Przetargi.pl
NAPRAWA ZABYTKOWEJ LOKOMOTYWY PAROWEJ, WĄSKOTOROWEJ SERII PX48-1752 WRAZ Z TENDREM

Miasto Ełk ogłasza przetarg

  • Adres: 19300 Ełk, ul. M. J. Piłsudskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 73 26 200 , fax. 087 73 26 230
  • Data zamieszczenia: 2017-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Ełk
    ul. M. J. Piłsudskiego 4
    19300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 73 26 200, fax. 087 73 26 230
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    NAPRAWA ZABYTKOWEJ LOKOMOTYWY PAROWEJ, WĄSKOTOROWEJ SERII PX48-1752 WRAZ Z TENDREM
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy parowozu wąskotorowego Px48-1752 wraz z tendrem na poziomie P5 zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozu oraz wymianą skrzyni ogniowej w ramach zadania „Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu Ełckiej Kolei Wąskotorowej na potrzeby Muzeum Historycznego w Ełku – I etap”. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Parowóz musi uzyskać Świadectwo Sprawności Technicznej Pojazdu Kolejowego i być dopuszczony do ruchu kolejowego, gdyż będzie obsługiwał turystyczną linię Ełckiej Kolei Wąskotorowej Ełk-Sypitki-Ełk. 1.1. Zakres zamówienia obejmuje: a) Załadunek parowozu i tendra na platformę kolejową lub samochodową, b) Transport parowozu i tendra do zakładu wykonującego naprawę z siedziby Ełckiej Kolei Wąskotorowej (EKW), tj. ul. Wąski Tor 1, 19-300 Ełk, c) Wykonanie naprawy głównej parowozu Px48 1752 na poziomie P5, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU) dla parowozu Px48 łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozu i wymianą skrzyni ogniowej, d) Wykonanie sprawdzeń i odbiorów podzespołów parowozu i tendra pracujących pod ciśnieniem przez Inspektora Transportowego Dozoru Technicznego w obecności przedstawiciela Zamawiającego, tj.: -Kotła parowozu wraz z osprzętem, -Zbiorników powietrznych, parowozu i tendra, -Szczelności układu hamulcowego, e) Sporządzenie dokumentacji naprawczej i odbiorczej podzespołów na poszczególnych etapach naprawy zgodnej z DSU i obowiązującymi przepisami. f) Przeprowadzenie jazdy próbnej na odcinku Ełk-Sypitki-Ełk lub na innym odcinku zaproponowanym przez wykonawcę, lecz nie krótszym niż 15km z pozytywnym wynikiem, g) Załadunek i transport parowozu i tendra do siedziby EKW, h) Rozładunek i ustawienie parowozu oraz tendra na szynach, Całkowita naprawa parowozu zostanie uznana za zakończoną po przeprowadzeniu pozytywnych prób technicznych na poszczególnych etapach naprawy potwierdzonych przez przedstawiciela Zamawiającego oraz po otrzymaniu Świadectwa Sprawności technicznej pojazdu kolejowego dopuszczającej do ruchu kolejowego. 1.2. Ogólne wytyczne naprawy parowozu i tendra Wykonawca zobowiązany jest do: a) wykonania naprawy na poziomie P5 zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania parowozów wąskotorowych zatwierdzoną przez Urząd Transportu Kolejowego dla parowozu Px48 Ełckiej Kolei Wąskotorowej. b) wykonania rewizji wewnętrznej kotła parowozu oraz wymiany skrzyni ogniowej zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego, c) realizacji Zamówienia zgodnie z aktualnymi normami technicznymi i przepisami, szczególnie instrukcjami kolejowymi dotyczącymi napraw, utrzymania technicznego i eksploatacji kotłów parowozowych, d) informowania przedstawiciela Zamawiającego o prowadzonych naprawach, próbach i sprawdzeniach, e) przedstawienia do akceptacji materiałów i środków użytych do realizacji zamówienia oraz dokumentów potwierdzających ich przydatność do użycia, f) przeprowadzenia badań, odbiorów i sprawdzeń technicznych na własny koszt. UWAGA: Parowóz jest wpisany do rejestru zabytków w związku z tym wszystkie wykonywane naprawy muszą być zgodne z oryginalna dokumentacją techniczną z okresu budowy parowozu. W przypadku konieczności wykonania podczas naprawy zmiany lub odstępstwa od oryginału należy o tym przed tym faktem powiadomić właściciela parowozu z uzasadnionym opisem i rysunkiem zamierzonej zmiany, który skonsultuje odstępstwo z miejscowym Konserwatorem Zabytków i podejmie decyzję o zgodzie lub odmowie proponowanych zmian. 1.3. Przewidywany zakres i sposób naprawy parowozu i tendra: 1.3.1. Kocioł wraz z osprzętem i silnikami: a) Kocioł - wykonać rewizję wewnętrzną zgodnie z obowiązującymi przepisami o naprawie kotłów przewoźnych pod ciśnieniem szczegółowy zakres naprawy kotła oraz ilość wymienianych płomienic i płomieniówek ustali właściwy Inspektor Transportowego Dozoru Technicznego po otwarciu i zbadaniu poszczególnych elementów kotła. b) Osprzęt kotła - naprawić, w razie konieczności wymienić. c) Wyczystki - gniazda wyczystek i grzybki sprawdzić, naprawić miejsca przylegania, usunąć wżery, w razie konieczności wymienić. d) Dymnica - sprawdzić grubość ścian walczaka dymnicy, w razie stwierdzenia głębokich wżerów w walczaku, wymienić na nowe, uszczelnić oraz naprawić drzwi dymnicy, wymienić skorodowane blachy drzwi, wymienić siatkę odiskierną, naprawić dmuchawkę. e) Przegrzewacz pary - sprawdzić skrzynię i rury przegrzewacza pary, naprawę wykonać zgodnie z przepisami i zaleceniami TDT. f) Odbiornica pary - wykonać naprawę, dotrzeć zawory, naprawić gniazda zaworów i gwinty, sprawdzić i naprawić rury parowe zasilające silniki. g) Stojak - wykonać nową skrzynię ogniową, naprawić i uszczelnić drzwiczki paleniskowe, wykonać sklepienie paleniskowe. h) Inżektory - naprawić. i) Zawory bezpieczeństwa - naprawić, manometry wymienić, wodowskaz, kurki wodowskazowe oraz gwizdawkę naprawić. j) Ruszt - wymienić ruszt i belkę poprzeczną rusztu. k) Popielnik - wymienić przepalone blachy popielnika, naprawić i uszczelnić klapy popielnika, naprawić zakrapiacz popielnika. Usunąć luzy połączenia kotła z ostoją. l) Przepustnica - naprawić i uszczelnić zawory przepustnicy. m) Odmulacze - dotrzeć, sprawdzić na szczelność, usunąć usterki. n) Silniki - wykonać naprawę silników, sprawdzić wymiary cylindrów tłokowych i suwakowych, w razie potrzeby dokonać szlifu gładzi cylindrowych zgodnie z wymiarami naprawczymi, sprawdzić wymiary tłoków, trzonów tłokowych, suwaków oraz trzonów suwakowych w razie konieczności naprawić lub wymienić na nowe, wymienić uszczelniacze trzonów tłokowych, wymienić pierścienie tłokowe i suwakowe. o) Praski smarne - naprawić, wymienić skorodowane przewody smarne. p) Prowadnice i krzyżulce - naprawić, q) Poszycie kotła – ocieplić kocioł, wykonać nowe poszycie kotła. 1.3.2. Ostoja , łożyska, koła, układ resorowania: a) Ostoja parowozu - dokonać pomiarów i weryfikacji, usterki usunąć. b) Kadłuby łożysk osiowych parowozu i maźnice tendrowe - sprawdzić, doprowadzić do prawidłowych wymiarów, uszkodzone wymienić. c) Ślizgi łożysk osiowych i maźnic - naprawić, doprowadzić do wymiarów obowiązujących. d) Panewki osiowe - sprawdzić, uszkodzone wymienić, wylać stopem łożyskowym. e) Pokrywy łożysk osiowych - uszczelnić. f) Pierścienie uszczelniające - dopasować szczelnie do łożysk osiowych. g) Aparaty smarujące - naprawić, zużyte sprężyny oraz poduszki smarne wymienić. h) Spodaki - naprawić. i) Zestawy kołowe - sprawdzić wykonać pomiary defektoskopowe osi zestawów kołowych metodą ultradźwiękową oraz wykonać ich pomiary, w razie konieczności naprawić. j) Obręcze - przetoczyć. k) Czopy korbowe - sprawdzić, uszkodzenia naprawić. l) Przeciwkorby i mimośrody - sprawdzić, uszkodzenia naprawić. m) Wpusty, kliny i wkręty - sprawdzić, uszkodzenia naprawić. n) Układ drążków i dźwigni stawidła - sprawdzić, naprawić usterki. o) Korbowody, wiązary, sworznie i panewki wiązarowe i korbowodowe - sprawdzić usterki naprawić. p) Resory - sprawdzić, uszkodzone wymienić, q) Wieszaki resorowe, wahacze i sworznie - sprawdzić uszkodzone naprawić lub wymienić. 1.3.3. Tender, budka maszynisty, instalacja elektryczna, malowanie: a) Ostoja tendra - sprawdzić, wykonać pomiary, oczyścić i zakonserwować, w razie konieczności naprawić. b) Wózki - rozebrać, dokonać pomiarów i weryfikacji, wykonać niezbędne naprawy, doprowadzić do wymiarów obowiązujących. c) Zestawy kołowe - wykonać badania defektoskopowe osi zestawów kołowych metodą ultradźwiękową oraz wykonać ich pomiary, w razie konieczności naprawić. d) Obręcze - przetoczyć. e) Łożyska osiowe, maźnice i panewki łożysk - sprawdzić, usunąć usterki. f) Sprężyny nośne, wahacze - sprawdzić usunąć usterki, uszkodzone wymienić. g) Skrzynia węglowa i zbiornik wody - sprawdzić grubości blach zbiornika wody i skrzyni węglowej, blachy skorodowane poniżej normy wymienić lub wspawać wstawki. h) Rury wodne - naprawić i uszczelnić połączenia parowozu z tendrem oraz zawory wodne tendra. i) Wodowskaz - naprawić. j) Budka maszynisty - dach, drzwi, okna usunąć ogniska korozji i pomalować, wymienić podłogę. k) Instalacja elektryczna - wykonać naprawę zgodnie z obowiązującymi wymogami dla pojazdów kolejowych. l) Malowanie - Przed montażem wszystkie elementy metalowe parowozu po dokładnym oczyszczeniu należy dwukrotnie pomalować farbami antykorozyjnymi podkładowymi do metalu. Całość parowozu pomalować na kolor fabryczny czarny lub oliwkowy i oznakować zgodnie z obowiązującymi przepisami o znakowaniu pojazdów kolejowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Dokumentacja Systemu Utrzymania parowozów wąskotorowych zatwierdzona przez Urząd Transportu Kolejowego dla parowozu Px48 dla Ełckiej Kolei Wąskotorowej. Wykonawca powinien przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę, gdyż – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji. Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy: -kopie dokumentów (np. referencje) potwierdzające doświadczenie osób kierujących naprawą parowozu, zgodne z zadeklarowanym w złożonej ofercie, -kopię opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300 000 PLN. 1.4. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. 1.4.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ogólno naprawcze, b) roboty spawalnicze, c) roboty ślusarskie, d) roboty malarskie, e) inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac remontowych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. (Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. 1.4.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.4.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 1.4.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.4.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; (Uwaga: Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy.) 1.4.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.4.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.4.1. czynności. 1.4.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2. GWARANCJA - minimalny wymagany okres gwarancji 12 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50221000-0

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach