Przetargi.pl
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Gnieźnie

Powiat Gnieźnieński ogłasza przetarg

  • Adres: 62-200 Gniezno, ul. Jana Pawła II 9/10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4240706 , fax. 061 4240770
  • Data zamieszczenia: 2014-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gnieźnieński
    ul. Jana Pawła II 9/10 9/10
    62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4240706, fax. 061 4240770
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat-gniezno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Gnieźnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ciągłe świadczenie usługi obsługi prawnej przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego. Organizację i zasady działania wydziałów będących przedmiotem zamówienia wskazanych poniżej określa regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Gnieźnie dostępny na stronie internetowej Zamawiającego. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: Przedmiotowe zamówienie obejmuje świadczenie ciągłej usługi obsługi prawnej urzędu Starostwa Powiatowego w Gnieźnie w zakresie prawa polskiego, w tym miedzy innymi: a) bieżącego udzielania porad prawnych w zakresie bieżącej działalności poszczególnych wydziałów oraz organów Powiatu, b) sporządzania pisemnych opinii prawnych (ekspertyz) oraz udzielania wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania obowiązujących norm prawnych, na rzecz obsługiwanych wydziałów, c) sporządzania projektów umów, decyzji administracyjnych, zarządzeń, projektów uchwał Rady Powiatu i innych aktów wywołujących skutki prawne o znacznym stopniu skomplikowania, tj. których treść i zakres wykracza poza zwykły (bieżący) zakres działania Zamawiającego, d) opiniowanie pod względem formalnoprawnym projektów umów, decyzji administracyjnych, uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu oraz innych aktów wywołujących skutki prawne powszechnie stosowanych, e) uczestnictwo w razie konieczności w posiedzeniach i naradach, negocjacjach, koordynacjach organizowanych przez Zarząd Powiatu, f) reprezentowanie Zamawiającego w toku postępowań sądowych, egzekucyjnych, administracyjnych, podatkowych, w sprawach odwołań wniesionych przez strony postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i innych, g) prowadzenie działalności windykacyjnej, h) monitorowania zmian w przepisach prawa i orzecznictwa sądów powszechnych oraz niezwłoczne przekazywanie tych informacji merytorycznym osobom, i) udzielania informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Powiatu oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, j) sporządzanie pism, k) udzielania pomocy prawnej przy opracowywaniu aktów prawnych, l) doradztwo, sporządzanie opinii, kontrola umów w zakresie zamówień publicznych a w szczególnych sytuacjach również przygotowywanie projektów umów o udzielenie zamówienia publicznego, ł) uczestnictwo w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana bądź rozwiązanie stosunku prawnego, m) wdrażanie nowych regulacji prawnych: - analiza skutków prawnych zmian w przepisach prawa samorządowego, - przygotowanie projektów niezbędnych aktów prawnych i innych dokumentów związanych z wejściem w życie nowych przepisów, n) obsługa prawna inwestycji polegającej na rozbudowie Szpitala przy ul. 3 Maja w Gnieźnie, a w przypadku jej realizacji przez Zamawiającego w trybie określonym w ustawie z dnia 19 grudnia 2008r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. 2009r., Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) zakres zamówienia obejmować będzie obsługę prawną tego postępowania oraz doradztwo w zakresie odzyskania przez inwestora podatku Vat naliczonego przez Wykonawcę z tytułu kosztów realizacji tej inwestycji. Uwaga: obsługa prawna nie obejmuje udzielania porad dla interesantów Urzędu Starostwa Powiatowego. Usługi wymienione w: - pkt. 3.2. lit. c, k, l świadczone będą w terminie możliwie najkrótszym maksymalnie do 5 dni roboczych, - pkt. 3.2. lit. b, m świadczone będą w terminie możliwie najkrótszym maksymalnie do 10 dni roboczych, - pozostałe wymienione w świadczone będą w terminie możliwie najkrótszym maksymalnie do 2 dni roboczych. Obsługa prawna winna być prowadzona w sposób zapewniający ciągłość funkcjonowania Urzędu w siedzibie Zamawiającego, jak i poza jego siedzibą - w zależności od bieżących potrzeb i rodzaju prowadzonej sprawy. Zamawiający w celu wykonywania usługi udostępni w siedzibie Urzędu pomieszczenie wyposażone w zestaw komputerowy, drukarkę, linię telefoniczną z aparatem, meble. Świadczenie usług odbywać się będzie w obsadzie minimum 1 prawnika dla każdej części zamówienia. Przeciętny nakład pracy na realizację obsługi prawnej wykonywanej w siedzibie Zamawiającego wynosi: I część zamówienia 16 godzin tygodniowo ( 2 dni w tyg. po 8 godzin), II część zamówienia 10 godzin tygodniowo ( 2 dni w tyg. po 5 godzin). Liczba godzin w siedzibie Zamawiającego w sytuacjach wyjątkowych może ulec zwiększeniu do: I część zamówienia do 30 godzin tygodniowo, II część zamówienia do 20 godzin tygodniowo. Wykonawca zobowiązany będzie ustalić i przedstawić w formie pisemnej najpóźniej w dniu podpisania umowy terminy i harmonogram dyżuru w siedzibie Zamawiającego. Dni pracy w siedzibie Wykonawcy muszą zostać zgłoszone i każdorazowo uzgodnione przez strony. W takim przypadku czas świadczenia usługi w siedzibie Zamawiającego zmniejszony zostanie o wymiar czasu analogiczny do czasu pracy w siedzibie Wykonawcy. W przypadku konieczności występowania w trakcie rozprawy przed sądami, Wykonawca zapewni obecność minimum 1 prawnika w siedzibie Zamawiającego niezależnie od ilości prawników uczestniczących w rozprawach przed sądami. Ilość prowadzonych zakończonych spraw sądowych w okresie trwania poprzedniej umowy (36 miesięcy) wynosi 96, w tym: - sprawy cywilne 94, przypadające na: część I zamówienia - 90, część II zamówienia -4, - sprawy administracyjne 2, przypadające na: część I zamówienia - 1, część II zamówienia -1. Ponadto na dzień 15.05.2014r. pozostało 37 spraw w toku do przejęcia przez nowego Wykonawcę, w tym: - sprawy cywilne 28, przypadające na: I część zamówienia - 27, II część zamówienia - 1, - sprawy administracyjne 9, przypadające na I część zamówienia - 6, II część zamówienia - 3. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy od obecnie obsługujących Starostwo Powiatowe Kancelarii przejąć sprawy w toku. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, oprócz świadczenia usług osobiście w siedzibie Zamawiającego w miejscu i czasie określonym w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapewni bieżący kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu i telefonu. Wykonawca winien przedstawić w ofercie miesięczną stawkę za wykonywanie usługi. Płatności za wykonane usługi realizowane będą na podstawie rachunków miesięcznych wystawionych przez Wykonawcę na koniec każdego miesiąca, najpóźniej w terminie 14 dni od daty wpływu rachunku do siedziby Zamawiającego. Przedmiot zamówienia został podzielony na części: Część pierwsza obejmuje obsługę prawną następujących komórek organizacyjnych: - Zarząd Powiatu, - Wydział Organizacyjno-Prawny, - Wydział Promocji i Rozwoju, - Wydziała Inwestycji i Funduszy Europejskich, - Wydział Ochrony Zdrowia, - Biuro Rady, - Wydział Komunikacji i Dróg, - Wydział Spraw Obywatelskich, - Wydział Architektury i Budownictwa. Do zakresu tej części zamówienia należy obsługa prawna inwestycji polegającej na rozbudowie Szpitala przy ul. 3 Maja w Gnieźnie, a w przypadku jej realizacji przez Zamawiającego w trybie określonym w ustawie z dnia 19 grudnia 2008r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. 2009r., Nr 19. poz.100 z późn. zm.), obsługa prawna tego postępowania oraz doradztwo w zakresie odzyskania przez inwestora podatku VAT naliczonego przez Wykonawcę z tytułu kosztów realizacji tej inwestycji. Część druga obejmuje obsługę prawną następujących komórek organizacyjnych: - Wydział Finansów, - Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, - Wydział Oświaty i Kultury
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-gniezno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach