wielomateriałowe; • odpady z remontów*; • popiół*; • odpady biodegradowalne*; • przeterminowane lekarstwa; • odpady wielkogabarytowe; • zużyte żarówki, lampy fluorescencyjne. * jednorazowo mieszkaniec może dostarczyć nie więcej niż 1m3, odpadów łącznie. Większe ilości zgodnie z cennikiem firmy. Odpady odebrane w PSZOK w 2019 roku Kod odebranych odpadów komunalnych7) Rodzaj odebranych odpadów komunalnych7) Masa odebranych odpadów komunalnych8) [Mg] 150101 Opakowania z metali 1,27 150102 Opakowania z metali 3,92 150104 Opakowania z tworzyw sztucznych 2,03 150107 Opakowania ze szkła 3,64 160103 Zużyte opony 25,20 160216 Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 160215 5,016 170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 2,44 200307 Odpady wielkogabarytowe 15,44 200133⃰ Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz nie sortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 0,15 200135* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (1) 7,009 200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 2,347 200132 Przeterminowane leki 0,045 Suma 68,507 Odpady odebrane w PSZOK w okresie I – XI 2020 Kod odebranych odpadów komunalnych7) Rodzaj odebranych odpadów komunalnych7) Masa odebranych odpadów komunalnych8) [Mg] 160103 Zużyte opony 6,54 170107 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 55,82 200307 Odpady wielkogabarytowe 37,93 200136 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 2,01 200199 Inne frakcje zbierane w sposób selektywny 2,78 Suma 105,08 Odpady odebrane sprzed nieruchomości 2019 rok Kod odebranych odpadów komunalnych7) Rodzaj odebranych odpadów komunalnych7) Masa odebranych odpadów komunalnych8) [Mg] 150101 Opakowania z metali 15,46 150102 Opakowania z metali 115,44 150106 Opakowania z tworzyw sztucznych 3,58 150107 Opakowania ze szkła 126,79 200301 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 139,72 400,99 Odpady odebrane sprzed nieruchomości I – XI 2020 INFORMACJA O ODEBRANYCH ODPADACH KOMUNALNYCH5) Kod odpadów6) Rodzaj odpadów6) Masa odebranych odpadów komunalnych7) [Mg] 150101 Opakowania z papieru i tektury 28,11 150104 Opakowania z metali 2,81 150106 Zmieszane odpady opakowaniowe 153,35 150107 Opakowania ze szkła 161,94 200201 Odpady ulegające biodegradacji 0,10 200301 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 395,45 SUMA 741,76 Ustalone ilości mają charakter informacyjny i pochodzą ze sprawozdań miesięcznych podmiotu odbierającego odpady. Ilości te nie są zależne od Zamawiającego. Wykonawca przy sporządzaniu oferty jest zobowiązany do oszacowania ilości odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z własną wiedzą i doświadczeniem. Powyższe dane o ilości nieruchomości oraz ilości wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odbieranych odpadów jak również zwiększenia lub zmniejszenia ilości nieruchomości , - Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 3. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) pochodzących z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Dobrem, Szkoły Podstawowej w Mlęcinie, Szkoły Podstawowej w Dropiu, Żłobka w Dobrem i Urzędu Gminy Dobre. Odbiór odpadów następował będzie w terminie 3 dni od telefonicznego zgłoszenia Zamawiającego. Zamówienie obejmuje również udostępnienie przez Wykonawcę sześciu pojemników na odpady komunalne o pojemności 1100 l oraz min. 300 sztuk worków na odpady zmieszane. Szacuje się, że ilość zmieszanych odpadów komunalnych do odebrania w okresie trwania umowy wyniesie około 20,00 Mg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca: 1)posiada wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dobre, w zakresie odpadów stanowiących przedmiot zamówienia lub złoży oświadczenie, że w przypadku wyboru jego oferty dokona przedmiotowego wpisu; 2) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.); 3) aktualny wpis do rejestru wskazany w art. 49 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.); 4) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.); 5)pozwolenie na prowadzenie instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych na przyjmowanie odbieranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub aktualnej umowy z podmiotem prowadzącym uprawnioną instalację;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w rozdziale VIII, Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 2. W zakresie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w rozdziale VIII Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, którego wzór stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Powyższe Oświadczenia stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o którym mowa w ust.1 i w ust 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w ust. 1 i w ust. 2 6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Wzór stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Dokumenty składane są w formie przewidzianej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016r. poz. 1126) z późn. zm. 8. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentu lub oświadczenia na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu, z którego będą wynikać kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach