Przetargi.pl
Naprawa uszkodzonego odcinka falochronu Centralnego w Świnoujściu

Urząd Morski w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-207 Szczecin, pl. Stefana Batorego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4403423, 4403523 , fax. 091 4403441
  • Data zamieszczenia: 2014-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4 4
    70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4403423, 4403523, fax. 091 4403441
    REGON: 00014501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ums.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Naprawa uszkodzonego odcinka falochronu Centralnego w Świnoujściu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Lokalizacja obiektu. Falochron Centralny w Świnoujściu stanowi wschodni brzeg ujścia odcinka cieśniny Świny do Morza Bałtyckiego. Kolizja statku mv GODAFOSS ze skarpą zachodnią Falochronu Centralnego miała miejsce pomiędzy 3-cią i 4-tą ostrogą falochronu licząc od południa nasady falochronu. 2. Opis konstrukcji - charakterystyka ogólna Falochronu Centralnego. Falochron Centralny w Świnoujściu jest konstrukcją narzutowo - kamienną z nadbudową batonową (żelbetową). Od strony wschodniej falochron osłonięty jest skarpą narzutu, którego wierzchnią warstwę stanowią gwiazdobloki. Gwiazdoblokami umocniona jest również głowica falochronu. Obecnie od strony wschodniej Falochron Centralny osłania nowy falochron wybudowany dla nowej inwestycji Terminalu Gazowego. Po stronie zachodniej falochron posiada 7 ostróg kamiennych, które wytłumiają wchodzące fale do Portu Świnoujście. Strona zachodnia - skarpa Falochronu Centralnego została zabezpieczona (zakończono budowę w lipcu 2012 r.), przez ułożenie dwóch warstw gabionów na podbudowie z geowłókniny ułożonych w układzie wzdłużnym i poprzecznym dłuższym bokiem wymiaru gabionu do osi toru wodnego. W obrębie ostróg zastosowano narzut kamienny. Gabiony układano na skarpie od -2,0 m do -14,0 m. 3. Opis kolizji statku ze skarpą Falochronu oraz powstałe zniszczenia. W wyniku napłynięcia statku na skarpę powstała rynna w skarpie. Wciśnięte zostały elementy umocnienia w głąb korpusu falochronu. Wypiętrzone zostały gabiony po obu stronach powstałej rynny oraz od jej czoła po stronie korony falochronu. Łączenia gabionów porozrywane oraz siatki z drutu tworzące bryły gabionów zostały uszkodzone. W tym rejonie powstało zaburzenie dla równoległego układania się strug wody. Gabiony podczas kolizji były pchane i poprzez łączenia ciągnięte jeden po drugim, aż do rozerwania łączeń oraz siatek drucianych tworzących gabiony. Kamień zawarty w siatkach został przemieszczony. Odkryta została lokalnie zasadnicza, chroniona powierzchnia skarpy. Stworzyło się potencjalne miejsce gdzie woda będzie uszkadzała poprzez wymywanie gruntu skarpę falochronu co grozi utratą jej stateczności lokalnej. Dlatego konieczne jest jej jak najszybsze odtworzenie stanu umocnienie skarpy z przed kolizji. Szczegółowy zakres i sposób naprawy określa ekspertyza techniczna (projekt nr B-837 ET) pt. Ekspertyza stanu technicznego uszkodzonego odcinka falochronu Centralnego w Świnoujściu, wykonana przez Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Bimor w Szczecinie, stanowiąca załącznik nr 11 do SIWZ. 4. Wymogi techniczno - organizacyjne jakie musi spełniać Wykonawca. 4.1. Musi posiadać stosowne uprawnienia do wykonywania określonej działalności w zakresie obejmującym przedmiotowe prace. 4.2. Musi posiadać odpowiedni potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru tego typu robót, w tym, osoby uprawnione do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednim zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum jedną osobą posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowli hydrotechnicznych, bądź w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz będącą członkiem izby samorządu zawodowego i posiadającą stosowne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 4.3. Musi wykazać się wykonaniem w ciągu ostatnich 5 lat, lub jeśli prowadzi działalność gospodarczą krócej, w tym okresie, co najmniej 3 robót odpowiadających robotom objętych niniejszym zamówieniem o wartości nie mniejszej, niż 400 tys. złotych. Za roboty takie Zamawiający uzna roboty polegająca na budowie lub remoncie budowli hydrotechnicznych np. falochronów, pomostów, pochylni lub podobnych, wymagających pozwolenia na budowę. Jako potwierdzenie wykonania tych robót, Wykonawca przedłoży uwierzytelnione kopie protokołów odbioru ostatecznego. 5. Zabezpieczenie terenu budowy i warunki bhp. Należy przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przede wszystkim: - Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tj. Dz.U. z 1998 Nr 21 poz. 94 z późniejszymi zmianami), - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania prac budowlanych (Dz.U. Nr 47 poz. 401). 5.1. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Wykonawca przed rozpoczęciem prac przedłoży Zamawiającemu plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (bioz) wykonany zgodnie z art. 1a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 sierpnia 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzajów robót budowlanych, stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi (Dz.U. Nr 151 poz. 1256). 5.2. Informacja do bioz 1. Wszyscy pracownicy biorący udział w remoncie przystani powinni pozsiadać aktualne badania lekarskie dopuszczające do pracy związanej z budownictwem hydrotechnicznym. 2. Osoby obsługujące urządzenia specjalistyczne zobowiązane są do posiadania odpowiednich kwalifikacji. 3. Na budowie należy stosować sprzęt ochrony osobistej w dostosowaniu do zaistniałych warunków pracy. 4. Przed rozpoczęciem robót należy przeprowadzić szkolenie stanowiskowe dla pracowników, którzy będą brali udział w procesie realizacji prac. 5. Roboty hydrotechniczne powinny być wykonywane pod nadzorem osoby posiadającej uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych. 6. Roboty należy prowadzić sprzętem pływającym posiadającym ważne dokumenty dopuszczające go do pływania, wydane przez Urząd Morski i PRS. 7. Sprzęt pływający powinien być odprowadzany każdego dnia na noc w bezpieczne miejsce, zabrania się pozostawiania sprzętu pływającego na budowie bez nadzoru. 8. W trakcie prac wszyscy pracownicy przebywający na wodzie powinni nosić cienkie niekrępujące ruchy kamizelki ratunkowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452400000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach