Przetargi.pl
Obsługa ratownicza krytej pływalni WODNIK

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Legionów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2152706, 2156561 , fax. 322 152 706
  • Data zamieszczenia: 2019-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. Legionów 145
    43-502 Czechowice-Dziedzice, woj. śląskie
    tel. 032 2152706, 2156561, fax. 322 152 706
    REGON: 13639920000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.czechowice-dziedzice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa ratownicza krytej pływalni WODNIK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej Krytej Pływalni „WODNIK” , zlokalizowanej w Czechowicach - Dziedzicach, przy ul Legionów 145, w której skład wchodzą: - basen pływacki o wymiarach 25 m x 12,5 m i głębokości od 1,2 m do 1,8 m, z 6-cioma torami ( basen wraz z zapleczem technicznym w pełni odpowiada wymogom Międzynarodowej Federacji FINA), - sztuczna rzeka, hydromasaż, kaskada do masażu karku, - basen rekreacyjny dla dzieci z dwoma torami, - dwie niecki jacuzzi, - strefa płytka dla najmłodszych dzieci, 1. Usługi w zakresie ratownictwa wodnego muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych: a) Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U.2018.1482 t.j. z dnia 2018.08.03); b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 108), c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 261). d) Oraz innymi obowiązującymi Rozporządzeniami 2. Świadczenie usług ratownictwa wodnego odbywać będzie się z uwzględnieniem poniższych warunków: 1) Dni i godziny świadczenia usługi: Usługa obsługi ratowniczej odbywać powinna się w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r. w następujących godzinach:  od poniedziałku do piątku w godz. od 7 00 do 23.00  w soboty, niedziele i święta w godz. od 7 00 do 23.00 z wyłączeniem następujących dni: 11.04;12.04; 1.11; 24.12; 25.12. 2) W czasie otwarcia pływalni na jednej zmianie musi pracować 2 ratowników, pełniących dyżur w wyznaczonych strefach hali basenowej (strefa 1 – basen sportowy; strefa 2 – basen rekreacyjny, jacuzzi, zjeżdżalnia). W celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia odpowiedniej ilości osób. 2. Świadczenie usług ratownictwa wodnego odbywać będzie się z uwzględnieniem poniższych warunków: 1) Dni i godziny świadczenia usługi: Usługa obsługi ratowniczej odbywać powinna się w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r. w następujących godzinach:  od poniedziałku do piątku w godz. od 7 00 do 23.00  w soboty, niedziele i święta w godz. od 7 00 do 23.00 z wyłączeniem następujących dni: 11.04;12.04; 1.11; 24.12; 25.12. 2) W czasie otwarcia pływalni na jednej zmianie musi pracować 2 ratowników, pełniących dyżur w wyznaczonych strefach hali basenowej (strefa 1 – basen sportowy; strefa 2 – basen rekreacyjny, jacuzzi, zjeżdżalnia). W celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia odpowiedniej ilości osób. 4. Do obowiązków ratowników w szczególności należeć będzie: a) Przed rozpoczęciem pracy na obiekcie Krytej Pływalni „WODNIK” muszą zapoznać się z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem. b) Ratownicy wykonujący zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. c) Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody Dyrektora MOSiR lub kierownika obiektu. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku pracy. d) Zapewnienie stałej kontroli strefy mokrej oraz lustra wody na pływalni, stałego dozoru bezpiecznego korzystania ze zjeżdżalni oraz reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy. e) Organizowanie pomocy i ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia. f) Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego i sporządzenie protokołu powypadkowego. g) Nadzorowanie przez wytypowanych imiennie kierowników zmiany właściwego wypełniania przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa. h) Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych i innych urządzeń przez wszystkich kąpiących się po godzinach funkcjonowania (otwarcia) pływalni oraz sprawdzenie stanu i kompletności sprzętu ratowniczego. i) Codziennie, przed uruchomieniem zjeżdżalni wodnej, obowiązkowe sprawdzenie stanu technicznego zjeżdżalni /wewnątrz i na zewnątrz/, jeden raz w tygodniu czyszczenie zjeżdżalni wodnej. j) Kontrola przestrzegania instrukcji korzystania z sauny przez użytkowników w czasie jej pracy. k) Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pływalni, harmonogramu zajęć, zaleceń oraz stosowanie odpowiednich procedur postępowania w przypadku ich łamania lub nieprzestrzegania. l) Każde zdarzenie lub przypadek złamania regulaminu (np. prowadzenia nauki/doskonalenia pływania, rekreacji ruchowej w wodzie) winien być odnotowany w dzienniku pracy ratowników. Informacja powinna również zawierać opis podjętych przez ratownika czynności wobec zaistniałego zdarzenia lub osoby naruszającej regulamin. m) Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych wszelkich przekroczeń porządku obowiązującego na hali basenowej, oraz pomaganie w akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą. n) Kontrola stanu sanitarnego osób wchodzących do hali basenowej, a w szczególności mycia się pod natryskiem z użyciem środków myjących oraz zdezynfekowania stóp. o) Sprawdzenie przed uruchomieniem pływalni stanu technicznego urządzeń i sprzętu ratowniczego, będącego na wyposażeniu hali basenowej, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego faktu kierownikowi lub dyżurującemu konserwatorowi pełniącemu dyżur i dokonanie wpisu w dzienniku pracy ratowników. p) Udzielanie pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów. q) Udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat Regulaminu Pływalni, obsługi i działania urządzeń typu: sauna, zjeżdżalnia itp. r) Likwidowanie zanieczyszczeń powstałych na wodzie i wokół niecki w trakcie pełnienia dyżurów ratowniczych. s) Współpracowanie z działem technicznym w zakresie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania urządzeń znajdujących się w hali basenowej. t) Do obowiązków ratowników podległych Wykonawcy należy ponadto zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzanym przez użytkowników krytej pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi być natychmiast zgłoszony do zarządcy. u) Dbania o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75250000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium na rzecz Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, 43-502 Czechowice-Dziedzice ul. Legionów 145, w wysokości 8 000,00zł, (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014r., poz.1804 oraz z 2015r., poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem (wyłącza się możliwość wniesienia wadium w gotówce) na rachunek bankowy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w PKO b.p.SA, nr konta 39 1020 1390 0000 6702 0025 0639, z podaniem tytułu: „wadium - przetarg na obsługę ratowniczą” Uwaga! – przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. IX ust. 3 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Uwaga! –termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. W treści gwarancji/poręczenia musi znajdować się zapis, iż „Gwarant/poręczyciel zobowiązuje się do nieodwołalnej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji wypłaty w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w wysokości: 8.000,00 zł. W gwarancji/poręczeniu winien być także zapis, iż „wypłata gwarancji/poręczenia powstaje w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp” oraz powinno podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce. Zamawiający nie wyraża zgody, aby żądanie zapłaty musiało być przekazane za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta gwarancji lub jakiegokolwiek innego banku. Wadium w postaci dokumentu winno zawierać oznaczenie postępowania którego dotyczy. 8. W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia wnoszonego przez Wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) zaleca się aby z treści gwarancji lub poręczenia wynikało, że wadium to dotyczy wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie wadium ani na uzupełnienie wadium po terminie składania oferty. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunku bankowym wskazanym przez Wykonawcę. 12. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, ponownego wniesienia, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiada aktualną decyzję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarze wodnym (Dz.U.2018.1482 t.j. z dnia 2018.08.03 z decyzji jednoznacznie musi wynikać, że Wykonawca może wykonywać ratownictwo wodne) oraz aktualną decyzję o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony według załącznika nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, oświadczenie Wykonawcy, iż: a) W cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania przedmiotu zamówienia i że cena oferty jest ceną ostateczną. b) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych innych dodatkowych opłat z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia. c) Zdobyłem/liśmy wszelkie konieczne informacje potrzebne do właściwego wykonania zamówienia oraz sporządzenia oferty. d) Zapoznałem/liśmy się z warunkami przetargu zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami i przyjmuje/my te warunki bez zastrzeżeń. e) Pozostaje/my związany/i złożoną przez nas ofertą przez okres 30 dni – bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. f) Zobowiązuje/my się wykonać zamówienie w terminach określonych w SIWZ. g) Termin płatności za wykonanie usług wynosi ………… dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT. UWAGA!!! Minimalny termin nie może być krótszy niż 7 dni natomiast maksymalny nie dłuższy niż 30 dni. h) Akceptuje/my bez zastrzeżeń warunki zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ (istotne postanowienia umowy) i zobowiązujemy się w przypadku wybrania naszej oferty do zawarcia umowy na wymienionych warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. i) Podwykonawcom zamierzam/y powierzyć wykonanie następujących części zamówienia: wykonanie ............................................................wykonanie ..................................................................................... j) Niniejsze zamówienie zamierzam/y realizować: - sami* - jako podmiot zbiorowy (konsorcjum) reprezentowane następująco*:……………… - lider konsorcjum, ……………… - członek konsorcjum, ……………… - członek konsorcjum. k) Złożona oferta nie będzie/będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego o którym mowa w art. 91 ust.3a ustawy Pzp. Uwaga! W przypadku gdy Wykonawca nie zaznaczy żadnego z wariantów, Zamawiający przyjmie, że wybór oferty nie będzie prowadził do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego. l) Wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art.13 lub 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe pozyskaliśmy bezpośrednio lub pośrednio w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu. m) Uwzględniliśmy w zaoferowanej cenie za wykonanie przedmiotu zamówienia, zwiększenie w 2020 r .minimalnego wynagrodzenia za pracę zgodnie z ustawą z dnia 10.10.2002 o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. 2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – sporządzony wg załącznika nr 2 do SIWZ; 3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu – sporządzony wg załącznika nr 3 do SIWZ; 4) Pełnomocnictwo (upoważnienie) do podpisania ofert względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, bądź też do podpisywania umów w imieniu Wykonawcy, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia (konsorcja, spółki cywilne itp.) winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – art. 23 ustawy Pzp. Pełnomocnik konsorcjum, spółki cywilnej itp. winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. Z pełnomocnictwa powinien wynikać zakres udzielonego pełnomocnictwa. 5) Pisemne zobowiązanie (w oryginale) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu - w przypadku, gdy Wykonawca wskaże, że będzie polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. 6) Kopia dowodu wniesienia wadium. 7) Informacje o posiadanym doświadczeniu zawodowym osoby wskazanej w wykazie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ. a) Wykonawcy, którzy będą wspólnie ubiegać się o udzielenie przedmiotowego zamówienie winni ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – art. 23 ustawy Pzp. Uwaga: W dokumencie stwierdzającym ustanowienie pełnomocnika przez każdego z Wykonawców (wspólników) dla konkretnego zamówienia publicznego winien być również określony zakres pełnomocnictwa, wynikający z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, tj. powinno być określone czy pełnomocnik ma upoważnienie Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, czy też do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. b) Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winna być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, oraz zawierać dokument pełnomocnictwa, z którego powinien wynikać zakres udzielonego pełnomocnictwa. c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 ustawy Pzp. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy z Wykonawców oddzielne musi udokumentować, że posiada decyzję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz decyzję o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem Polskie Ratownictwo Medyczne. e) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w rozdz.VI ust. 1 SIWZ, składa każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z Wykonawców oddzielnie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (według załącznika nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca występujący wspólnie może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. g) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w rozdziale VI ust. 5 winien spełnić co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach