Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu Miasta Otwocka oraz rachunków samorządowych jednostek organizacyjnych.

Gmina Otwock ogłasza przetarg

  • Adres: 05400 Otwock, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 792 001 , fax. 227 794 225
  • Data zamieszczenia: 2016-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Otwock
    ul. Armii Krajowej 5
    05400 Otwock, woj. mazowieckie
    tel. 227 792 001, fax. 227 794 225
    REGON: 1326877000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu Miasta Otwocka oraz rachunków samorządowych jednostek organizacyjnych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III. Opis przedmiotu zamówienia. 1. Obsługa bankowa budżetu Miasta Otwocka oraz rachunków samorządowych jednostek organizacyjnych. Ilość jednostek organizacyjnych obsługiwanych przez budżet miasta – 25. Umowy na prowadzenie rachunków bankowych jednostek będą zawierane z kierownikami poszczególnych jednostek. Budżet Miasta Otwocka (dochody) wynosi 157.220.732 zł. Liczba mieszkańców miasta – 43.010, liczba podatników (głównie podatnicy podatków i opłat lokalnych oraz opłat za gospodarowanie odpadami) ok. 31.000. IIIa. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Bankowa obsługa budżetu Miasta Otwocka i jego jednostek organizacyjnych zakresem obejmuje: a) Otwarcie i prowadzenie w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2015 r. , poz. 128 ze zm.): • rachunków bieżących w złotych polskich, • rachunków pomocniczych w złotych polskich, • rachunków pomocniczych walutowych, • rachunków lokat „nocnych”. b) Otwarcie i prowadzenie rachunku Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej przez Urzędzie Miasta oraz przy jednostkach organizacyjnych. c) Prowadzenie rachunków masowych (wirtualne konta). Zapewnienie możliwości wprowadzenia usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewnienie współpracy tej usługi z uniwersalnym programem księgującym, umożliwiającym automatyczne wczytywanie i księgowanie wyciągów bankowych UPROKS. d) Zapewnienie funkcjonalnego systemu bankowości elektronicznej dla Miasta Otwocka i jego jednostek organizacyjnych, dającego możliwość na bieżąco monitorowania rachunków bankowych, przeszkolenie pracowników (instalacja i aktualizacja systemu, oraz szkolenie pracowników bez pobierania dodatkowych opłat). e) Sporządzanie wyciągów bankowych, w formie papierowej, w terminie do drugiego dnia operacyjnego z wyszczególnieniem danych, których przelew dotyczy oraz daty dokonania wpłaty przez beneficjenta na rachunek. f) Realizację przelewów na rachunki bankowe w banku obsługującym i w innych bankach zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej, g) Przyjmowanie wpłat gotówkowych własnych i od osób trzecich na rachunki Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w placówkach Banku bez pobierania opłat i prowizji, h) Dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunku Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w placówkach Banku bez pobierania opłat i prowizji - realizacja czeków gotówkowych i list wypłat. i) Uruchomienie i prowadzenie punktu kasowego obsługi budżetu w pomieszczeniu mieszczącym się w budynku Urzędu Miasta Otwocka, czynnego w godzinach pracy Urzędu, przez okres obowiązywania umowy. Bank na własny koszt dostosuje pomieszczenie do użytku. Wydzierżawienie pomieszczenia odbędzie się na podstawie odrębnej umowy. Nie dopuszcza się możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od wpłat gotówkowych dokonywanych przez płatników z tytułu podatków, opłat i innych należności na rzecz budżetu miasta Otwocka i jego jednostek organizacyjnych dokonywanych w punkcie kasowym. j) Uruchamianie kredytu w rachunku bieżącym do wysokości określonej corocznie w uchwale Rady Miasta. Od kwoty kredytu Wykonawca pobierał będzie odsetki w oparciu o wysokość WIBOR 1M +/- marża, przy czym do naliczenia odsetek w danym miesiącu obowiązuje stawka ustalona na przedostatni dzień miesiąca, poprzedzający dany okres odsetkowy. Stawka ustalana jest w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu roboczym miesiąca i obowiązuje w następnym miesiącu. Wykonawca nie będzie pobierał innych opłat i prowizji od uruchomionego kredytu. Prawnym zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. k) Automatyczne lokowanie środków na rachunku podstawowym Miasta Otwock, z wyłączeniem pozostałych rachunków Miasta oraz jego jednostek organizacyjnych, powyżej kwoty 50.000 zł na lokatach typu „nocnych” (z wyjątkiem ostatniego dnia roku kalendarzowego). Minimalna kwota lokowania wynosi 200.000 zł. Środki ulokowane na lokacie „nocnej” powinny zostać postawione do dyspozycji Miasta następnego dnia roboczego, do godz. 730 w tej samej wysokości, a odsetki od lokat naliczane są na bieżąco. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby lokaty „nocne” powyżej kwoty 50.000 zł oprocentowane były w oparciu o stopę WIBID 1M +/- marża. Stopa WIBID 1M zmienia się w kolejnych miesiącach kalendarzowych. W danym miesiącu obowiązuje stopa WIBID 1M notowana w przedostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego. l) Oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych Miasta i jego jednostek organizacyjnych. Zamawiający wymaga, aby środki na rachunkach oprocentowane były w oparciu o stopę WIBID 1M +/- marża. Stopa WIBID 1M zmienia się w kolejnych miesiącach kalendarzowych. W danym miesiącu obowiązuje stopa WIBID 1M notowana w przedostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego. Zmiana oprocentowania w tym przypadku nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach powinny być naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca, dla wyliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok ma 365 (366) dni. m) Świadczenie innych usług bankowych stosownie do potrzeb tj. inne usługi bankowe, z których Zamawiający obecnie nie korzysta a może skorzystać w okresie trwania umowy na obsługę bankową. 2. W trakcie realizacji zmówienia liczba jednostek oraz rachunków może ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji, jak również bez konieczności zmiany umowy. 3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał na terenie Miasta Otwocka co najmniej jedną placówkę, w której będzie mógł wypłacać świadczenie z pomocy społecznej (realizacja wypłat świadczeń z pomocy społecznej na podstawie listy zatwierdzonej do wypłaty przez osoby do tego uprawnione, identyfikacja beneficjentów uprawnionych do wypłaty odbywać się będzie na podstawie dowodu tożsamości). Należności wypłacane będą przez 4 dni w miesiącu około 370 wypłat. 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wyznaczył minimum jednego doradcę klienta dla Zamawiającego, pozostającego do jego dyspozycji w godzinach pracy Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Miasta. 5. Wykonawca po zawarciu umowy z Zamawiającym na obsługę budżetu zawrze także odrębną umowę z każdą jednostką organizacyjną Miasta, wymienioną w załączniku Nr 2 do umowy, na prowadzenie obsługi bankowej tych jednostek na warunkach określonych w umowie z Zamawiającym. 6. Ceny jednostkowe, prowizję, marże oferowane przez Wykonawcę w ofercie nie mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy na realizację przedmiotu zamówienia, za wyjątkiem zmian korzystnych dla Zamawiającego. 7. Dodatkowe informacje : A. Zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym będzie weksle in blanco. Zaciągnięty kredyt będzie spłacany bezpośrednio z wpływów na rachunek. Saldo debetowe na rachunku musi być zlikwidowane na koniec roku. B. Dołącza się dodatkowe informacje oraz dane do zbadania zdolności Zamawiającego (jako załącznik A): a) Uchwałę budżetową na 2016 rok (zmiany uchwały zamieszczone w na stronie www.bip.otwock.pl w zakładce budżet); b) Uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Otwocka na lata 2016-2022 (zmiany uchwały zamieszczone na stronie www.bip.otwock.pl w zakładce budżet); c) Uchwałę Nr Wa.91.2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 3 lutego 2016 roku w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Otwock, d) Uchwałę Nr Wa.92.2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 3 lutego 2016 roku w sprawie możliwości sfinansowania planowanego deficytu określonego w Uchwale Budżetowej Rady Miasta Otwocka na 2016 rok. e) Sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok i I półrocze 2016r. f) Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie o wykonaniu sprawozdania za 2015 rok i I półrocze 2016 roku. g) Sprawozdania: RB 27S, RB 28S, RB N, RB Z, RB NDS na dzień 31.12.2015r. i 30.06.2016r. h) Zestawienie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek spłacanych przez miasto Otwock na dzień 30.09.2016r. i) Zaświadczenia z ZUS i Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z opłatą składek i podatków. j) Projekt budżetu na 2017 rok (zamieszczony w na stronie www.bip.otwock.pl w zakładce budżet). k) Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2027 (zamieszczony w na stronie www.bip.otwock.pl w zakładce budżet).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości : 10 000 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach