Przetargi.pl
obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Pabianice

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Zbigniewa Dychto ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 2254600 , fax. 042 2254669
  • Data zamieszczenia: 2009-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Zbigniewa Dychto
    ul. Zamkowa 16 16
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 042 2254600, fax. 042 2254669
    REGON: 00051691000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pabianice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Pabianice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Prowadzenie kompleksowej obsługi bankowej budżetu Gminy Miejskiej Pabianice i jednostek organizacyjnych objętych budżetem miasta zaliczanych do sektora finansów publicznych w okresie od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2013 r. A. Zakres zamówienia obejmuje: 1. Otwarcie i prowadzenie następujących oprocentowanych rachunków bankowych: 1.1. Rachunków bieżących Gminy Miejskiej Pabianice jako jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu Miejskiego w Pabianicach jako jednostki budżetowej i innych jednostek organizacyjnych Gminy wymienionych w Rozdziale 3.B pkt. 1- 35. 1.2. Rachunków pomocniczych Gminy Miejskiej Pabianice jako jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu Miejskiego w Pabianicach jako jednostki budżetowej i innych jednostek organizacyjnych Gminy, zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki. 1.3. Rachunków dla obsługi środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej w EURO. 1.4. Możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie. 1.5. Wysokość oprocentowania środków na rachunkach Zamawiającego wyznaczana będzie każdego dnia jako iloczyn wysokości stawki WIBID 1M zmiennej codziennie i współczynnika, określonego w złożonej przez Bank ofercie. Odsetki naliczane codziennie, kapitalizowane na koniec miesiąca w ostatnim dniu kalendarzowym. Współczynnik jest stały w całym okresie trwania umowy. W przypadku likwidacji stawki WIBID 1M, zostanie ona zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBID 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem do stawki WIBID 1M. 2. Likwidację rachunków bankowych na pisemny wniosek bez opłat. 3. Możliwość udzielenia Zamawiającemu w każdym roku budżetowym odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku uchwałą budżetową Rady Miejskiej w Pabianicach, nie więcej jednak niż do wysokości 2.000.000 zł. 3.1. Zamawiający, złoży wniosek na uruchomienie kredytu w danym roku i dostarczy wymagane przez Bank dokumenty. 3.2. Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa kredytu w rachunku bieżącym. 3.3. Uruchomienie kredytu powinno następować bez prowizji i opłat. 3.4. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od salda niewykorzystanej części kredytu w rachunku bieżącym. 3.5. Kredyt w rachunku bieżącym powinien zostać postawiony do wykorzystania przez Zamawiającego najpóźniej w następnym dniu po podpisaniu umowy kredytowej. 3.6. Wszystkie wpływy na rachunek bieżący spłacają kredyt. Zamawiający jako posiadacz rachunku płaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia. 3.7. Kredyt oprocentowany będzie według zmiennej stopy procentowej ustalonej przez Bank w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych powiększonej o marżę w wysokości .... punktów procentowych w stosunku rocznym. 3.8. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą na bieżąco od dnia pierwszej wypłaty kredytu, w okresach obrachunkowych i pobierane ze wskazanego rachunku w dniu zakończenia każdego okresu obrachunkowego, za który zostały naliczone, przy czym: okres obrachunkowy jest miesięczny i liczony jest od dnia postawienia kredytu do dyspozycji, kolejne miesięczne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu. 3.9. Zabezpieczeniem roszczeń Wykonawcy z tytułu udzielenia Gminie Miejskiej Pabianice kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. Dopuszcza się również jako zabezpieczenie - oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 3.10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M, zostanie ona zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M. 4. Wykonywanie następujących czynności i świadczenia następujących świadczeń na rzecz Zamawiającego: 4.1. Dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych: 4.1.1. Przyjmowanie bez opłat i prowizji oraz księgowanie na rachunkach z datą wpłaty zamkniętych wpłat gotówkowych, dokonywanych na rzecz posiadacza rachunku przez osoby upoważnione do dokonywania wpłat w imieniu posiadacza rachunku. 4.1.2. Dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunku bankowego na rzecz posiadacza rachunku przez osoby upoważnione do dokonywania wypłat w imieniu posiadacza rachunku. 4.1.3. Wykonawca umożliwi wypłatę gotówki wg nominałów określonych przez Zamawiającego. 4.1.4. Zlecenie wypłaty gotówkowej będzie przekazywane przez Zamawiającego do banku w formie pliku elektronicznego. Jeżeli Wykonawca nie posiada takiej usługi dopuszcza się formę wypłaty gotówki na podstawie blankietu czeku gotówkowego. Przy czym od wydania blankietów czekowych Wykonawca nie będzie pobierał opłat. 4.2. Wymiana gotówki na nominały o mniejszej wartości bez opłat i prowizji. Wymieniane będą następujące nominały: 200zł, 100 zł, 50 zł, 20 zł, 10 zł na banknoty bądź bilon. Jednorazowa wymiana gotówki nie przekroczy wartości 2.000 zł, nie częściej niż 2 razy w tygodniu, przez 5 jednostek wymienionych w Rozdziale 3.B pkt. 1-35 SIWZ. 4.3. Realizacja przelewów w formie elektronicznej, na rachunki prowadzone: w innych bankach oraz w banku prowadzącym obsługę rachunku. 4.3.1. Przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej powinny być realizowane w czasie rzeczywistym. 4.3.2. Przelewy dokonywane wewnątrz Banku powinny być zrealizowane bez opłat i prowizji. 4.4. Wykonawca umożliwi realizację przelewów w formie papierowej na formularzu standardowym w przypadku braku dostępu do systemu bankowości elektronicznej. 4.5. Dostarczanie przez bank wyciągów bankowych w formie elektronicznej z każdego dnia najpóźniej do godziny 10.00 dnia następnego - bez opłat i prowizji. 4.6. Dostarczanie historii do rachunku bankowego w formie elektronicznej za dany miesiąc - bez opłat i prowizji. 4.7. Poświadczenie -potwierdzenie- w formie elektronicznej realizacji polecenia przelewu - bez opłat i prowizji. 4.8. Wydawanie opinii bankowej lub zaświadczenia o prowadzonym rachunku bankowym na wniosek Zamawiającego. 4.9. Pobieranie opłat i kosztów związanych z funkcjonowaniem określonych przez Zamawiającego rachunków bankowych z innych wskazanych przez Zamawiającego rachunków bankowych. 4.10. Zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy Miejskiej Pabianice, zgodnie z dyspozycjami Gminy Miejskiej Pabianice jako jednostki samorządu terytorialnego, Urzędu Miejskiego w Pabianicach jako jednostki budżetowej oraz dyspozycjami kierowników jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach np. odsetki bankowe na rachunki bieżące Gminy Miejskiej Pabianice jako jednostki samorządu terytorialnego, bez opłat i prowizji. 4.11. Udzielanie osobom upoważnionym przez Posiadacza Rachunku informacji telefonicznych o stanie salda na rachunkach i wszelkich operacjach przeprowadzonych danego dnia, bez opłat. 4.12. Zapewnienie możliwości wprowadzenia usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewnienie współpracy tej usługi z systemem informatycznym Zamawiającego, bez dodatkowych opłat, polegających m. in. na 4.12.1. Przeprowadzeniu rozliczeń pieniężnych z tytułu zrealizowanych dyspozycji pieniężnych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego -poleceń przelewu przy użyciu bankowości elektronicznej . 4.12.2. Zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności polegającej na udostępnieniu przez bank odpowiedniej liczby cyfr w ramach numeru bankowego -nie więcej niż 12 cyfr. W ramach tych cyfr Zamawiający przy pomocy banku stworzy własny identyfikator i rodzaj płatności, utworzone w ten sposób numery rachunków bankowych stanowić będą wirtualne subkonto do rachunku bankowego Zamawiającego. Wczytanie pliku do systemu finansowo - księgowego leży po stronie Zamawiającego. 4.12.3. Księgowaniu bezpośrednio -online- na rachunek docelowy -bieżący lub pomocniczy-, jako pojedyncza operacja, środków finansowych wpłacanych na rachunki wirtualne. 4.12.4. Dostarczaniu do Zamawiającego raportu dot. masowych płatności z tytułu wpłat na rachunki wirtualne najpóźniej do godz. 9:00 następnego dnia po dokonaniu wpłaty na rachunek wirtualny. Zamawiający uzgodni wraz z Wykonawcą treść i rodzaj raportu. 4.13. Wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych w standardzie zapewniającym pełne bezpieczeństwo zgodnie z przepisami prawa, w zakresie bankowej obsługi finansowej, jednolitego dla rachunków bankowych wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Pabianice, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania, bez opłat i prowizji. 4.14. W ramach elektronicznej obsługi bankowej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione w szczególności -bez opłat i prowizji 4.14.1. Dostępność systemu bankowości internetowej w każdym dniu roboczym przez 24 godziny. 4.14.2. Uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz na rachunkach pomocniczych, 4.14.3. Przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w.w rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu i kwoty. 4.14.4. Składanie poleceń przelewu, ze wszystkich w.w rachunków w ramach dostępnych środków. 4.14.5. Import przelewów przygotowanych we własnym systemie informatycznym -finansowo - księgowym- Zamawiającego do systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych w formacie, umożliwiającym wczytanie tych danych. Zamawiający przygotuje pliki w formacie wymaganym przez Wykonawcę. 4.14.6. Eksport danych z systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych do własnego systemu informatycznego w formacie, umożliwiającym wczytanie tych danych do systemów finansowo- księgowych. Po wyborze oferty Zamawiający uzgodni wraz z Wykonawcą wymagania jakie muszą zostać spełnione przez Zamawiającego w zakresie eksportu danych pomiędzy systemem elektronicznej obsługi rachunków bankowych Wykonawcy, a systemem informatycznym Zamawiającego. 4.14.7. Pełną informację o procesie autoryzacji zleceń, poprzez podanie daty i godziny podpisu zlecenia przez każdą z osób. 4.14.8. Generowanie -wydruk- wyciągów bankowych nie wymagających stempla bankowego. 4.14.9. Generowanie -wydruk-historii do rachunku bankowego za dany miesiąc. 4.14.10. Potwierdzenie zrealizowania przelewu w systemie on - line po realizacji przelewu natychmiastowa informacja w systemie bankowości internetowej. 4.14.11. Umożliwienie równocześnie -w tym samym czasie-wykonywania operacji na różnych rachunkach jednostki przez jednego bądź kilku użytkowników systemu. 4.14.12. Przechowywanie wysyłanych przelewów w archiwum systemu co najmniej przez okres 3 miesięcy od daty dokonania operacji 4.14.13. Przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi systemu. 4.14.14. Zapewnienie dostępu do pomocy technicznej w zakresie obsługi systemu elektronicznej obsługi rachunków prowadzonych dla Gminy Miejskiej w Pabianicach i innych jednostek organizacyjnych Gminy. 4.15. Wykonawca zapewni instalację -uruchomienie- stanowisk bankowości elektronicznej oraz poprawne działanie oprogramowania bankowości elektronicznej na stanowiskach komputerowych wskazanych przez Zamawiającego, oraz zapewni wszelkie dodatkowe akcesoria zapewniające bezpieczeństwo pracy dla użytkowników systemu bankowości elektronicznej, a zwłaszcza dla podpisujących przelewy. Jeśli system bankowości elektronicznej, który oferuje Wykonawca wymaga zastosowania dodatkowych akcesoriów, wówczas Wykonawca dostarczy odpowiednią ilość narzędzi bankowości elektronicznej -akcesoria- takie jak np.token, karta, czytnik. 4.16. Możliwość deponowania wolnych środków pieniężnych powyżej kwoty 100.000,00 PLN pozostających na rachunkach Gminy Miejskiej Pabianice - na rachunkach lokat terminowych typu OVERNIGHT, pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego - automatycznego -bez dodatkowych formalności- lokowania w Banku, na lokatach, środków pieniężnych znajdujących się na wskazanych przez Zamawiającego rachunkach na koniec dnia, bez opłat i prowizji. Powrót środków pieniężnych z lokaty wraz z należnymi odsetkami nastąpi następnego dnia roboczego. Środki będą do dyspozycji nie później niż o godzinie 8:00.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki 1. nie podlegają wykluczeniu na okoliczności podane w art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Prawo zamówień publicznych Warunki stawiane bankom 1. Bank dla czynności wymienionych w przedmiocie zamówienia nie będzie pobierał innych, niż wymienione w formularzu ofertowym prowizji ani opłat z tytułu prowadzenia obsługi bankowej budżetu Miasta Pabianic i jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Pabianice. 2. Posiada niezbędny potencjał ekonomiczny do wykonania zamówienia i znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 3. Wymagania zamawiającego spełni oferent, który osiągnął zysk netto za 2008r. 4. Posiada system bankowości elektronicznej do obsługi bankowej oraz wyspecjalizowaną kadrę pracowniczą do sprawnej obsługi operacyjnej wpłaty, wypłaty, przelewy jednostek Gminy Miejskiej Pabianice. 5. Bank winien zapewnić obsługę Zamawiającego w co najmniej jednej placówce na terenie Miasta Pabianic. Bank wyliczy 1. Koszty kredytu w rachunku bieżącym Wysokość oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym należy ustalić w oparciu o stawkę WIBOR-1M obowiązującą w dniu 15.09.2009r. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które odsetki będą naliczane plus - minus stała marża niezmienna w okresie obowiązywania umowy. Średnioroczne wykorzystanie kredytu w skali roku 30%. 2. Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bankowych Wysokość oprocentowania środków pieniężnych na rachunkach bankowych bieżących i pomocniczych prowadzonych w PLN należy ustalić w oparciu o stawkę WIBID-1M obowiązującą w dniu 15.09.2009r. Oprocentowanie będzie liczone według zmiennej stopy procentowej przy zastosowaniu wskaźników obowiązujących w banku. 3. Oprocentowanie środków pieniężnych na lokatach terminowych typu OVERNIGHT Wysokość oprocentowania środków pieniężnych na lokatach terminowych typu OVERNIGHT należy ustalić w oparciu o stawkę WIBID-1M obowiązującą w dniu 15.09.2009r. Oprocentowanie będzie liczone według zmiennej stopy procentowej plus - minus stała marża niezmienna w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający będzie żądał zagwarantowania następujących warunków 1. Oferent przyjmie jako zabezpieczenie spłaty kredytu w rachunku bieżącym oraz odsetek i innych kosztów weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Dopuszcza się również jako zabezpieczenie - oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 2. Z uwagi na przedmiot zamówienia zawarta zostanie umowa ogólna na wykonanie bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej Pabianice. Umowa zawierać będzie wszystkie elementy składające się na przedmiot zamówienia. Będzie odsyłać do umów szczegółowych -umowy rachunku bankowego, umowy udostępnienia elektronicznego systemu obsługi rachunku bankowego, umowy kredytowej na kredyt w rachunku bieżącym. 3. Bank zobowiązuje się do otwarcia i prowadzenia rachunków bieżących i pomocniczych dla wymienionych w specyfikacji jednostek organizacyjnych gminy zgodnie z prawem bankowym 4. Zastrzega się aby wszystkie jednostki miały takie samo prawo do zawarcia umów na wykonywanie bankowej obsługi na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego. W przypadku łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych, utworzenia nowych jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Pabianice, Wykonawca podpisze z nimi umowę na prowadzenie obsługi bankowej na takich samych zasadach i warunkach, jakie zostaną zawarte w umowach aktualnie obowiązujących. 5. Dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Gminy zostaną zawarte odrębne umowy rachunku bankowego, na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym bankiem, ze zmianami wynikającymi ze specyfiki jednostki np. brak kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym. 6. Umowa powinna wskazywać na sposób ustalenia wysokości prowizji i opłat za czynności związane z wykonywaniem bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej Pabianice zgodnie z przedłożonym w ofercie przez bank formularzem cenowym, z uwzględnieniem czynności będących przedmiotem zamówienia ujętych w specyfikacji - wykonywanych bez prowizji i opłat. 7. Z tytułu wykonywania przez Bank innych czynności niż wymienione w specyfikacji -Opis przedmiotu zamówienia - mieszczących się w przedmiocie zamówienia Bank może pobierać opłaty zgodnie z obowiązującą w Banku -Tabelą prowizji i opłat, która stanowić będzie załącznik do umowy. 8. Umowa z Bankiem, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta w formie pisemnej, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia ogłoszenia wyników postępowania. O miejscu i dokładnym terminie zawarcia umowy Zamawiający powiadomi niezwłocznie wybrany bank.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający żąda, następujących n/w dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1.formularz ofertowy - wzór nr 1 2.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; 3.oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy i że spełnia wymagania określone w art.22 ust. 1 prawo zamówień publicznych - wzór nr 2 ; 4.Zezwolenie Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności przez bank - Wykonawcę w zakresie obejmującym niniejszym zamówieniem. 5.wypełniony i podpisany formularz cenowy - wzór nr 3 6.Sprawozdanie finansowe na dzień 31 grudnia 2008r., które winno obejmować: bilans, rachunek zysków i strat. 7.Projekt umowy sporządzony przez oferenta zgodnie z wymogami niniejszej specyfikacji.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Oprocentowanie środków pozostających na rachunkach bieżących i rachunkach pomocniczych w PLN
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.pabianice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach