Przetargi.pl
Nr sprawy:SA.270.3.2.2015. Budowa drogi leśnej Nr 51 w leśnictwach Sieciemin i Lejkowo - II etap o długości 1,478 km

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karnieszewice ogłasza przetarg

  • Adres: 76-004 Sianów, Trawica 8A
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 094 3185227, 3185228
  • Data zamieszczenia: 2015-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karnieszewice
    Trawica 8A 8A
    76-004 Sianów
    tel. 094 3185227, 3185228
    REGON: 33004409700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jed.org.nieposiadająca osobowości prawnej zarządzająca mieniem skarbu państwa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nr sprawy:SA.270.3.2.2015. Budowa drogi leśnej Nr 51 w leśnictwach Sieciemin i Lejkowo - II etap o długości 1,478 km
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane drogowe: Budowa drogi leśnej Nr 51 w leśnictwach Sieciemin i Lejkowo - II etap o długości 1,478 km, a także wykonanie usług innych czynności, niezbędnych do wykonania budowy drogi. Wykonawca winien wykonać roboty budowlane i przekazać zamawiającemu dokumentację powykonawczą w sposób umożliwiający Inwestorowi złożenie zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy. Droga leśna przebiega przez grunty Skarbu Państwa będące w zarządzie Lasów Państwowych - Nadleśnictwo Karnieszewice. Trasa drogi nie narusza stanu prawnego osób trzech. Opracowaniem projektowym objęto budowę istniejącego gruntowego traktu leśnego w leśnictwach Sieciemin i Lejkowo na działkach: nr 427/1, 426/1, 203, 424 obręb 0011 Kusice oraz 460/1, 459/3, 486/4 obręb Sierakowo o łącznej długości 1478,50 m, obręb Kusice - 588,50 m, obręb Sierakowo 890,00 m. Celem zamówienia jest poprawa przejezdności drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji jezdni oraz płynność przejazdu. 2. Stan istniejący Projektowana droga leśna posiada zróżnicowany stan techniczny. Liczne wyboje, zaniżenia, przykrawędziowe muldy porośnięte trawą zatrzymujące powierzchniowy spływ wody. Szerokość drogi zróżnicowana 2,80-3,70 m. W drodze znajdują się pozostałości po wycince drzew w postaci karczy. Odwodnienie powierzchniowe przydrożnymi rowami, zamulonymi i zarośniętymi trawami. W celu poprawy odwodnienia przekopano prostopadłe rowki odprowadzające wodę z wybojów. Grunt piaszczysty z domieszką części organicznych. Teren przeznaczony pod mijanki porośnięty trawami, występują karcze. 3. Stan projektowany Projektowany zakres robót związany jest z podwyższeniem parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi gruntowej. Na podstawie wytycznych technicznych dla dróg leśnych oraz zapisów zwartych w opisie przedmiotu zamówienia dla budowanej drogi ustalono następujące parametry techniczne: - prędkość projektowa 30 km/h; - szerokość jezdni -3,60 m, w tym jezdni z płyt 3,0 m i opaski zewnętrzne z kruszywa po 0,30m; - szerokość mijanek - 2,50 m od opaski zewnętrznej; - szerokość poboczy - 0,50 m; - spadek poprzeczny nawierzchni z płyt JOMB - 2%; - spadek poprzeczny nawierzchni z kruszywa - 3%; - spadek poprzeczny mijanek - 3%; - spadek poprzeczny poboczy - 6%; 3.1. PROJEKTOWANA KONSTRUKCJA - jezdni drogi leśnej 12,5 cm - płyty drogowe wielootworowe 75x100x12,5 układane dwuśladowo 15 cm - podbudowa z mieszanki kruszyw niezwiązanych 0/31,5 10 cm - warstwa odcinająca Uwaga: wypełnienie przestrzeni między płytami o szerokości 1,0 m oraz poszerzenie jezdni z płyt - opaski zewnętrzne - o szerokości 0,30 m należy wykonać z mieszanki kruszyw niezwiązanych 0/31,5 - mijanek 10 cm - nawierzchnia z mieszanki kruszyw niezwiązanych 0/31,5 20 cm - podbudowa z mieszanki kruszyw niezwiązanych 0/63 10 cm - warstwa odcinająca - jezdni dróg bocznych 10 cm - nawierzchnia z mieszanki kruszyw niezwiązanych 0/31,5 20 cm - podbudowa z mieszanki kruszyw niezwiązanych 0/63 10 cm - warstwa odcinająca Projektowaną konstrukcję przedstawiono w /Przekrojach normalnych/ - rys. nr 3 3.2. PROJEKTOWANA TRASA W PLANIE Drogę leśną na całej długości pomierzono geodezyjnie i wykonano mapę w skali 1:500. Na podstawie pomiaru geodezyjnego zaprojektowano przebieg drogi w planie na długości 1478,50 mb. Załamania trasy wyokrąglono łukami poziomymi przyjmując zasadę maksymalnego prostowania jej przebiegu. Promienie łuków dostosowano do obecnego przebiegu traktu leśnego stosując wytyczne projektowe dla dróg leśnych. Na niektórych łukach poziomych zaprojektowano poszerzenia wewnętrzne. Poszerzenia tych łuków posiadają proste przejściowe o zmiennej długości uzależnionej od przebiegu łuku. Długość prostej przejściowej przedstawiono na projekcie zagospodarowania terenu. Przebieg drogi w planie podzielono na 2 odcinki: - odcinek 1 - w km 2+530,00 - 3+112,86 do mostu na rzece Bielawa - odcinek 2 - w km 3+128,66 - 4+008,50 od mostu na rzece Bielawa Odcinek 1 o długości 582,86 m obejmuje działki nr 427/1, 426/1, 203, 424 obręb 0011 Kusice znajduje się na terenie gminy Malechowo Powiat Sławieńskie. Odcinek 2 o długości 879,84 m obejmuje działki nr 460/1, 459/3, 486/4 obręb Sierakowo znajduje się na terenie gminy Sianów Powiat Koszaliński. Most nie jest objęty projektem a jego długość wynosi 15,80 m. Zaprojektowano 6 mijanek w lokalizacji przedstawionej na projekcie zagospodarowania terenu. Przebieg trasy przedstawiono na Projekcie zagospodarowania terenu rys. nr 1. 3.3. PRZEKRÓJ POPRZECZNY Spadek poprzeczny jezdni Na cały odcinku projektowanej drogi leśnej zaprojektowano spadek poprzeczny wynoszący 2% na nawierzchni z płyt i 3% na nawierzchni z kruszywa. Z uwagi na ukształtowanie terenu zaprojektowano następujące przekroje poprzeczne: - odcinek 1 - spadek jednostronny 2% do km 3+045,58, zaś spadek daszkowy 2% od km 3+045,58 do końca odcinka, - odcinek 2 - spadek daszkowy 2 % do km 3+966,76, na końcowym łuku spadek poprzeczny jednostronny 2%. Z uwagi na odcinkowy przebieg drogi /strona lewa strome wzniesienie, strona prawa wyraźnie opadająca skarpa w kierunku rzeki/ od początku odcinka 1 zaprojektowano faszynę za ściekiem z brukowca, jest to kontynuacja z ETAPU I. Przyjęto ogólnie stosowaną faszynę ? 20 w układzie kołki 4-6 cm 3 szt./m i szpilki 3-5 cm co 50 cm. Spadek poprzeczny mijanek wynosi 3% w kierunku od jezdni. Szerokość mijanki 2,50 m wraz z opaską jezdni z kruszywa łamanego szerokość nawierzchni z kruszywa wynosi 2,80m. Pobocza gruntowe o szerokości 0,50 m należy wyprofilować /plantować/ ze spadkiem 6%. Przekroje poprzeczne przedstawiono na rys. nr 4. Parametry techniczne mijanek przedstawiono na rys. nr 5. 3.4. PROFIL PODŁUŻNY Zaprojektowana niweleta drogi nawiązuje do stanu istniejącego. Spełnia wymagania normowe. W celu poprawy warunków przejezdności dokonano korekty profilu podłużnego likwidując lokalne zaniżenia i załamania. Profil podłużny odcinka 1 i 2 przedstawiono na rys. nr 2. 3.5. ODWODNIENIE Odwodnienie powierzchniowe. Z uwagi na występujący w podłożu grunt piaszczysty rowy przydrożne pełnią funkcję rowów odparowujących i rozsączających wody opadowe i roztopowe. Zaprojektowano następujący układ rowów, ścieków i brodów: - rowy: - km 3+134,40 - 3+635,00 - rów prawostronny - km 3+635,00 - 3+935,00 - rów obustronny - km 3+935,00 - 3+969,50 - rów lewostronny - ścieki z faszyną: - km 2+530,00 - 2+799,80 - km 2+823,80 - 2+968,00 - ścieki bez faszyny - - km 2+799,80 - 2+823,80 - brody: - km 2+645,50 - km 2+843,40 Rowy przydrożne są rowami o głębokości 0,50 m dostosowane do rzędnej niwelety i szerokości dna rowu 0,40 m. Dno i skarpy rowu należy wyprofilować po wykonaniu robót ziemnych. 3.6. ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE, ZIEMNE I WYKOŃCZENIOWE W ramach robót przygotowawczych należy przygotować podłoża pod warstwy konstrukcyjne drogi, skrzyżowań i mijanek Zakres robót obejmuje oprócz robót ziemnych, wykonanie profilowania i zagęszczenie podłoża w celu jego właściwego przygotowania. Grunt z wykopów można wykorzystać do wykonania poboczy gruntowych. Nieprzydatny, zanieczyszczony częściami organicznymi, należy wywieźć w miejsce wskazane przez Inwestora. Pobocza gruntowe drogi o szerokości 0,50 m należy wyprofilować /plantować/ ze spadkiem 6%. Zagęszczenie ułożonej warstwy gruntu na poboczu należy prowadzić od krawędzi poboczy w kierunku krawędzi jezdni. Rodzaj sprzętu do zagęszczania musi być dostosowany do rodzaju materiału i zaakceptowany przez Inżyniera. Zagęszczona powierzchnia powinna być równa, posiadać spadek poprzeczny zgodny z założonym w dokumentacji projektowej, oraz nie posiadać śladów po przejściu walców lub zagęszczarek. Wskaźnik zagęszczenia wykonanego pobocza według BN-77/8931-12 [3] powinien wynosić co najmniej 0,98 maksymalnego zagęszczenia według normalnej próby Proctora, zgodnie z PN-B-04481. W ramach robót przygotowawczych należy usunąć wszystkie karcze znajdujące się w pasie robót drogowych, a doły zasypać gruntem pochodzącym z wykopów robót ziemnych. 4. Lokalizacja inwestycji: Przebieg drogi w planie podzielono na 2 odcinki: - odcinek 1 - w km 2+530,00 - 3+112,86 do mostu na rzece Bielawa - odcinek 2 - w km 3+128,66 - 4+008,50 od mostu na rzece Bielawa Odcinek 1 - w km 2+530,00 - 3+112,86 do mostu na rzece Bielawa o długości 582,86 m obejmuje działki nr 427/1, 426/1, 203, 424 obręb 0011 Kusice znajduje się na terenie gminy Malechowo Powiat Sławieńskie. Odcinek 2 - w km 3+128,66 - 4+008,50 od mostu na rzece Bielawa o długości 879,84 m obejmuje działki nr 460/1, 459/3, 486/4 obręb Sierakowo znajduje się na terenie gminy Sianów Powiat Koszaliński. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w: a) dokumentacji projektowej - projekt budowlany wykonawczy b) Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót c) przedmiarze robót. Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwoty określonej w art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych -tekst jednolity z 28 maja 2013r. - Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 17.000,00 złotych /słownie: siedemnaście tysięcy 00/100 złotych/.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania (podawany w pełnych tygodniach od zawarcia umowy - nie krótszy jednak jak 13 tygodni)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_karnieszewice/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach