Przetargi.pl
Numer sprawy: 26/2013-DZP/PNO. Nazwa zadania: Dostawa licencji i wdrożenie systemu obsługi laboratorium (LIS) oraz integracja z posiadanym systemem obsługi szpitala (HIS).

108 Szpital Wojskowy z Przychodnią SP ZOZ ogłasza przetarg

  • Adres: 19-300 Ełk, ul. Kościuszki 30
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6219803 , fax. 087 6219807
  • Data zamieszczenia: 2013-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 108 Szpital Wojskowy z Przychodnią SP ZOZ
    ul. Kościuszki 30 30
    19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 6219803, fax. 087 6219807
    REGON: 79050667300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.108spzoz.elk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Numer sprawy: 26/2013-DZP/PNO. Nazwa zadania: Dostawa licencji i wdrożenie systemu obsługi laboratorium (LIS) oraz integracja z posiadanym systemem obsługi szpitala (HIS).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    stawa licencji i wdrożenie systemu obsługi laboratorium (LIS) oraz integracja z posiadanym systemem obsługi szpitala (HIS). Wymagania oraz opis systemu laboratoryjnego zawiera Załącznik Nr 2 do SIWZ. Przedmiotem postępowania jest: Dostawa i wdrożenie licencji systemu do obsługi laboratorium (LIS) w zakresie obsługi pracowni analitycznej, serologicznej i mikrobiologicznej (łącznie 9 licencji) z obsługą kontroli jakości i udostępnianiem wyników na stronie www. Podłączenie do systemu LIS posiadanych przez Zamawiającego analizatorów: MICROS 60 , HORIBA ABXcompact, PENTRA 80 XL, HORIBA ABX, ACL 7000, IL, ACL 200, IL, AutionMax, Color Trading, KONELAB 30 I, Thermo -Biomerieux, Rapidlab 348 -Bayer , Siemens, VIDAS PC, Biomerieux, VITEK 2,BDSedi-15 Becton Dickinson. Wyposażenie 8 stanowisk komputerowych w czytniki kodów kreskowych współpracujących z oferowanym LIS. Dostawa 100 000 szt. etykiet z kodami kreskowymi do znakowania zleceń i materiałów badanych. Integracja dostarczonego systemu laboratoryjnego z posiadanym przez Zamawiającego systemem HIS produkcji KAMSOFT S.A. Wsparcie techniczne producenta oprogramowania w okresie 12 miesięcy od momentu zakończenia wdrożenia. Licencja na LIS: bezterminowa, bez ograniczeń liczby zarejestrowanych użytkowników, umożliwiająca jednoczesną pracę ogółem do 30 użytkowników. Licencje mają być zainstalowane w systemie, z określeniem uprawnień do ich wykorzystywania na stacjach roboczych/terminalach, zgodnie z wykazem jednostek przeznaczonych do informatyzacji. Wykonawca oświadcza, że przysługują mu wyłączne prawa do udzielania licencji lub posiada nadane przez jej autora prawo do udzielania sublicencji na użytkowanie oprogramowania. Wykonawca udzieli Zamawiającemu licencji/sublicencji na użytkowanie oprogramowania, którego zakres funkcjonalny został określony w SIWZ. Licencja/sublicencja na użytkowanie oprogramowania jest licencją niewyłączną i zostaje udzielona Zamawiającemu na czas nieokreślony. Zamawiający ma prawo tylko do takich kopii, które są niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa ich działania. Kopie niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa oprogramowania nie mogą być eksploatowane równocześnie z jego instalacjami produkcyjnymi. Zamawiający nie ma prawa do sprzedaży, odsprzedaży, wypożyczania, użyczania, powielania, odstępowania lub rozpowszechniania w innej formie, zmienienia, dekompilacji, tłumaczenia oprogramowania. Zamawiający nie ma prawa do usuwania, bądź zmiany znaków handlowych i informacji o Wykonawcy, bądź producencie podanych w oprogramowaniu i materiałach towarzyszących. Zamawiający ma prawo do rozpowszechniania bez ograniczeń rezultatów wykonywania oprogramowania oraz danych i zestawień utworzonych za jego pomocą. Certyfikaty licencyjne dostarczone przez Wykonawcę będą zawierać powyższe warunki. Zamawiający wymaga, aby moduł oprogramowania, wdrożony przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, były wdrożony w pełnej jego funkcjonalności opisanej w Załączniku nr 2 do SIWZ. Wykonawca przeniesie dane z posiadanych przez Zamawiającego baz danych na własny koszt. Zamawiający wymaga, by Wykonawca zharmonizował i znormalizował znajdujące się w systemie medycznym słowniki, np.: jednostek kierujących, personelu zlecającego, miejscowości z kodami pocztowymi. Przez harmonizację i normalizację słowników rozumie odpowiednio: scalenie słowników przechowujących te same dane z usunięciem danych powielonych i ujednoliceniem gromadzonych wartości/znaczenia danych już znajdujących się w tych słownikach, - ujednolicenie struktur tych słowników. Uzupełnienie danych w słownikach nie jest obowiązkiem Wykonawcy Instalacja i wdrożenie winny odbywać się w godzinach pracy pracowników Zamawiającego tj. w dni robocze (od poniedziałku do piątku), w godz. 7.30-15:05. Zamawiający dopuszcza wykonywanie prac w innym czasie niż wskazany, po odpowiednim uzgodnieniu i jego akceptacji. Po dokonaniu instalacji i wdrożenia docelowo system powinien: spełniać wymagania określone niniejszą SIWZ, uwzględniać charakter prowadzonej przez Zamawiającego działalności oraz spełniać wymagania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustaw i rozporządzeń dotyczących: Podmiotów objętych ustawą o działalności leczniczej, Rozliczeń i sprawozdawczości do NFZ, Rodzaju i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, Ochrony danych osobowych, Informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne, Rachunkowości i sposobu liczenia kosztów u Zamawiającego, Systemu informacji w ochronie zdrowia. Zamawiający wymaga, by docelowo wdrożone oprogramowanie spełniało następujące warunki: winno być w języku polskim i komunikować się z użytkownikiem w języku polskim, udostępniając mu możliwość korzystania z rozbudowanych podpowiedzi, winno posiadać aktualną dokumentację w języku polskim - instrukcję obsługi systemu dla użytkownika (w wersji papierowej - wydruku oraz w wersji elektronicznej) pozwalającą na samodzielną naukę. Wykonawca dostarczy do Zamawiającego ww. dokumentację w wersji elektronicznej oraz dodatkowo dwa egzemplarze w formie wydruku - w języku polskim. W ramach usług serwisowych i udzielonej gwarancji - przez okres min. 12 miesięcy od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego - bezusterkowego, Wykonawca zapewni pełną funkcjonalność oprogramowania poprzez nieodpłatne usuwanie awarii, błędów i usterek programistycznych w dostarczonym oprogramowaniu, nieodpłatne dostarczanie nowych wersji oprogramowania, aktualizacji i poprawek oraz ich aplikowanie (wykonanie aktualizacji oprogramowania do jego nowych wersji i wprowadzanie poprawek do wersji aktualnie eksploatowanej), stałą nieodpłatną adaptację do wymogów obowiązującego prawa oraz bezpłatne udzielanie konsultacji. W ramach nadzoru autorskiego - przez okres min. 12 miesięcy od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego - bezusterkowego, Wykonawca będzie również świadczył bezpłatnie usługę nadzoru autorskiego w tym okresie. Subskrypcja usługi zapewnia Zamawiającemu poprawę jakości oraz poszerzenie zakresu funkcjonalnego Oprogramowania Aplikacyjnego, jak również dostosowanie go do zmian czynników wewnętrznych organizacji Zamawiającego oraz zewnętrznych, będących efektem nowelizacji uwarunkowań prawnych. W ramach usługi Wykonawca zagwarantuje: prowadzenie rejestru zgłaszanych przez użytkowników błędów, wprowadzanie do oprogramowania nowych funkcji oraz usprawnień już istniejących stanowiących wynik sugestii użytkowników, wprowadzanie do oprogramowania nowych funkcji oraz usprawnień już istniejących stanowiących wynik inwencji twórczej autora wprowadzanie do oprogramowania zmian stanowiących konsekwencję wejścia w życie nowych aktów prawnych lub aktów prawnych zmieniających obowiązujący stan prawny opublikowanych w postaci ustaw, rozporządzeń, itp. wprowadzanie do oprogramowania zmian wymaganych przez wyszczególnione poniżej organizacje w stosunku do których Zamawiający ma obowiązek prowadzenia sprawozdawczości: Ministerstwa Zdrowia, NFZ, Centrów Zdrowia Publicznego, wprowadzanie w trybie pilnym do oprogramowania zmian i poprawek usuwających stwierdzone błędy i luki we wbudowanych mechanizmach i funkcjach zabezpieczeń, gotowość do odpłatnego wykonania na zlecenie Zamawiającego zaproponowanych przez niego modyfikacji oprogramowania. gotowość do świadczenia Zamawiającemu usługi pomocy technicznej i eksploatacyjnej. Zamawiający wymaga szkolenia personelu medycznego i technicznego w miejscu instalacji, zakończone protokołem przeprowadzenia szkolenia. W ramach szkolenia Wykonawca przekaże użytkownikom pełną wiedzę niezbędną do poprawnego użytkowania oprogramowania, potrzebną do wykonywania obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku pracy. Zamawiający wymaga, by prace instalacyjne i wdrożeniowe oprogramowania przeprowadzały osoby posiadające doświadczenie w zakresie produktów, których dotyczyć będzie instalacja oraz wdrożenie. Osoby wykonujące prace instalacyjne i wdrożeniowe muszą być dyspozycyjne w trakcie trwania prac instalacyjnych i wdrożeniowych. Wymagany jest stały kontakt roboczy z Zamawiającym. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz numerów telefonów kontaktowych do osób wykonujących prace instalacyjne, wdrożeniowe i szkolenia. Stały kontakt oznacza dyspozycyjność osób wykonujących prace instalacyjne i wdrożeniowe w trakcie trwania prac instalacyjnych i wdrożeniowych w godzinach pracy zamawiającego tj. 7:30 do 15:05. Zamawiający wymaga, by wszelkie zastępstwa lub trwała zmiana w osobach instalujących i wdrażających zgłaszana była niezwłocznie przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że osoba zastępująca musi posiadać nie mniejsze kwalifikacje niż osoba zastępowana. Zastępstwo lub trwała zmiana danej osoby wymaga akceptacji ze strony Zamawiającego. Zamawiający może zażądać zmiany osoby wdrażającej. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek: znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza do składania ofert równoważnych o parametrach techniczno - eksploatacyjno - użytkowych nie gorszych niż te, podane pod pojęciem typu (podstawa prawna: art. 29 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych). W przypadku złożenia oferty, w której zostanie zaoferowany przedmiot zamówienia o parametrach równoważnych - Wykonawca zobowiązany jest złożyć OŚWIADCZENIE, że oferta jest równoważna z opisem przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi wskazać nazwę przedmiotu równoważnego oraz wskazać (podać) dokumenty potwierdzające równoważność rozwiązań tj. atesty polskie i europejskie, certyfikaty itp. Zamawiający korzystając ewentualnie z opinii rzeczoznawców dokona oceny zaproponowanych rozwiązań oraz zadecyduje o ich równoważności. Przedstawienie w ofercie przedmioty zamówienia uznanego przez Zamawiającego za nie równoważny spowoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej z SIWZ. W przypadku wątpliwości obowiązek udowodnienia równoważności złożonej oferty spoczywa na Wykonawcy. Osoby, które ze strony Zamawiającego są uprawnione do sprawowania bezpośredniego nadzoru nad wykonywaniem umowy oraz są odpowiedzialne za realizację obowiązków Zamawiającego wynikających z umowy: Mjr mgr Andrzej FUDALA tel. 87 621 99 40 Mgr inż. Tomasz SOBOLEWSKI tel. 87 621 99 20 Mgr Witold JUCHNIEWICZ Tel. 87 621 99 80
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 480000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 63 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 1 500,00 zł, słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) w terminie 2013-07-15 godz. 09:30, sposób przekazania: dołączyć do oferty. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział Olsztyn nr 61 1130 1189 0025 0021 1720 0002 z adnotacją Wadium - 26/2013-DZP/PNO Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.108spzoz.elk.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach